Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia Biegów
Autor Wiadomość
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26-01-2023, 20:04   

Witam, dzięki za zainteresowanie ,cari zrobiona i śmiga dalej na liczniku 450tyś. Pozdrawiam was wszystkich.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-01-2023, 10:18   

tadek55, i co w końcu kupiłeś :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-01-2023, 20:22   

Witaj,w końcu miałem kupić kompletne sprzęgło.Dwa lata temu przywiozłem okazyjnie z Holandi taką samą cari za grosze na częśći,miała170tyś.Moja skrzynia padła po423300tyś km,więc przełożyłem skrzynie do siebie a że już dużo nią nie jeżdze to doszedłem do wniosku że wymienie tylko łożysko dociskowe i jeszcze pojeżdze.Sprzęgło było jeszcze na 50 procent.Pozdr.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
mcmurdon 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-02-2023, 22:41   

Cześć, czy ktoś z szanownych kolegów może mnie poratować i wskazać gdzie znajduje się korek wlewowy (filler plug) w skrzyni manualnej 5 biegowej w Carismie GDI? Chciałem sprawdzić poziom oleju i jakoś nie mogę zlokalizować. Czy muszę coś zdemontować żeby się do niego dostać? W podobnych postach, ktoś kiedyś zamieszczał fotki, ale odnośniki do nich już nie działają.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-02-2023, 05:11   

Skrzynia F5M42.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 15-02-2023, 08:28   

mcmurdon napisał/a:
Cześć, czy ktoś z szanownych kolegów może mnie poratować i wskazać gdzie znajduje się korek wlewowy (filler plug) w skrzyni manualnej 5 biegowej w Carismie GDI? Chciałem sprawdzić poziom oleju i jakoś nie mogę zlokalizować. Czy muszę coś zdemontować żeby się do niego dostać? W podobnych postach, ktoś kiedyś zamieszczał fotki, ale odnośniki do nich już nie działają.
Korek wlewowy jest z przodu trochę zakrywa blaszka i trzeba się od góry dobrze przyjrzeć , ale w mojej ponad 300 tyś i wałek sprzęgłowy tłucze .
_________________
Ross
 
 
mcmurdon 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-02-2023, 10:02   

Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 15-02-2023, 10:57   

mcmurdon napisał/a:
Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję?
Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika .Wałek słychać bez wciskania sprzęgła , a po wciśnięciu stuki zanikają. Jeśli tak jest to musisz kupić używkę bo remont jest nieopłacalny. Ja kupiłem skrzynię i czekam na wymianę ,ale jakiś czas już są te stuki najpierw były na jedynce teraz na dwójce .
_________________
Ross
 
 
mcmurdon 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-02-2023, 11:20   

ross napisał/a:
mcmurdon napisał/a:
Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję?
Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika .


Dzięki :) Wszystko wskazuje na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, hałas na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Podobno można z tym jeździć jak ktoś napisał nawet do 50 tys km ;) . Wiadomo tylko używka bo remont to koszt połowy wartości auta :) . Tak sobie pomyślałem, nowy olej może coś wyciszy, ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło. Coś tam ludzie kombinowali z olejem o większej gęstości 75W90 zamiast 75W80.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-02-2023, 13:12   

Nie wyciszy - takie łożysko się bardziej grzeje i robi z oleju pianę - więc nic nie polepszysz. Jeśli to łożysko na wałku sprzęgłowym to pewnie max koszt do 200zł (nie spotkałem się z droższym).
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-02-2023, 13:35   

Łozysko tanie pewnie ale cała robota bedzie kosztować, skrzynie trzeba zdjąć naprawić i założyć.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 15-02-2023, 15:59   

mcmurdon napisał/a:
ross napisał/a:
mcmurdon napisał/a:
Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję?
Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika .


Dzięki :) Wszystko wskazuje na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, hałas na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Podobno można z tym jeździć jak ktoś napisał nawet do 50 tys km ;) . Wiadomo tylko używka bo remont to koszt połowy wartości auta :) . Tak sobie pomyślałem, nowy olej może coś wyciszy, ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło. Coś tam ludzie kombinowali z olejem o większej gęstości 75W90 zamiast 75W80.
Tak ja zrobiłem ponad 100 tyś jak zaczeło słychać łożysko , ale teraz jeszcze chodzi i skrzynia czeka podobno po małym przebiegu .

[ Dodano: 15-02-2023, 15:59 ]
mcmurdon napisał/a:
ross napisał/a:
mcmurdon napisał/a:
Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję?
Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika .


Dzięki :) Wszystko wskazuje na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, hałas na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Podobno można z tym jeździć jak ktoś napisał nawet do 50 tys km ;) . Wiadomo tylko używka bo remont to koszt połowy wartości auta :) . Tak sobie pomyślałem, nowy olej może coś wyciszy, ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło. Coś tam ludzie kombinowali z olejem o większej gęstości 75W90 zamiast 75W80.

Tak ja zrobiłem ponad 100 tyś jak zaczeło słychać łożysko , ale teraz jeszcze chodzi i skrzynia czeka podobno po małym przebiegu .

[ Dodano: 15-02-2023, 16:03 ]
Krzyzak napisał/a:
Nie wyciszy - takie łożysko się bardziej grzeje i robi z oleju pianę - więc nic nie polepszysz. Jeśli to łożysko na wałku sprzęgłowym to pewnie max koszt do 200zł (nie spotkałem się z droższym).
Ale trzeba liczyć nie jedno łożysko i koszt będzie dużo większy , nie wiadomo co tam opiłki narobiły .
_________________
Ross
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-02-2023, 07:33   

ross napisał/a:
trzeba liczyć nie jedno łożysko
dawno temu w C52 zmieniłem tylko jedno i była ogromna poprawa - to była moja pierwsza rozebrana skrzynia, ale warto było... na bieżni łożyska było widać pełno wgnieceń, reszta była OK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.