Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.
Autor Wiadomość
mtomas2000 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DID 4X4 auto
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Lip 2021
Posty: 2
Skąd: Doncaster
Wysłany: 01-07-2021, 23:06   Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.

Witam.
Ostatnio wymieniałem padnięty akumulator.
Jeżdżę teraz z monitorem napięcia w zapalniczce.
Zauważyłem ciekawa sytuację.
Silnik zimny napięcie 14.4v i to jest normalne napięcie ładowania.
Jednak gdy tylko silnik rozgrzeje się, i wciskam pedał gazu napięcie spada do 12.5v czyli brak ładowania. Ale gdy włącze światła napięcie wzrasta do 13.8v
Gdy odpuszczę gaz ładowanie wraca do 14.4v
I tak w kółko. Noga na gaz - nie ładuje noga z gazu - ładuje.
Jak się zatrzymam też przestaje ładować. Chyba że światła włączone to 13.8v
Kontrolka ładowania akumulatora przy tym nie świeci.
Mój model to OUTLANDER III 2.2 DID 4x4 AUTO GX5 rocznik 2013 150km.
Czy u was jest tak samo?
 
 
M_6 
Nowy Forumowicz
M_6

Auto: Outlander 2.0 benzuna 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 02-08-2021, 13:33   

Mam 2.0 benzyna 2018. Jest tak samo
 
 
kubi2410 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 3 2.0 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2021
Posty: 29
Skąd: Polska
Wysłany: 07-10-2021, 10:37   

Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 13-10-2021, 09:11   

kubi2410 napisał/a:
Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB


EFB Q85
_________________
Pozdr Acent
 
 
SZCZAW 
Forumowicz

Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 141
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-11-2021, 23:41   

acent napisał/a:
kubi2410 napisał/a:
Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB


EFB Q85
jaki konkretnie model wybrałeś....możesz podać link
_________________
szczaw
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 22-11-2021, 20:02   

Taki mam fabrycznie.
YUASA YBX7005 12V 64AH 620A START-STOP EFB (Q85)

cena ok 750 zł
_________________
Pozdr Acent
 
 
Dyzio L200 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2023
Posty: 1
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 04-07-2023, 20:26   Re: Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.

mtomas2000 napisał/a:
Witam.
Ostatnio wymieniałem padnięty akumulator.
Jeżdżę teraz z monitorem napięcia w zapalniczce.
Zauważyłem ciekawa sytuację.
Silnik zimny napięcie 14.4v i to jest normalne napięcie ładowania.
Jednak gdy tylko silnik rozgrzeje się, i wciskam pedał gazu napięcie spada do 12.5v czyli brak ładowania. Ale gdy włącze światła napięcie wzrasta do 13.8v
Gdy odpuszczę gaz ładowanie wraca do 14.4v
I tak w kółko. Noga na gaz - nie ładuje noga z gazu - ładuje.
Jak się zatrzymam też przestaje ładować. Chyba że światła włączone to 13.8v
Kontrolka ładowania akumulatora przy tym nie świeci.
Mój model to OUTLANDER III 2.2 DID 4x4 AUTO GX5 rocznik 2013 150km.
Czy u was jest tak samo?


Mam L200 i podczas wyjazdu zauważyłem ten sam problem. Po wielkich przejściach doszedłem , że problemem jest IBS czyli inteligentna klemą, która wpływa na pracę całego systemu zażdzania energią. W moim przypadku problem stanowią dwa akumulatory, które system czyta niepoprawnie. Po odpięciu IBS problem znika. Ładowanie jest stałe.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2023, 14:38   

