  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Colt C51A GL - White Sleeper | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-02-2021, 15:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nowy/stary silnik wleciał, na razie do garażu     
 
 
Już rozebrany, oczyszczony, ręcznie pokręcony na świeżym oleju. Może coś z niego będzie. Jakby było cieplej to pewnie już by był uzbrojony, A tak w garaż temperatura w okolicy zera nie sprzyja długiemu siedzeniu.    | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-07-2021, 22:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ulala ale zaległości.
 
 
W telegraficznym skrócie.
 
- nowy silnik wrzucony i działa, auto jeździ, skręca, trąbi i hamuje - znowu     
 
- car audio zrobione chwile podziałało, niestety moc pokonała wzmacniacz i jeden głośnik ale znowu w akcji
 
- średnie spalanie w trasie 8,4 l/100 km, w mieście hmmmm kto to wie.
 
- wymieniona przednia szyba bo pękła się wzięła. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2021, 17:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Robota została nagrodzona.
 
 
  | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2021, 17:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                      
 
Widziałem na zlocie     Nagrody jak najbardziej zasłużone    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2022, 20:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak gwoli uzupełnienia poprzednich stron. Wrzucam update filmiku z zakresu prac i poniżej uzupełniona lista wszystkiego co zrobione. 
 
Czy warto było to wszystko robić? Odpowiedź w filmiku.
 
 
White Sleeper 
 
 
Nadwozie
 
naprawione: nadkole tylne prawe (wgniotka), łączenie progu z nadkolem wewnętrznym (wstawka) lewe.
 
ogólnie kilka poprawek samego lakieru plus konserwacja.
 
przyciemnione szyby folią o przepuszczalmnośći 5 procent firmy 3M typ FX ST 5
 
zderzaki przód i tył z Colta C50 GTI, naprawione i przemalowane
 
lotka klapy tylnej z Colta C50 GTI odmalowana
 
nakładki na progi z Colta C50 GTI naprawione i przemalowane
 
komora silnika odmalowana przy okazji wyjęcia silnika
 
owiewki Heko
 
lakiery i inne materiały
 
nowa szyba przednia
 
 
 
Wnętrze
 
wymieniony licznik na ten z obrotomierzem a potem na ten z GTI
 
wymieniona kierownica na trójramienną
 
wygłuszenie matą butylową gr. 2 mm, plus pianka kauczukowa 6 mmm z firmy Bitmat
 
zakupione fotele i kanapa skóra z Colta CZC, do przeróbki
 
przełącznik grzanych foteli Lancer Sportback Ralliart plus wiązka krótka
 
wiązka pomiędzy wiązką silnika a bezpiecznikami
 
głośniki RF przód
 
przewody do audio plus kondansator Hollywood 1 Farad do 500W
 
Konwerter Rockford Fosgate RF-HLC4 Hi-low 4 kanały
 
bezpieczniki Hollywood, klemy i blok RF, oprawa bezpiecznika RF
 
kostki, kable, antena gps do MMCS
 
wzmacniacz Rockford Fosgate 4 kanały, podłączenie przód i subwoofer.
 
odnowione oryginalne siedzenia z GTI
 
głośniki Crunch DSX6.2C
 
 
 
Silnik
 
uszczelki pokrywy zaworów, nr Mitsubishi MD174560. AJUSA - AJU56021800
 
uszczelki wtrysków górna MD614813, dolna MD087060, środkowa MD614805 po 6 sztuk
 
uszczelka przepustnicy MD180361
 
uszczelka dolotu tzw komin MD180909 szt. 2
 
uszczelka kolektora dolotowego MD175776
 
uszczelka chłodniczki oleju MD620708/MD641905
 
linka gazu z Lancera C62A
 
pompa paliwa ENT100053 (125/4)
 
filtr odmy Simota SM-FI-012
 
mocowanie pompy paliwa
 
inne pierdoły
 
 
Drugi silnik
 
pompa wody MD302010 - Aisin WPM-037V
 
pasek rozrządu MD179620 - Contitech CT 930
 
rolka prowadząca MD179597 - SNR GE373.12 (w środku Koyo)
 
rolka napinająca MD316826 - SNR GT373.22 (w środku Koyo)
 
napinacz MD308593 - Herth Buss/Jakoparts J1145058 
 
uszczelka pokrywy zaworów 2 szt - AJUSa 56021800
 
uszczelka dolotu górna AJUSA 00783000 
 
uszczelki dolotu dolne szt 2 AJUSA 13128200 
 
uszczelki silnika komplet nippon gasket 
 
świece Brisk  PREMIUM EVO DR15SXC 6 szt 
 
przewody zapłonowe NGK RC-ME78
 
uszczelka chłodniczki oleju OE 
 
uszczelka rury płynu chłodzącego szt 2 OE 
 
termostat MD337408 
 
malowanie pokryw, malowanie mocowań
 
 
Skrzynia/napęd
 
pompa sprzęgła z Carismy MR197825 (taka była w Galancie) plus zestaw naprawczy, trzeba robić dziure w komorze pod pompe
 
