Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Ralliart mouseman-a
Autor Wiadomość
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 27-11-2020, 23:45   

Cytat:
Czyli to nie tylko wrażenie z szybszym działaniem przekładni w skrzyni a fakt. 5,46

Zgadza się, jest cios.

bickle027 napisał/a:
Pytałem Cię Mouseman o lepszą płynność po teach-in, ponieważ przy rozgrzanej stockowej skrzyni, auto zmienia biegi czasem niezauważalnie, dlatego ciężko mi sobie wyobrazić, że może być jeszcze płynniej.


Inaczej, wszystko zależy od stanu skrzyni, na pewno tech-in nie zaszkodzi tym bardziej, że jest to tylko wywołanie procedur w skrzyni, a nie ingerencja w oprogramowanie. Jak kupiłem auto to było słabo z płynnością, potem ASO robiło naukę było super, chociaż jak jechałem wolno to z 1 na 2 coś tam szarpnął. Teraz jest podobnie jak po ASO tylko przy wolnej jeździe jest elegancko na niższych biegach. Dodatkowo jest zimno, więc tym bardziej przyjemnie się jeździ. Jedno jest pewne to nie jest hydrokinetyk, tak też czasami powinno szarpnąć ale nie może to namiętnie dokuczać.

bickle027 napisał/a:
Jeździsz już z tym kilka dni, jakieś zmiany w normalnym użytkowaniu, np pomiędzy 5 a 6 biegiem ?


Wydaje się że 6 bieg troszkę później załącza. Ale za to 5-bieg trochę szybciej :D
Raz dostrzegłem również delikatne falowanie obrotów w dolnej partii obrotomierza na 6-biegu.

Bedę musiał to jeszcze zweryfikować.

Internet mówi o dwóch "sekwencjach" teach-in w zależności czy były wymieniane sprzęgła, czy też mechatronika. Im więcej nauki tym lepiej :biggrin:

bickle027 napisał/a:
No i jeszcze jedno pytanie nowicjusza :oops: jaką apką robisz pomiary czasu ?

Konkurencja Racelogic, Dragy.

grzesiopol napisał/a:
Jakbyś jechał sedanem to podejrzewam, że jeszcze byś coś uszczknął z tych 5.48

Wystarczy że będę jechał po płaskim :twisted: Wznios przy przyspieszeniu 1.52%, aplikacja nie zalicza wyniku poniżej -1%, powyżej +2%
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-11-2020, 01:56   

Skrzyni działa bardzo dobrze, czasem łapie się na tym że uda jej się zmienić bieg, tak szybko i płynnie że nie jestem w stanie tego wyłapać. Jest jednak powód dla którego zależy mi na Teach-In. Skrzynia działała by idealnie gdyby nie jeden problem. Podczas wolnej jazdy w trybie D, podczas zmiany z 5 na 6 bieg, słychać charakterystyczny hałas, jakby wibrację, jest to chwilowy dźwięk, gdy auto przyspiesza naturalnie, z gazem w połowie podłogi z prawidłową prędkością wszystko działa idealnie. Nie dawało mi to spokoju i nadal mi to nie daje żyć. Problem znika w sekwencyjnym trybie, ale pojawia się czasem gdy jeżdżę w D.

Kabel z Ali doszedł tydzień temu, dziś go przetestowałem i działa. Wszystko przebiegało gładko włącznie z ciekawym dla sąsiadów boost teach-in, który kręci auto do 4000 obrotów na około 5 minut. Wszystko "normal end". Ostatnią czynnością wg mauala i instrukcji jest opcja nr. 8 Reset Clutch Gain, której u mnie nie ma, o czym zorientowałem się dopiero na sam koniec, ponieważ aby zobaczyć tą opcję, trzeba przesunąć suwak. Sprawdziłem wszystko włącznie z wersją programu i wszystko się zgadza. Myślałem że zrobiłem coś źle, jednak znalazłem informacje :

NOTE: If TCM software is 0001 (unlike example at left), resetClutch Gain will not appear in the Selected Command column and does not need completion.

