Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna przypadłość Hyundai XG 30
Autor Wiadomość
nowyXG30 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai XG 30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Sieradz
  Wysłany: 02-01-2017, 18:06   Dziwna przypadłość Hyundai XG 30

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy :)

Do rejestracji na forum doprowadziła mnie sytuacja z moim nowym samochodem Hyundai XG 30. 3.0 V6 24V DOHC od mitsubishi zespolone z 5-biegowym automatem. Cały samochód totalnie niezmęczony. W środku jak nowy, na zewnątrz również. Naklejki dealera z Niemiec na błotnikach i klapie. Zawieszenie i hamulce po przeglądzie – wzorowo. Tak samo się jeździ. Praca skrzyni i silnika idealnie. Brak szarpnięć, odgłosów, czegokolwiek. Przebieg 81000km, rok 2000. Naprawdę zakochałem się od pierwszego ruszenia. Samochód kupiłem pod koniec roku i w drodze powrotnej od sprzedawcy, konkretnie po przejechaniu 320 kilometrów zaczęły się pierwsze problemy. Na początku auto było bardzo zamulone, ale w miarę upływu kilometrów do domu było coraz bardziej dynamiczne. Nie piratowałem ale gdzie można było tam dawałem mu jeść, przerzucałem w tryb manual na 2, 3 bieg aby potrzymać go na wysokich obrotach.

Mianowicie:
Przyśpieszając na prostej w stylu bardzo szybkim samochód z 4 na 3 zredukował z mocnym TARGNIĘCIEM, PRZYHAMOWANIEM całym samochodem. Niczym ostre hamowanie przez ok 1 sekundę. Zapalił się żółty CHECK na desce(co to jest? Tryb awaryjny skrzyni?). Zachowawczo przyśpieszam, ale nie wchodzą następne biegi, cały czas trzyma się na 3. Wystraszony jadę dalej, zatrzymaliśmy się. Cały czas trzyma 3. Pod maską bez zmian, nic nie budzi wątpliwości, nie śmierdzi czy inne. Przerzucenie na pozycję N, P czy R i żąglowanie między nimi nic nie daje. Wyłączyłem, włączyłem i po problemie. Pracuje dobrze. Jeździłem w sylwestra, zrobiłem ok 50 km. Wczoraj, w nowym już roku zrobiłem ok 30 kilometrów(głównie dostojna jazda ale z 3 razy bardzo mocno mu dałem z niskich prędkości, aż redukował na 1 aby dociągnąć do 60km/h), zostawiłem samochód pod domem. Wychodzę po około poł godziny, włączam silnik, daję skrzynię w pozycję D i szarpnięcie. Jedno. Zdezorientowany w stylu na emeryta przyśpieszam. Targnięcie przy wejściu 2, i kolejne nieco mocniejsze przy wejściu na 3. Wszystko płynnie tylko w trakcie zmiany to zjawisko. Cały czas trzyma 3, nic wyżej, nic niżej. Wyłączyłem, włączyłem, działa z bardzo delikatnym szarpnięciem przy włączeniu na D. Przejechałem na prostą, żeby mu „dać” i zobaczyć czy powtórzy się zjawisko ze starego roku. Na prostej start z pedałem w podłodze do 140 km/h Wszystko w porządku odpuściłem gaz. Z wyczuwalnym lecz niemocnym uderzeniem wrzucił na 5 i po chwili nagle sam zredukował na 3 gwałtownie, silnik zawył na 6000 obrotów więc przerzuciłem na N wyhamowałem, wyłączyłem i spokojnie pojechałem do domu.

Auto jeździ pięknie płynnie, nic nie szarpie. Dostojnie pożera kolejne kilometry ale te objawy mnie zaskoczyły. W przebieg po stanie auta każdy uwierzy. Silnik suchy, oryginalny tłumnik i katalizator, od spodu tylko 4 gumki od wymiany, po 1 na każdym kole. Koszt śmieszny. CHECK pali się dalej.
Co o tym sądzicie? Jaka przyczyna? Czy wymiana oleju w skrzyni pomoże? Błagam o pomoc :( Nie chcę się rozstawać z samochodem, ale mogę jeszcze je niby sprzedawcy oddać niby prawnie 14 dni..

Obroty delikatnie, minimalnie falują na luzie. Pali niemało.
a może to wogóle nie ma nic wspólnego ze skrzynią tylko check, który informuje o błędzie silnika psuje całą sprawę, jakaś sonda lub coś? Rano jadę do diagnosty więc będę wiedział więcej.

Gdzieś wyczytałem, że zły olej jak gorący robi się jak woda. Dodam, że wszystkie złe objawy wystąpiły na rozgrzanym układzie jezdnym. Przepraszam za tak wnikliwy opis zaszłych sytuacji ale przedrążyłem forum wzdłuż, wszerz i zbyt ogólny opis często wymaga uzupełnień lub źle naprowadza. Bardzo szczerze proszę o pomoc, kolejność podejmowania działań i zapraszam do rozmowy. :)

Wiktor
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-01-2017, 09:02   

nowyXG30, nie chcę Cię martwić,ale mój brat posiada identyczne auto,i też ma problem ze skrzynią. Z tą różnicą,że w jego aucie awaria jest trwała,i skrzynia pracuje w trybie awaryjnym-czyli na 3 biegu. Nie przełącza na inne. Dam znać,jak poznam przyczynę. Przed awarią delikatnie szarpał przy przełączaniu z 3 na 4 bieg.
_________________

 
 
 
nowyXG30 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai XG 30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Sieradz
Wysłany: 03-01-2017, 10:11   

Właśnie wróciłem od zwykłego mechanika. Odczytał bledy:

Sygnał obr. na wejściu skrzyni ( Service 3) ECU 12 oraz drugi taki sam tylko Service 7 ECU 12
komputer magneti marelli
W bowszym komputerze nie bylo w ogóle tego modelu.

Co sadzicie? Jakiś czujnik?
Umawiam się do speca od skrzyń automatycznych.

Pozdrawiam
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-01-2017, 11:34   

To chyba pierwszy znajdziesz odpowiedź. Napisz co jest przyczyną takiego zachowania skrzyni.
_________________

 
 
 
nowyXG30 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai XG 30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Sieradz
Wysłany: 03-01-2017, 12:49   

Wrociłem właśnie od speca. Ma większą wiedzę oraz lepszy program. Błąd to P0715 Czujnik obrotów na wejściu turbiny. Przerwa/Zwarcie

Czujnik tez mierzy prędkość wałka wchodzacego do skrzyni biegów.

Błąd usunął i jest póki co dobrze ale kazał pojeździć. Jak sie powtórzy to prawdopodobnie się grzeje ten czujnik i trzeba będzie szukać nowego. Generalnie powiedział, ze to auto to nie wyscigówka. Normalnie płynnie je rozpędzać i jak najrzadziej wymusZać gwaltowne redukcje itp. Po prostu.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-01-2017, 22:51   

No to jest jakiś trop. Dzięki za podpowiedź.
_________________

 
 
 
Patry24 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2007 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-11-2017, 22:08   

Mam podobny problem A mianowicie po podłączeniu kompa to pokazał sie błąd p0715. Po mocniejszym wciśnięciu gazu przyspiesza i nagle redukuje i wlacza sie tryb awaryjny.
 
 
Roza787 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 28 Lip 2022
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-07-2022, 09:11   

Miałam podobnie w aucie, które sprzedałam. To chyba jakaś wada fabryczna.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 29-08-2022, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.