mitsubishi Asx 1,8DID 150km 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
Raff5
Nowy Forumowicz Raff5
Auto: Mitsubishi Asx 2014r 1,8 DiD15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2021 Posty: 2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 08-02-2021, 17:54 mitsubishi Asx 1,8DID 150km 4x4
|
|
|
Witam, potrzebuję pomocy a mianowicie za samochodem po przejechaniu 100-150km pojawia się niebieski dym(nie jest to dmuchnięcie lecz duża ilość widoczna we wstecznym lusterku) szczególnie przy redukcji biegów. Pojawia się to tylko w cyklu miejskim na trasie nie ma tego "zjawiska",wtedy robię rundkę na trasie ok 15 km i przestaje - nie kopci obroty powracają do normy, spalanie również, aż do następnego razu, samochód ma przebieg 147000km. Zdaję sobie sprawę że to związane z DPF, lecz częstotliwość wypalania mnie nurtuje. Chciałbym dodać ze oleju na bagnecie nie przybywa. Proszę o pomoc, ewentualnie jakieś namiary na kogoś kto by mógłby mi pomóc w tej kwestii. Z góry dziękuję bardzo ,pozdrawiam Rafał |
_________________ Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu jaki mnie dręczy, a mianowicie średnio co 100-150 km pojawia się za samochodem smuga niebieskiego dymu szczególnie przy redukcji biegów,problem pojawia się przy jeździe w cyklu miejskim,na trasie to się nie dzieje, samochód ma przebieg 145000km,oleju nie przybywa, zadne błędy się nie pojawiają. Wtedy jestem zmuszony wykonać rundkę ok 15 km po trasie i problem znika, po czym znów pojawia się po przejechaniu 100 km,mam świadomość ze to ma związek z dpf, ale wypalanie z taką częstotliwością to chyba coś nie za bardzo,proszę o pomoc ewentualnie o jakieś namiary na osobę która mogłaby mi pomóc, pozdrawiam serdecznie.Rafał |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2021, 21:33
|
|
|
nie chce się wymądrzać ale często powtarzana opinia głosi iż te pojazdy niespecjalnie nadają się na jazdę miejską |
|
|
|
 |
wojk2
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 17 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 12-02-2021, 20:12
|
|
|
Ja tam cały czas po miescie śmigam i nie mam problemu z dpf wypala sie co srednio 500km. Tylko trzeba auta nie mulic 1500obrotów, trzeba utrzymywać 2000tys nie mniej no i kontrolka dpf jak sie zapali to wypalić ot cała filozofia. |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2021, 22:40
|
|
|
Mam wrażenie że piszemy o różnych modelach. Ten z 2014 raczej nie ma kontrolki DPF. Chyba ma też kilka innych znaczących zmian konstrukcyjnych. Raczej nie jest to silnik 4N13.....
Więc może kolega doprecyzuje jaki ja model i z którego roku? To na pewno diesel? |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 13-02-2021, 08:04
|
|
|
A to 1.8 DID były jeszcze inne niż na sterowniku 4N13 ?
W moim średnio co 200-300km zachodzi wypalanie (załącza się ogrzewanie szyby tylnej) i trwa tak na odcinku 10km. 1.8 DID 150KM 2011r. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1925 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 13-02-2021, 14:07
|
|
|
5darek napisał/a: | Ten z 2014 raczej nie ma kontrolki DPF. |
Fabrycznie nie ma, ale wiele osób dorobiło ją. Jest temat o tym. |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2021, 17:50
|
|
|
daj proszę namiar na temat montażu sygnalizacji wypalania dpf |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
em_es
Forumowicz
Auto: ASX'11 1.8DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2018 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2021, 00:47
|
|
|
5darek napisał/a: | daj proszę namiar na temat montażu sygnalizacji wypalania dpf |
Wejdz w dział techniczny i masz wątek na samej górze, ze zdjęciami. |
|
|
|
 |
bob1969
Forumowicz

Auto: ASX MY'19 [4A92]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 123 Skąd: BL
|
Wysłany: 20-02-2021, 14:20
|
|
|
Niebieski dym to raczej konsumpcja oleju silnikowego. |
|
|
|
 |
Raff5
Nowy Forumowicz Raff5
Auto: Mitsubishi Asx 2014r 1,8 DiD15
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2021 Posty: 2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-02-2021, 11:09
|
|
|
5darek,Witam, tak to diesel
1.8 did
150 km
4x4
Rok 2014
Przebieg 147000
Pozdrawiam serdecznie |
_________________ Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu jaki mnie dręczy, a mianowicie średnio co 100-150 km pojawia się za samochodem smuga niebieskiego dymu szczególnie przy redukcji biegów,problem pojawia się przy jeździe w cyklu miejskim,na trasie to się nie dzieje, samochód ma przebieg 145000km,oleju nie przybywa, zadne błędy się nie pojawiają. Wtedy jestem zmuszony wykonać rundkę ok 15 km po trasie i problem znika, po czym znów pojawia się po przejechaniu 100 km,mam świadomość ze to ma związek z dpf, ale wypalanie z taką częstotliwością to chyba coś nie za bardzo,proszę o pomoc ewentualnie o jakieś namiary na osobę która mogłaby mi pomóc, pozdrawiam serdecznie.Rafał |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2021, 12:05
|
|
|
może to być problem pierścieni lub uszczelniaczy albo turbiny....
ale mam dwie sztuki ASX o przebiegu 200 i 320 tys km i nie mam takich problemów
pytanie jak bardzo wiarygodny to przebieg......????
chyba zacząłbym od wymiany oleju i filtrów oleju i powietrza a dalej obserwował zmiany |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 207 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-02-2021, 19:10
|
|
|
Popieram słowa forumowicza ,, 5darek" ale przy wymianie oleju zastosuj płukankę 2662 LIQUI MOLY MOTORS PULUNG PRO-LINE 500ML lub Archoil 2820 Engine Flush. Wlewasz do gorącego oleju w silniku płukankę 500 ml i uruchamiasz silnik przed wymianą oleju na 20 minut i dokonujesz wymiany oleju. Jeśli coś jest z pierścieniami ( zapieczone) to płukanka pozwoli je uwolnić. |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
Buu30
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubischi Asx 1,8 Did 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 1 Skąd: Google
|
Wysłany: 05-09-2021, 19:10
|
|
|
Hej
Klasyczny problem tego całkiem fajnego autka
Masz 4 opcje :
1 . Wycinka dpf u dobrego speca
2 . Czyszczenie dpf, wypalanie serwisowe, zerowanie liczników, zabawy z olejami. Nic nie da efektu na więcej niż 800 klm
3. Wytrwale ignorować problem. Zapcha się i serwis.
4. Napisać nowe mapy do silnika. Ja właśnie planuje.
Uwagi :
- start wypalania w idealnych okolicznościach nie gwarantuje dobrego wypalenia
Na idealnej trasie 400 klm wypalał się mi ostatnio 3 razy
- autoryzowany serwis mitsu wycenił czynności naprawcze tego problemu na 12 000 bez gwarancji
- w sofcie asx jest wpisane wypalanie co 400 do 800
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|