Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Black Outlander 2.2 DID AT
Autor Wiadomość
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2023, 12:20   

Uwaga! Tuning wykonujecie na własną odpowiedzialność :lol: :wink:

Wlot powietrza zamknięty jest uszczelkami, dzięki którym pobiera cieplutkie powietrze z komory silnika. W plastikowej osłonie widoczna jest wnęka z kratką, która dodatkowo aplikuje żar z chłodnicy.
Przeciąłem uszczelkę maski, odtłuściłem powierzchnie i punktowo przykleiłem cyjanoakrylem tworząc kanał do dolotu.

Pomiędzy maską, a grillem powstała szczelina, którą doprowadzane jest powietrze z zewnątrz.


Wygląda dziwnie, ale tylko przy podniesionej masce ;)


Aktualnie wyników pracy nie potwierdzę parametrami, ale gdy przyjdzie okazja do dłuższej trasy to postaram się o porównanie temperatury zasysanego powietrza dla obu przypadków.
Teoretycznie, w trasie różnica powinna być zauważalna, bo przy staniu w korkach modyfikacja raczej nie ma większego znaczenia.
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2023, 10:56   

Felgi takie jak chciałem. Akcent nierdzewnymi nakrętkami celowy i dodatkowo szukałem czarnych zaślepek ze srebrnym znaczkiem, ale nie były dostępne w rozmiarze pasującym do oryginalnych felg.


Felgi są zakurzone, bo lakierowanie jest z połyskiem, więc połysk występuje do dwóch dni od mycia ;)
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 14-07-2023, 12:25   

Z tym dolotem to przemyśl jeszcze sprawę, obudowa filtra powietrza ma zawsze od spodu otworek dla odpływu wody, która może się dostać.

Ale przy Twojej konstrukcji dolotu może się okazać zbyt mały w stosunku do zbieranej wody w ulewnym deszczu w trasie. A tego odpływu też nie powinieneś powiększać za bardzo, żeby najgorętszego powietrza tamtędy nie brał...
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2023, 22:42   

Dzięki pablo eldiablo za informacje.
Jutro zrobię zdjęcie szczeliny po zamknięciu maski. Wg mnie jest symboliczna i nie powinno być problemu. W wielu autach wlot jest przed chłodnicą, zaraz za grilem, który ma otwory tak duże, że rękę można włożyć, więc występuje pobieranie wilgoci w znacznie większej ilości. Wydaje mi się, że dopóki układ nie zaciąga wody z kałuży to nic silnikowi nie grozi.
BMW w niektórych modelach stosuje dotrysk wody do układu dolotowego w celu obniżenia temperatury powietrza czyli zwiększenia jego gęstości.
Na wszelki wypadek sprawdzę filtr po dłuższej podróży w trakcie opadów. Dzięki

EDIT:
https://www.youtube.com/w..._channel=Motor1
  
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2023, 22:24   

Po zamknięciu maski szczelina ma 10-12 mm wysokości:

Natomiast woda płynąca pod klapę napotyka na przeszkodę w postaci wgłębienia:
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2023, 11:52   

Kilka zdjęć z majowej przejażdżki. Nie był to typowy off-road jednak przez wiele miejsc "ośka" nie przejedzie, więc frajda z jazdy i zadowolenie z pojazdu są.












 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2023, 08:43   

Poziom oleju bez zmian. Użytkowanie pojazdu przez około 3500 km wyłącznie poza miastem.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2023, 21:09   

Tym razem czas na hit prosto z Chin, za jedyne 65 zł ;)




Jest możliwość włączenia jednej lub dwóch wiązek. Włącza się po wykryciu ruchu, natomiast wyłącza 30 sekund od braku aktywności w zasięgu czujnika ruchu. Zasilanie 3 x AAA lub poprzez dołączony zasilacz.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11132
Skąd: Radomsko

Wysłany: 01-08-2023, 22:31   

Asystent parkowania jak rozumiem?
_________________

 
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2023, 22:46   

Tak.
W przednim zderzaku planuję montaż czujników jednak jeśli już od 0,5 m emitują ciągły sygnał to znalazłem dokładniejsze, wyżej przedstawione urządzenie.
Dojechanie do ściany na widoczną odległość powoduje minięcie słupa betonowego i możliwość otwarcia prawych, tylnych drzwi czyli osiągnięcie zamierzonego celu. Nawet jest zapas, więc być może przesunę laser o 15-20 cm bym po zaparkowaniu mogł przecisnąć się przed autem, tym bardziej, że lubię zaglądać pod maskę :)

Urządzenie występuje w sprzedaży z pojedynczą wiązką lasera i chyba jest tańsze od przedstawionego, które zamówiłem przez niedopatrzenie.
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-08-2023, 10:18   

A nie lepiej opornik na podłodze dać... dojeżdżasz kołem i stop.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 02-08-2023, 15:01   

Marcino napisał/a:
A nie lepiej opornik na podłodze dać... dojeżdżasz kołem i stop.
Ale to nie laser :mrgreen:
No i chyba łatwiej z montażem, nie trzeba wiercić nic wielkiego. Jak opornik słabo zamocujesz i się przesunie przy dojeździe, to klops.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11132
Skąd: Radomsko

Wysłany: 02-08-2023, 16:50   

Ja kiedyś w garażu miałem piłeczkę na sznurku, i jak dotykała szyby, to wiedziałem, że trzeba się zatrzymać. Ostatnio podkładałem pod koło starą tarczę hamulcową, a teraz nauczyłem się parkować z użyciem kamery, więc gadżety nie potrzebne. Ale ja zawsze parkuję tyłem.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-08-2023, 22:26   

A ja mam w tylnym zderzaku chińskie czujniki parkowania za 60 zł komplet i przy ciągłym sygnale jestem ok. 20 cm od przeszkody. Także powoli mogę jeszcze trochę cofnąć i będę przy samej przeszkodzie. Mam je od co najmniej 8 lat i działają bez zarzutu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 04-08-2023, 07:42   

Ja mam w maździe od 5 lat też chińskie za 45zł i teraz 1 padł - losowo pikał przy wrzuceniu wstecznego. Zakupiłem drugi komplet, sprawdziłem który to i zmieniłem tylko 1 czujnik. W renówce natomiast, kilka lat temu padła mi centralka takiego chińczyka to też kupiłem komplet i same czujniki wyrzuciłem jako zbędne - ech, szkoda bo teraz by się przydały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.