Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne. |
Autor |
Wiadomość |
mtomas2000
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DID 4X4 auto
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Lip 2021 Posty: 2 Skąd: Doncaster
|
Wysłany: 01-07-2021, 23:06 Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.
|
|
|
Witam.
Ostatnio wymieniałem padnięty akumulator.
Jeżdżę teraz z monitorem napięcia w zapalniczce.
Zauważyłem ciekawa sytuację.
Silnik zimny napięcie 14.4v i to jest normalne napięcie ładowania.
Jednak gdy tylko silnik rozgrzeje się, i wciskam pedał gazu napięcie spada do 12.5v czyli brak ładowania. Ale gdy włącze światła napięcie wzrasta do 13.8v
Gdy odpuszczę gaz ładowanie wraca do 14.4v
I tak w kółko. Noga na gaz - nie ładuje noga z gazu - ładuje.
Jak się zatrzymam też przestaje ładować. Chyba że światła włączone to 13.8v
Kontrolka ładowania akumulatora przy tym nie świeci.
Mój model to OUTLANDER III 2.2 DID 4x4 AUTO GX5 rocznik 2013 150km.
Czy u was jest tak samo? |
|
|
|
 |
M_6
Nowy Forumowicz M_6
Auto: Outlander 2.0 benzuna 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 02-08-2021, 13:33
|
|
|
Mam 2.0 benzyna 2018. Jest tak samo |
|
|
|
 |
kubi2410
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 3 2.0 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2021 Posty: 29 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-10-2021, 10:37
|
|
|
Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 13-10-2021, 09:11
|
|
|
kubi2410 napisał/a: | Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB |
EFB Q85 |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-11-2021, 23:41
|
|
|
acent napisał/a: | kubi2410 napisał/a: | Mam tak samo byłem w serwisie odpowiedz brzmi sytemem ładowania zarządza komputer i tak ma być przyspieszam mam 12,5. Jak jadę rozpędem puszczę gaz mam 14,5.
I mam teraz pytanie zbliża się wymiana akumulatora kupować AGM czy EFB |
EFB Q85 | jaki konkretnie model wybrałeś....możesz podać link |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 22-11-2021, 20:02
|
|
|
Taki mam fabrycznie.
YUASA YBX7005 12V 64AH 620A START-STOP EFB (Q85)
cena ok 750 zł |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Dyzio L200
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2023 Posty: 1 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 04-07-2023, 20:26 Re: Ladowanie akumulatora przez alternator dziwne.
|
|
|
mtomas2000 napisał/a: | Witam.
Ostatnio wymieniałem padnięty akumulator.
Jeżdżę teraz z monitorem napięcia w zapalniczce.
Zauważyłem ciekawa sytuację.
Silnik zimny napięcie 14.4v i to jest normalne napięcie ładowania.
Jednak gdy tylko silnik rozgrzeje się, i wciskam pedał gazu napięcie spada do 12.5v czyli brak ładowania. Ale gdy włącze światła napięcie wzrasta do 13.8v
Gdy odpuszczę gaz ładowanie wraca do 14.4v
I tak w kółko. Noga na gaz - nie ładuje noga z gazu - ładuje.
Jak się zatrzymam też przestaje ładować. Chyba że światła włączone to 13.8v
Kontrolka ładowania akumulatora przy tym nie świeci.
Mój model to OUTLANDER III 2.2 DID 4x4 AUTO GX5 rocznik 2013 150km.
Czy u was jest tak samo? |
Mam L200 i podczas wyjazdu zauważyłem ten sam problem. Po wielkich przejściach doszedłem , że problemem jest IBS czyli inteligentna klemą, która wpływa na pracę całego systemu zażdzania energią. W moim przypadku problem stanowią dwa akumulatory, które system czyta niepoprawnie. Po odpięciu IBS problem znika. Ładowanie jest stałe. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2023, 14:38
|
|
|
Również zamierzałem poruszyć ten temat. Sprawdzałem miernikiem dwuletni akumulator w OIII i zastanawiało mnie dlaczego napięcie wynosi 12,1- 12,2V, gdy w poprzednim aucie przez kilka lat utrzymywało się na poziomie 12,6- 12,8V. Dodatkowo w trakcie rozruchu spadało do 9,5V.
