Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Pajero Sport to nadal Pajero?
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-08-2021, 12:56   Czy Pajero Sport to nadal Pajero?

Jako że wiele dyskusji o różnicach kończy się pyskówką o Konibijcach i Montero, nie mogę znależć dobrego porównania między "normalnym" Pajero a Pajero Sport. Ze skrawków informacji wyłowiłem że są podobne jedynie z wyglądu, natomiast wszystko pod spodem od ramy, silników, napędów i zawieszenia jest zrobione inaczej. To by sugerowało że opowieści o zawodności i niezawodności Pajero nie mają nijak do wersji Sport. Czy dobrze rozumuję? Jakbym chciał kupić Pajero Sport to są jakieś sugestie?
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 31-08-2021, 16:21   

Największa różnica jest taka, że pajero 3 i 4 mają samonośne nadwozie, natomiast wersja sport posiada pełną ramę jak w pickupie l200. Do tego jeśli chodzi napęd w wersji sport 1 to zazwyczaj jest napęd ES i nie można jeździć po asfalcie z napędem na 4.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-09-2021, 01:38   

Tuff napisał/a:
Największa różnica jest taka, że pajero 3 i 4 mają samonośne nadwozie, natomiast wersja sport posiada pełną ramę jak w pickupie l200.
Rozumiem różnicę w budowie, ale nie rozumiem konsekwencji w działaniu. Jeśli Pajero 3/4 nie miałoby jakiś dodatkowych wzmocnień nadawałoby się gorzej do offroad. Więc na co przekłada się ta różnica w budowie między wersją Sport a "zwykłą" w czasie jazdy po asfalcie i terenie?
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 01-09-2021, 12:47   

Na asfalcie wersja 3/4 z samonośnym powinna się prowadzić lepiej. Natomiast przy jeździe w terenie przy wykrzyżach auto na ramie nie będzie miało pracy karoserii. Nie miałem okazji pojeździć 3/4 w terenie, ale miałem ładę nivę i tam jak zawisło jedno koło w powietrzu to drzwi się nie chciały zamknąć (na tyle pracowało nadwozie). Przy samochodzie z ramą nie ma tego problemu.

Rama też zabiera więcej miejsca, więc w środku robi się ciaśniej, chociaż tutaj dokładnych różnic w wymiarach między wersjami pajero nie znam. W sporcie masz koło zapasowe pod podłogą bagażnika, natomiast w 3/4 na tylnej klapie.

I łatwiej solidnie zamontować uchwyty do szarpania, płytę pod wyciągarkę czy progi wzmacniane do ramy.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-09-2021, 23:04   

Tuff napisał/a:
Na asfalcie wersja 3/4 z samonośnym powinna się prowadzić lepiej. Natomiast przy jeździe w terenie przy wykrzyżach auto na ramie nie będzie miało pracy karoserii. Nie miałem okazji pojeździć 3/4 w terenie, ale miałem ładę nivę i tam jak zawisło jedno koło w powietrzu to drzwi się nie chciały zamknąć (na tyle pracowało nadwozie). Przy samochodzie z ramą nie ma tego problemu.
No i tutaj dochodzimy do clou mojej wątpliwości, czemu Pajero jest uważane za dobrą platformę do off-roadu? Czy może to rodzaj renomy z czasów Pajero 1/2?

Tuff napisał/a:
Rama też zabiera więcej miejsca, więc w środku robi się ciaśniej, chociaż tutaj dokładnych różnic w wymiarach między wersjami pajero nie znam. W sporcie masz koło zapasowe pod podłogą bagażnika, natomiast w 3/4 na tylnej klapie.
Według wiki, różnica długości jest 30cm, tyle co koło na tylnej klapie. Obecność ramy może być przyczyną braku 3 rzędu foteli, bo się robi wąsko żeby schować ławeczkę pod podłogę. Nie wiem tylko czemu Sport wychodzi ~500kg lżejsze niż Pajero 3/4?
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 02-09-2021, 12:26   

elektryk napisał/a:
No i tutaj dochodzimy do clou mojej wątpliwości, czemu Pajero jest uważane za dobrą platformę do off-roadu? Czy może to rodzaj renomy z czasów Pajero 1/2?

Jeep XJ też nie ma klasycznej ramy i też jest uważany za bardzo dobrą bazę do offroadu ;) Popatrz na rajdy tam nie ma za wiele mitsubishi, te auta są bardziej traktowane jako terenowe i wyprawowe, ale nie koniecznie do topienia po klamki w błocie

elektryk napisał/a:
Nie wiem tylko czemu Sport wychodzi ~500kg lżejsze niż Pajero 3/4?

