 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Chcę kupić ASX- ocena |
Autor |
Wiadomość |
kemyz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2021, 20:55 Chcę kupić ASX- ocena
|
|
|
Witam Szanownych Forumowiczów )
Mam nadzieję, że i ja niedługo dołaczę na dłużej do szanownego grona......
Przymierzam się do zakupu ASX z sil.benz. z lat- 2016/2018...
Cóż doradzicie????
To będzie pierwszy mój pojazd typu SUV, do tej pory miałem raczej limuzyny
Mazda 6, Citroen C5(automat)...
Na co zwrócić uwagę?? Jakie są bolączki/przypadłości modelu?
Jaką wersję wyposażenia polecacie??
Jaka skrzynia lepsza -manual?? CVT(awaryjność, koszty) ???
Czy te 117 KM to nie za mało na to auto???
Jak z trwałością podzespołów-silnik(ponoć "pancerny"), skrzynia CVT/manual, elektronika??
Bardzo proszę o kilka rad/uwag/sugestii/spostrzeżeń....
Pozdrawiam, Janek |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-08-2021, 06:01
|
|
|
1.6 benzyna nie ma CVT, tylko manual, poza tym to głośne auto. Reszt jest OK. Wersję wyposażenia jak najwyższą. Fajnie jak by miał stację multimedialną, bo zwykłe radio jest trochę ubogie. Sprawdź korozję i rocznik 2016 to już można kupić po liftingu przodu. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 514 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-08-2021, 07:55
|
|
|
Z tą głośnością to bym nie przesadzał. Owszem przy prędkości rzędu powyżej 120 w innych autach jest ciszej ale tragedii nie ma. 117 KM szału nie robi ale jak ktoś nie jeździ agresywnie to wystarcza. Ostatnio przeglądałem zestawienie awaryjności wg. ADAC i w gronie aut najmniej awaryjnych znalazł się właśnie ASX. Z tego segmentu najbardziej awaryjne, co mnie trochę zaskoczyło, były Kia Sportage i Nissan Qashqai. Co się psuje w ASX-ach? Poczytaj trochę forum to się wszystkiego dowiesz. Właściciele narzekają na niską w sumie jakość tapicerki czy plastików. Moim jednak zdaniem co do tapicerki nie jest źle. Gdy kupiłem mojego ASX-a fotel kierowcy nosił ślady użytkowania więc kupiłem za dwie stówki prawy fotel i przełożyłem siedzisko. Teraz wygląda jak nowy. Elektronika jest ok a co do skrzyni biegów to tak jak kolega wyżej napisał. Skrzynia chodzi raczej ciężko ale to też kwestia przyzwyczajenia. Powodzenia w poszukiwaniach i zawsze możesz skonsultować zakup na forum. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
kemyz [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2021, 09:16
|
|
|
Dziękuję za info.
Poprzeglądałem trochę oferty, jak widze te 2,0 (150KM) są tak od 2018......
Wersje zza oceanu 2,0 są już od 2017.....duże są róznice "amerykanów" ???
Celował bym chyba w automat (CVT) .....przyzwyczaiłem sie mocno do automatu po C5 i tak już zostało....
Poczytałem troszkę o tym CVT(i tu i gdzie indziej) - rózne są opinie...
-że wyje
-że awaryjny,
-że łańcuchy się szybko wyciągają (po 100kkm)
-że koszty napraw duże
a jak to jest naprawdę......??????
Szczerze mówiac, w C5 automat nigdy mnie nie zawiódł- choć wiem,że to inny typ automatu...
w 4x4 raczej nie celuję, więc 2 WD wystarczy..... |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 12-08-2021, 12:28
|
|
|
kemyz napisał/a: | Poczytałem troszkę o tym CVT(i tu i gdzie indziej)
-że wyje
|
Znajdź mi auto z silnikiem spalinowym, które nie wyje przy mocniejszym przyspieszaniu...
Nawet auto z manualną skrzynią będzie wyć, jak wkręcisz powyżej 3k obrotów.
CVT wymaga jak dla mnie jedynie tego przyzwyczajenia, że po prostu jak wciskasz mocno gaz, to od razu silnik wyje, jak puszczasz, to przestaje. Trzymasz gaz lekko, jedziesz cicho. Duże prędkości i więcej wciśniętego gazu, hałas proporcjonalnie większy. Na autostradzie to chyba tylko najnowsze 7-i więcej-biegowe auta moga być względnie ciche. Mój 5-biegowy outlander ma przy 140 km/h 3,5k obrotów, więc wycia nie brakuje.
Jak masz Panka w pobliżu, to wypozycz sobie jakąś Toyotkę i zobacz, czy Ci CVT odpowiada. |
|
|
|
 |
kemyz [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2021, 12:44
|
|
|
Ja nie twierdzę, "że wyje" - to tylko jedno ze stwierdzeń znalezionych.........stąd pytanie do użytkowników.
Kwestia wycia silnik/skrzynia to bardzo subiektywna kwestia. Bardziej mi zależy o opinii nt awaryjności tych skrzyń, trwałości, kosztów , itp....
Panka mam w pobliżu i nawet o tym myślałem, tylko chyba trzeba brać odpowiednie auto z CVT- bo wiele już ma eCVT a to już co innego.