Ulżyło. Nie wyeliminowało to mojego problemu, z dziwnym dźwiękiem, ale czuje że skrzynia działa inaczej, za wcześnie by wyrokować, jutro sprawdzę czy uczenie dało cokolwiek w moim wypadku.

Bez obrazy że zaśmiecam Ci wątek, ale to Ty mnie zmotywowałeś do działania i dzięki temu za tydzień atakuje S-Sport.


mouseman napisał/a:
Konkurencja Racelogic, Dragy.


Miałem nadzieję że to coś darmowego. Świetna apka i wg internetów odzwierciedla prawdziwie wyniki, ale jeśli będę miał wolne 200 euro, to pewnie zdecyduje się na coś bardziej niezbędnego jak np spojler dla lepszego docisku :lol: ( no dobra, dla wyglądu ) Dzięki za info :)
Ostatnio zmieniony przez bickle027 11-12-2020, 03:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-12-2020, 06:03   

Zabiłem wątek :P Jednak na fali entuzjazmu wgrałem S-Sport. Powiem tak, nie jechałem nigdy EVO, ale miałem wrażenie że nim jadę.
Do tego dopiero po flashowaniu a nie po teach- in, zauważyłem tą płynność o której mówiłeś Mouseman, podczas zmiany biegów. Dodatkowo ta opóźniona 6, pomogła mi z moim problemem. Dźwięk, który tak mnie irytował jest subtelniejszy a czasem wcale go nie ma, pomyślałem że pełen sukces. Wtedy przypomniałem sobie o tym falowaniu o którym wspominałeś i o którym już czytałem. Na 6 biegu miedzy 1800 a 2000rpm, można zauważyć delikatne skoki obrotów.

Też mam ten problem :x . Nie występuje to na żadnym innym biegu, tylko na 6 w tym zakresie. Nie jest to super irytujące i da się z tym żyć , silnik mimo wszystko chodzi równomiernie, gdy wskazówka obrotów podskakuje ..Intuicja podpowiada mi że jest to związane z tą nieszczęsną różnicą w wartościach biegów miedzy EVO a RA. Czytałem tysiące postów na ten temat i nigdzie nie ma żadnego rozwiązania, mimo że wielu ludzi twierdzi że to całkiem bezpieczne. To jest cena za S-Sport.

Zastanawiam się czy jest 100% bezpieczny dla naszego auta, sposób aby korzystać z trybu s-sport. Ktoś ma jakiś pomysł ?
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-12-2020, 13:08   

bickle027 napisał/a:
Zabiłem wątek :P Jednak na fali entuzjazmu wgrałem S-Sport. Powiem tak, nie jechałem nigdy EVO, ale miałem wrażenie że nim jadę.

Nie zabiłeś :D
Można powiedzieć że wątek jest uzależniony od ilości przebytych przeze mnie kilometrów, a ostatnimi czasy było ich bardzo mało - żona mi nie daje :mrgreen:

bickle027 napisał/a:
Dodatkowo ta opóźniona 6, pomogła mi z moim problemem.

To co finalnie zauważyłem skrzynia faktycznie wrzuca 6-the później no i te "ślizganie" występuje tylko na zimnym.

bickle027 napisał/a:
Zastanawiam się czy jest 100% bezpieczny dla naszego auta, sposób aby korzystać z trybu s-sport. Ktoś ma jakiś pomysł ?