To rzeczywiście ciekawe, mój sport 1 gen ma w dowodzie coś koło 2000 masy własnej
 
 
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2021, 20:10   

różnice są zasadnicze i każdy z modeli do innej zabawy służy. Pajero jest lepszą bazą do ofroad'u tylko pytanie co kto uważa za off road???? Jeżeli chcecie Pajero pojeździć po lesie i potopić go w błocie to faktycznie "zabawę" będziecie mieć przednią ale nie polecam. To tego najlepszy jest Samuraj. ;-)
Ale jak chcecie dojechać wszędzie i mieć z tego niezłą zabawę i przyjemność z jazdy to Pajero nadaje się najlepiej.
Co do braku tradycyjnej ramy to w niczym to nie przeszkadza w modeli 4 generacji. Wszystkie dodatki montujecie bez problemu.
Poza tym ten model i jego nazwa do czegoś zobowiązuje - 12 razy wygrać Paryż-Dakar to chyba nie lada wyczyn ;-)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10684
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-09-2021, 11:18   

No cóż nasz Tczewski kierowca Piotr Borys zajmuje ostanio 3 miejsce na Baja Poland swoim Pajero 3.2 cross country :)
https://ne-np.facebook.com/GTC-Transport-Piotr-Borys-111430750230129/videos/mitsubishi-pajero-32-cross-country-rally-car-for-sale/2906260866272859/

https://www.youtube.com/watch?v=yeGrfDUjsx4

https://racemarket.net/rally-raid/raid-vehicles-for-sale/project-pajero-iv-3-2-250km-t2-cross-country-i3253

https://www.facebook.com/...11430750230129/
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 03-09-2021, 22:09   

To do jakich celów jest bardziej dedykowane Pajero Sport?
 
 
dabramczuk 
Forumowicz

Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2019
Posty: 32
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2021, 18:42   

Trudne pytanie i wydaje się być pytaniem w stylu: "którą nóżkę ma wróbelek" ;-)
Do czego lepsze? To zależy od podejścia czyli tak naprawdę poniesionych środków i nakładów.
Jak pokazują dołączone filmiki powyżej można zrobić niezła furę z krótkiej wersji Pajero. Widziałem też takie przeróbki z długiej wersji Pajero. Pewnie istnieją i z wersji Sport.
Tak jak pisałem to miałem na myśli wersje niemal fabryczne z niewielkimi przeróbkami. Przebudowując całkowicie pojazd można osiągnąć swój cel. A każdy ma inny i trudno mi się wymądrzać co jest lepsze do czego. To tylko moje doświadczenia ;-)
Ale działaj i będziesz miał swoje ;-)
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 09-09-2021, 11:13   

Różnica jest taka, że 20 lat temu w salonie pajero sport 1 było od pajero 3 tańsze o 30%. Nie wiem jaka była różnica między PIV a sportem 2, podejrzewam, że też były różne ceny.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 09-09-2021, 18:24   

dabramczuk napisał/a:
Tak jak pisałem to miałem na myśli wersje niemal fabryczne z niewielkimi przeróbkami. Przebudowując całkowicie pojazd można osiągnąć swój cel. A każdy ma inny i trudno mi się wymądrzać co jest lepsze do czego.
Nie odpowiadasz na pytanie, pytam się które lepsze w wersji cywilnej. Oba mają podobny napęd, ale dużą różnicę konstrukcyjną. Musi być z tego jakaś korzyść w określonych warunkach. Na początku zakup po prostu Pajero bo nie byłem świadomy istnienia wersji Sport. Potem uznałem że to kwestia drobiazgów stylistycznych i jakoś inaczej zestrojonej skrzyni biegów, ale jeszcze później dzięki forum zorientowałem się że konstrukcja jest inna znacząco inna. Jedyną różnicą dla użytkownika jest obecność trzeciego rzędu foteli i koła na tylnych drzwiach. W sumie obie rzeczy do jazdy na asfalcie są zaletami, możliwe że po drogach polnych też więc do czego przydaje się to że Pajero Sport ma ramę?

Pytam bo chcę kupić, do jazdy 95% po asfalcie, 5% w lekkim terenie. Na rynku słabo z młodymi egzemplarzami, jakie są za i przeciw posiadania Pajero Sport?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.