Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy przerwanie wiązki może mieć wpływ na spalanie?
Autor Wiadomość
Berius 
Nowy Forumowicz
Pajero 3

Auto: Pajero MK3 3,2 DiD Loooong
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa k. Opola
  Wysłany: 28-06-2022, 11:53   Czy przerwanie wiązki może mieć wpływ na spalanie?

Czołem Koledzy.
Pacjent 3.2 DiD.
Ostatnio podczas przeciągania przewodu przez lukę w grodzi (tą koło drugiego akumulatora, taka uszczelniona gumowym kołnierzem) coś chyba naruszyłem bo przestał działać wskaźnik temperatury. Zauważyłem też że zwiększyło się spalanie do około 15 litrów na 100km. Wcześniej było 10-11 litrów. Czy uszkodzenie wiązki w tym miejscu może skutkować zwiększeniem dawki i tym samym większym spalaniem?
Kurcze, tam w okolicach tego otworu w grodzi są jakieś wtyczki, które mogłem wypiąć przez nieuwagę? Nic takiego tam nie zauważyłem.
Będę wdzięczny za każdą pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam, Mateusz 🙂
_________________
Buduję wyprawowe Pajero :)
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-06-2022, 13:07   

Pomyśl.
Podpowiedź - jak silnik jest zimny, pracuje na tzw. ssaniu, czyli na bogatej mieszance, żeby się jak najszybciej rozgrzać i osiągnąć normalną temperaturę pracy.
Co się będzie działo, jak komputer będzie doostawał fałszywą informację, że silnik jest cały czas zimny ??
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Berius 
Nowy Forumowicz
Pajero 3

Auto: Pajero MK3 3,2 DiD Loooong
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa k. Opola
Wysłany: 28-06-2022, 13:51   

apg2312 napisał/a:
Pomyśl.
Podpowiedź - jak silnik jest zimny, pracuje na tzw. ssaniu, czyli na bogatej mieszance, żeby się jak najszybciej rozgrzać i osiągnąć normalną temperaturę pracy.
Co się będzie działo, jak komputer będzie doostawał fałszywą informację, że silnik jest cały czas zimny ??


To to ja wiem. Pytanie tylko czy ta sama wiązka, która prowadzi do zegara daje też dane do komputera.
_________________
Buduję wyprawowe Pajero :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-06-2022, 21:47   

Najlepiej było by podpiąć się pod OBD i zobaczyć jak wygląda temperatura i czy są jakieś błędy zapisane w pamięci sterownika silnika.
 
 
Berius 
Nowy Forumowicz
Pajero 3

Auto: Pajero MK3 3,2 DiD Loooong
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa k. Opola
Wysłany: 01-07-2022, 07:36   

plecho1 napisał/a:
Najlepiej było by podpiąć się pod OBD i zobaczyć jak wygląda temperatura i czy są jakieś błędy zapisane w pamięci sterownika silnika.


Niestety mam tak narąbane w elektronice (dzięki poprzedniemu właścicielowi) że gniazdo OBD jest chyba odłączone od komputera. Żaden terminal nie chce się połączyć z ECU. Ogólnie elektrycznie kupa rzeczy nie działa a zasilanie do szyby kierowcy jest na kablu 230V od radia 🤣 a ja sam właśnie zrobiłem ten zegar od temperatury 🙄 Zbieram właśnie pieniądze na wizytę u speca, który mi to wszystko porobi. Podejrzewam że sporo skasuje.
_________________
Buduję wyprawowe Pajero :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-07-2022, 21:14   

A z którego roku masz to auto? Miśki w dieslu starsze niż 2004 są dość wredne do diagnostyki i najpewniejszy jest tu sprzęt w ASO czyli MUT.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-07-2022, 09:54   

Berius napisał/a:
apg2312 napisał/a:
Pomyśl.
Podpowiedź - jak silnik jest zimny, pracuje na tzw. ssaniu, czyli na bogatej mieszance, żeby się jak najszybciej rozgrzać i osiągnąć normalną temperaturę pracy.
Co się będzie działo, jak komputer będzie doostawał fałszywą informację, że silnik jest cały czas zimny ??


To to ja wiem. Pytanie tylko czy ta sama wiązka, która prowadzi do zegara daje też dane do komputera.

Silnik diesla nie ma ssania. Jak jest zimny to działają świece żarowe które mają na celu podgrzanie mieszanki tak żeby była bardziej nazwijmy to wybuchową. Poza tym Pompa zwiększa dawkę paliwa sama z siebie dopóki silnik nie osiągnie temperatury zadanej dla sterownika.

[ Dodano: 04-07-2022, 09:55 ]
plecho1 napisał/a:
A z którego roku masz to auto? Miśki w dieslu starsze niż 2004 są dość wredne do diagnostyki i najpewniejszy jest tu sprzęt w ASO czyli MUT.

A dlaczego tak piszesz że od 2004?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2022, 22:28   

Bo w dieslach Mitsu i większości innych marek od 2004 pod silnik można podpiąć się chociażby Elmem 327.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-07-2022, 11:28   

plecho1 napisał/a:
Bo w dieslach Mitsu i większości innych marek od 2004 pod silnik można podpiąć się chociażby Elmem 327.

tylko ze sterowniki od 2000 roku niczym się nie różnią od tych po 2004 roku.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-07-2022, 23:28   

Fizycznie może i nie. A co z komunikacją z nimi, elm327 i np. Piston zagadają?
 
 
Berius 
Nowy Forumowicz
Pajero 3

Auto: Pajero MK3 3,2 DiD Loooong
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Dąbrowa k. Opola
Wysłany: 11-07-2022, 13:38   

plecho1 napisał/a:
A z którego roku masz to auto? Miśki w dieslu starsze niż 2004 są dość wredne do diagnostyki i najpewniejszy jest tu sprzęt w ASO czyli MUT.


To mam pecha, rocznik 2001 😉
_________________
Buduję wyprawowe Pajero :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.