Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PHEV Outlander - opinie przed kupnem
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-02-2023, 10:35   

Cytat:

Panowie - szybkie pytanie - czy po odpaleniu silnika jest opcja jazdy "od razu" na prądzie czy dopiero po jakimś czasie?

Nie mam ale myśle ze tak jest jak jest naładowany
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 24-02-2023, 10:45   

nemmooo napisał/a:
Po wciśnieciu "Start" jeśli masz prąd jedziesz na prądzie, jeśli nie masz, odpala się benzynka i po chwili gdy podładuje baterię się wyłącza i jedziesz/toczysz sie/stoisz na prądzie. Jak braknie prądu podczas postoju a jest potrzebny (klima, ogrzewanie) to się włączy silnik.

Na trasie 10km od marca do końca września silnik CI się praktycznie nie włączy chyba że depniesz mocniej podczas wyprzedzania. W zimie to zależy czy auto będzie się nagrzewało czy wyjeżdżasz z ciepłego garażu. Ja przejeżdzajac dziennie 48km tankowałem ostatni raz w styczniu i jest jeszcze połowa baku.


Dla wersji starszych (bodajże do roku 2018) jeśli jest około +10°C, to nie uruchamia silnika spalinowego, jedzie na samym prądzie.
Poniżej tej temperatury odpali silnik spalinowy na pewien czas - teraz (czyli nieco powyżej zera) u mnie to na jakieś dwie minuty, potem przechodzi na elektryk, ale cyklicznie co jakiś czas włącza silnik spalinowy.
Na mrozie dłużej.

Aby przy niższych temperaturach nie uruchamiał na początku silnika spalinowego, zanim pójdę do samochodu, to włączam aplikacją ogrzewanie wnętrza. Wtedy rusza na czystym elektryku.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 24-02-2023, 10:54   

Rander napisał/a:
Aby przy niższych temperaturach nie uruchamiał na początku silnika spalinowego, zanim pójdę do samochodu, to włączam aplikacją ogrzewanie wnętrza. Wtedy rusza na czystym elektryku.


Ja wyjeżdżam z ciepłego garażu z temp 15-16 st i spalinowy włącza się dopiero po kilku km.
 
 
łuk4sz 
Nowy Forumowicz

Auto: alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Jarosław
Wysłany: 25-02-2023, 23:59   

Ok, dziękuję wszystkim za odpowiedź, już mniej więcej rozumiem ocb. Zapytam jeszcze - na jakie wartości zwracać uwagę przy odczycie stanu baterii phevWatchdogiem (oprócz batery capacity oczywiście, chociaż z tego co wyczytałem można i tę wartość posiadając tajemna wiedzę podnieść ;)
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 26-02-2023, 01:58   

Tam na aplikacji watchdog jest mapka baterii co pokazuje temperature kazdej celi-tych jest 80..i druga,wazniejsza-która pokazuje napiecie na kazdej. dzieki temu bedzie wiadomo,w razie czego,która cela niedomaga..Ale bez przesady i nadwrazliwosci..jesli kilka z nich bedzie na mapce na czerwono i napiecie nizsze o 0,04v..to nie znaczy ze cela jest do wymiany..
 
 
łuk4sz 
Nowy Forumowicz

Auto: alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Jarosław
Wysłany: 26-02-2023, 11:23   

waran73 napisał/a:
Tam na aplikacji watchdog jest mapka baterii co pokazuje temperature kazdej celi-tych jest 80..i druga,wazniejsza-która pokazuje napiecie na kazdej. dzieki temu bedzie wiadomo,w razie czego,która cela niedomaga..Ale bez przesady i nadwrazliwosci..jesli kilka z nich bedzie na mapce na czerwono i napiecie nizsze o 0,04v..to nie znaczy ze cela jest do wymiany..


Ok jasne -dzięki. Jeszcze jedno pytanie - z którego OBD korzystacie u siebie?
 
 
kingpin22 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.4 PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2024
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 21-01-2024, 07:41   

Witam,
z góry przepraszam za kilka pytań które pewnie padły ze 100 razy.
Otóż mam zamiar przesiąść się na Outlandera PEHV.
Szukam od kilku dni i wyselekcjonowałem dwa, pierwszy to rocznik 2016 PHEV z silnikiem
2.0 wersja Instyle, drugi 2018 PHEV z silnikiem 2.4 wersja Diamond czyli chyba najbogatsza.
Oba auta z przebiegiem ok.72.000.
Trochę już poczytałem, pooglądałem kilka testów ale oprócz tego wolałbym jeszcze
zasięgnąć waszej opinii czyli użytkowników a nie tylko ludzi którzy testowali auta przez kilka dni lub tylko godzin.
Auto będzie użytkowane głownie w mieście, od czasu do czasu na autostradzie.
Nie mam możliwości podpięcia pod domowe gniazdko, ale w mieście w którym mieszkam jest ponad 2000 stacji lądowania wiec problemu z tym nie będzie żadnego.
Kwestia kosztów lądowania, nic więcej.
Podobno ten nowszy i mocniejszy ciut lepiej przyspiesza i mniej wyje, co byłoby logiczne.
Podobno pomimo większej mocy baterii, niekoniecznie przekłada się to na zwiększenie zasięgu na samym silniku elektrycznym.
W zasadzie pytania mam takie :