Czy Mitsubishi ma te same skrzynie co Toyota?? |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 12-08-2021, 13:21
|
|
|
kemyz napisał/a: | Ja nie twierdzę, "że wyje" - to tylko jedno ze stwierdzeń znalezionych |
Nie twierdzę, że twierdzisz, ani nie mam do Ciebie o to pretensji
Nie rozumiem jedynie tych opinii w zestawieniu ze sposobem pracy silników spalinowych, gdzie każdy silnik, niezależnie od rodzaju skrzyni, wyje na wyższych obrotach. I tyle.
kemyz napisał/a: | Bardziej mi zależy o opinii nt awaryjności tych skrzyń, trwałości, kosztów , itp. |
Tu się niestety nie wypowiem, bo nie używam auta a CVT na stałe, dlatego pozostałych punktów nie cytowałem i się do nich nie odnosiłem.
kemyz napisał/a: | Panka mam w pobliżu i nawet o tym myślałem, tylko chyba trzeba brać odpowiednie auto z CVT- bo wiele już ma eCVT a to już co innego |
Konstrukcyjnie co innego, natomiast jeśli chodzi o kwestię "wycia" i tego jak się z tym faktem czujesz, to może dać Ci odpowiedź. W tej kwestii konstrukcja moim zdaniem nie będzie miała aż takiego znaczenia, tylko sam sposób pracy i "doboru przełożenia" (płynny i ciągły, a nie skokowy). No i zawsze jak wsiądziesz do Mitsu, to będzie już z czym porównać takie odczucia.
W moim poprzednim poście chodziło tylko o to, żeby się nie sugerować opiniami innych, że wyje, tylko sprawdzić samemu. Bo jak sam napisałeś, jest to kwestia subiektywna |
|
|
|
 |
kemyz [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-08-2021, 20:13
|
|
|
Jak czytam użytkowany przez kobietę to od razu mi dzwoni dzwonek. 115kkm zrobiła do Biedronki i z powrotem? To tak na pierwszy rzut oka |
|
|
|
 |
kemyz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2021, 20:31
|
|
|
Trochę to dziwne, w opisie jest benzyna - a w państwowym rejestrze ON
115 000 w 5 lat to ok 23kkm/rok - sporo, wygląda na jakieś flotowe chyba..... |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-08-2021, 20:38
|
|
|
Ja mam podobne auto, 2016 rok produkcji, pierwsza rejestracja maj 2017. Tyle, że po lifcie. Wersja Intense Plus Navi. Latam nim codziennie do pracy, czyli 50 km dzień w dzień. Do tego wakacje latem i ferie w zimie. Np. w tym roku dwa razy byłem nad Bałtykiem i 3 razy w Karkonoszach, dwa razy byłem nim na Bałkanach, czasami pojadę do rodziny w Bonn. I w sumie najechałem 83kkm. Ale nie mówię, te 115kkm też można wykręcić. Ale nie, że wtedy używany przez kobietę. Moja żona ma swoje auto, lata nim do Biedry i z powrotem oraz wozi dzieciaki do szkoły i na dodatkowe zajęcia i w 7 lat wykręciła 50kkm. I to jest spory wynik jak na auto "używane przez kobietę" |
|
|
|
 |
kemyz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2021, 21:33
|
|
|
no tak, można wykręcić....
w sumie 115 kkm to nie jakiś tam kosmiczny przebieg....
Zastanawia mnie tylko ta sprawa Pb/ON ??- komu wierzyć???
Silniki benzynowe są na łańcuszku czy na pasku?? Jakie są interwały wymiany rozrządu?? |
|
|
|
 |
Laknat
Forumowicz
Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 429 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2021, 06:12
|
|
|
benzynowy 1.6 jest na łańcuchu. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 514 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-08-2021, 14:54
|
|
|
Laknat napisał/a: | benzynowy 1.6 jest na łańcuchu. | wymiana po jego śmierci. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-08-2021, 19:33 chcę kupić ASX
|
|
|
Posiadam Mitsubishi ASX wersja Invite Plus 1,6 MIVEC silnik 4A92 benzyna - mam go już 3 lata i auto zachowuje się całkiem przyzwoicie .Tym samochodem po prostu trzeba nauczyć się jeździć a jeżdżę codziennie pokonując ok 40-50km w każdych warunkach bez względu na porę roku i warunki atmosferyczne
Sam się o tym przekonałem..trochę to trwało ale się udało wypracować odpowiedni styl jazdy taki aby nic nie szarpało , nie zgrzytało i nie wyło. A na początku moje odczucie co do ASX było raczej sceptyczne . O dziwo opanowałem nawet słynne podbijanie obrotów przy zmianie biegów. Ostatecznie przekonałem się , że to nie wina samochodu tylko ja nie potrafię jeździć tym autem.Ogólnie auto godne polecenia i bezawaryjne chyba , że sam coś zepsujesz
Jeśli chodzi o moc silnika to tak jak napisał Pitt63 szału nie ma ale do spokojnej jazdy wystarczy.W terenach górzystych też sobie nieźle radzi , mieszkam w Bieszczadach i wiem o czym mówię wystarczy trzymać go na odpowiednich obrotach i przełożeniu.Auto zimą odpala bez problemu nawet jak jest -25*C.W śniegu też daje radę , ogrzewanie jest OK,Jak jest +30*C auto też nie sprawia problemów klimatyzacja jest wydajna , kabina przestronna.
Co do głośnej pracy to proszę nie przesadzać ...są głośniejsze. Skrzynia biegów będzie pracować lżej jak zastosuje się dobry olej przekładniowy np.jeden z tych
Ravenol MTF 2 75W80
Shell SPIRAX manual transmission fluid S4G 75W-80
I tutaj też zwrócę uwagę , że od 1.01.2022r jak wejdą w życie nowe taryfikatory mandatów za przekroczenie prędkości to problem głośnej pracy silnika na wysokich prędkościach zniknie w wielu samochodach i markach pojazdów . |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
|
|