Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
phev nie jedzie :(
Autor Wiadomość
mick797 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2022
Posty: 3
Skąd: Jarocin
Wysłany: 12-11-2022, 17:52   phev nie jedzie :(

Witam. Dziękuję za przyjęcie do grupy. Mam pewien problem z Outlanderem Phev 2014. Auto najpierw nie przełączało się na silnik spalinowy a później w ogóle przestało jeździć. Mój elektryk wyjąła baterię i znalazł 2 spuchnięte cele oraz spalone zabezpieczenia we wszystkich sterownikach baterii. Po naprawie ciągle wyskakuje błąd różnicy napięcia w celach i auto nie chce jechać. Co robić?
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 12-11-2022, 19:29   

No przecież sam błąd mówi co trzeba zrobić:)
Wyrównać napięcia , co fachowo się nazywa balansowanie....
Coś takiego jak tu : https://youtu.be/2MLuhEEjtVE?t=555

Poza tym można sprawdzić jakie napięcia mają poszczególne cele programikiem PHEV Watchdog i zwykłym ELM327.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 12-11-2022, 21:49   

Witaj kolego..przykra sprawa..Tak z zaciekawieniem pytam jak to dokladniej wygladalo-cala sprawa.Bo wystarczy miec darmowa aplikacje,wspomniany phev watchdog zeby zobaczyc co sie dzieje na celach.Pozatym w slowach-wyjal baterie-kryje sie cala glebia i ogrom pracy..
Jak ten elektryk poradzil sobie na przyklad z olejem od klimy-,specjalnym nieprzewodzacym pradu,czy uzupelnil potencjalny brak tego oleju etc .. czy nie prosciej byloby wymienic cala baterie na uzywana ??

[ Dodano: 12-11-2022, 21:50 ]
Czy w tej baterii byla woda ??
 
 
mick797 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2022
Posty: 3
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-11-2022, 11:31   

MiG25 napisał/a:
No przecież sam błąd mówi co trzeba zrobić:)
Wyrównać napięcia , co fachowo się nazywa balansowanie....
Coś takiego jak tu : https://youtu.be/2MLuhEEjtVE?t=555

Poza tym można sprawdzić jakie napięcia mają poszczególne cele programikiem PHEV Watchdog i zwykłym ELM327.


Z tego co wiem to przed montażem nowych ogniw sprawdził napięcie i naładował nowe zgodnie z pozostałymi.

[ Dodano: 13-11-2022, 11:34 ]
waran73 napisał/a:
Witaj kolego..przykra sprawa..Tak z zaciekawieniem pytam jak to dokladniej wygladalo-cala sprawa.Bo wystarczy miec darmowa aplikacje,wspomniany phev watchdog zeby zobaczyc co sie dzieje na celach.Pozatym w slowach-wyjal baterie-kryje sie cala glebia i ogrom pracy..
Jak ten elektryk poradzil sobie na przyklad z olejem od klimy-,specjalnym nieprzewodzacym pradu,czy uzupelnil potencjalny brak tego oleju etc .. czy nie prosciej byloby wymienic cala baterie na uzywana ??

[ Dodano: 12-11-2022, 21:50 ]
Czy w tej baterii byla woda ??


Wody nie było w baterii, a o płynie chłodzącym nic nie wiem. Jutro go wypytam dokładnie. Baterię chętnie bym kupił, ale na nic nie trafiłem (Allegro, Olx)
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 13-11-2022, 17:48   

Trudno jest baterie naładować zgodnie z pozostałmi....
Na pozostałych masz powiedzmy 4V... To jak naładujesz tą do 4V ,odłączysz , a za 10 min będzie miała 3,9V , a za 2h 3,85V... Balansowanie to trochę coś innego jednak.
Program PHEV Watchdog b ci powiedział jaka jest różnica napięć , i na jakich celach jest najniższe.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 14-11-2022, 05:06   

A jak to się stało że się nie chciał przełączyć na silnik?
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 14-11-2022, 07:24   

Nie ma chyba możliwości zbajpasowania akumulatora trakcyjnego (żeby generator zasilal tylko napędy),wiec spięcie silnika z generatorem przy uszkodzonej baterii to ryzyko(porażenia, jeszcze większego uszkodzenia cel).
A żeby się silnik spiął tylko z napędem i ruszyl tez nie, robi to dopiero przy znacznej prędkości - jedno duze przełożenie, tak jakby z piątki w manualu ruszać, nie da się.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 14-11-2022, 11:41   

U mnie była uszkodzona bateria i silnik spalinowy się uruchamiał ale nie działało ani Charge ani Save, z kabla tez się nie ładował, jak wymusiłem reset BMSa i podładowałem z kabla to w trakcie jazdy wykryło uszkodzenie baterii i przeszedł w tryb żółwika. Po wymianie modułu (jeden moduł miał o 0.27V za niskie napięcie) w baterii wszystko działa.

U ciebie zanim elektryk wymienił dwa spuchnięte moduły powinien pomierzyć cała resztę i sprawdzić, które jeszcze mogą być uszkodzone a nie widać tego z zewnątrz. Jeśli problemem jest to że nowe moduły dają zbyt wysokie napięcie i wolniej z niego schodzą co w trakcie jazdy powoduje błąd zbyt dużej różnicy napięcia to trzeba zamiast dwóch nowych wrzucić jakieś używane moduły.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: przemysl
Wysłany: 14-11-2022, 19:05   

Jest w Radomiu taka firma elektrykow co zajmuja sie wszelakimi autami elektrycznymi i hybrydami..Elektryka u Patryka-sie zwie ta firma..chwala sie ze niejedno juz auto przyjechalo do nich na lawecie prosto z bezsilnego serwisu...i naprawili..pare outlanderow phev tez juz tam mieli.. wiec jakby co ...to jest ktos kto ma ,,ogarniecie" w temacie..
 
 
popiolekpolska 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 15
Skąd: Czeladź
Wysłany: 15-11-2022, 08:16   

Mogę polecić Patryka. W moim przypadku auto było gotowe po dwóch dniach od dostarczenia.
 
 
mick797 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander phev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2022
Posty: 3
Skąd: Jarocin
Wysłany: 15-11-2022, 10:26   

waran73 napisał/a:
Jest w Radomiu taka firma elektrykow co zajmuja sie wszelakimi autami elektrycznymi i hybrydami..Elektryka u Patryka-sie zwie ta firma..chwala sie ze niejedno juz auto przyjechalo do nich na lawecie prosto z bezsilnego serwisu...i naprawili..pare outlanderow phev tez juz tam mieli.. wiec jakby co ...to jest ktos kto ma ,,ogarniecie" w temacie..


Dzięki. uderzę do nich
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.