Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Jak odczytać kody błędów
Autor Wiadomość
nero113 
Nowy Forumowicz


Auto: '98 Galant V6 24 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: 3miasto
Wysłany: 20-05-2021, 14:43   

Hej,

Dzisiaj, po raz pierwszy w czasie swojej 13 letniej kariery w moich rękach w Galancie zaświecił się check.
Wymrugałem błąd 49.. fajnie, tylko nie mogę nigdzie znaleźć co on oznacza.
Może źle odczytuję i powiniennem interpretować kontrolkę check zaraz po włączeniu zapłonu jako pierwsze mrugnięcie, wtedy wyszłoby 59 - druga sonda lambda. To miałoby sens, bo check zapala się przy dużym obciążeniu na wysokich obrotach.
Po za tym, że świnka się zapala to auto nadal pracuje normalnie i nie klęka.
Poniżej link do filmu.

https://youtu.be/is-qyJwU0fw

Co o tym myślicie?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-05-2021, 14:58   

Kod błędu powinien się powtarzać, policz jeszcze raz po 9 krótkich i będziesz pewny :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nero113 
Nowy Forumowicz


Auto: '98 Galant V6 24 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 9
Skąd: 3miasto
  Wysłany: 20-05-2021, 15:35   

Niby miałem podpięte moje skomplikowane 8) narzędzie diagnostyczne przez dłuższy czas ale coś mi się w oczach poprzekręcało z tego przejęcia. Teraz mignąłem znowu i jak byk wychodzi 59.

https://youtu.be/NFi-qXL7n5U

Dzięki za motywację żeby rzucić okiem po raz drugi. :occasion5:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-05-2021, 16:56   

Wychodzi że druga sonda. Chociaż tak wygląda jak by były dwa błędy. 49, i 59.
_________________

 
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 27-09-2021, 18:41   

Witam, mam pytanie - mam EA5W z 2001 roku. Świeci się Check i ABS, żaden tester poza starym Autelem z kablem 12+16, do którego nie mam już dostępu, nie chce się dogadać z autem ani z silnikiem ani z ABS.

Autel wyrzucił jakiś błąd dotyczący EGR, zawór zdjęty, wyczyszczony (był wręcz zapchany), auto 3 razy odpaliło bez Checka, za czwartym wrócił.

Co do ABS-u to totalny brak komunikacji z modułem. Co ciekawe, kiedy wyjąłem przekaźnik i podmieniłem go na drugi z innego Galanta to ABS zgasł, po czym zapalił się po przekroczeniu 40km/h i znowu świeci się cały czas. Wszystkie czujniki mają praktycznie identyczną oporność.

Przy próbie wymigania błędów przez zworę 1 z 4 pinem OBD - pełga tylko skrzynia AT. ABS i Check świecą się stale.

Trochę tu jestem upupiony w Norwegii, ale więcej sprzętu diagnostycznego przyjedzie dopiero w listopadzie...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-09-2021, 19:06   

Jeśli auto z 2001 to kody silnika powinieneś odczytać zwykłym elmem i apką na androida.
Co do ABS to po zrobieniu zworki kontrolka miga jednostajnie :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 27-09-2021, 20:19   

ELM będzie w listopadzie, problem ino, bo nie mam androida.

ABS po zworce nie miga wcale. Cały czas świeci.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2021, 20:24   

Quattro napisał/a:
Autel wyrzucił jakiś błąd dotyczący EGR, zawór zdjęty, wyczyszczony (był wręcz zapchany), auto 3 razy odpaliło bez Checka, za czwartym wrócił
Sprawdź wtyczkę od elektrozaworu EGR, to ten po lewej stronie z tyłu kolektora ssącego na górze, do którego dochodzi czarna wtyczka. Jak nie pomoże to najlepiej byłoby podmienić ten elektrozawór na inny.
Quattro napisał/a:
kiedy wyjąłem przekaźnik i podmieniłem go na drugi z innego Galanta to ABS zgasł, po czym zapalił się po przekroczeniu 40km/h
Czyli przekaźnik jest sprawny, problem jest gdzie indziej. Po prostu po wyjęciu przekaźnika tak jakby odłączyłeś ABS, a jak jest coś nie tak to zawsze po przekroczeniu prędkości 40 km/h kontrolka znowu się włączy. Jeśli czujniki ABS-u mają oporność pomiędzy 1,30 a 1,40 Ohm to są sprawne. Najprawdopodobniej pękła lub spadła koronka ABS z przedniego przegubu, zdejmij koło i sprawdź to, bardzo często rdza wysadza koronki na przegubach, które pękają, zwiększa się szczelina pomiędzy zębami na koronce i ABS wyświetla błąd.
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 27-09-2021, 20:46   

Czujniki są ok (~1.36 ohma). Koronki z przodu również zdrowe, to już sprawdziłem. Wychodziłoby, że albo pierścienie z tyłu albo pompa.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-09-2021, 21:33   

Z tyłu są potężne zębatki, więc raczej nie skorodują. Za to jeśli ktoś zmieniał łożysko, to mógł źle zamontować zębatkę.
_________________

 
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 27-09-2021, 22:01   

Właśnie tego się obawiam, czyli będę musiał rozmontować do sprawdzenia?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2021, 07:37   

Nie musisz, koronka ABS z przodu jest dobrze widoczna, najlepiej z podnośnika/kanału.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-09-2021, 21:00   

Krzyzak, kolega Quattro ma na myśli zębatki na tylnych piastach. Quattro, żeby sprawdzić te zębatki musisz wyjąć piasty ze zwrotnic. Na niektórych piasty w zamienniku zębatki są luźne, miałem już takie przypadki.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-09-2021, 08:57   

a to co innego - z tyłu zawsze można próbować usunąć kapsel zabezpieczający od tyłu - chociaż to ryzykowna droga, lepiej od razu poszukać nowego
generalnie przy wymianie na sam czujnik abs sypie się tam trochę syfu a jak wiadomo jest on magnetyczny, więc przyciąga opiłki
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-09-2021, 12:28   

Te kapsle w tylnych zwrotnicach są tak zapieczone, że lepiej ich nie ruszać i od razu odkręcać piastę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.