Ktory z tych silnikow jest lepszy podczas uzytkowania poza miastem, czyli auto zasilane głównie silnikiem spalinowym?
Ile wtedy pala?
Czy te silniki nie są zbyt słabe jak na tak duże i ciężkie auto?
Zaznaczę, ze raczej nie jestem demonem szos, lubię jazdę w miarę spokojna ale tez nie lubię autostrada jechać 120km/h skoro można 140.
Czy opłaca się tuning ( chip ) takich silników a jeśli tak , to jaki i co on daje?
Znalazłem kilka firm które się tym zajmują i oczywiście każda chwali swoje.
Skupiam się właściwie w pytaniach o jazdę poza miastem, bo tryb miejski właściwie w tych autach się chyba niewiele rożni i zależy od stopnia naładowania baterii.
I ostatnie pytanie, jakim trybem najlepiej jeździć po autostradzie?
Powyżej 120-130 km/h wyboru podobno nie ma i auto zasilane jest silnikiem spalinowym.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i jeśli nie zadałem jakiegoś ważnego pytania odnośnie eksploatacji tych aut to również prosiłbym o informacje.

Pozdrawiam
  
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 21-01-2024, 11:01   

Witam. Mam pheva z 2013 juz czwarty rok. Z tego co mi wiadomo ten polift z silnikiem 2.4 jest ,,bardziej słuszny" na autostradach z tej prostej przyczyny że silnik jest większy i się mniej męczy, i w cyklu Atkinsona-zorientowanym na oszczednośc. I tak wogóle to jesli ma się pieniądze to lepiej kupić --jesli chodzi o ten sam model-- egzemplarz młodszy i bardziej przemyślany. Odnośnie ładowania--jesli kolega nie ma gdzie z własnego gniazdka, to przynajmniej ja-nie napinałbym się częste na ładowanie w publicznych ładowarach--raz że się słabo opłaca,dwa że się szybko znudzi-Ale naładowałbym takkie auto raz na te dwa trzy tygodnie coby się ,,prąd dobrze poukładał" w baterii. Na zachodzie sporo ich jezdziło wogóle bez ładowania i też nikt nie zgłaszał tragedii. Jezdzenie na prądzie na pełnej na starcie baterii ma najwiekszy sens po miescie i dookoła komina-wtedy jest najwydajniej. Szybka jazda-lepiej włączyć /save/ i trzymać prąd na pózniej. Bo przy 80+km/h to silnik spalinowy jest w zakresie optymalnej wydajności a wydajność/ekonomia elektryków znacznie maleje ! W phevach przedliftowych optymalnie na autostradzie/latem/ to tak do 130km/h. Wtedy pije koło 9,5l/100. Szybciej= drożej. po wiejskich drogach obstawionych przez bociany pali poniżej 6l/100..

[ Dodano: 21-01-2024, 11:12 ]
Jeszcze dodam- mój na długiej trasie,3 tygodnie temu 1600 km na tempomacie ok 20% trasy przejechał na zrobionym przez siebie prądzie, Warunki bardzo złe-bardzo silny wiatr w czoło i silne opady deszczu były, załadowany do bólu, 120km/h pochłonął 12,5 lpg/100km czyli koło 10,5l/100 benzyny. W tym modelu z 2.4 to czipowanie nie ma senu żadnego bo tam jest fabryczne wymuszenie jazdy na prądzie,a z tymi czipami to była sprawa głownie o to by nie włączał się silnik spalinowy przy mocniejszym wdepnięciu podczas miejskiej jazdy na prądzie.
 
 
kingpin22 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.4 PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2024
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 22-01-2024, 07:55   

Dzieki za informacje.
Czyli tak jak przypuszczalem, jesli juz to jak najmlodszy.
Znalazlem tez takiego z 2018 ktory ma na grzbiecie
nieco ponad 10.000 przebiegu ale skoro czesciej stal niz jezdzil, to raczej
baterie nie beda w najlepszym stanie.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 22-01-2024, 18:11   

Ja bym podszedł do takiego egzemplarza-jak się normalnie włączy i nic się nie świeci z tzw choinki..to już jest spoko...zawsze można spróbować połączyć się z takim gadem i za pomocą phev watchdog sprawdzić napięcie wszystkich cel-jak nie rozjechane-będzie jeżdził... w moim-227 000 przebiegu-ok 2500 cykli ładowań-rozbiezność wynosi zazwyczaj 0,06 V- czyli jest pięknie..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-05-2024, 21:41   

Witam wszystkich po dość długiej przerwie :)
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad kolejnym autkiem. Laguna jeszcze dobrze się sprawuje ale z racji wieku, bardziej profilaktycznie, zacząłem rozglądać się za czymś z rocznika 2016 - 2020. Autem głównie jeździ żona i w sumie Outek 3 jej się spodobał więc może bym znów wrócił do Miśka :)
Ostatnio poznałem człowieka sprowadzającego autka ze stanów i w związku z tym pojawił się mały dylemat, Czy szukać auta w Polsce czy sprowadzać z USA. czy ktoś z Was jeździ takim autem w hybrydzie sprowadzanym z USA? Czy lepiej szukać takiego z rynku europejskiego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.