Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego |
Autor |
Wiadomość |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16-08-2023, 19:57 Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
|
|
|
Cześć
Jestem tu nowy na forum, wybaczcie jezeli nieudolnie szukałem odpowiedzi na moje pytanie
Mam zamiar zakupić outlandera III generacji z silnikiem 2.0 MIVEC i założyć do niego LPG, jednakże nie mogę znaleźć potwierdzenia, że te silniki posiadają automatyczną kompensację luzu zaworowego, bo z tego co czytam to część silników jest regulowana na szklankach, mi zależy na bezobsługowej eksploatacji silnika bez regulacji.
znalazłem coś takiego na necie:
"Stosowany w modelach Mitsubishi ASX i Lancer 16-zaworowy silnik 1.6 MIVEC o zmiennych fazach rozrządu ma hydrauliczne popychacze, dzięki czemu znakomicie nadaje się do zastosowania instalacji LPG, podobnie jak bliźniacze jednostki napędowe 2.0 i 2.4 MIVEC, które Mitsubishi stosuje w Outlanderze."
Czy to prawda, rozjaśnijcie mi temat które silniki mają a które nie mają automatycznej kompensacji luzu zaworowego. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 16-08-2023, 20:07
|
|
|
W IiI generacji Outlandera żaden silnik benzynowy nie ma hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego. W 4B11 regulacja odbywa się poprzez wymianę szklanek, w 4j11 poprzez śrubki regulacyjne. Ostatnim silnikiem z hydro w Outlanderze był bodaj 4g63 dostępny tylko w I generacji Outlandera |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
Ostatnio zmieniony przez W@sio 16-08-2023, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16-08-2023, 20:10
|
|
|
W@sio napisał/a: | W IiI generacji Outlandera żaden silnik nenzynowy nie ma hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego |
Dziękuję za odpowiedź, a jeżeli można spytać czy jakiekolwiek silniki z rodziny mitsubishi posiadają taką automatyczną kompensację luzu zaworowego ? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 16-08-2023, 20:14
|
|
|
Obecnie wszystkie silniki benzynowe są na manualnym kasowaniu luzu zaworowego |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16-08-2023, 20:53
|
|
|
W@sio napisał/a: | Obecnie wszystkie silniki benzynowe są na manualnym kasowaniu luzu zaworowego |
Dziękuję za informację. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 21-08-2023, 21:26
|
|
|
1.6 PSA, 1.3 Renult/Mercedes i cała gama Das Auto. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2023, 09:02 Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
|
|
|
benypb napisał/a: | mi zależy na bezobsługowej eksploatacji silnika bez regulacji. |
Po zakupie oddasz do regulacji i będziesz jeździł 2-3 lata. Chyba nie jest to aż taki problem? |
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-08-2023, 22:28 Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
|
|
|
To masz napisał/a: | benypb napisał/a: | mi zależy na bezobsługowej eksploatacji silnika bez regulacji. |
Po zakupie oddasz do regulacji i będziesz jeździł 2-3 lata. Chyba nie jest to aż taki problem? |
Niby nie, ciężko mi się przestawić z silnika w Astra G 1.8 który bezawaryjnie i bez żadnej regulacji przejeździłem 420 tyś i nadal bije km.
Jak masz coś dobrego i przyzwyczaisz się do tego to szukasz coś o podobnym standardzie |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 29-08-2023, 15:32 Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
|
|
|
benypb napisał/a: | przyzwyczaisz się do tego to szukasz coś o podobnym standardzie |
Oczywiście to moja wina bo błędnie założyłem, że ma - skoro moje najstarsze auto, mające ponad 25 lat, posiadało hydrauliczną kasacje luzu to w O3 również to będzie, no nie będzie . |
|
|
|
|
 |
benypb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 4j11 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2023 Posty: 28 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 29-08-2023, 17:49 Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
|
|
|
benicjusz napisał/a: | benypb napisał/a: | przyzwyczaisz się do tego to szukasz coś o podobnym standardzie |
Oczywiście to moja wina bo błędnie założyłem, że ma - skoro moje najstarsze auto, mające ponad 25 lat, posiadało hydrauliczną kasacje luzu to w O3 również to będzie, no nie będzie . |
Nie rozumiem twojego uszczypliwego tonu. Forum jest od wymiany doświadczeń, doradztwie, takie jest jego założenie. Pozdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2023, 21:46
|
|
|
W autach występuje szereg dziwnych i zaskakujących usterek, więc wyregulowanie zaworów będzie najmniejszym problemem. Jest to czynność, której już jesteś świadomy i jej wykonanie zaplanujesz, a nie zostaniesz przez nią zaskoczony. Nie przekreślałbym auta z tego powodu, bo silnik jest ogólnie prosty i bezawaryjny.
W dieslu jest znacznie więcej pracy przy tej czynności, którą warsztaty wyceniają na 500- 700 zł, więc strzelam, że w benzynie można zmieścić się w kwocie 300- 500 zł. |
|
|
|
 |
|