 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Dziwna przypadłość Hyundai XG 30 |
Autor |
Wiadomość |
nowyXG30
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai XG 30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 3 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 02-01-2017, 18:06 Dziwna przypadłość Hyundai XG 30
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy
Do rejestracji na forum doprowadziła mnie sytuacja z moim nowym samochodem Hyundai XG 30. 3.0 V6 24V DOHC od mitsubishi zespolone z 5-biegowym automatem. Cały samochód totalnie niezmęczony. W środku jak nowy, na zewnątrz również. Naklejki dealera z Niemiec na błotnikach i klapie. Zawieszenie i hamulce po przeglądzie – wzorowo. Tak samo się jeździ. Praca skrzyni i silnika idealnie. Brak szarpnięć, odgłosów, czegokolwiek. Przebieg 81000km, rok 2000. Naprawdę zakochałem się od pierwszego ruszenia. Samochód kupiłem pod koniec roku i w drodze powrotnej od sprzedawcy, konkretnie po przejechaniu 320 kilometrów zaczęły się pierwsze problemy. Na początku auto było bardzo zamulone, ale w miarę upływu kilometrów do domu było coraz bardziej dynamiczne. Nie piratowałem ale gdzie można było tam dawałem mu jeść, przerzucałem w tryb manual na 2, 3 bieg aby potrzymać go na wysokich obrotach.
Mianowicie:
Przyśpieszając na prostej w stylu bardzo szybkim samochód z 4 na 3 zredukował z mocnym TARGNIĘCIEM, PRZYHAMOWANIEM całym samochodem. Niczym ostre hamowanie przez ok 1 sekundę. Zapalił się żółty CHECK na desce(co to jest? Tryb awaryjny skrzyni?). Zachowawczo przyśpieszam, ale nie wchodzą następne biegi, cały czas trzyma się na 3. Wystraszony jadę dalej, zatrzymaliśmy się. Cały czas trzyma 3. Pod maską bez zmian, nic nie budzi wątpliwości, nie śmierdzi czy inne. Przerzucenie na pozycję N, P czy R i żąglowanie między nimi nic nie daje. Wyłączyłem, włączyłem i po problemie. Pracuje dobrze. Jeździłem w sylwestra, zrobiłem ok 50 km. Wczoraj, w nowym już roku zrobiłem ok 30 kilometrów(głównie dostojna jazda ale z 3 razy bardzo mocno mu dałem z niskich prędkości, aż redukował na 1 aby dociągnąć do 60km/h), zostawiłem samochód pod domem. Wychodzę po około poł godziny, włączam silnik, daję skrzynię w pozycję D i szarpnięcie. Jedno. Zdezorientowany w stylu na emeryta przyśpieszam. Targnięcie przy wejściu 2, i kolejne nieco mocniejsze przy wejściu na 3. Wszystko płynnie tylko w trakcie zmiany to zjawisko. Cały czas trzyma 3, nic wyżej, nic niżej. Wyłączyłem, włączyłem, działa z bardzo delikatnym szarpnięciem przy włączeniu na D. Przejechałem na prostą, żeby mu „dać” i zobaczyć czy powtórzy się zjawisko ze starego roku. Na prostej start z pedałem w podłodze do 140 km/h Wszystko w porządku odpuściłem gaz. Z wyczuwalnym lecz niemocnym uderzeniem wrzucił na 5 i po chwili nagle sam zredukował na 3 gwałtownie, silnik zawył na 6000 obrotów więc przerzuciłem na N wyhamowałem, wyłączyłem i spokojnie pojechałem do domu.
Auto jeździ pięknie płynnie, nic nie szarpie. Dostojnie pożera kolejne kilometry ale te objawy mnie zaskoczyły. W przebieg po stanie auta każdy uwierzy. Silnik suchy, oryginalny tłumnik i katalizator, od spodu tylko 4 gumki od wymiany, po 1 na każdym kole. Koszt śmieszny. CHECK pali się dalej.
Co o tym sądzicie? Jaka przyczyna? Czy wymiana oleju w skrzyni pomoże? Błagam o pomoc Nie chcę się rozstawać z samochodem, ale mogę jeszcze je niby sprzedawcy oddać niby prawnie 14 dni..
Obroty delikatnie, minimalnie falują na luzie. Pali niemało.
a może to wogóle nie ma nic wspólnego ze skrzynią tylko check, który informuje o błędzie silnika psuje całą sprawę, jakaś sonda lub coś? Rano jadę do diagnosty więc będę wiedział więcej.
Gdzieś wyczytałem, że zły olej jak gorący robi się jak woda. Dodam, że wszystkie złe objawy wystąpiły na rozgrzanym układzie jezdnym. Przepraszam za tak wnikliwy opis zaszłych sytuacji ale przedrążyłem forum wzdłuż, wszerz i zbyt ogólny opis często wymaga uzupełnień lub źle naprowadza. Bardzo szczerze proszę o pomoc, kolejność podejmowania działań i zapraszam do rozmowy.
Wiktor |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-01-2017, 09:02
|
|
|
nowyXG30, nie chcę Cię martwić,ale mój brat posiada identyczne auto,i też ma problem ze skrzynią. Z tą różnicą,że w jego aucie awaria jest trwała,i skrzynia pracuje w trybie awaryjnym-czyli na 3 biegu. Nie przełącza na inne. Dam znać,jak poznam przyczynę. Przed awarią delikatnie szarpał przy przełączaniu z 3 na 4 bieg. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nowyXG30
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai XG 30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 3 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 03-01-2017, 10:11
|
|
|
Właśnie wróciłem od zwykłego mechanika. Odczytał bledy:
Sygnał obr. na wejściu skrzyni ( Service 3) ECU 12 oraz drugi taki sam tylko Service 7 ECU 12
komputer magneti marelli
W bowszym komputerze nie bylo w ogóle tego modelu.
Co sadzicie? Jakiś czujnik?
Umawiam się do speca od skrzyń automatycznych.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-01-2017, 11:34
|
|
|
To chyba pierwszy znajdziesz odpowiedź. Napisz co jest przyczyną takiego zachowania skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nowyXG30
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai XG 30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 3 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 03-01-2017, 12:49
|
|
|
Wrociłem właśnie od speca. Ma większą wiedzę oraz lepszy program. Błąd to P0715 Czujnik obrotów na wejściu turbiny. Przerwa/Zwarcie
Czujnik tez mierzy prędkość wałka wchodzacego do skrzyni biegów.
Błąd usunął i jest póki co dobrze ale kazał pojeździć. Jak sie powtórzy to prawdopodobnie się grzeje ten czujnik i trzeba będzie szukać nowego. Generalnie powiedział, ze to auto to nie wyscigówka. Normalnie płynnie je rozpędzać i jak najrzadziej wymusZać gwaltowne redukcje itp. Po prostu. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-01-2017, 22:51
|
|
|
No to jest jakiś trop. Dzięki za podpowiedź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Patry24
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2007 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-11-2017, 22:08
|
|
|
Mam podobny problem A mianowicie po podłączeniu kompa to pokazał sie błąd p0715. Po mocniejszym wciśnięciu gazu przyspiesza i nagle redukuje i wlacza sie tryb awaryjny. |
|
|
|
 |
Roza787
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 28 Lip 2022 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2022, 09:11
|
|
|
Miałam podobnie w aucie, które sprzedałam. To chyba jakaś wada fabryczna. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 29-08-2022, 23:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|