wysprzęglikm zestaw naprawczy
 
zestaw pedałów z Lancera C60
 
przewód sprzęgła z Colta C50 GTI, plus mocowanie do komory (trzeba wiercić dziury) i mocowanie do skrzyni
 
jeden przewód sprzęgła od mocowania na skrzyni wysprzęglika do zrobienia
 
uszczelniacze półosi na skrzynie MD707184 szt 2
 
linki biegów z Galanta, trzeba tylko przerobić dźwignie biegów Colta, obciąć ogranicznik na dźwigni
 
skrócenie półosi (krótszej)
 
wysprzęglik AISIN, łożysko sprzęgła Aisin BM-032
 
 
 
lewa łapa (silnika) z Galanta, przecięta od góry do dołu przy poduszce i przespawana poprzez dokładkę z blachy
 
prawa łapa z Colta CA0, wycięty kawałek z otworem od strony silnika i przespawany wyżej, przespawana
 
poduszka oryginalna z C50
 
przednia łapa z Galanta, poduszka z Hondy na poliuretanie, na dospawanej do belki wzdłużnej w bok blachy
 
tylna łapa na bazie tej z CA0, pocieta i pospawana, poduszka z C50 skrócona i pospawana na nowo.
 
 
Zawieszenie
 
zwrotnica kompletna z piastą z przedliftowej Carismy - dolne gniazdo wahacza musi być nieskręcane
 
Łożysko piasty Carisma, nr Mitsubishi MB303865. FAG - 713 6191 70
 
simering szt. 2
 
szpilki piasty Carisma MR333844, M12x1.5 długość 50mm. sztuk 4.
 
łącznik drążka stabilizatora MB573043 szt. 2
 
gumy stabilizatora MB808004 robione na zamówienie z poliuretanu bo brak zamienników
 
piasty tył z Colta C50 GTI, wymienione łożyska
 
poduszki amortyzatora przód - MONROE MK109 2 szt.
 
sprężyny przód KYB RA 1474 2 szt.
 
zestaw przeciwpyłowy przód KYB917302
 
amortyzatory przód KYB 334019 2 szt.
 
sprężyny tył KYB RA5379 2 szt
 
amortyzator KYB 341084 szt 2 i zestaw mocowania górnego KYB SM5091
 
odboje Febest MD-CKR szt. 2
 
osłona amortyzatora FEBEST MSHB-E33R szt 2
 
 
 
 
Hamulce
 
serwo i rozdzielacz (zawór proporcjonalności) z Galanta, serwo miało przedłużane śruby
 
zestaw naprawczy pompy hamulcowej Colt
 
zaciski przednie Galant rekin przedfift (MB950176) pod tarcze 276 mm
 
tarcze przód Galant nr MR389725 (ATE 24.0124-0170.1) 276 x 24 - szt 2
 
klocki hamulcowe przód z Galanta MR569592 - komplet Tomex
 
zestaw naprawczy zacisku przód Galant MB857840 (AUTOFREN SEINSA D4-987) 2 sztuki
 
zaciski tylne Colt C50 GTI
 
linki hamulca ręcznego tarczowego MB520348 - Yazuka C75008 2 szt
 
zestaw montażowy klocków tył Colt III Gti - QUICK BRAKE QB109-1198
 
tarcze hamulcowe tył Colt GTi MB500556 - ATE : 24.0110-0238.1 265 x 10 - szt 2
 
klocki hamulcowe tył Colt GTi MR389562 - Tomex
 
zestaw naprawczy zacisku tył Colt GTI - MB857875 (Herth-buss J3285005 bez tłoczka) 2 sztuki plus AUTOFREN SEINSA – D7-028C (prowadnice zacisku) 2 sztuki
 
tłoczek tylny zacisku MB618006 średnica 35 mm (dla pojazdów z ABS) pasuje z Carismy bo jest z samoregulacją
 
uszczelka pod śrubę przewodu hamulcowego MA111832 szt 8 - podkładki miedziane
 
przewody hamulcowe przednie: 2 x TRW PHA115 i dwa na wymiar 25 cm (24 lub 23 cm byłyby lepsze)
 
przewód hamulcowy tylny TRW PHB165 szt. 2
 
 
Układ kierowniczy
 
przekładnia kierownicza z Colta C50 (+ regeneracja)
 
ze wspomaganiem plus gumy mocujące bo są inne niż bez wspomag.gumy przekładni kierowniczej MB501536 (brak w ASO) i MB266705 nowa na zapas
 
przewody układu kierowniczego komplet z Colta C50 GTI
 
końcówka drążka kierowniczego MB598023 szt 2
 
drążek kierowniczy MB553249 szt. 2, podkładka zabezpieczająca drążka MB266164 szt.2
 
osłona gumowa drążka MB501711 szt.2
 
 
 
