Problem z wymianą metalowego filtra paliwa |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 19-07-2021, 22:38 Problem z wymianą metalowego filtra paliwa
|
|
|
Witam
Wymieniłem filtr paliwa który jest pod maską , w postaci metalowej
puszki .
Od dołu jest zasilanie w postaci metalowego wężyka z nakręcaną złączką do filtra .
Niestety na tym połączeniu cieknie ,nie widać uszkodzeń.
W filtrze zostaje niepełny ślad po rurce tak jakby dobrze nie dociskała mimo mocnego dokręcania .
Nie wiem jakiś jest sposób ?
Auto to colt cj1a ale taki filtr jest chyba także w innych modelach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-07-2021, 23:09
|
|
|
jak miałem Colta też miałem ten problem, auto oddałem więc do mechanika i ten stwierdził że kupiłem nie taki filtr. Zobacz czy na starym masz jeszcze numer i zamów taki sam. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 20-07-2021, 08:10
|
|
|
Chyba znalazłem przyczynę ,po prostu nie było kompletu uszczelek,na zdjęciu są 3 do tego filtru .
Stara widocznie mi wypadła a w nowym nie było tej najmniejszej od strony metalowej rurki która wchodzi do wewnątrz.
Może ktoś potwierdzić to jeszcze .
Na zdjęciach filtrów jedne mają tylko dwie podkładki miedziane od strony przyłącza węża a inne jeszcze trzecią b.małą .
[ Dodano: 20-07-2021, 13:19 ]
Jednak nie ma być uszczelki , metalowa rurka zaszczelnia się na stożku wewn. filtra wykonanego z miękkiego metalu .
U mnie jest coś źle dopasowane ,nie dociska wookoło stożka.
Widać na zdjęciu że po lewej się nie odcisnęło,a dokrecałem mocno,kręciłem filtrem kilka razy ...
filtr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2021, 14:16
|
|
|
mam taką samą konstrukcję w starym Galancie i też po pierwszym dokręceniu mi ciekło - musisz mocniej skręcić, to jest gwint, bierze pod skosem - zawsze jedna strona będzie mocniej zgnieciona |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 20-07-2021, 14:26
|
|
|
Z całej siły dokręcałem jednym kluczem a drugim trzymałem ,dostęp też nie jest za dobry.
W starym filtrze jest ledwo ryska dookoła .
To jest tani filtr nipparts za 21zł , moge kupić coś lepszego.
[ Dodano: 20-07-2021, 14:49 ]
Zamówiłem filtrona , jak będzie to samo to wymyślę jak ścisnąć oba klucze do siebie aby mocniej dokręcić.
[ Dodano: 20-07-2021, 21:27 ]
Jak mocno to musi być dokręcone ?
Raczej jedyne co mogę zrobić to wsiąść dwa klucze płaskie jednym przytrzymać drugim dokręcić, oba klucze dociągnąć do siebie .
Odkrecałem w ten sposób ale musiałem klucze ścisnąć obejmą do tłumika ręcznie nie byłem wstanie dobrze chwycić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-07-2021, 22:46
|
|
|
Jak ja dokręcałem to nie używałem wielkiej siły, po prostu jak pojawił się opór to jeszcze trochę dokręcałem i było ok. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 21-07-2021, 08:51
|
|
|
To by było fajnie jakby u mnie też tak było bo już się nieźle namęczyłem.
Jakiej firmy filtr założyłeś ?
Wcześniej pisałeś że też Ci ciekło więc oddałeś do mechanika .
[ Dodano: 21-07-2021, 18:59 ]
Chyba w końcu się udało, na drugim filtrze nie cieknie .
Wkręciłem ręką i trochę dokręciłem kluczem do oporu .
Przy wtryskach też na razie sucho ,przyłącze założyłem na starym oringu smarując go silikonem w sprayu,nie był popękany ale już trochę spłaszczony . |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-07-2021, 10:12
|
|
|
To miałeś tak jak ja. Filtr który pasował był filtrona lub boscha. A ten nie pasujący jakiś najtańszy z IC. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 23-07-2021, 15:43
|
|
|
Stary filtr to jakiś JC premium , była kiedyś taka firma .
W środku wszystkie 3 filtry były takie same wszędzie taki sam stożek różniły sie kolorem tylko
czarny,srebrny srebrno miedziany .
Wg mnie po prostu musi być idealnie precyzyjnie dopasowany ten stożek do gwintu + z miekkiego metalu .
Z tanimi częściami to loteria . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|