| mitsubishi Asx  1,8DID 150km 4x4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Raff5   Nowy Forumowicz
 Raff5
 
 Auto: Mitsubishi Asx 2014r 1,8 DiD15
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2021
 Posty: 2
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |    Wysłany: 08-02-2021, 17:54   mitsubishi Asx  1,8DID 150km 4x4 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, potrzebuję pomocy  a mianowicie za samochodem po przejechaniu 100-150km pojawia się niebieski dym(nie jest to dmuchnięcie lecz duża ilość widoczna we wstecznym lusterku) szczególnie przy redukcji biegów. Pojawia się to tylko w cyklu miejskim na trasie nie ma tego "zjawiska",wtedy  robię rundkę na trasie ok 15 km i przestaje - nie kopci obroty powracają do normy, spalanie również, aż do następnego razu, samochód ma przebieg  147000km. Zdaję sobie sprawę że to związane z DPF, lecz częstotliwość wypalania mnie nurtuje. Chciałbym dodać ze oleju na bagnecie  nie przybywa. Proszę o pomoc, ewentualnie jakieś namiary na kogoś kto by mógłby mi pomóc w tej kwestii. Z góry dziękuję bardzo ,pozdrawiam Rafał |  
				| _________________ Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu jaki mnie dręczy, a mianowicie średnio co 100-150 km pojawia się za samochodem smuga niebieskiego dymu szczególnie przy redukcji biegów,problem pojawia się przy jeździe w cyklu miejskim,na trasie to się nie dzieje, samochód ma przebieg 145000km,oleju nie przybywa, zadne błędy się nie pojawiają. Wtedy jestem zmuszony wykonać rundkę ok 15 km po trasie i problem znika, po czym znów pojawia się po przejechaniu 100 km,mam świadomość ze to ma związek z dpf, ale wypalanie z taką częstotliwością to chyba coś nie za bardzo,proszę o pomoc ewentualnie o jakieś namiary na osobę która mogłaby mi pomóc, pozdrawiam serdecznie.Rafał
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5darek   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id  150kM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2009
 Posty: 185
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-02-2021, 21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie chce się wymądrzać ale często powtarzana opinia głosi iż te pojazdy niespecjalnie nadają się na jazdę miejską |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojk2   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Lut 2019
 Posty: 17
 Skąd: Ostrołęka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2021, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja tam cały czas po miescie śmigam i nie mam problemu z dpf wypala sie co srednio 500km. Tylko trzeba auta nie mulic 1500obrotów, trzeba utrzymywać 2000tys nie mniej no i kontrolka dpf jak sie zapali to wypalić ot cała filozofia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5darek   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id  150kM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2009
 Posty: 185
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2021, 22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam wrażenie że piszemy o różnych modelach. Ten z 2014 raczej nie ma kontrolki DPF. Chyba ma też kilka innych znaczących zmian konstrukcyjnych. Raczej nie jest to silnik 4N13..... Więc może kolega doprecyzuje jaki ja model i z którego roku? To na pewno diesel?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil508   Forumowicz
 
 Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 29 Wrz 2020
 Posty: 100
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2021, 08:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to 1.8 DID były jeszcze inne niż na sterowniku 4N13 ? W moim średnio co 200-300km zachodzi wypalanie (załącza się ogrzewanie szyby tylnej) i trwa tak na odcinku 10km. 1.8 DID 150KM 2011r.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apikus   Mitsumaniak
 
  
 Auto: ASX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 25 Sty 2007
 Posty: 1949
 Skąd: Staniszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-02-2021, 14:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 5darek napisał/a: |  	  | Ten z 2014 raczej nie ma kontrolki DPF. | 
 
 Fabrycznie nie ma, ale wiele osób dorobiło ją. Jest temat o tym.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5darek   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id  150kM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2009
 Posty: 185
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2021, 17:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | daj proszę namiar na temat montażu sygnalizacji wypalania dpf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | em_es   Forumowicz
 
 Auto: ASX'11 1.8DID 150KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Paź 2018
 Posty: 43
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2021, 00:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 5darek napisał/a: |  	  | daj proszę namiar na temat montażu sygnalizacji wypalania dpf | 
 
 Wejdz w dział techniczny i masz wątek na samej górze, ze zdjęciami.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bob1969   Forumowicz
 
  
 Auto: ASX MY'19 [4A92]
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 14 Maj 2019
 Posty: 123
 Skąd: BL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2021, 14:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niebieski dym to raczej konsumpcja oleju silnikowego. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Raff5   Nowy Forumowicz
 Raff5
 
 Auto: Mitsubishi Asx 2014r 1,8 DiD15
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2021
 Posty: 2
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2021, 11:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | 5darek,Witam, tak to diesel 1.8 did
 150 km
 4x4
 Rok 2014
 Przebieg 147000
 Pozdrawiam serdecznie
 |  
				| _________________ Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu jaki mnie dręczy, a mianowicie średnio co 100-150 km pojawia się za samochodem smuga niebieskiego dymu szczególnie przy redukcji biegów,problem pojawia się przy jeździe w cyklu miejskim,na trasie to się nie dzieje, samochód ma przebieg 145000km,oleju nie przybywa, zadne błędy się nie pojawiają. Wtedy jestem zmuszony wykonać rundkę ok 15 km po trasie i problem znika, po czym znów pojawia się po przejechaniu 100 km,mam świadomość ze to ma związek z dpf, ale wypalanie z taką częstotliwością to chyba coś nie za bardzo,proszę o pomoc ewentualnie o jakieś namiary na osobę która mogłaby mi pomóc, pozdrawiam serdecznie.Rafał
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5darek   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id  150kM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2009
 Posty: 185
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2021, 12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | może to być problem pierścieni lub uszczelniaczy albo turbiny.... ale mam dwie sztuki ASX o przebiegu 200 i 320 tys km i nie mam takich problemów
 pytanie jak bardzo wiarygodny to przebieg......????
 chyba zacząłbym od wymiany oleju i filtrów oleju i powietrza a dalej obserwował zmiany
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbigniew77   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Sty 2019
 Posty: 213
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-02-2021, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Popieram słowa forumowicza ,, 5darek" ale przy wymianie oleju zastosuj płukankę  2662 LIQUI MOLY MOTORS PULUNG PRO-LINE 500ML lub Archoil 2820 Engine Flush.  Wlewasz do gorącego oleju w silniku płukankę 500 ml i uruchamiasz silnik przed wymianą oleju  na 20 minut i dokonujesz wymiany oleju. Jeśli coś jest z pierścieniami ( zapieczone) to płukanka pozwoli je uwolnić. |  
				| _________________ Zbigniew
 
 Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Buu30   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubischi Asx 1,8 Did 4x4
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Wrz 2021
 Posty: 1
 Skąd: Google
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2021, 18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej Klasyczny problem tego całkiem fajnego autka
 Masz 4 opcje :
 1 . Wycinka dpf u dobrego speca
 2 .  Czyszczenie dpf, wypalanie serwisowe, zerowanie liczników, zabawy z olejami. Nic nie da efektu na więcej niż 800 klm
 3. Wytrwale ignorować problem. Zapcha się i serwis.
 4. Napisać nowe mapy do silnika. Ja właśnie planuje.
 Uwagi :
 - start wypalania w idealnych okolicznościach nie gwarantuje dobrego wypalenia
 Na idealnej trasie 400 klm wypalał się mi ostatnio 3 razy
 - autoryzowany serwis mitsu wycenił czynności  naprawcze tego problemu na 12 000 bez gwarancji
 - w sofcie asx jest wpisane wypalanie co 400 do 800
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |