Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Outlander Turbo LPG
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2022, 11:14   

Interfejs kosztuje około 50zł a program od LPG można pobrać ze strony producenta sterownika.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 02-02-2022, 11:34   

Dzięki za pomysły, w wolnej chwili będę testował dalej. Nawet udało mi się kompa na podmianę zdobyć, więc pewnie też spróbuję.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2022, 14:56   

Sama podmianka nic nie da, trzeba by nastawy ze starego zgrać do pliku i w nowy je wgrać.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 02-02-2022, 20:12   

Wiem, tak zrobiłem ;) Zobaczymy, czy coś zmieni. Jak nie, to będę drążyć temat reduktora.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-02-2022, 22:59   

Reduktory. a dokładniej, regulatory ciśnienia to dosyć precyzyjne mechanizmy i czasem drobny błąd może powodować niestabilną pracę.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 04-02-2022, 09:37   

Ano. I chyba w stronę reduktora będę dalej spoglądał. Drugi dzień jeżdżę po podmianie kompa i pierwszego dnia miałem ewidentne szarpanie, ale krótkotrwałe. Dzisiaj obyło się bez szarpania, chociaż był moment, gdzie widziałem, że mi z rury mocniej kopci. Wygląda więc na to, że jak temperatura na zewnątrz wzrosła, bo od dwóch dni robi się stopniowo cieplej, to problem się zmniejszył. Przynajmniej jeśli chodzi o jazdę zimnym autem, bo nie jechałem jeszcze dłuższej trasy, żeby sprawdzić jak będzie wszystko dobrze nagrzane.
Ale musi coś popuszczać gaz, bo jak podjechałem do sklepu na 15 minut i potem odpalałem, to zdławiło silnik, tak że prawie zgasł.
I jeszcze mi się przypomniał ciekawy objaw, że parę dni temu jak pociągnąłem auto tak do 6k obrotów, odpuściłem gaz, żeby sobie na biegu leciało do skrzyżowania, to jak przy dohamowaniu wysprzęgliłem, to też silnik prawie zgasł, tak go przydławiło.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-02-2022, 21:23   

Jak możesz to nagraj oscyloskop w programie od LPG z momentu wystąpienia problemu to będzie można coś więcej powiedzieć czy to reduktor czy może coś innego. Popuszczanie gazu przez reduktor w podciśnienie można sugerować te problemy z odpalaniem. Można to łatwo potwierdzić, zaraz po zgaszeniu auta zdejmij przewód podciśnieniowy idący z reduktora do czujnika ciśnienia, zdejmij z czujnika i włóż go do szklanki z wodą. Jak pojawią się bąbelki to reduktor puszcza w podciśnienie i jest oczywiście niesprawny bo tym przewodem nic nie powinno się wydostawać.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 21-03-2022, 10:35   

No to z braku czasu i możliwości na dogłębne diagnozy wpadł nowy reduktor. Tym razem Magic 3. Auto zdecydowanie lepiej pracuje, minęło wiele problemów.
Aczkolwiek zastanawia mnie kwestia jakości paliwa, bo na jakieś 1,5 tygodnia przed wymianą po kilku miesiącach w końcu zmieniłem stację. Tak to kilka miesięcy zawsze tankowałem na jednym i tym samym circle k, ostatnio różnie jakiś amic, orlen, nawet znana mi prywatna stacja i problem z wypadającym zapłonem się przez ten czas nie pojawił.
Także jak się upewnię, że tak po miesiącu na nowym reduktorze wszystko śmiga cacy, to z ciekawości wrócę na tego circle k i sprawdzę, czy może mają jednak gaz słabej jakości.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-03-2022, 10:56   

Dawniej Statoil miał gaz świetnej jakości. A obecnie nie wiem, bo circle K to jedna z najdroższych stacji i tam nie tankuję.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 21-03-2022, 11:35   

Generalnie na gazie z circle k sporo przejeździłem, trasy/miasto, tankowanie w różnych miejscach w kraju i nigdy problemów nie miałem. Z cenami mają różnie na różnych stacjach, ja akurat miałem to szczęście, że zawsze jeden z tańszych lpg mieli na mojej drodze.
Może coś im się pokaszaniło w Łodzi i okolicach. Ale to w sumie tylko trop poboczny, tak jak pisałem wymaga potwierdzenia.
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 29-05-2022, 09:57   

I was thinking if I should put a LPG installation into my car. I don't drive much, around 5.000 km/year, but the cost of gasoline increase a lot lately, as you all know. Make sense at this mileage to put in on LPG? Cost of installation around 1.000 euro.

Secondly, I can't find anybody here to do an AFR tunning... So I was thinking to set the LPG to switch to gasoline from 4.000 RPM, to protect the engine. Will that be safe without AFR, what you think?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-05-2022, 22:56   

best_x_treme,

At current fuel prices, the cost of LPG installation in Outlander Turbo will be reimbursed after 10,000 kilometers, which in your case is 2 years. When it comes to tuning with AFR, engine speed is not the problem. The broadly understood engine load and supercharging are important. Setting the switch to gasoline at 4000rpm will not solve the problem. There will be many road situations where the engine is fully loaded and boosted below this limit. For example, overtaking in 4th gear or accelerating hard on the highway in 5th gear. This will increase the boost and change the fuel / air mixture in a way that can damage the engine. The EGT rises, it can melt the spark plugs, which in turn can fall into the cylinders. Setting the rpm limit after which it will switch to gasoline at 4000 will not solve the AFR problem.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 30-05-2022, 08:56   

Thanks a lot Bzyk for the clear explanation :) , I understand now that I shouldn't go on LPG without a proper tuning.

Can you tell me how much costs an AFR tuning in Poland? I've found something locally, asking 200 euro, AFR + dyno, not very cheap, I presume :| .
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 30-05-2022, 10:16   

best_x_treme napisał/a:
Can you tell me how much costs an AFR tuning in Poland?

Well, every good LPG installer should do it after installing LPG for free (it should be calculated in the price of LPG setup). It doesn't need dyno if You just want to calibrate LPG properly. It should be also repeted after like 1000km on LPG, due to LPG parts change a bit its properities after mounting. Every time my LPG magician checks my LPG maps with AFR, it costs me a bottle of scotch, or like 50PLN. In normal conditions it would cost like 100PLN i guess :-)

But if You want to tune your ECU and make more HP and Nm, not calibrate LPG, it costs more or less 1300PLN.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.