Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym
Autor Wiadomość
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 29-06-2021, 14:36   [EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym

Witam Serdecznie.,
W tamtym tygodniu kupiłem kolejnego już Galanta , tym razem z silnikiem 2.5 V6.
Problem :
Na zimnym silniku strasznie falują obroty , Czasami nawet prawie gaśnie .
Jak silnik się rozgrzeje jest dużo lepiej ,ale po wrzuceniu na bieg ( automat) zaczyna aż buda trząść.
Po dodaniu gazu gwałtownie zadusi się i nie ruszy . Przy powolnym dodawaniu gazu nie jest idealnie ale jakoś tam się kula .
Wymieniłem już Przepływomierz , kopułkę , palec i świece .
Ma ktoś może jeszcze jakieś typy co może być ?
Zamówiłem już kompletny aparat .

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 14-07-2021, 11:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-06-2021, 15:46   

Wymieniasz wszystko po kolei ? Może na początek błędy sprawdzić. Generalnie pierwsze co mi do głowy przyszło, to zła kolejność przewodów WN na kopułce. Do czyszczenia przepustnica, silnik krokowy do sprawdzenia, oraz czujnik TPS.
_________________

 
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 29-06-2021, 15:51   

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź . Przepustnica jest czysta . TPS i krokowego nie sprawdzałem.
Możesz mi powiedzieć jak prawidłowo powinny być podpięte przewody WN ?
Błędów nie ma żadnych po wymianie przepływomierza. Wcześniej wyskakiwał przepływomierz.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-06-2021, 15:54   

Niestety nigdy nie zaglądałem w układ zapłonowy 6A13, więc w tym temacie nie pomogę. Na pewno coś znajdziesz na forum, lub w manualu.
_________________

 
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 29-06-2021, 16:15   

Tak , znalazłem . Wszystkie dobrze podpięte . Co najciekawsze to po odpięciu przepływomierza chodzi rowniutko . Wiadomo ,se reakcja na gaz jest taka jak wcześniej , bo zapewne go przelewa . Ale chodzi jak powinien . Faktycznie muszę sprawdzić krokowy.
Pozdrawiam

Edit :

Załączam film
https://youtu.be/f2HvYpmzR9Y

Podpowie ktoś gdzie znajduje się ECU ?
Przekopałem forum ale nie znalazłem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2021, 09:05   

to co jest najważniejsze i bezpośrednio odczytywane przy naciskaniu pedału gazu to jest czujnik położenia przepustnicy oraz przepływomierz
szukaj tych elementów na podmianę przy czym TPS trzeba odpowiednio ustawić po montażu
nie grzeb w ECU - te są bezproblemowe w tym aucie

2.0 to jeszcze bym pomyślał nad podmianą fajkocewek w całości
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 30-06-2021, 09:42   

Ale te objawy są bez ruszania pedału gazu . Jak już auto ruszy to już jedzie.
Przepływomierz wymieniony .
TPS da się jakoś umyć ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2021, 10:17   

krzysztofpak75 napisał/a:
TPS da się jakoś umyć ?

Tego się nie myje 8) .

Krzyzak napisał/a:
2.0 to jeszcze bym pomyślał nad podmianą fajkocewek w całości

Tutaj mowa o 2.5, zobacz pierwszego posta :wink: .

krzysztofpak75 napisał/a:
Podpowie ktoś gdzie znajduje się ECU ?


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 30-06-2021, 10:26   

Właśnie zmierzyłem sondę Lambda przed katem . Oporność skacze do 18 Ohm i spada do zera na grzałce .
Czy tak powinno być ?
W temacie o sondzie piszą od 4-8 Ohm.
Napięcie Wacha się od 0.01 do 0.8 v
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2021, 10:35   

Ile masz sond u siebie 2 czy 4 :?:
Który rocznik auta :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 30-06-2021, 10:36   

2
Jedna przed drugą za Katem
99
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2021, 10:41   

Czyli omomierz powinien wskazać 11-18Ω przy 20°C.
Napięcie przy jeździe powinno się wahać 0,6-1,0V.
Przy jałowym biegi na postoju to niestety nie wiem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 30-06-2021, 10:44   

Po podpięciu multimetra , idzie wartość do 18 Ohm po czym spada do 0 i tak już pozostaje .
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2021, 10:54   

Zobacz jak możesz innym miernikiem.
Rezystancja grzałki jest stała i nie powinna spadać.
Przy walniętej grzałce cały czas powinno pokazywać 0 czyli brak ciągłości.
Oczywiście sprawdzasz na zgaszonym aucie i na wtyczce.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 30-06-2021, 11:04   

Ok , zaraz zorganizuje inny miernik i dam znać

Faktycznie jest 0 OHM .
Ale czy to może być powodem takiej pracy silnika ?
Gdzie znaleźć wtyczkę od drugiej sondy ? Szukałem pod fotelem kierowcy ale nie mogę znaleźć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.