[EAxx] Jak odczytać kody błędów |
Autor |
Wiadomość |
nero113
Nowy Forumowicz

Auto: '98 Galant V6 24 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 20-05-2021, 14:43
|
|
|
Hej,
Dzisiaj, po raz pierwszy w czasie swojej 13 letniej kariery w moich rękach w Galancie zaświecił się check.
Wymrugałem błąd 49.. fajnie, tylko nie mogę nigdzie znaleźć co on oznacza.
Może źle odczytuję i powiniennem interpretować kontrolkę check zaraz po włączeniu zapłonu jako pierwsze mrugnięcie, wtedy wyszłoby 59 - druga sonda lambda. To miałoby sens, bo check zapala się przy dużym obciążeniu na wysokich obrotach.
Po za tym, że świnka się zapala to auto nadal pracuje normalnie i nie klęka.
Poniżej link do filmu.
https://youtu.be/is-qyJwU0fw
Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-05-2021, 14:58
|
|
|
Kod błędu powinien się powtarzać, policz jeszcze raz po 9 krótkich i będziesz pewny . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
nero113
Nowy Forumowicz

Auto: '98 Galant V6 24 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 20-05-2021, 15:35
|
|
|
Niby miałem podpięte moje skomplikowane narzędzie diagnostyczne przez dłuższy czas ale coś mi się w oczach poprzekręcało z tego przejęcia. Teraz mignąłem znowu i jak byk wychodzi 59.
https://youtu.be/NFi-qXL7n5U
Dzięki za motywację żeby rzucić okiem po raz drugi. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-05-2021, 16:56
|
|
|
Wychodzi że druga sonda. Chociaż tak wygląda jak by były dwa błędy. 49, i 59. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Quattro
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021 Posty: 11 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 27-09-2021, 18:41
|
|
|
Witam, mam pytanie - mam EA5W z 2001 roku. Świeci się Check i ABS, żaden tester poza starym Autelem z kablem 12+16, do którego nie mam już dostępu, nie chce się dogadać z autem ani z silnikiem ani z ABS.
Autel wyrzucił jakiś błąd dotyczący EGR, zawór zdjęty, wyczyszczony (był wręcz zapchany), auto 3 razy odpaliło bez Checka, za czwartym wrócił.
Co do ABS-u to totalny brak komunikacji z modułem. Co ciekawe, kiedy wyjąłem przekaźnik i podmieniłem go na drugi z innego Galanta to ABS zgasł, po czym zapalił się po przekroczeniu 40km/h i znowu świeci się cały czas. Wszystkie czujniki mają praktycznie identyczną oporność.
Przy próbie wymigania błędów przez zworę 1 z 4 pinem OBD - pełga tylko skrzynia AT. ABS i Check świecą się stale.
Trochę tu jestem upupiony w Norwegii, ale więcej sprzętu diagnostycznego przyjedzie dopiero w listopadzie... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-09-2021, 19:06
|
|
|
Jeśli auto z 2001 to kody silnika powinieneś odczytać zwykłym elmem i apką na androida.
Co do ABS to po zrobieniu zworki kontrolka miga jednostajnie |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Quattro
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021 Posty: 11 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 27-09-2021, 20:19
|
|
|
ELM będzie w listopadzie, problem ino, bo nie mam androida.
ABS po zworce nie miga wcale. Cały czas świeci. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2021, 20:24
|
|
|
Quattro napisał/a: | Autel wyrzucił jakiś błąd dotyczący EGR, zawór zdjęty, wyczyszczony (był wręcz zapchany), auto 3 razy odpaliło bez Checka, za czwartym wrócił | Sprawdź wtyczkę od elektrozaworu EGR, to ten po lewej stronie z tyłu kolektora ssącego na górze, do którego dochodzi czarna wtyczka. Jak nie pomoże to najlepiej byłoby podmienić ten elektrozawór na inny. Quattro napisał/a: | kiedy wyjąłem przekaźnik i podmieniłem go na drugi z innego Galanta to ABS zgasł, po czym zapalił się po przekroczeniu 40km/h | Czyli przekaźnik jest sprawny, problem jest gdzie indziej. Po prostu po wyjęciu przekaźnika tak jakby odłączyłeś ABS, a jak jest coś nie tak to zawsze po przekroczeniu prędkości 40 km/h kontrolka znowu się włączy. Jeśli czujniki ABS-u mają oporność pomiędzy 1,30 a 1,40 Ohm to są sprawne. Najprawdopodobniej pękła lub spadła koronka ABS z przedniego przegubu, zdejmij koło i sprawdź to, bardzo często rdza wysadza koronki na przegubach, które pękają, zwiększa się szczelina pomiędzy zębami na koronce i ABS wyświetla błąd. |
|
|
|
 |
Quattro
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021 Posty: 11 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 27-09-2021, 20:46
|
|
|
Czujniki są ok (~1.36 ohma). Koronki z przodu również zdrowe, to już sprawdziłem. Wychodziłoby, że albo pierścienie z tyłu albo pompa. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-09-2021, 21:33
|
|
|
Z tyłu są potężne zębatki, więc raczej nie skorodują. Za to jeśli ktoś zmieniał łożysko, to mógł źle zamontować zębatkę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Quattro
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021 Posty: 11 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 27-09-2021, 22:01
|
|
|
Właśnie tego się obawiam, czyli będę musiał rozmontować do sprawdzenia? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2021, 07:37
|
|
|
Nie musisz, koronka ABS z przodu jest dobrze widoczna, najlepiej z podnośnika/kanału. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-09-2021, 21:00
|
|
|
Krzyzak, kolega Quattro ma na myśli zębatki na tylnych piastach. Quattro, żeby sprawdzić te zębatki musisz wyjąć piasty ze zwrotnic. Na niektórych piasty w zamienniku zębatki są luźne, miałem już takie przypadki. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-09-2021, 08:57
|
|
|
a to co innego - z tyłu zawsze można próbować usunąć kapsel zabezpieczający od tyłu - chociaż to ryzykowna droga, lepiej od razu poszukać nowego
generalnie przy wymianie na sam czujnik abs sypie się tam trochę syfu a jak wiadomo jest on magnetyczny, więc przyciąga opiłki |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-09-2021, 12:28
|
|
|
Te kapsle w tylnych zwrotnicach są tak zapieczone, że lepiej ich nie ruszać i od razu odkręcać piastę. |
|
|
|
 |
|