AYC- problem? |
Autor |
Wiadomość |
Mazin89
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 23-01-2021, 23:00
|
|
|
Ale to jest tylko komunikat że wystąpił błąd. Do tego jest jeszcze symbol oznaczający jakiego układu dotyczy. Błąd dotyczy skrzyni a nie układu ACD |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
|
Marcin1997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
Mazin89
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 23-01-2021, 23:23
|
|
|
To jest ogólny komunikat błędu układu napędowego i przez to jest zablokowana możliwość wyboru. Uszkodzony czujnik ABS daje taki sam komunikat i blokuje możliwość zmiany trybu nawierzchni. Jazda na kole dojazdowym da taki sam efekt. Nic tu nie mówi o pompie. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
|
Marcin1997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 23-01-2021, 23:25
|
|
|
To co teraz najlepiej zrobić ? |
|
|
|
|
Mazin89
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 23-01-2021, 23:29
|
|
|
Ja bym sprawdził to dobrym komputerem bo ELM nie wyświetla wszystkiego. Będzie też ich opis. Dalej bym szukał warsztatu zajmującego się automatycznymi skrzyniami, choć z doświadczenia wiem że nie każdy warsztat podejmuje się naprawy SST. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
|
Marcin1997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 23-01-2021, 23:44
|
|
|
Dobra jak podłącze go do lepszego komputera do jeszcze dam znać narazie dzięki za pomoc |
|
|
|
|
HUGIO
Forumowicz
Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 24-01-2021, 10:39
|
|
|
Może warto też sprawdzić, czy któraś żarówka stopu nie jest spalona, bo one często powodują błędy z ABS, a skoro to są systemy zależne, to może akurat |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
|
Marcin1997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 24-01-2021, 11:03
|
|
|
Take coś wyskakuje jak przejadę parę metrów |
|
|
|
|
Mazin89
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-01-2021, 11:26
|
|
|
HUGIO- Wierzę, że takie coś może spowodować ten komunikat. Kolega w Passacie CC tak miał. Ja z kolei kiedyś złapałem gumę i jechałem na dojazdówce i też miałem ten komunikat. W sumie to nie ma co się dziwić, bo średnica jednego koła diametralnie się różniła i napęd to wykrył.
Ale w tej sytuacji nie łudziłbym się, bo poza ogólnym komunikatem Service Required z symbolem napędu koledze wyskoczył jeszcze błąd P1836 - shift fork 1 malfunction. Jest to ewidentnie błąd od SST. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
|
Marcin1997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 24-01-2021, 13:07
|
|
|
Zarówki świeca wszystkie więc napewno to nie one
[ Dodano: 02-02-2021, 20:40 ]
Byłem już W warsztacie podpiąłem komputer z programem cdif 3 i jakotako nie było skrzyni sst do wyboru ale byl układ ACD więc wybrałem to i wyszedł błąd C161E znalazłem podobny temat
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78736
Mam podobnie ale bez tych obrotów na 4 biegu
Mam też pytanie odnośnie odpowietrzaniu tego układu
Czytałem już kilka tematów ale nigdzie nie było opisane trochu dokładniej jak to wygląda w ralliart.
Nagrałem również dzwięk tej pompy
https://youtu.be/86JIYsoWNzQ |
|
|
|
|
MitsuManiak9210
Nowy Forumowicz
Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2023 Posty: 1 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-06-2023, 11:58
|
|
|
Witam, podepnę się pod istniejący temat.
Posiadam Evo X, manual, rocznik 2014. Kilka dni temu podczas zwyczajnej jazdy na desce wyskoczył błąd 4WD SYSTEM SERVICE REQUIRED. Obstawiam od razu pompę AYC, lub jej układ ponieważ po zatrzymaniu się i sprawdzeniu poziomu oleju w bagażniku, w zbiorniczku - było pusto (na pewno wcześniej nie było sprawdzałem może tydzień przed pojawieniem się błędu i było ok między min/max poziom).
I tutaj zaczyna się coś innego niż przeważnie ludzie opisują w internecie. Mianowicie z pomocą speca od olejów, dobrałem i dokupiłem olej do pompy ayc, dolałem na postoju w celach testowych. Płyn stoi między min max. Po uruchomieniu silnika, pompka się załącza i zjada cały zbiorniczek oleju. Pod samochodem nie ma żadnego wycieku, ani pod pompą ayc, ani przy osiach, dyfrach, ogólnie nie widzę żadnego wycieku. Nawet celowo bujałem podczas jazdy samochodem lewa prawa, żeby sprawdzić czy coś potem na asfalcie zostanie z tego czerwonego oleju - także nic.
Jedyne gdzie taki olej namierzyłem, to jakby spocone przewody prowadzące od zbiorniczka do pompy ayc (dwa czarne gumowe węże). Natomiast tego oleju jest zdecydowanie za mało jak na wyciek, dolałem w sumie w takich testach cały litr oleju do zbiornika, na 4 podejścia, za każdym razem wchłaniało cały zbiornik w 5 sekund. Dodam że druga osoba obserwowała auto od spodu podczas "wypijania" oleju przez pompę.
Pytanie co się może dziać, czy jednak jest gdzieś wewnątrz wyciek, czy może jest drugi zbiornik w pompie ayc który tyle pochłania? W ogóle ile w evoX pompa ayc powinna mieć tego oleju w układzie - wyczytałem gdzieś że 650ml? Zresztą za pierwszym razem też z jakiegoś powodu ten cały olej zniknął.
Co można jeszcze zrobić, aby ewentualnie mieć jakieś informacje dla mechanika, którego też łatwo znaleźć nie jest pod kątem evoX i pompy ayc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcin1997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 23-06-2023, 12:14
|
|
|
Miałem coś podobnego w moim Ralliart okazało że był wewnętrzny wyciek w przekładni kątowej i mieszały się dwa oleje właśnie ten z pompy ayc i przekładniowy. A na dodatek nie mogłem z tym już jezdzić i na lawecie do serwisu |
|
|
|
|
mrpiotr
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Z daleka
|
Wysłany: 21-07-2023, 10:36
|
|
|
Może być jak napisał Marcin1997. Sprawdź czy nie przybywa oleju / płynu w transferze i dyfrze, oba układy zasila ta sama pompa, a masz osobne układy dla płynu i oleju. Kiedyś był w Katowicach serwis 4Turbo. Ja z moi evo X i brata E VI korzystamy do prostych czynności z AutoGT, a grubsze prace robi nam Tomek Hołody z Kraśnika, któremu się jeszcze chce poświęcać czas na diagnostykę a nie wyminę przypadkowych części. Duży masz przebieg? Generalnie te auta do 150 000 to się nie psują poza pompą dyfrów, która gnije.
I taka rada, do układów radzę lać tylko olej MMC dia queen lub ostatecznie odpowiednik motula. Inne mogą w perspektywie czasu powodować kosztowne awarie. |
_________________ SP |
|
|
|
|
|