 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Awaryjne odpalanie z przewodów |
Autor |
Wiadomość |
marcinp1983
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2021 Posty: 15 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 03-11-2021, 19:26 Awaryjne odpalanie z przewodów
|
|
|
Mam pytanie odnośnie odpalania pajero z kabli w razie słabych baterii. Nie mam pojęcia jaki jest układ elektryczny z dwoma akumulatorami i czy rozrusznik jest 12v czy 24 v więc moje pytanie jak podpiąć przewody w razie potrzeby mam nadzieję że takowa nie zajdzie . Czy jak podepnę pod jeden aku przewody od drugiego auta oczywiście +do+ -do- to wystarczy aby wspomóc? |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
Azz
Forumowicz
Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 64 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 03-11-2021, 20:44
|
|
|
Akumulatory są połączone równolegle (12V), podepnij się pod ten po prawej jak w zwykłym aucie (bliżej do rozrusznika) - filozofii tutaj nie ma a większość ją dorabia . Jedyne co ważne to żeby akumulatory miały porównywalne napięcia spoczynkowe (świadczy o ich stanie) żeby prąd wyrównawczy nie płynął między nimi. |
_________________ PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-11-2021, 10:30
|
|
|
Azz napisał/a: | Akumulatory są połączone równolegle (12V), podepnij się pod ten po prawej jak w zwykłym aucie (bliżej do rozrusznika) - filozofii tutaj nie ma a większość ją dorabia . Jedyne co ważne to żeby akumulatory miały porównywalne napięcia spoczynkowe (świadczy o ich stanie) żeby prąd wyrównawczy nie płynął między nimi. |
Dokładnie tak |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Daroot
Forumowicz Daroot Garage
Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Gru 2019 Posty: 35 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-11-2021, 20:41
|
|
|
Zostawiłem kiedyś przetwornicę, rozładowała mi obydwa aku praktycznie do zera, nie mogłem otworzyć auta - nie udało mi się uruchomić auta na kable od busa. Kable grube, konkretne i po około 15 minutach dałem sobie spokój, zabrałem jeden akumulator do domu, podłączyłem prostownik i po kilu godzinach odpaliłem auto - pojechało w trasę i uzupełnił się drugi. |
|
|
|
 |
|
|