Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Brak pierwszego biegu w automacie - Ogarnięte:D
Autor Wiadomość
grzesiekMar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2, 3.0 V6, automat 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2023
Posty: 3
Skąd: Drezdenko
  Wysłany: 26-08-2023, 11:47   [3.0 V6] Brak pierwszego biegu w automacie - Ogarnięte:D

Witam,
Problem który mnie dopadł to brak pierwszego biegu w automacie w w pozycji D, ewidentnie rusza z dwójki czyli ciężko, po dojściu do 2tys już wszystko kręci normalnie. Po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca samochód praktycznie się nie toczy do przodu, a ruszyć pod górkę to już spory problem. Dodam że w pozycji L auto kręci bardzo dobrze, samochód super się odpycha.
Ostatnio dużo jeździłem po mokrych terenach.
Może ktoś spotkał się z takim problemem.
Ostatnio zmieniony przez grzesiekMar 28-09-2023, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-08-2023, 19:34   

Nie znam tej skrzyni, zapewne 4 biegowa w tym modelu i na pewno też znajdziesz odpowiednie schematy w necie, ale wiele wskazuje na uszkodzenie elektrozaworu odpowiedzialnego za jedno ze sprzęgieł (za 1 bieg najczęściej środkowe jest odpowiedzialne - C2) lub jednego z hamulców.
Poszukaj serwisówki i tam będzie opisane które dokładnie sprzęgło i hamulec działa na 1 biegu. Jeśli to jest na D to hamulec (np. B2) nie jest zapinany jak przy ustawieniu L zatem wszystko wskazuje na sprzęgło lub jego sterowanie.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 27-08-2023, 11:38   Re: Brak pierwszego biegu w automacie

grzesiekMar napisał/a:
Witam,
Problem który mnie dopadł to brak pierwszego biegu w automacie w w pozycji D, ewidentnie rusza z dwójki czyli ciężko, po dojściu do 2tys już wszystko kręci normalnie. Po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca samochód praktycznie się nie toczy do przodu, a ruszyć pod górkę to już spory problem. Dodam że w pozycji L auto kręci bardzo dobrze, samochód super się odpycha.
Ostatnio dużo jeździłem po mokrych terenach.
Może ktoś spotkał się z takim problemem.


Może w aucie masz włączony tryb "snow" - wtedy automat zaczyna od biegu 2.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
grzesiekMar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2, 3.0 V6, automat 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2023
Posty: 3
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 27-08-2023, 13:12   

Tryb Snow 🤔 kurcze a gdzie to się włącza? Bo nie mam pojęcia.
Ale chyba musi być coś ze skrzynia bo jak teraz się zastanawiam to kilka razy zaświeciła mi się czerwona kontrolka A/T, ale jakoś mnie to niepokoiło bo szybko gasła.
Kolejne co teraz zauważyłem PWR działa, ale HOLD już nie.
A gdzie jest jakiś przekaźnik lub sterownik do skrzyni w tym modelu, bo może go zalałem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-08-2023, 22:03   

grzesiekMar napisał/a:
HOLD już nie
to jest właśnie tryb ruszania z 2 biegu
sterownika skrzyni bym szukał z tyłu konsoli środkowej, tak gdzieś na podłodze
grzesiekMar napisał/a:
zaświeciła mi się czerwona kontrolka A/T

proponuję odczytać błędy skrzyni - prawdopodobnie w tym roczniku da się wymrugać przez zwarcie pinu 1 z 4 w złączu diagnostycznym
 
 
grzesiekMar 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2, 3.0 V6, automat 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2023
Posty: 3
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 28-09-2023, 21:30   

Awaria wkoncu doczekała się rozwiązania,
Winowajcą całego zamieszania był upalony styk w sterowniku skrzyni tym pod nogami kierowcy.
Woda chlapneła, a sam sterownik ma tylko metalową obudowę i ot cały ambaras :p
Teraz hula jak trzeba,
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.