Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] - klimatyzacja, interwały działania kompresora
Autor Wiadomość
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 07-06-2023, 22:04   [EA5A] - klimatyzacja, interwały działania kompresora

jakiś czas klima już niedziałała, powiedzmy rok, klimatyzacje nabiłem, 7.5 atmosfery w układzie, weszło 570g, oczywiście niedziała

pierwsze co mnie zastanawia to czy kompresor z wwiatrakiem powinień działać cały czas ? w moim przyapdku niezależnie od ilości kresek 17stopniach, włącza się na jakieś 7 sec i tyle samo wyłącza.

próbowałem coś wyczytać, jedyne co znalazłem to zmostkowanie pinów, zmostkowałem i tak samo

czy to normalny zakres działania ?
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11155
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2023, 23:12   

Kompresor z wentylatorami włącza się i wyłącza według potrzeb. Ustaw temperaturę na minimum, i obserwuj co się dzieje. Po minucie powinno już dmuchać chłodne powietrze. Oczywiście jest to mocno uzależnione od temperatury zewnętrznej, oraz wewnętrznej. Warto również sprawdzić stopień zanieczyszczenia samej chłodniczki, jak też stan filtra kabinowego.
Możliwe jest również uszkodzenie silniczka sterującego nagrzewnicą.
_________________

 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 08-06-2023, 06:11   

17 stopni i cały czas włącza na 7 sec i wyłącza. Przewody klimy nie są zimne.

Może nabili za dużo materiału albo właśnie zanieczyszczona chłodniczka
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11155
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-06-2023, 12:08   

W jakim stanie jest skraplacz?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-06-2023, 13:29   

Cytat:
Przewody klimy nie są zimne
No to sprężarka nie działa.
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 08-06-2023, 20:05   

co do skraplacza to mogę powiedzieć tyle że w tym krótkim momencie pracy kompresora to rurki wejścia i wyjśnia są dość ciepłe
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11155
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-06-2023, 17:04   

Gdzie to nabijałeś?
_________________

 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 09-06-2023, 22:01   

w piotrkowie w Aronex, do Radomska dosc blisko mam
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11155
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-06-2023, 23:46   

maroch, dopiero teraz zauważyłem, że prawie sąsiad jesteś :mrgreen:
Mogę polecić porządny warsztat, gdzie chłopy zrobią solidnie, i nie zedrą za wiele.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2023, 21:46   

maroch napisał/a:
nabiłem, 7.5 atmosfery
przy +20 ciśnienie dla pełnego układu powinno wynosić ok. 5.6 atm (5.76 bara) dla czynnika R134a
trzeba prześledzić cały układ, ale takie włączanie jest dość dziwne - ktokolwiek zmieniał tam osuszacz? układ jest w ogóle drożny?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-06-2023, 19:53   

A masz ustawiona na ECO - bo wtedy tak sie dzieje czy na samą śniezynkę ?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 12-06-2023, 22:45   

Sprawdź ciśnienia LP i HP przy odpalonej klimie to wtedy będzie można coś więcej wnioskować np. jak układ jest zapchany na parowniku to na LP będzie się robić podciśnienie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.