Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ETACS - połączenie i programowanie
Autor Wiadomość
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 10-08-2022, 17:28   ETACS - połączenie i programowanie

Drodzy moi,

Próbowałem w ASO (mają tylko podstawową wersję MUT-III), próbowałem z Grzesiopolem jego OpenPort 2.0 - i nie dało rady połączyć się z modułem ETACS.

Czy ktoś z Was może próbował? Jest szansa, że ktoś z lubelskiego może mi to ogarnąć? Ewentualnie jakieś wskazówki?

A teraz, dlaczego i po co próbuję - otóż znalazłem instrukcję jak uruchomić tempomat w Outku I gen, ale niestety sposób ten działa tylko w wersji 2.4... Jak być może słusznie podejrzewam, funkcja ta ukryta jest w ETACS i pewnie wymaga doprogramowania/aktywowania.
Wszystkie niezbędne podzespoły już nabyłem drogą kupna i teraz pozostaje tylko włączenie tej funkcji.

Koś coś?
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-08-2022, 22:28   

Pioter a podłączyłeś wszystko? Co konkretnie kupowałeś, jakie elementy, może jutro popatrze w pracy jak będzie chwila.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 10-08-2022, 22:34   

Nie podpinałem Grzesiu, bo metoda zworki nie zadziałała, kupiłem w parexbudzie czujniki do sprzęgła i hamulca oraz manetkę, zostaje tylkozamontować wsystko
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-08-2022, 23:03   

Z tego co patrze to raczej nie ma możliwości zmiany jak to ma miejsce w OII. W OII jest to na zasadzie (ETACS) komunikacji dwustronnej między poszczególnymi systemami coś w rodzaju cyfrowej wymiany danych. W twoim może to być na zasadzie analogowej czyli ETACS jest zaprogramowany fabrycznie, podpinasz urządzenie i ma działać.
Dwie rzeczy
1. podłączasz wszystko i ma działać, jeżeli ETACS jest programowany pod wszystkie auta jednakowo lub jeżeli nic ci nie brakuje.
2. podłączasz wszystko i zmieniasz ETACS na taki z auta z tempomatem. Reszta ustawień dla pozostałych urządzeń powinna się nie zmienić bo tak jak myśle tempomaty były wkładane w "wysokich" wersjach.

Popatrze jeszcze i odezwe się jak będę mądrzejszy :rolleyes:

[ Dodano: 11-08-2022, 00:18 ]
Schematy prawde ci powiedzą. A i owszem tempomaty były założone w 2.4 ale zapomniałeś dodać, że w automatach.
Tempomat w Outlanderze w głównej mierze opiera sie na ECU A/T a właściwie ECU silnika dedykowanego do automata. i to on steruje wszystkimi funkcjami i odbiera sygnały z poszczególnych urządzeń jak włączniki stop, prędkość itp. Nie ma włącznika sprzęgła więc założenie samych gratów od tempomatu nic ci nie da bo musiałbyś robić przekładkę automatu.
Rozwiązanie:
1 poszukać bliźniaczego rozwiązania tempomatu z aut ze skrzynią manualną, przełożyć i zrobić z dwóch jeden
2. zakupić uniwersalny zestaw tempomatu.
Opieram to na znalezionym schemacie do Outlandera zawierającego takie elementy: Engine A/T ECU, stop switch, engine cotrol relay, output shaft speed sensor, inhibitor switch, auto-cruise control switch wraz z clock spring i electronic controlled throtlle valve i accelerator pedal position sensor.

To co kupiłeś nie wystarczy. Brakuje elementu najwazniejszego czyli ECU odbierającego sygnały z czujników i włączników i sterującego przepustnicą.
Tanio i łatwo nie będzie jak w Outku II gdzie wystarczy tylko coś małego dokupić i uruchomić w ETACSie.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 11-08-2022, 09:06   

grzesiopol napisał/a:
A i owszem tempomaty były założone w 2.4 ale zapomniałeś dodać, że w automatach.

Tylko widzisz Grzesiu, w 2.4 ze skrzynią manualną to też działa, a przecież różni się ECU. Wydaje mi się, że obsługa tempomatu jest związana nie tyle z ECU co z ETACS, ale może mi się tylko wydaje. Poszukam w necie ETACS z 2.4, może w ten sposób się uda... :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 11-08-2022, 09:54   

Nie jestem do końca zadowolony z uniwersalnego zestawu tempomatu. Urządzenie jest dosyć nieprecyzyjne i działa z opóźnieniem. Ja myślałem o innym jeszcze rozwiązaniu. Jak wiecie Outlander ma przepustnice elektroniczną. Do niej sygnał idzie z TPSa sterowanego linką gazu. Wszelkie uniwersalne tempomaty działają na zasadzie różnych silniczków które mają za nas pociągać linkę gazu. A przecież wystarczy zmierzyć i sprawdzić sygnały jakie wysyła TPS do przepustnicy i je zastosować w osobnym urządzeniu które będzie naszym kontrolerem tempomatu. Może to brzmi nierealnie ale przecież ludzie w kosmos latają. Do tego można dołożyć proste czujniki na hamulec i sprzęgło które automatycznie wyłączały by nasz kontroler.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.