Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-05-2010, 10:35
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-05-2021, 10:43   

Chyba wyszła mała pomyła bo na blacie jest błąd numer 11 - czyli sonda pierwsza jak sie nie mylę, druga sonda ma swój osobny kod. Podłączyłem miernik pod pierwszą sonde : napięcie - 0.2 mV i ledwo co się rusza także kwalifikuje się do wymiany, brać denso ? pochodzi troche ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-05-2021, 10:49   

Matan, napisz a najlepiej uzupełnij w profilu jaki masz silnik i który rocznik :wink: .
W pierwszej sondzie regulacyjnej przeważnie pada grzałka.
Warto zmierzyć jej rezystancję, przy 20°C powinna wynosić 11-18Ω.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-05-2021, 11:15   

Przepraszam bardzo, nowy tu jestem i wstrzeliłem się troche na gape :D Profil poprawiony :)

Więc tak oporność zmierzona : 16OHM - czyli w normie

Napiecie 0.20 - 0.25 z czasem spada do 0 i podnosi się ponownie do 0.1
Więc ewidentnie chyba spalona ? Manual mówi że zakres ma być miedzy 0.6-1.0

Dodam jeszcze,że ostatnio walczyłem z wysokim spalaniem na lpg, dynamiczna jazda to 14-15L 30% miasto 70% trasa. Z lekką nogą w trasie udało sie zejśc do 12... coś jest nie tak
 
 
piaga 
Mitsumaniak

Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 86
Skąd: Łosice
Wysłany: 29-06-2021, 11:00   

Witam,mechanik stwierdził ze padła sonda z przodu przy chłodnicy-Galant 2.5 v6 160KM.Jest też LPG. :shock:
Powiedział że potrzebna Denso dox-0313. Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.
Czy ta nowa będzie dobra? Czy kupić taka jak była(Denso 23400)? :shock:
_________________
piaga
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2021, 11:31   

piaga napisał/a:
Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.

To jakieś ichniejsze oznaczenie DENSO :wink: .
Szukaj takiej jak podał mechanik, jeśli chodzi o sondę regulacyjną 8) .
Możesz trochę przyoszczędzić i kupić uniwersalną bez wtyczki i dorobić wtyczkę ze starej.
Ale skoro mechanik ma wymieniać to pewnie chce z wtyczką :wink: .

[ Dodano: 29-06-2021, 11:34 ]
Jeśli auto masz z 1999r. to chyba jednak inny numer powinien być :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piaga 
Mitsumaniak

Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 86
Skąd: Łosice
Wysłany: 29-06-2021, 12:29   

Auto poliftowe.2001 cztery sondy.
_________________
piaga
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2021, 12:35   

A bo info w Twoim profilu mnie zmyliło :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piaga 
Mitsumaniak

Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 86
Skąd: Łosice
Wysłany: 29-06-2021, 12:44   

Mam dwa.
_________________
piaga
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 29-06-2021, 22:39   

Denso DOX-0113 bez wtyczki przed katem.
 
 
piaga 
Mitsumaniak

Auto: Galant AVANCE 2.5 V6 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 86
Skąd: Łosice
Wysłany: 30-06-2021, 14:31   

Bizi78 napisał/a:
piaga napisał/a:
Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.

To jakieś ichniejsze oznaczenie DENSO :wink: .
Szukaj takiej jak podał mechanik, jeśli chodzi o sondę regulacyjną 8) .
Możesz trochę przyoszczędzić i kupić uniwersalną bez wtyczki i dorobić wtyczkę ze starej.
Ale skoro mechanik ma wymieniać to pewnie chce z wtyczką :wink: .

[ Dodano: 29-06-2021, 11:34 ]
Jeśli auto masz z 1999r. to chyba jednak inny numer po
winien być :? .


. Założona Denso DOX-0313. Po odpięciu akui kalibracjiiECU na wyświetlaczu deski czysto. Benzyna czy LPG w porządku.
_________________
piaga
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 16-08-2021, 19:05   

Od czego padają te sondy? Tak same z siebie i z wieku? W zeszłym roku wymieniłem dwie w odstepie miesiąca, a dziś po dwóch dniach kiedy odebrałem auto z warsztatu i uporałem sie wreszcie z innymi duperelami gal uraczył mnie pomaranczową lampką check engine i tym razem serwując błąd p0155 (bank 2 sensor 1). Wymieniać już wszystkie od razu czy czekać aż padnie ta ostatnia? 😂
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2021, 08:01   

ViBeZ, rzadko padają same z siebie. Sprawdź wtyczkę i stan katalizatora.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2021, 21:18   

najczęściej przepala się uzwojenie grzałki - sonda działa dalej, ale dopiero po porządnym nagrzaniu, natomiast ECU sygnalizuje błąd...
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 30-08-2021, 13:38   

Kostka z Denso DOX 0313 będzie pasować P&P do Galantowej instalacji czy lepiej kupić Denso DOX 0113 która jest taka sama ale kostke trzeba zarobić ze starej oryginalnej sondy? Chciałbym sobie skrócić męke 😆 Po za tym czy aby na pewno dobrze wyczytałem z tematu że to załatwi sprawe przy uwalonej sondzie 'Bank 2, Sensor 1'?

[ Dodano: 10-09-2021, 20:09 ]
Dzisiaj sie w końcu zabrałem za wymiane sondy o której pisałem wcześniej i niestety mam uszkodzony gwint w kolektorze... Nie wiem czy uszkodziłem go ja czy poprzedni mechanik ale pamiętam że mówił mi przy poprzedniej wymianie o problemach z kolektorem. Te sonde już raz wymieniałem ale był kupiony przez mechanika zamiennik i nie wiem co to było. Wizualnie wygląda inaczej niż Denso pewnie dlatego padła. Pytanie co zrobić z gwintem? Nie mam żadnych gwintowników. Czy coś takiego zda egzamin? LINK ALLEGRO. A może jakiś klej do gwintów? Kiedyś w firmowym aucie takim klejem potraktowałem wytarty wieloklin na ramieniu wycieraczki i w sumie do dziś działa :rolleyes:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2021, 21:08   

ViBeZ napisał/a:
Czy coś takiego zda egzamin? LINK ALLEGRO

czytałeś komentarze?:
Cytat:
Badziewie nie polecam kupować tego szajsu z plasteliny, zamiast zrobić gwint w gnieździe to znikł gwint z gwintownika!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.