Czy należy się obawiać takiej rdzy |
Autor |
Wiadomość |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 26-03-2023, 20:44 Czy należy się obawiać takiej rdzy
|
|
|
Kupiłem Shoguna (Pajero), mając świadomość co jest pod spodem. Jako że kilka ich (przed zakupem) obejrzałem to ten wyglądał w miarę najlepiej. Czy waszym okiem należy się przeżegnać i spisać to na straty czy jednak wiertarka w dłoń, czyścimy i nakładamy jakieś zabezpieczenie? Czy może też jednak jechać do Polski i znaleźć zakład który to wypiaskuje i zabezpieczy?
https://youtu.be/XaOYxRMiUhU
Ktoś podpowie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
torbap
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 6 Skąd: Szwajcaria
|
Wysłany: 23-04-2023, 15:15
|
|
|
Jeszcze nie ma tragedi, i auto jest do uratowania. Zamiast dlubac u lokalnego Henia pojedz sobie do najblizszego warsztatu firmy 'Krown' (chyba dzialaja na licencji)
http://www.krown.pl
Caly zabieg dla auta wielkosc Pajero 4 to ok. 1100zl chyba.
Psikaja wszystko jakims preparatem kanadyjskim, ktory wchodzi w reakcje z rdza i zatrzymuje jej dalsze postepowanie oraz zapezpiecza przed rdzewieniem. Rekomenduja powtarzanie procesu co rok, ale co 2 lata w zupelnosci wystarczy. Bedziesz widzial, jak sie ta czarna maziuga zyczyna luszczyc, wtedy umow sie na kolejne psikanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10693 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-04-2023, 14:19
|
|
|
żaden krown.... tu trzeba zwalić całe zawieszenie wypiaskować spód , zawieszenie też i pomalować i zabezpieczyć. Te nadkola to tez trzeba od razu. Moze jakis raptor na nich dać..
Wyslij temat do gościa Konserwacja podwozia Auto-Baranek Robert Zelek | Nowy Sacz
On ci powie czy to sie da i ile bedzie kosztowało - robił niedawno L200 to zobcz jakie efekty
https://www.google.com/se...=active&ssui=on
[ Dodano: 24-04-2023, 14:22 ]
https://www.facebook.com/...48087472050369/
[ Dodano: 24-04-2023, 14:23 ]
https://www.facebook.com/..._so__=permalink |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-04-2023, 14:49
|
|
|
Ja mam u siebie tego krown. Jego się daje jak blacha jest zdrowa a nie w takim stanie jak na filmiku, tu będzie piaskowanie i sprawnie. Dodaj do tego że połowa śrub się nie odkręci, wymiana zawieszenia za jednym razem jak już zdjęte. Myślę że dobrze zrobiony samochód w tym przypadku to koszt min 5-6 tys. Nie myśl że ktoś ci to dobrze zrobi za 3tys bo to pewnie z 5dni roboty a materiały też tanie nie są. |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 24-04-2023, 21:25
|
|
|
na razie będę walczył sam.
zawieszenie nie widzę sensu ściągać, piaskować i zakładać bo jak kolega dobrze wspomniał, przy demontażu i tak zapewne wyjdzie że trzeba wymienić. do kolegów polecających zakłady.. no kurcze fajnie, tyle że ja mam z 1600-2000km żeby się w takim zakładzie pojawić. a na swoim rynku mam "cudaków" z Indii/Turcji którzy za 3000-5000 zł to potrafią zazwyczaj tylko podnieść auto i zapsikać masą bitumiczną.
Plan wstępnie jest taki, że stawiam auto na kobyłki i ręcznie, szczotką drucianą i nakładką na wiertarkę zaczynam zdzierać mechanicznie rdzę na tyle ile się da.
Następnie w ruch pójdzie rust converter (podobno czyni cuda) czyli Hydrate 80 (jest tego sporo na rynku).
A następnie na w miarę czyste będzie Lanoguard który w Anglii jest bardzo popularny
(kupiłem cały kit wraz z rurkę która ma wchodzić w miejsca trudno dostępne).
Z tym Lanoguardem to jest tak, że na grupach Shogunowych jest wymieniany tylko i wyłącznie ten środek. Anglicy nakładają zgodnie z instrukcją obsługi czyli bezpośrednio na rdzę. Sam natomiast jak widzicie, będę jednak próbował trochę "więcej' niż tylko to zapaćkać.
Zobaczymy. Jeśli po jakimś czasie zobaczę, że to wszystko było na nic - to będę wtedy myślał czy nie jechać do Polski.
O ile podwozie to będzie rzeźba na całego, tak tylne nadkola pozostają dla mnie "zagadką". Niby widziałem wiele poradników jak sobie wyszpachlować coś takiego, sam natomiast nigdy nie bawiłem się w takie blacharskie zabawy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 24-04-2023, 23:07
|
|
|
edmunek napisał/a: |
(...)
Plan wstępnie jest taki, że stawiam auto na kobyłki i ręcznie, szczotką drucianą i nakładką na wiertarkę zaczynam zdzierać mechanicznie rdzę na tyle ile się da.
(...)
Anglicy nakładają zgodnie z instrukcją obsługi czyli bezpośrednio na rdzę. Sam natomiast jak widzicie, będę jednak próbował trochę "więcej' niż tylko to zapaćkać.
(...)
|
Uważaj na jedną rzecz: jeśli używasz aktywnego środka na rdzę, to ta rdza musi być - bez tego środek nie zadziała.