Wydech 2,25 cala: v-band, katalizator Magnaflow 59955M sportowy metalowy 200 CPSI, V-band, rura za katalizatorem aż do belki poprzecznej na zamówienie, reszta do tyłu składana z kolanek:
 
60 nasuwane, obejma V-band, 90 nasuwane, 90 tłumik Magnaflow, 90 i końcówka Magnaflow 35123.
 
Downpipe kolanko plecionki 10 i 25 cm, rura katalizatora, prosty, katalizator, prosty.
 
Dwa kolektory z FTO z ebaya, opaski do taśmy termo. flansza kolektora przy filtrze oleju do przerobienia - trzeba ją przespawać ze względu na śruby
 
kolanko 90, dwie flansze na zamówienie, plecionka 15, kolamko 90, kolanko 30, bandaż termiczny, opaski
 
 
 
Dolot: adapter Simota PA-1, filtr Simota SM-FI-028, kolanko alum 90, 76 mm, 30 cm, łącznik silikonowy 76 mm 5 cm, 2x obejma T-clamp 84-91 mm. kolanko 45 redukcja
 
obejma T-clamp 76-84, zamiana filtra na Simota JAU-X02201-20
 
 
Czyszczenie wtrysków.
 
 
Dodatkowo wiele narzędzi i pierdółek kupionych na potrzeby tego swapa. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-01-2022, 16:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jakieś orientacyjne koszty ? tak, co by konkurencję wystraszyć ewentualną     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-01-2022, 16:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dobrze widziałem na końcu filmiku ?  Gti ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-01-2022, 18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  | Jakieś orientacyjne koszty ? tak, co by konkurencję wystraszyć ewentualną  | 	   Nie pytaj lepiej bo żona się dowie i mnie z domu wyrzuci. Ostatni Lancer na pewno by był.
 
 dokładnie. Jeszcze nie wiem co z niego będzie. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2022, 23:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czas i woda płynie.
 
W międzyczasie:
 
- w zimie nie jeżdżony bo po pierwsze szkoda a po drugie tylko letnie,
 
- w maju badania przeszedł ale krzywo patrzyli się na wydech,
 
- zmiana filtra powietrza na mniejszy ale też stożek Simoty i niebieski - chociaż filtr to chyba jeszcze w tamtym roku zmieniłem,     
 
- poprawa lakiernicza jednego miejsca bo wypurchliło delikatnie, plus poprawa listew progowych, w końcu uszczelnione od góry,
 
- zmiana koncepcji audio ale tutaj na razie sie nie chwalę,
 
- wywalenie i włożenie skrzyni biegów ale o tym niżej,
 
- dalsza praca nad licznikiem a własciwie licznikami hybrydami.
 
 
Troche niepokoiły mnie trzy rzeczy:
 
1. Troche mokry silnik i skrzynia - wymieniony simering na wale od strony skrzyni
 
2. Coraz głośniejsza praca skrzyni zwłaszcza na niskich biegach - przy okazji wyjęcia skrzyni sprawdziłem skrzynię od środka. Wywalone mocowanie łożyska wałka sprzęgłowego. Problem usuniety z dwóch skrzyń powstała jedna.    
 
3. Spadające obroty po rozgrzaniu silnika - wymieniony i w końcu prawidłowo ustawiony potencjometr przepustnicy, wymieniony krokowiec. Troche lepiej ale ostatnio znowu problem sie odezwał, spadają obroty tak ja wczesniej czyli do tego stopnia, że zaświeca się kontrolka oleju. 
 
Kończą mi się już pomysły. Może ktoś ma jakieś. Aha dzieje się to po włączeniu świateł, nawiewu, tak jakby tzw. LOAD w ECU nie działał. Możę po włożeniu kompa z FTO się poprawi bo juz czeka.
 
A może wydech za mocno odprężony, kupiłem juz tłumik środkowy i będę zakładał to to zweryfikuje.
 
