Skrzynia Biegów |
Autor |
Wiadomość |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26-01-2023, 20:04
|
|
|
Witam, dzięki za zainteresowanie ,cari zrobiona i śmiga dalej na liczniku 450tyś. Pozdrawiam was wszystkich. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20997 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-01-2023, 10:18
|
|
|
tadek55, i co w końcu kupiłeś |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27-01-2023, 20:22
|
|
|
Witaj,w końcu miałem kupić kompletne sprzęgło.Dwa lata temu przywiozłem okazyjnie z Holandi taką samą cari za grosze na częśći,miała170tyś.Moja skrzynia padła po423300tyś km,więc przełożyłem skrzynie do siebie a że już dużo nią nie jeżdze to doszedłem do wniosku że wymienie tylko łożysko dociskowe i jeszcze pojeżdze.Sprzęgło było jeszcze na 50 procent.Pozdr. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
mcmurdon
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-02-2023, 22:41
|
|
|
Cześć, czy ktoś z szanownych kolegów może mnie poratować i wskazać gdzie znajduje się korek wlewowy (filler plug) w skrzyni manualnej 5 biegowej w Carismie GDI? Chciałem sprawdzić poziom oleju i jakoś nie mogę zlokalizować. Czy muszę coś zdemontować żeby się do niego dostać? W podobnych postach, ktoś kiedyś zamieszczał fotki, ale odnośniki do nich już nie działają. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20997 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-02-2023, 05:11
|
|
|
Skrzynia F5M42.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 15-02-2023, 08:28
|
|
|
mcmurdon napisał/a: | Cześć, czy ktoś z szanownych kolegów może mnie poratować i wskazać gdzie znajduje się korek wlewowy (filler plug) w skrzyni manualnej 5 biegowej w Carismie GDI? Chciałem sprawdzić poziom oleju i jakoś nie mogę zlokalizować. Czy muszę coś zdemontować żeby się do niego dostać? W podobnych postach, ktoś kiedyś zamieszczał fotki, ale odnośniki do nich już nie działają. | Korek wlewowy jest z przodu trochę zakrywa blaszka i trzeba się od góry dobrze przyjrzeć , ale w mojej ponad 300 tyś i wałek sprzęgłowy tłucze . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
mcmurdon
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-02-2023, 10:02
|
|
|
Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 15-02-2023, 10:57
|
|
|
mcmurdon napisał/a: | Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję? | Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika .Wałek słychać bez wciskania sprzęgła , a po wciśnięciu stuki zanikają. Jeśli tak jest to musisz kupić używkę bo remont jest nieopłacalny. Ja kupiłem skrzynię i czekam na wymianę ,ale jakiś czas już są te stuki najpierw były na jedynce teraz na dwójce . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
mcmurdon
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '99 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-02-2023, 11:20
|
|
|
ross napisał/a: | mcmurdon napisał/a: | Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję? | Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika . |
Dzięki Wszystko wskazuje na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, hałas na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Podobno można z tym jeździć jak ktoś napisał nawet do 50 tys km . Wiadomo tylko używka bo remont to koszt połowy wartości auta . Tak sobie pomyślałem, nowy olej może coś wyciszy, ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło. Coś tam ludzie kombinowali z olejem o większej gęstości 75W90 zamiast 75W80. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2023, 13:12
|
|
|
Nie wyciszy - takie łożysko się bardziej grzeje i robi z oleju pianę - więc nic nie polepszysz. Jeśli to łożysko na wałku sprzęgłowym to pewnie max koszt do 200zł (nie spotkałem się z droższym). |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10703 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-02-2023, 13:35
|
|
|
Łozysko tanie pewnie ale cała robota bedzie kosztować, skrzynie trzeba zdjąć naprawić i założyć. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 15-02-2023, 15:59
|
|
|
mcmurdon napisał/a: | ross napisał/a: | mcmurdon napisał/a: | Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję? | Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika . |
Dzięki Wszystko wskazuje na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, hałas na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Podobno można z tym jeździć jak ktoś napisał nawet do 50 tys km . Wiadomo tylko używka bo remont to koszt połowy wartości auta . Tak sobie pomyślałem, nowy olej może coś wyciszy, ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło. Coś tam ludzie kombinowali z olejem o większej gęstości 75W90 zamiast 75W80. | Tak ja zrobiłem ponad 100 tyś jak zaczeło słychać łożysko , ale teraz jeszcze chodzi i skrzynia czeka podobno po małym przebiegu .
[ Dodano: 15-02-2023, 15:59 ]
mcmurdon napisał/a: | ross napisał/a: | mcmurdon napisał/a: | Dziękuję za odzew. Właśnie u mnie odezwały się chyba łożyska lub łożysko na wałku sprzęgłowym (efekt dźwiękowy jak po wsypaniu do skrzyni kilograma gwoździ) przelot 250 tysięcy. Mam takie zdjęcia skrzyni gdy się stoi na wprost Obrazek Obrazek
Możecie mi łopatologicznie wskazać gdzie to jest? Jaki klucz potrzebuję? | Klucz płaski rozmiaru nie pamiętam ale może 17 , a korek kontrolny jest pod tym wspornikiem od rurki hydraulicznej siłownika . |
Dzięki Wszystko wskazuje na łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, hałas na luzie a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Podobno można z tym jeździć jak ktoś napisał nawet do 50 tys km . Wiadomo tylko używka bo remont to koszt połowy wartości auta . Tak sobie pomyślałem, nowy olej może coś wyciszy, ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło. Coś tam ludzie kombinowali z olejem o większej gęstości 75W90 zamiast 75W80. |
Tak ja zrobiłem ponad 100 tyś jak zaczeło słychać łożysko , ale teraz jeszcze chodzi i skrzynia czeka podobno po małym przebiegu .
[ Dodano: 15-02-2023, 16:03 ]
Krzyzak napisał/a: | Nie wyciszy - takie łożysko się bardziej grzeje i robi z oleju pianę - więc nic nie polepszysz. Jeśli to łożysko na wałku sprzęgłowym to pewnie max koszt do 200zł (nie spotkałem się z droższym). | Ale trzeba liczyć nie jedno łożysko i koszt będzie dużo większy , nie wiadomo co tam opiłki narobiły . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2023, 07:33
|
|
|
ross napisał/a: | trzeba liczyć nie jedno łożysko | dawno temu w C52 zmieniłem tylko jedno i była ogromna poprawa - to była moja pierwsza rozebrana skrzynia, ale warto było... na bieżni łożyska było widać pełno wgnieceń, reszta była OK |
|
|
|
 |
|