Myślę że tak

Dalej pozostaje mały niesmak (to nie COVID :D ) po założeniu hamulców na tył z EVO X
W efekcie końcowym zakupiłem precyzyjną cyfrową suwmiarkę, w celu dokładnego spasowania zacisków z tarczą hamulcową.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-12-2020, 06:24   

mouseman napisał/a:
żona mi nie daje


Skoro tak to wszyscy rozumiemy tą nieobecność :P

mouseman napisał/a:
Myślę że tak


Owszem istnieje, powrót do stokowej wersji :o . To właśnie zrobiłem i fakt brakuje mi trybu, ale jeżdżę trochę bardziej spokojny że nic się nie rozleci. Przekonałem się podczas testu na autostradzie, że nie wszystko działa jak należy. Eksperymentuje z mapami GST i zamawiam boost pilla, jeśli to nie zastąpi S-Sport, pewnie do niego wrócę. Raz spróbujesz to już koniec :D

mouseman napisał/a:
Dalej pozostaje mały niesmak (to nie COVID ) po założeniu hamulców na tył z EVO X


Co z nimi ? Zastanawiam sie która z metod na update hamulców jest najlepsza, wiec każde info na wagę złota :)

Jakie kolejne plany na RA Mouseman ?

No i korzystając z okazji, wesołych świąt :)
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 23-04-2021, 21:36   

Niczym sezon formuły F1, welcome back in 2021 :)
Zima w tym roku dopisała to i napęd na 4 się sprawdził :D

https://youtu.be/owkQYZPiHfc
https://youtu.be/jSo_4VabVn8

Teraz przyszła wiosna no i należało uzupełnić brak letniego obuwia. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że są zaciski zmienione i zastosowanie pierwszych lepszych felg nie jest możliwe. Cel był o tyle trudny, iż postawiłem na zwiększenie felg o 1 cal, względem zimowych 18-stek 8)

Co w 3000GT było koszmarem, tutaj udało się za pierwszym razem:


_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-06-2021, 05:15   

Nieźle to wszystko siadło. Widać z daleka że kocur. Powiedz jak jeździ się z gwintem, słyszę tylko głosy że auto stanie się zbyt twarde i trudne do jazdy na co dzień, jak to się sprawuje w Twoim wypadku. No i jesteś w stanie podać wymiary swoich felg 18" pod ten zestaw ?

Miałem okazje dodać trochę mocy, po wgraniu map GST za pomocą Tatrixa. Chciałem iść dalej tą drogą i kupić boost pilla, ale nigdzie nie udało mi się go znaleźć. Zdecydowałem że skoro tak zrobię to lepiej. Kupiłem blow off od GFB (T9133) i kontroler doładowania Grimspeed (GRM057033). Sam zawór zmienił auto diametralnie. Kontroler musiał być zainstalowany u tunera. Znalazłem warsztat w Wrocławiu, auto na rolkach w pierwszym pomiarze wypluło mniej niż fabryka, ( liczyłem na 260 :oops: ) mimo że miałem wgrane mapy z internetu od GST. Doładowanie 0,7-0,8 :cry: . Nie będę wspominał że wykres też nie wyglądał najlepiej, jeździło się ok, ale daleko od ideału. Grimspeed zdał egzamin, doładowanie 1,5 i auto obecnie posiada 302 konie przy 411 Nm. Jestem inaczej. Lepiej.

Z koleżeńską zazdrością podziwiam Twój setup. W słoneczne dni, na autostradzie gdy jedzie się na maksa tym autem na stokowych heblach, lepiej zostawiać sobie jakiś margines bezpieczeństwa, inaczej można sie zdziwić naciskając pedał hamulca :shock:



 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-07-2021, 22:53   

bickle027 napisał/a:
doładowanie 1,5 i auto obecnie posiada 302 konie przy 411 Nm

Piękny wynik !
Zdecydowanie gwint KW polecam. U mnie jest ustawiona max soft oraz najwyżej jak się da. Z gwintem warto zainwestować w metalową osłonę silnika.
Zimową porą, plastikowa osłona wyparowała :) :)
Felgi 18 KESKIN KT19:
https://www.sportwheels.p...um-Painted.html
Felgi 19 OXXO VAPOR:
https://xfelgi.pl/oxxo-vapor-8x19-5x1143-et42
bickle027 napisał/a:
na autostradzie gdy jedzie się na maksa tym autem

