Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Black Outlander 2.2 DID AT
Autor Wiadomość
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2023, 13:31   

Przy oględzinach filtra kabinowego dowiedziałem się dlaczego schowek wali w kolana pasażera. Ktoś zapomniał o przypięciu widocznego na zdjęciu siłowniczka.
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 12-05-2023, 15:30   

Podeślesz fotę "większego" bagażnika z nową wykładziną?

Domyślam się, iż bagażnik jest pusty bo bez schowka.

Czy ta wyższa podstopnica byłaby lepsza?
Opinie są takie same jak tej zainstalowanej u Ciebie co wskazuje, iż jest tylko jeden jej rodzaj.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2023, 21:54   

benicjusz napisał/a:
Czy ta wyższa podstopnica byłaby lepsza?
Opinie są takie same jak tej zainstalowanej u Ciebie co wskazuje, iż jest tylko jeden jej rodzaj.

Wyższa istnieje tylko na zdjęciu w aukcji ;) Przed zakupem napisałam do sprzedającego, ponieważ w komentarzach były zastrzeżenia do rzeczywistego wymiaru pionowego elementu względem zdjęcia z aukcji. Otrzymałem odpowiedź:
"Nie mamy wpływu na producenta, jesteśmy dystrybutorem. Dlatego też w opisie aukcji, podajemy informację, że zdjęcia mają jedynie charakter poglądowy. W Polsce mamy dwóch producentów podstopnic, ten drugi produkuje jedynie górną część, więc bardziej zabudowanego boku raczej Pan nie znajdzie."
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2023, 23:19   

Prace kominiarskie za mną :evil:
Sprawdziłem szczelność zdemontowanych rur dolotowych, chociaż to nie wszystkie, to te są szczelne:


Uszczelniacz ośki puszcza do sterownika mgiełkę olejową. Dolna część sterownika była delikatnie zapocona. Zabrakło czasu, więc ponownie będę musiał się tym zająć by uniknąć niespodziewanej awarii.


Przypominam, że to układ dolotowy, a nie wydechowy ;)
Przy kolejnej okazji do sprawdzenia świece żarowe, ale domyślam się, że komputer poinformuje w przypadku awarii.



Podstawa EGRa:


Wyczyszczone kanały dolotowe w głowicy:


Na ściankach kolektora, w zależności od miejsca 2-5 mm nagaru:


Skuteczna metoda usuwania smoły za pomocą łyżeczki:



Po czyszczeniu olejem napędowym z użyciem ropownicy:



W trakcie składania:


Polecam użycie gumowych rękawic. Proszę mi zaufać ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24280
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-05-2023, 20:51   

To masz napisał/a:
Przypominam, że to układ dolotowy, a nie wydechowy
EGR i jego efekt
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 13-05-2023, 21:19   

To masz napisał/a:
Wyższa istnieje tylko na zdjęciu w aukcji ;)



Ta też fajna ;) w poniedziałek zamawiam,
a wspomniane foto bagażnika z nową matą i bez foteli podeślesz?

Oczywiście po zakończonych pracach kominiarskich :finga: i w wolnej chwili ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-05-2023, 10:05   

EGR, czyli jedna z tych części, która ma zabijać silnik. Niektórzy myślą, że ma coś wspólnego z ekologią.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2023, 08:59   

benicjusz napisał/a:
a wspomniane foto bagażnika z nową matą i bez foteli podeślesz?

Jasne, w tym tygodniu postaram się o zdjęcia jednak ten etap prac jeszcze nie jest skończony.
Po zdjęciu siedzeń na połowie bagażnika mamy oryginalną wykładzinę podłogi, która biegnie z przedziału pasażerskiego, natomiast druga połowa to goła blacha, więc muszę nakleić kilka mm pianki wygłuszającej żeby wyrównać poziom. Rzuciłem gumową wykładzinę, ale muszę to skończyć w wolnej chwili :oops:


Krzyzak napisał/a:
To masz napisał/a:
Przypominam, że to układ dolotowy, a nie wydechowy
EGR i jego efekt

Hugo napisał/a:
EGR, czyli jedna z tych części, która ma zabijać silnik. Niektórzy myślą, że ma coś wspólnego z ekologią.

Wg moich obserwacji na nakrętkach i śrubach nie było śladów świadczących o rozbieraniu układu dolotowego, więc mogę poinformować, że to efekty pracy EGRa po przebiegu 155 000 km, głównie w trasach.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2023, 14:45   

Przy rozbiórce klapy połamałem zaczep od jednek z lampek oświetlenia tablicy.
Lampka oryginalna:

Wymieniłem na dwie nowe LED do OII, jednak do OIII pasują idealnie. Za komplet zapłaciłem 45 zł.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2023, 08:12   

Do letniego kompletu dotarły nakrętki na wentyle, brelok zamówiony dla darmowej dostawy SMART.


Pozostały do zamówienia zaślepki półosi, ale najpierw muszę zmierzyć otwór w feldze, bo nie zgadzają mi się wymiary oryginalnych z tymi na aukcjach.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-05-2023, 08:52   

To masz napisał/a:
Do letniego kompletu dotarły nakrętki na wentyle,

Moje najkrętki jak mieszkałem w mieście na osiedlu była raptem kilka dni...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 444
Skąd: Limerick
Wysłany: 18-05-2023, 09:20   

Ktoś wcześniej prosił o film jak działaja te kierunkowskazy. U siebie zamontowałem takie same i tak to wygląda.

https://youtu.be/zUy2V5RcH-M
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-05-2023, 07:40   

Nie przykręcaj tych nakrętek na wentyle, zaśniedzieją i nie da się ich odkręcić, będzie trzeba odcinać. To największy szmelc.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-05-2023, 09:00   

Hugo napisał/a:
Nie przykręcaj tych nakrętek na wentyle, zaśniedzieją i nie da się ich odkręcić, będzie trzeba odcinać. To największy szmelc.

To jest amelinum ... tego nie odkręcisz.... moze smaru niech da
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 542
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2023, 09:06   

Co jakiś czas odkręcam by sprawdzić ciśnienie, więc może nie przylepią do wentyli..., ale kapka smaru nie zaszkodzi :thumbright:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.