Również zamierzałem poruszyć ten temat. Sprawdzałem miernikiem dwuletni akumulator w OIII i zastanawiało mnie dlaczego napięcie wynosi 12,1- 12,2V, gdy w poprzednim aucie przez kilka lat utrzymywało się na poziomie 12,6- 12,8V. Dodatkowo w trakcie rozruchu spadało do 9,5V.
Sprawę wyjaśniło zainstalowanie portu USB z wskaźnikiem napięcia. W trakcie jazdy na światłach dziennych akumulator nie jest ładowany co jest dla mnie wielkim zaskoczeniem. Czyli zużywając prąd na rozruchy silnika i korzystając z auta za dnia w trybie auto nie naładujemy akumulatora, bo alternator wyłącznie podtrzymuje napięcie na poziomie 12,2V. Kto to wymyślił? :shock:
Dwudniowe ładowanie porządnym prostownikiem 15A przywróciło akumulator do sprawności i nawet po dwóch tygodniach postoju napięcie wynosi 12,7V. Widzę je przez szybę na porcie USB przed otwarciem auta.
Od ładowania staram się jadąc w dłuższą trasę włączyć światła mijania co uruchamia ładowanie na poziomie 14,5V.

[ Dodano: 14-07-2023, 13:37 ]
Taki mam podgląd napięcia bez otwierania auta.

Po w/w ożywieniu baterii zrobiłem trasę 240 km i od tego momentu auto stoi ponad dwa tygodnie... tymczasem 12,5V zamiast 12,1V, dlatego polecam sporadyczną kontrolę napięcia.

[ Dodano: 31-07-2023, 10:30 ]
Światła do jazdy dziennej i napięcie ładowania:

Ksenony i napięcie ładowania:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-07-2023, 11:21   

Światła do jazdy dziennej mają małe zapotrzebowanie na energię i pewnie stąd brak ładowania.
Tylko pytanie czy jak napięcie na aku spadnie poniżej 12V na postoju bez obciążenia czy ładowanie wzrośnie do 14.4V aby ratować aku 8) .
Może jakiś ekolog na to wpadł aby chronić planetę :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
danielix2008 
Nowy Forumowicz

Auto: Space star 2 , 2020r. 1.0.71KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2024
Posty: 2
Skąd: Łowicz
Wysłany: 18-04-2024, 21:01   

Mam tak samo w moim Space Star 2 z 2020r. Czy idzie jakoś zmienić aby ładowanie było cały czas na poziomie 14,4V? Bo jak komputer odpuszcza ładowanie to mam podczas jazdy tylko 12,1V.

[ Dodano: 18-04-2024, 22:34 ]
Lub ewentualnie jak ustawić minimalne na 14V.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2024, 07:08   

Zapewne poprzez przecięcie jednego z 4 kabli jak to się "naprawiało" w Galantach. Ale skoro producent tak to wymyślił, to ja bym tak zostawił.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2024, 08:20   

danielix2008,
Widzę trzy sposoby, by wydłużyć żywotność akumulatora bez ingerencji w układ elektryczny.
1. Jeździsz cały czas na mijania.
2. Włączasz mijania przy okazji dłuższej trasy.
2. Podłączasz raz w miesiącu prostownik.

Lub nie przejmujesz się tym i zakupisz nowy akumulator po trzech latach zamiast po pięciu.
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 19-04-2024, 22:33   

Odłącz wtyczkę przy minusowej klemie i po sprawie.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 25-04-2024, 20:16   

Jest jeszcze inna sprawa, którą trzeba wziąć pod uwagę: pomiar napięcia po stacyjce i bezpośrednio na akumulatorze różni się i to momentami może znacznie się różnić.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-04-2024, 09:48   

Ale teraz samochody monitorują SoC i zależnie od tego dobierają napięcie. Po co psuć coś co jest dobre. W Mazdzie ładuje jak jest poniżej 90%, a potem to utrzymuje. Jak go naładuje do 100% to i tak rozładuje do 90% żeby mieć miejsce na prądu jak się zjeżdża z góry. Ekologia.

Za to jak jest 30% SoC to potrafi przywalić ponad 100A ładowania na nowym aku :shock:
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.