Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Brak ładowania, alternator sprawny.
Autor Wiadomość
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 21-09-2022, 19:32   [EA5A/W 2.5] Brak ładowania, alternator sprawny.

Witajcie. Mam nietypowy problem ze swoim galantem. Stracił ładowanie, więc na chlopski rozum skończył się alternator. Wyciąglem go z auta i zawiozłem do regeneracji. Zadzwonili do mnie i się okazało że na stole alternator jest sprawny. Przywiozłem go, zamontowałem, przy okazji wyczyściłem wszystkie masy co są i dupa dalej. Brak ładowania jest.

Sprawdziłem miernikiem czy jest przejście prądu z alternatora na akumulator. Niestety jest.

Może ktoś się spotkał z takim nietypowym problemem i coś doradzi.
Pozdrawiam
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 21-09-2022, 20:21   

Sprawdziłbym szczotki, być może są na wykończeniu i raz łączą raz nie.
Jak masz trochę zdolności manualnych to sam możesz to ogarnąć. Przy okazji można wymienić łożyska.
Koło pasowe najlepiej odkręcić przy pomocy klucza udarowego.
Jak założysz nowe szczotki trzeba je zblokować kawałkiem drucika np ze spinacza. i po złożeniu wyciągnąć blokadę. W obudowie z zewnątrz jest otwór.

Poniżej masz poglądowe zdjęcia alternatora z colta.

https://zapodaj.net/52d578f0c70a5.jpg.html

https://zapodaj.net/4703f00e7cf45.jpg.html

https://zapodaj.net/9352a89ddf6a5.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez CB4W_00 21-09-2022, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 21-09-2022, 20:23   

CB4W_00 napisał/a:
Sprawdziłbym szczotki, być może są na wykończeniu i raz łączą raz nie.
Jak masz trochę zdolności manualnych to sam możesz to ogarnąć. Przy okazji można wymienić łożyska.
Koło pasowe najlepiej odkręcić przy pomocy klucza udarowego.

Poniżej masz poglądowe zdjęcia alternatora z colta.

https://zapodaj.net/52d578f0c70a5.jpg.html

https://zapodaj.net/4703f00e7cf45.jpg.html

https://zapodaj.net/9352a89ddf6a5.jpg.html


Alternator był rok temu regenerowany, wymieniane były szczotki i łożyska bo rok temu faktycznie alternator siadł. Po zregenerowaniu wszystko śmigało. Dzisiaj alternator jak dałem do regeneracji znowu, miał na stole ładowanie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2022, 20:54   

Próbowałeś czy zacznie ładować po przygazowaniu?
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 21-09-2022, 21:12   

plecho1 napisał/a:
Próbowałeś czy zacznie ładować po przygazowaniu?


Po gazowaniu nic, napięcie 11.7v i powoli spada.


Parę razy miałem też taka sytuację że podczas jazdy przestał ładować alternator, a gdy mu depnalem to ładowanie wracało. Az do wczoraj gdzie ładowanie znikło i go do tej pory brak.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-09-2022, 22:37   

Albo masz bubel w instalacji - uwalona masa silnik/karoseria, uwalony obwód w skrzynce kolo akumulatora, albo zakład sprawdzał alternator po łebkach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-09-2022, 07:38   

Kontrolka ładowania świeci normalnie (jasno) po włączeniu zapłonu i gaśnie od razu po uruchomieniu silnika?
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 22-09-2022, 09:10   

szwagierr napisał/a:
Kontrolka ładowania świeci normalnie (jasno) po włączeniu zapłonu i gaśnie od razu po uruchomieniu silnika?


Tak. Kontrolka normalnie gasnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-09-2022, 14:34   

Dyskusja toczy się też na FB. Chyba jednak altek zdehu ;)
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 22-09-2022, 15:27   

Miałem sytuację że regulator zamiennik do alternatora mitsubishi 110A na stole kontrolnym działał a w samochodzie już nie.
Jak kupiłem używkę wszystko wróciło do normy.
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 22-09-2022, 18:29   

Chwilowo temat zamknięty. Ładowanie postanowiło samo z siebie wrócić. Ciekawe na jak długo, także zostawiam auto u elektryka na tydzień bo będę miał urlop także zobaczymy czy coś się zmieni. :D

[ Dodano: 03-10-2022, 20:04 ]
Wraca temat braku ładowania. Elektromechanik kontrolował ładowanie. Było cały czas. Dzisiaj odebrałem, ładowania brak. Zmieniłem na drugi akumulator, ładowanie powróciło.
Wrzuciłem spowrotem stary akumulator, ładowanie cały czas było. Jednak podczas jazdy gdy auto wyhamowywuje to obroty spadają na 200-300,jakby chciało zgasnąć Po dodaniu gazu wszystko jest w porządku. Po przejechaniu trochę autem wszystko się normuje. Wrzuciłem spowrotem drugi akumulator, żeby trochę pojeździć i po obserwować.

Zauważyłem też jedna rzecz. Po włożeniu drugiego akumulatora, gdy się obroty unormują i włączę coś co np. zżera dużo prądu czyli np klimatyzacja spadają obroty jakby auto chciało zgasnąć. Po wyłączeniu klimy wszystko się normuje. Czy to normalne?

Trzeba pewno wykonać ulubiony tekst mechaników, jeździć, obserwować :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-10-2022, 07:58   

Każde wyjęcie akumulatora resetuje fragment pamięci komputera odpowiedzialny m.in. za utrzymanie wolnych obrotów. Po podpięciu akumulatora odpal go i zostaw na 10-15 minut, to się nauczy.
Podłącz w kabinie woltomierz, np do zapalniczki i obserwuj ile wynosi napięcie ładowania gdy obroty spadają, chociaż dość oczywiste jest, że skoro są niskie, to i napięcie będzie niższe... Generalnie jeśli na wolnych napięcie nie spada poniżej 12.5V to jest OK, po przegazowaniu powinno wzrosnąć.
 
 
ZEKORI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021
Posty: 42
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 07-10-2022, 00:08   

Do dzisiejszego wieczora było wszystko okej. Wracając wieczorem z miasta znowu problem z ładowaniem. Ładowanie było w wartościach 12v-11.3. Na prostej do domu przeciągiem auto do odciny to ładowanie wróciło. Na jałowych obrotach w granicach 13,6v,po lekkim przygazowaniu 13.8v-13.9v.

Dobija mnie to auto powoli już...

[ Dodano: 02-11-2022, 17:44 ]
Została znaleziona przyczyna braku ładowania.
Napięcie na kostkach do alternatora jest. Wyczytałem że na jednym przewodzie (żółto-czarny) powinno być napięcie akumulatora. Niestety okazało się że napięcie jest o połowę mniejsze.

Czyli na 90% sterownik silnika chrzani sytuację.
I teraz moje pytanie. Czy wystarczy wymiana samego sterownika o tych samych numerach, czy trzeba kupować kompletny pakiet startowy, bądź naprawiać sterownik.

[ Dodano: 22-11-2022, 05:15 ]
Temat uważam za zamknięty. Winny jednak okazał się alternator. Po wymianie kompletnej elektryki ładowanie wróciło.

Pozdrawiam :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.