Otwarty przez: Owczar 07-05-2010, 10:35 |
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-05-2021, 10:43
|
|
|
Chyba wyszła mała pomyła bo na blacie jest błąd numer 11 - czyli sonda pierwsza jak sie nie mylę, druga sonda ma swój osobny kod. Podłączyłem miernik pod pierwszą sonde : napięcie - 0.2 mV i ledwo co się rusza także kwalifikuje się do wymiany, brać denso ? pochodzi troche ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2021, 10:49
|
|
|
Matan, napisz a najlepiej uzupełnij w profilu jaki masz silnik i który rocznik .
W pierwszej sondzie regulacyjnej przeważnie pada grzałka.
Warto zmierzyć jej rezystancję, przy 20°C powinna wynosić 11-18Ω. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-05-2021, 11:15
|
|
|
Przepraszam bardzo, nowy tu jestem i wstrzeliłem się troche na gape Profil poprawiony
Więc tak oporność zmierzona : 16OHM - czyli w normie
Napiecie 0.20 - 0.25 z czasem spada do 0 i podnosi się ponownie do 0.1
Więc ewidentnie chyba spalona ? Manual mówi że zakres ma być miedzy 0.6-1.0
Dodam jeszcze,że ostatnio walczyłem z wysokim spalaniem na lpg, dynamiczna jazda to 14-15L 30% miasto 70% trasa. Z lekką nogą w trasie udało sie zejśc do 12... coś jest nie tak |
|
|
|
 |
piaga
Mitsumaniak
Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 86 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 29-06-2021, 11:00
|
|
|
Witam,mechanik stwierdził ze padła sonda z przodu przy chłodnicy-Galant 2.5 v6 160KM.Jest też LPG.
Powiedział że potrzebna Denso dox-0313. Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.
Czy ta nowa będzie dobra? Czy kupić taka jak była(Denso 23400)? |
_________________ piaga |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-06-2021, 11:31
|
|
|
piaga napisał/a: | Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400. |
To jakieś ichniejsze oznaczenie DENSO .
Szukaj takiej jak podał mechanik, jeśli chodzi o sondę regulacyjną .
Możesz trochę przyoszczędzić i kupić uniwersalną bez wtyczki i dorobić wtyczkę ze starej.
Ale skoro mechanik ma wymieniać to pewnie chce z wtyczką .
[ Dodano: 29-06-2021, 11:34 ]
Jeśli auto masz z 1999r. to chyba jednak inny numer powinien być . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piaga
Mitsumaniak
Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 86 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 29-06-2021, 12:29
|
|
|
Auto poliftowe.2001 cztery sondy. |
_________________ piaga |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-06-2021, 12:35
|
|
|
A bo info w Twoim profilu mnie zmyliło . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piaga
Mitsumaniak
Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 86 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 29-06-2021, 12:44
|
|
|
Mam dwa. |
_________________ piaga |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2021, 22:39
|
|
|
Denso DOX-0113 bez wtyczki przed katem. |
|
|
|
 |
piaga
Mitsumaniak
Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Kwi 2008 Posty: 86 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 30-06-2021, 14:31
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | piaga napisał/a: | Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400. |
To jakieś ichniejsze oznaczenie DENSO .
Szukaj takiej jak podał mechanik, jeśli chodzi o sondę regulacyjną .
Możesz trochę przyoszczędzić i kupić uniwersalną bez wtyczki i dorobić wtyczkę ze starej.
Ale skoro mechanik ma wymieniać to pewnie chce z wtyczką .
[ Dodano: 29-06-2021, 11:34 ]
Jeśli auto masz z 1999r. to chyba jednak inny numer po
winien być . |
. Założona Denso DOX-0313. Po odpięciu akui kalibracjiiECU na wyświetlaczu deski czysto. Benzyna czy LPG w porządku. |
_________________ piaga |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-08-2021, 19:05
|
|
|
Od czego padają te sondy? Tak same z siebie i z wieku? W zeszłym roku wymieniłem dwie w odstepie miesiąca, a dziś po dwóch dniach kiedy odebrałem auto z warsztatu i uporałem sie wreszcie z innymi duperelami gal uraczył mnie pomaranczową lampką check engine i tym razem serwując błąd p0155 (bank 2 sensor 1). Wymieniać już wszystkie od razu czy czekać aż padnie ta ostatnia? 😂 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-08-2021, 08:01
|
|
|
ViBeZ, rzadko padają same z siebie. Sprawdź wtyczkę i stan katalizatora. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-08-2021, 21:18
|
|
|
najczęściej przepala się uzwojenie grzałki - sonda działa dalej, ale dopiero po porządnym nagrzaniu, natomiast ECU sygnalizuje błąd... |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-08-2021, 13:38
|
|
|
Kostka z Denso DOX 0313 będzie pasować P&P do Galantowej instalacji czy lepiej kupić Denso DOX 0113 która jest taka sama ale kostke trzeba zarobić ze starej oryginalnej sondy? Chciałbym sobie skrócić męke 😆 Po za tym czy aby na pewno dobrze wyczytałem z tematu że to załatwi sprawe przy uwalonej sondzie 'Bank 2, Sensor 1'?
[ Dodano: 10-09-2021, 20:09 ]
Dzisiaj sie w końcu zabrałem za wymiane sondy o której pisałem wcześniej i niestety mam uszkodzony gwint w kolektorze... Nie wiem czy uszkodziłem go ja czy poprzedni mechanik ale pamiętam że mówił mi przy poprzedniej wymianie o problemach z kolektorem. Te sonde już raz wymieniałem ale był kupiony przez mechanika zamiennik i nie wiem co to było. Wizualnie wygląda inaczej niż Denso pewnie dlatego padła. Pytanie co zrobić z gwintem? Nie mam żadnych gwintowników. Czy coś takiego zda egzamin? LINK ALLEGRO. A może jakiś klej do gwintów? Kiedyś w firmowym aucie takim klejem potraktowałem wytarty wieloklin na ramieniu wycieraczki i w sumie do dziś działa |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2021, 21:08
|
|
|
ViBeZ napisał/a: | Czy coś takiego zda egzamin? LINK ALLEGRO |
czytałeś komentarze?:
Cytat: | Badziewie nie polecam kupować tego szajsu z plasteliny, zamiast zrobić gwint w gnieździe to znikł gwint z gwintownika!! |
|
|
|
|
 |
|