Sprawę wyjaśniło zainstalowanie portu USB z wskaźnikiem napięcia. W trakcie jazdy na światłach dziennych akumulator nie jest ładowany co jest dla mnie wielkim zaskoczeniem. Czyli zużywając prąd na rozruchy silnika i korzystając z auta za dnia w trybie auto nie naładujemy akumulatora, bo alternator wyłącznie podtrzymuje napięcie na poziomie 12,2V. Kto to wymyślił?
Dwudniowe ładowanie porządnym prostownikiem 15A przywróciło akumulator do sprawności i nawet po dwóch tygodniach postoju napięcie wynosi 12,7V. Widzę je przez szybę na porcie USB przed otwarciem auta.
Od ładowania staram się jadąc w dłuższą trasę włączyć światła mijania co uruchamia ładowanie na poziomie 14,5V.
[ Dodano: 14-07-2023, 13:37 ]
Taki mam podgląd napięcia bez otwierania auta.
Po w/w ożywieniu baterii zrobiłem trasę 240 km i od tego momentu auto stoi ponad dwa tygodnie... tymczasem 12,5V zamiast 12,1V, dlatego polecam sporadyczną kontrolę napięcia.
[ Dodano: 31-07-2023, 10:30 ]
Światła do jazdy dziennej i napięcie ładowania:
Ksenony i napięcie ładowania:
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-07-2023, 11:21
|
|
|
Światła do jazdy dziennej mają małe zapotrzebowanie na energię i pewnie stąd brak ładowania.
Tylko pytanie czy jak napięcie na aku spadnie poniżej 12V na postoju bez obciążenia czy ładowanie wzrośnie do 14.4V aby ratować aku .
Może jakiś ekolog na to wpadł aby chronić planetę . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
danielix2008
Nowy Forumowicz
Auto: Space star 2 , 2020r. 1.0.71KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2024 Posty: 2 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 18-04-2024, 21:01
|
|
|
Mam tak samo w moim Space Star 2 z 2020r. Czy idzie jakoś zmienić aby ładowanie było cały czas na poziomie 14,4V? Bo jak komputer odpuszcza ładowanie to mam podczas jazdy tylko 12,1V.
[ Dodano: 18-04-2024, 22:34 ]
Lub ewentualnie jak ustawić minimalne na 14V. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2024, 07:08
|
|
|
Zapewne poprzez przecięcie jednego z 4 kabli jak to się "naprawiało" w Galantach. Ale skoro producent tak to wymyślił, to ja bym tak zostawił. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-04-2024, 08:20
|
|
|
danielix2008,
Widzę trzy sposoby, by wydłużyć żywotność akumulatora bez ingerencji w układ elektryczny.
1. Jeździsz cały czas na mijania.
2. Włączasz mijania przy okazji dłuższej trasy.
2. Podłączasz raz w miesiącu prostownik.
Lub nie przejmujesz się tym i zakupisz nowy akumulator po trzech latach zamiast po pięciu. |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 19-04-2024, 22:33
|
|
|
Odłącz wtyczkę przy minusowej klemie i po sprawie. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 25-04-2024, 20:16
|
|
|
Jest jeszcze inna sprawa, którą trzeba wziąć pod uwagę: pomiar napięcia po stacyjce i bezpośrednio na akumulatorze różni się i to momentami może znacznie się różnić. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-04-2024, 09:48
|
|
|
Ale teraz samochody monitorują SoC i zależnie od tego dobierają napięcie. Po co psuć coś co jest dobre. W Mazdzie ładuje jak jest poniżej 90%, a potem to utrzymuje. Jak go naładuje do 100% to i tak rozładuje do 90% żeby mieć miejsce na prądu jak się zjeżdża z góry. Ekologia.
Za to jak jest 30% SoC to potrafi przywalić ponad 100A ładowania na nowym aku |
|
|
|
|
 |
|