Mnie ogranicza tylny zderzak, a w zasadzie brak jednego mocowania i tym samym przy około 180km/h wypina się od strony kierowcy i trochę lata :P :P
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-07-2021, 23:04   

Tak się składa że czerwony pozazdrościł felg :twisted: :twisted:


Felga 20" i opona profil 30 !!! Good bye krawężniki :axe: :axe:
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-07-2021, 10:29   

Kurde jaki ten 3000GT jest piękny 8) 8)
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2021, 11:42   

mouseman napisał/a:
Good bye krawężniki
pod jakiś tam jednak podjechałeś
wariat jesteś :)

i zgadzam się z przedpiśćcą - 3000GT to śliczne auto, szczególnie 1G z chowanymi lampami
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 12-07-2021, 22:28   

Cytat:
Kurde jaki ten 3000GT jest piękny 8)

Dzięki dzieki :)

Krzyzak napisał/a:
pod jakiś tam jednak podjechałeś


na nim założyłem koła :P Zjazd trwał 30 minut :mrgreen:
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2021, 07:43   

tak to widzę wtedy:
https://youtu.be/9bzGxwMm6Qo
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-07-2021, 07:25   

Cytat:
Piękny wynik !
Zdecydowanie gwint KW polecam. U mnie jest ustawiona max soft oraz najwyżej jak się da. Z gwintem warto zainwestować w metalową osłonę silnika.
Zimową porą, plastikowa osłona wyparowała :) :)


Dzięki, znacznie częściej można mnie spotkać na stacji benzynowej, ale jestem zadowolony :P

Nigdy nie miałem gwintu, wydawało mi się że można ustawić wysokość mniej więcej jak fabryka :o . Przejrzałem trochę ofert, kiedyś myślałeś o Tein. KW jest cenowo klasę wyżej. Wybór padł na Tein Flex Z, szczególnie że udało się znaleźć ofertę nowych za 760 euro. Jeśli wszystko dobrze pójdzie to uda się jeszcze w tym roku :oops:

mouseman napisał/a:
Zimową porą, plastikowa osłona wyparowała :)

Obsesyjnie sprawdzam nawet czy nie pogubiłem plastikowych zaczepów, bo lubią wyskakiwać, ale będę brał to pod uwagę.

mouseman napisał/a:
Felgi 18 KESKIN KT19:
https://www.sportwheels.p...um-Painted.html
Felgi 19 OXXO VAPOR:
https://xfelgi.pl/oxxo-vapor-8x19-5x1143-et42


Fajne felgi, dwa auta na tych samych to od razu wiadomo że jeden właściciel :D Osobiście zakochałem się w Enkei Wakasa 18. Są piękne. W przyszłym roku, zrobię dużo żeby je znaleźć bo nie są już produkowane. Zastanawiam się tylko nad ET, żeby nie było problemów przy ewentualnym swapie hamulców w przyszłości. Póki co, przewody w stalowym oplocie, lepsze tarcze i klocki musza dać rade :oops: Szanuje Cię za to ze jeździsz na 20, lubisz ryzyko.

mouseman napisał/a:
Mnie ogranicza tylny zderzak, a w zasadzie brak jednego mocowania i tym samym przy około 180km/h wypina się od strony kierowcy i trochę lata


Sprytnie, przynajmniej się nie zapomnisz ;) Mi wystarczy spojrzenie na wskazówkę benzyny, w oczach spada i od razu trzeźwieje :D


mouseman napisał/a:
Dzięki dzieki

To prawda co mówią, jaramy się tutaj Ralliartami ale 3000GT :heart:
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-07-2021, 23:54   

bickle027 napisał/a:
. Wybór padł na Tein Flex Z

Będzie Pan zadowolony !

Cytat:
Zastanawiam się tylko nad ET, żeby nie było problemów przy ewentualnym swapie hamulców w przyszłości.

Patrząc na budowę felgi, nie powinno być problemu. Według mnie przy 18x8 felgach et40 to max. Takie mam na zimę. Na lato jest et42 i jest idealnie.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.