Poczytaj dokładnie instrukcję. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 25-04-2023, 08:17
|
|
|
Dzieki. wiem o tym. aktywny środek pójdzie tam, gdzie ja już zdrapię płatki/nadmiar i uznam ze dalej nie ma sensu/lub nie ma dobrego dostępu aby dalej się męczyć |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-04-2023, 08:29
|
|
|
Plan jaki masz na pewno będzie lepszy niż wizyta u hindusa w garażu.
Jak nie chcesz zdejmować zawieszenia to najpierw porządnie umyj podwozie w zakamarkach, lecz i tak myślę że tych nie oczyszczonych mechanicznie miejscach wszystko po roku zacznie puchnąć.
Co do tego że konwerter rdzy działa tylko ja jest rdza to jest jasne, ale jak nie ma tam rdzy to też nie ma problemu, na konwerter idzie jeszcze podkład epoksydowy. |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 25-04-2023, 13:02
|
|
|
Zapytam. jaka jest zaleta podkładu w przypadku kiedy nakładalbym potem Lanoguard czyli olej z owczej welny (lanolina?) |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-04-2023, 13:29
|
|
|
Szczerze ??
Moim skromnym zdaniem na razie sobie odpuść wszelkie prace konserwacyjne. Kwestia po prostu pogody - deszcz i wilgoć w powietrzu. Bez sensu jest nakładanie konserwacji, jak nie jesteś w stanie wysuszyć dobrze podwozia, wszelkich zakamarków. A wilgoć pod konserwacją zżera metal tak samo dobrze, a może nawet lepiej, jak na odsłoniętych powierzchniach....tylko tego aż tak nie widać.
Tutaj raczej miesiąc czy dwa Cię nie zbawi. A wszelkie prace konserwacyjne warto robić, jak pogoda jest bezdeszczowa, 20 czy 25 stopni, auto pojeździ czy postoi na słońcu i jest porządnie wyschnięte. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 25-04-2023, 14:17
|
|
|
W Anglii przy 20-25'C to wcale nie musi byc bardziej sucho
zdarzają się okazjonalne suche upały ale wtedy ogłaszana jest sytuacja kryzysowa. Tak samo jak spadnie 2cm śniegu
Taki urok wyspy i żeby auto było suche i wyschło "na wiór" to trzeba by nie tylko wstawic do garażu ale ten garaż musiałby być klimatyzowany aby wyciągać wilgoć.
Co roku jadąc na urlop na "kontynent" to aż płakać się chce jak jest "sucho" i jak szybko potrafia wyschnąć ciuchy. w Anglii wyciągasz ciuchy z suszarki, wieszasz w ciągu "suchego" dnia na dworze i wnosisz wilgotne ciuchy do domu.
A w domu prawie 24 na dobę chodzą odwilżacze powietrza bo budownictwo angielskie też potrafi zaskoczyć.
Więc czy ja zajmę się tym teraz, czy w połowie Maja/Czerwca to nie ma zbytnio znaczenia choć oczywiście nie będę pracować w deszczowej pogodzie i jak już się zajmę, tak będę to raczej robił na "spokojnie" i bez pośpiechu. Nie jest to dla mnie zadanie na jeden weekend. Raczej auto w górę i stopniowo po kawałku wyczyscic ile mogę i uzbroić się w spora dozę cierpliwości |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-04-2023, 14:40
|
|
|
Niby racja.
edmunek napisał/a: | Czy może też jednak jechać do Polski i znaleźć zakład który to wypiaskuje i zabezpieczy? |
Jak będziesz jechał do Polski latem, to po prostu umów się wcześniej na wizytę w jakim zakładzie, że zostawisz auto na powiedzmy 3 dni, z niespodziankami do 5 dni, i niech porządnie zrobią. Prognozę pogody sprawdzisz, jak się konkretnie umówisz, to i sezon urlopowy Cię nie zaskoczy...
Ale oczywiście, jak uważasz. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10693 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-04-2023, 11:42
|
|
|
Zamiast konwertera i epoxydu jak dawałem Polski Ikorol, jego mozna lakierować nawet. Na podwozie zamist epoxydu dałem Elastometal - tez jest na rdzę i na to jeszcze konserwacja Noxudol 900.
Wszelkie epoxydy 1k a jeszcze w spray to badziew. A robiąc z podłogi czy kanału z zamontowanym zawieszeniem zbiornikiem i wydechem wiadomo ze nie dojdziesz w każde miejsce.
Tez tak chciałem z galantem a skończyło sie na totalnym rozebraniu samochodu, wyspawałem co miało być i tak już 5lay spokój mam, małe poprawki sie zapowiadają na przednim pasie w zakamarkach .... bo tam nie wyciągałem silnika i chłodnic.
Szczerze chcesz porzadnie umów sie w PL na urlop i daj do zrobienia. A tak to tylko pudrowanie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bohun88
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 2WD 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2019 Posty: 5 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-04-2023, 12:02
|
|
|
Rdza powierzchowna nie jest problemem. Klocki się zaczną jak podczas czyszczenia wyjdzie że jakiś element jest przegniły na wylot. Sama konserwacja i neutralizator rdzy we własnym zakresie jest ok.
Co sadzicie o;
- neutralizator
- SigmaCover 280 "okrętowa"
- baranek
Sanki 3 rok po regeneracji, nie rusza . |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10693 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-04-2023, 15:40
|
|
|
bohun88 napisał/a: | - baranek |
To jest ogólna nazwa - baranek zazwyczaj wymaga lakierowania daje sie go na progi z zewnatrz jak nie ma np osłon na nie platikowych, zamiast pospolitego baranka daj coś typu Noxudol 900 to nie zasycha |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|