Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wymianą metalowego filtra paliwa
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-07-2021, 22:38   Problem z wymianą metalowego filtra paliwa

Witam

Wymieniłem filtr paliwa który jest pod maską , w postaci metalowej
puszki .
Od dołu jest zasilanie w postaci metalowego wężyka z nakręcaną złączką do filtra .
Niestety na tym połączeniu cieknie ,nie widać uszkodzeń.
W filtrze zostaje niepełny ślad po rurce tak jakby dobrze nie dociskała mimo mocnego dokręcania .
Nie wiem jakiś jest sposób ?
Auto to colt cj1a ale taki filtr jest chyba także w innych modelach.
_________________

 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-07-2021, 23:09   

jak miałem Colta też miałem ten problem, auto oddałem więc do mechanika i ten stwierdził że kupiłem nie taki filtr. Zobacz czy na starym masz jeszcze numer i zamów taki sam.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-07-2021, 08:10   

Chyba znalazłem przyczynę ,po prostu nie było kompletu uszczelek,na zdjęciu są 3 do tego filtru .
Stara widocznie mi wypadła a w nowym nie było tej najmniejszej od strony metalowej rurki która wchodzi do wewnątrz.
Może ktoś potwierdzić to jeszcze .
Na zdjęciach filtrów jedne mają tylko dwie podkładki miedziane od strony przyłącza węża a inne jeszcze trzecią b.małą .

[ Dodano: 20-07-2021, 13:19 ]
Jednak nie ma być uszczelki , metalowa rurka zaszczelnia się na stożku wewn. filtra wykonanego z miękkiego metalu .
U mnie jest coś źle dopasowane ,nie dociska wookoło stożka.
Widać na zdjęciu że po lewej się nie odcisnęło,a dokrecałem mocno,kręciłem filtrem kilka razy ...
filtr
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-07-2021, 14:16   

mam taką samą konstrukcję w starym Galancie i też po pierwszym dokręceniu mi ciekło - musisz mocniej skręcić, to jest gwint, bierze pod skosem - zawsze jedna strona będzie mocniej zgnieciona
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-07-2021, 14:26   

Z całej siły dokręcałem jednym kluczem a drugim trzymałem ,dostęp też nie jest za dobry.
W starym filtrze jest ledwo ryska dookoła .
To jest tani filtr nipparts za 21zł , moge kupić coś lepszego.

[ Dodano: 20-07-2021, 14:49 ]
Zamówiłem filtrona , jak będzie to samo to wymyślę jak ścisnąć oba klucze do siebie aby mocniej dokręcić.

[ Dodano: 20-07-2021, 21:27 ]
Jak mocno to musi być dokręcone ?
Raczej jedyne co mogę zrobić to wsiąść dwa klucze płaskie jednym przytrzymać drugim dokręcić, oba klucze dociągnąć do siebie .
Odkrecałem w ten sposób ale musiałem klucze ścisnąć obejmą do tłumika ręcznie nie byłem wstanie dobrze chwycić.
_________________

 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-07-2021, 22:46   

Jak ja dokręcałem to nie używałem wielkiej siły, po prostu jak pojawił się opór to jeszcze trochę dokręcałem i było ok.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 21-07-2021, 08:51   

To by było fajnie jakby u mnie też tak było bo już się nieźle namęczyłem.
Jakiej firmy filtr założyłeś ?
Wcześniej pisałeś że też Ci ciekło więc oddałeś do mechanika .

[ Dodano: 21-07-2021, 18:59 ]
Chyba w końcu się udało, na drugim filtrze nie cieknie .
Wkręciłem ręką i trochę dokręciłem kluczem do oporu .
Przy wtryskach też na razie sucho ,przyłącze założyłem na starym oringu smarując go silikonem w sprayu,nie był popękany ale już trochę spłaszczony .
_________________

 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-07-2021, 10:12   

To miałeś tak jak ja. Filtr który pasował był filtrona lub boscha. A ten nie pasujący jakiś najtańszy z IC.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 23-07-2021, 15:43   

Stary filtr to jakiś JC premium , była kiedyś taka firma .
W środku wszystkie 3 filtry były takie same wszędzie taki sam stożek różniły sie kolorem tylko
czarny,srebrny srebrno miedziany .
Wg mnie po prostu musi być idealnie precyzyjnie dopasowany ten stożek do gwintu + z miekkiego metalu .
Z tanimi częściami to loteria .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.