Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AYC- problem?
Autor Wiadomość
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 23-01-2021, 23:00   

Ale to jest tylko komunikat że wystąpił błąd. Do tego jest jeszcze symbol oznaczający jakiego układu dotyczy. Błąd dotyczy skrzyni a nie układu ACD
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Marcin1997 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-01-2021, 23:07   

Ale też nie da się zmienić typu nawierzchni po tym jak wystąpi ten błąd
https://www.evolutionm.ne...e-required.html
Tu jest zdjęcie co mi wyskakuje
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 23-01-2021, 23:23   

To jest ogólny komunikat błędu układu napędowego i przez to jest zablokowana możliwość wyboru. Uszkodzony czujnik ABS daje taki sam komunikat i blokuje możliwość zmiany trybu nawierzchni. Jazda na kole dojazdowym da taki sam efekt. Nic tu nie mówi o pompie.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Marcin1997 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-01-2021, 23:25   

To co teraz najlepiej zrobić ?
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 23-01-2021, 23:29   

Ja bym sprawdził to dobrym komputerem bo ELM nie wyświetla wszystkiego. Będzie też ich opis. Dalej bym szukał warsztatu zajmującego się automatycznymi skrzyniami, choć z doświadczenia wiem że nie każdy warsztat podejmuje się naprawy SST.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Marcin1997 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-01-2021, 23:44   

Dobra jak podłącze go do lepszego komputera do jeszcze dam znać narazie dzięki za pomoc
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 24-01-2021, 10:39   

Może warto też sprawdzić, czy któraś żarówka stopu nie jest spalona, bo one często powodują błędy z ABS, a skoro to są systemy zależne, to może akurat ;)
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Marcin1997 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-01-2021, 11:03   



Take coś wyskakuje jak przejadę parę metrów
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24-01-2021, 11:26   

HUGIO- Wierzę, że takie coś może spowodować ten komunikat. Kolega w Passacie CC tak miał. Ja z kolei kiedyś złapałem gumę i jechałem na dojazdówce i też miałem ten komunikat. W sumie to nie ma co się dziwić, bo średnica jednego koła diametralnie się różniła i napęd to wykrył.

Ale w tej sytuacji nie łudziłbym się, bo poza ogólnym komunikatem Service Required z symbolem napędu koledze wyskoczył jeszcze błąd P1836 - shift fork 1 malfunction. Jest to ewidentnie błąd od SST.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Marcin1997 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-01-2021, 13:07   

Zarówki świeca wszystkie więc napewno to nie one

[ Dodano: 02-02-2021, 20:40 ]
Byłem już W warsztacie podpiąłem komputer z programem cdif 3 i jakotako nie było skrzyni sst do wyboru ale byl układ ACD więc wybrałem to i wyszedł błąd C161E znalazłem podobny temat
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78736
Mam podobnie ale bez tych obrotów na 4 biegu
Mam też pytanie odnośnie odpowietrzaniu tego układu
Czytałem już kilka tematów ale nigdzie nie było opisane trochu dokładniej jak to wygląda w ralliart.
Nagrałem również dzwięk tej pompy
https://youtu.be/86JIYsoWNzQ
 
 
MitsuManiak9210 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2023
Posty: 1
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 22-06-2023, 11:58   

Witam, podepnę się pod istniejący temat.

Posiadam Evo X, manual, rocznik 2014. Kilka dni temu podczas zwyczajnej jazdy na desce wyskoczył błąd 4WD SYSTEM SERVICE REQUIRED. Obstawiam od razu pompę AYC, lub jej układ ponieważ po zatrzymaniu się i sprawdzeniu poziomu oleju w bagażniku, w zbiorniczku - było pusto (na pewno wcześniej nie było :) sprawdzałem może tydzień przed pojawieniem się błędu i było ok między min/max poziom).

I tutaj zaczyna się coś innego niż przeważnie ludzie opisują w internecie. Mianowicie z pomocą speca od olejów, dobrałem i dokupiłem olej do pompy ayc, dolałem na postoju w celach testowych. Płyn stoi między min max. Po uruchomieniu silnika, pompka się załącza i zjada cały zbiorniczek oleju. Pod samochodem nie ma żadnego wycieku, ani pod pompą ayc, ani przy osiach, dyfrach, ogólnie nie widzę żadnego wycieku. Nawet celowo bujałem podczas jazdy samochodem lewa prawa, żeby sprawdzić czy coś potem na asfalcie zostanie z tego czerwonego oleju - także nic.
Jedyne gdzie taki olej namierzyłem, to jakby spocone przewody prowadzące od zbiorniczka do pompy ayc (dwa czarne gumowe węże). Natomiast tego oleju jest zdecydowanie za mało jak na wyciek, dolałem w sumie w takich testach cały litr oleju do zbiornika, na 4 podejścia, za każdym razem wchłaniało cały zbiornik w 5 sekund. Dodam że druga osoba obserwowała auto od spodu podczas "wypijania" oleju przez pompę.

Pytanie co się może dziać, czy jednak jest gdzieś wewnątrz wyciek, czy może jest drugi zbiornik w pompie ayc który tyle pochłania? W ogóle ile w evoX pompa ayc powinna mieć tego oleju w układzie - wyczytałem gdzieś że 650ml? Zresztą za pierwszym razem też z jakiegoś powodu ten cały olej zniknął.
Co można jeszcze zrobić, aby ewentualnie mieć jakieś informacje dla mechanika, którego też łatwo znaleźć nie jest pod kątem evoX i pompy ayc.

Pozdrawiam
 
 
Marcin1997 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-06-2023, 12:14   

Miałem coś podobnego w moim Ralliart okazało że był wewnętrzny wyciek w przekładni kątowej i mieszały się dwa oleje właśnie ten z pompy ayc i przekładniowy. A na dodatek nie mogłem z tym już jezdzić i na lawecie do serwisu
 
 
mrpiotr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 5
Skąd: Z daleka
Wysłany: 21-07-2023, 10:36   

Może być jak napisał Marcin1997. Sprawdź czy nie przybywa oleju / płynu w transferze i dyfrze, oba układy zasila ta sama pompa, a masz osobne układy dla płynu i oleju. Kiedyś był w Katowicach serwis 4Turbo. Ja z moi evo X i brata E VI korzystamy do prostych czynności z AutoGT, a grubsze prace robi nam Tomek Hołody z Kraśnika, któremu się jeszcze chce poświęcać czas na diagnostykę a nie wyminę przypadkowych części. Duży masz przebieg? Generalnie te auta do 150 000 to się nie psują poza pompą dyfrów, która gnije.
I taka rada, do układów radzę lać tylko olej MMC dia queen lub ostatecznie odpowiednik motula. Inne mogą w perspektywie czasu powodować kosztowne awarie.
_________________
SP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.