Black Outlander 2.2 DID AT |
Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2023, 12:20
|
|
|
Uwaga! Tuning wykonujecie na własną odpowiedzialność
Wlot powietrza zamknięty jest uszczelkami, dzięki którym pobiera cieplutkie powietrze z komory silnika. W plastikowej osłonie widoczna jest wnęka z kratką, która dodatkowo aplikuje żar z chłodnicy.
Przeciąłem uszczelkę maski, odtłuściłem powierzchnie i punktowo przykleiłem cyjanoakrylem tworząc kanał do dolotu.
Pomiędzy maską, a grillem powstała szczelina, którą doprowadzane jest powietrze z zewnątrz.
Wygląda dziwnie, ale tylko przy podniesionej masce
Aktualnie wyników pracy nie potwierdzę parametrami, ale gdy przyjdzie okazja do dłuższej trasy to postaram się o porównanie temperatury zasysanego powietrza dla obu przypadków.
Teoretycznie, w trasie różnica powinna być zauważalna, bo przy staniu w korkach modyfikacja raczej nie ma większego znaczenia. |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-07-2023, 10:56
|
|
|
Felgi takie jak chciałem. Akcent nierdzewnymi nakrętkami celowy i dodatkowo szukałem czarnych zaślepek ze srebrnym znaczkiem, ale nie były dostępne w rozmiarze pasującym do oryginalnych felg.
Felgi są zakurzone, bo lakierowanie jest z połyskiem, więc połysk występuje do dwóch dni od mycia |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 14-07-2023, 12:25
|
|
|
Z tym dolotem to przemyśl jeszcze sprawę, obudowa filtra powietrza ma zawsze od spodu otworek dla odpływu wody, która może się dostać.
Ale przy Twojej konstrukcji dolotu może się okazać zbyt mały w stosunku do zbieranej wody w ulewnym deszczu w trasie. A tego odpływu też nie powinieneś powiększać za bardzo, żeby najgorętszego powietrza tamtędy nie brał... |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2023, 22:42
|
|
|
Dzięki pablo eldiablo za informacje.
Jutro zrobię zdjęcie szczeliny po zamknięciu maski. Wg mnie jest symboliczna i nie powinno być problemu. W wielu autach wlot jest przed chłodnicą, zaraz za grilem, który ma otwory tak duże, że rękę można włożyć, więc występuje pobieranie wilgoci w znacznie większej ilości. Wydaje mi się, że dopóki układ nie zaciąga wody z kałuży to nic silnikowi nie grozi.
BMW w niektórych modelach stosuje dotrysk wody do układu dolotowego w celu obniżenia temperatury powietrza czyli zwiększenia jego gęstości.
Na wszelki wypadek sprawdzę filtr po dłuższej podróży w trakcie opadów. Dzięki
EDIT:
https://www.youtube.com/w..._channel=Motor1 |
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2023, 22:24
|
|
|
Po zamknięciu maski szczelina ma 10-12 mm wysokości:
Natomiast woda płynąca pod klapę napotyka na przeszkodę w postaci wgłębienia:
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2023, 11:52
|
|
|
Kilka zdjęć z majowej przejażdżki. Nie był to typowy off-road jednak przez wiele miejsc "ośka" nie przejedzie, więc frajda z jazdy i zadowolenie z pojazdu są.
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2023, 08:43
|
|
|
Poziom oleju bez zmian. Użytkowanie pojazdu przez około 3500 km wyłącznie poza miastem.
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2023, 21:09
|
|
|
Tym razem czas na hit prosto z Chin, za jedyne 65 zł
Jest możliwość włączenia jednej lub dwóch wiązek. Włącza się po wykryciu ruchu, natomiast wyłącza 30 sekund od braku aktywności w zasięgu czujnika ruchu. Zasilanie 3 x AAA lub poprzez dołączony zasilacz. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11132 Skąd: Radomsko

|
Wysłany: 01-08-2023, 22:31
|
|
|
Asystent parkowania jak rozumiem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 552 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2023, 22:46
|
|
|
Tak.
W przednim zderzaku planuję montaż czujników jednak jeśli już od 0,5 m emitują ciągły sygnał to znalazłem dokładniejsze, wyżej przedstawione urządzenie.
Dojechanie do ściany na widoczną odległość powoduje minięcie słupa betonowego i możliwość otwarcia prawych, tylnych drzwi czyli osiągnięcie zamierzonego celu. Nawet jest zapas, więc być może przesunę laser o 15-20 cm bym po zaparkowaniu mogł przecisnąć się przed autem, tym bardziej, że lubię zaglądać pod maskę
Urządzenie występuje w sprzedaży z pojedynczą wiązką lasera i chyba jest tańsze od przedstawionego, które zamówiłem przez niedopatrzenie. |
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-08-2023, 10:18
|
|
|
A nie lepiej opornik na podłodze dać... dojeżdżasz kołem i stop. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 02-08-2023, 15:01
|
|
|
Marcino napisał/a: | A nie lepiej opornik na podłodze dać... dojeżdżasz kołem i stop. | Ale to nie laser
No i chyba łatwiej z montażem, nie trzeba wiercić nic wielkiego. Jak opornik słabo zamocujesz i się przesunie przy dojeździe, to klops. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11132 Skąd: Radomsko

|
Wysłany: 02-08-2023, 16:50
|
|
|
Ja kiedyś w garażu miałem piłeczkę na sznurku, i jak dotykała szyby, to wiedziałem, że trzeba się zatrzymać. Ostatnio podkładałem pod koło starą tarczę hamulcową, a teraz nauczyłem się parkować z użyciem kamery, więc gadżety nie potrzebne. Ale ja zawsze parkuję tyłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-08-2023, 22:26
|
|
|
A ja mam w tylnym zderzaku chińskie czujniki parkowania za 60 zł komplet i przy ciągłym sygnale jestem ok. 20 cm od przeszkody. Także powoli mogę jeszcze trochę cofnąć i będę przy samej przeszkodzie. Mam je od co najmniej 8 lat i działają bez zarzutu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 04-08-2023, 07:42
|
|
|
Ja mam w maździe od 5 lat też chińskie za 45zł i teraz 1 padł - losowo pikał przy wrzuceniu wstecznego. Zakupiłem drugi komplet, sprawdziłem który to i zmieniłem tylko 1 czujnik. W renówce natomiast, kilka lat temu padła mi centralka takiego chińczyka to też kupiłem komplet i same czujniki wyrzuciłem jako zbędne - ech, szkoda bo teraz by się przydały. |
|
|
|
 |
|