 
Ponadto miałem jechać na zlot, auto prawie złożone, posprzątane, audio prawie uruchomione a tu okazało się po próbnej jeździe, że sprzęgło pada. Po kilku skrzyżowaniach pedał w podłodze, ponownie odpowietrzone i na drugi dzień to samo, nawet jeszcze gorzej. Wymieniona pompa na Sachsa dedykowanego do GTI (obecna była z Carismy) oraz przewód stalowy i gumowy. No teraz to dopiero sprzęgło bierze. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2022, 08:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z tymi spadającymi obrotami pod obciążeniem to była udręka w starych Mitsu. Miałem to samo w Colcie C51, nawet nie pamiętam czy udało mi się to usunąć. To mogą być spuchnięte kondensatory w ECU. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2022, 14:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  | ponownie odpowietrzone i na drugi dzień to samo | 	  tylko technicznie zapytam - wiesz, że sprzęgło się odpowietrza wysprzęglikiem? a nie pedałem sprzęgła?
 
 
 	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  | Kończą mi się już pomysły. | 	  tam jest dohc, prawda? silniczek krokowy pomierzyłeś? lewe powietrze na przepustnicy wyeliminowane? tam jest sporo podciśnień sterujących EGR i przez zawór woskowy przy termostacie - zawór zamyka się wraz z nagrzewaniem silnika i steruje EGR aby ten puszczał spaliny dopiero po nagrzaniu
 
a wgl - obroty wyregulowane zgodnie ze sztuką? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2022, 08:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | Z tymi spadającymi obrotami pod obciążeniem to była udręka w starych Mitsu | 	  
 
Tak jak sie zimno robi i są tez podwyższone... | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2022, 10:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | tylko technicznie zapytam - wiesz, że sprzęgło się odpowietrza wysprzęglikiem? a nie pedałem sprzęgła?  | 	   słuszna uwaga     ale tak odpowietrzałem na wyprzęgniku.
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  tam jest dohc, prawda? silniczek krokowy pomierzyłeś? lewe powietrze na przepustnicy wyeliminowane? tam jest sporo podciśnień sterujących EGR i przez zawór woskowy przy termostacie - zawór zamyka się wraz z nagrzewaniem silnika i steruje EGR aby ten puszczał spaliny dopiero po nagrzaniu
 
a wgl - obroty wyregulowane zgodnie ze sztuką? | 	  
 
Tak DOHC.
 
Silniczka nie mierzyłem, tylko wymieniłem. Założyłem starą uszczelkę ale uszczelniłem moim ulubionym silikonem     
 
EGR u mnie niet. Jest zaspawany.
 
Podciśnienia na przepustnicy zaślepione bo nie mają czym sterować.
 
Obroty regulowane ze sztuką - co masz na myśli. Potencjometr ustawiony wg wartości z dziewiczej przepustnicy nigdy nie ustawianej, troche wcześniej ruszałem wkręt na przepustnicy, moim zdaniem tutaj raczej jest ok. 
 
Te obroty spadają tylko wtedy gdy np, silnik jest nagrzany i troche pojeżdżę po mieście. Czyli typowo miejska jazda, dużo zatrzymań i ruszań  na koniec wrzucam luz i obroty spadają nawet do momentu zaświecenia się kontrolki oleju.
 
Nie mam pojecia jakie są faktyczne obroty ale jak ustawiałem to myśle, że były w granicy 700. Ten obrotomierz jest z Galanta ale zdejmowałem kilka razy wskazówkę i jet teraz ustawiona na oko.
 
Cały czas chodzi mi po głowie ten ECU, czy tam nie ma problemu.
 
Chyba pisałem, że te spadki aż do zaświecenia oleju dzieją się gdy mam włączone światła, jak nie to raczej jest ok. W ogóle jak włączę światła i np nawiew to czy zimny czy zimny obroty spadają i już się nie podnoszą a powinny.
 
Ładowanie na aku mam w granicy 14 volt nawet tak tyci poniżej, bo jest 13 z przodu.Może to ma też znaczenie. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 grzesiopol  		  
		 
         Mitsumaniak prowadzący ;-)
  
  
                  Auto: CX4A, C51A, C58A, C53A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9241 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2022, 10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | To mogą być spuchnięte kondensatory w ECU. | 	  może to i racja.
 
 
Najgorzej, że nie mam kiedy się za ECU zabrać bo ciągle coś innego do roboty. Mam zapasowy ECU z Galanta może zobacze na nim najpierw a potem dopiero na tym z FTO bo on może troche inaczej ddziałać zwłaszcza na moich wtryskach a nie na z FTO. | 
             
						
				_________________ Pomogłem - wciśnij  Pomógł ,  zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!! 
 
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
 
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper  i moje nieMiśki    00223/KMM
 
Poniżej moja trzodka:
 
2025 - Colt C53A Cabri/Super Top, 2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
 
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |