 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.0 V6] Brak pierwszego biegu w automacie - Ogarnięte:D |
Autor |
Wiadomość |
grzesiekMar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2, 3.0 V6, automat 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2023 Posty: 3 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 26-08-2023, 11:47 [3.0 V6] Brak pierwszego biegu w automacie - Ogarnięte:D
|
|
|
Witam,
Problem który mnie dopadł to brak pierwszego biegu w automacie w w pozycji D, ewidentnie rusza z dwójki czyli ciężko, po dojściu do 2tys już wszystko kręci normalnie. Po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca samochód praktycznie się nie toczy do przodu, a ruszyć pod górkę to już spory problem. Dodam że w pozycji L auto kręci bardzo dobrze, samochód super się odpycha.
Ostatnio dużo jeździłem po mokrych terenach.
Może ktoś spotkał się z takim problemem. |
Ostatnio zmieniony przez grzesiekMar 28-09-2023, 21:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-08-2023, 19:34
|
|
|
Nie znam tej skrzyni, zapewne 4 biegowa w tym modelu i na pewno też znajdziesz odpowiednie schematy w necie, ale wiele wskazuje na uszkodzenie elektrozaworu odpowiedzialnego za jedno ze sprzęgieł (za 1 bieg najczęściej środkowe jest odpowiedzialne - C2) lub jednego z hamulców.
Poszukaj serwisówki i tam będzie opisane które dokładnie sprzęgło i hamulec działa na 1 biegu. Jeśli to jest na D to hamulec (np. B2) nie jest zapinany jak przy ustawieniu L zatem wszystko wskazuje na sprzęgło lub jego sterowanie. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 27-08-2023, 11:38 Re: Brak pierwszego biegu w automacie
|
|
|
grzesiekMar napisał/a: | Witam,
Problem który mnie dopadł to brak pierwszego biegu w automacie w w pozycji D, ewidentnie rusza z dwójki czyli ciężko, po dojściu do 2tys już wszystko kręci normalnie. Po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca samochód praktycznie się nie toczy do przodu, a ruszyć pod górkę to już spory problem. Dodam że w pozycji L auto kręci bardzo dobrze, samochód super się odpycha.
Ostatnio dużo jeździłem po mokrych terenach.
Może ktoś spotkał się z takim problemem. |
Może w aucie masz włączony tryb "snow" - wtedy automat zaczyna od biegu 2. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
grzesiekMar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2, 3.0 V6, automat 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2023 Posty: 3 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 27-08-2023, 13:12
|
|
|
Tryb Snow 🤔 kurcze a gdzie to się włącza? Bo nie mam pojęcia.
Ale chyba musi być coś ze skrzynia bo jak teraz się zastanawiam to kilka razy zaświeciła mi się czerwona kontrolka A/T, ale jakoś mnie to niepokoiło bo szybko gasła.
Kolejne co teraz zauważyłem PWR działa, ale HOLD już nie.
A gdzie jest jakiś przekaźnik lub sterownik do skrzyni w tym modelu, bo może go zalałem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-08-2023, 22:03
|
|
|
grzesiekMar napisał/a: | HOLD już nie | to jest właśnie tryb ruszania z 2 biegu
sterownika skrzyni bym szukał z tyłu konsoli środkowej, tak gdzieś na podłodze grzesiekMar napisał/a: | zaświeciła mi się czerwona kontrolka A/T |
proponuję odczytać błędy skrzyni - prawdopodobnie w tym roczniku da się wymrugać przez zwarcie pinu 1 z 4 w złączu diagnostycznym |
|
|
|
 |
grzesiekMar
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2, 3.0 V6, automat 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2023 Posty: 3 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 28-09-2023, 21:30
|
|
|
Awaria wkoncu doczekała się rozwiązania,
Winowajcą całego zamieszania był upalony styk w sterowniku skrzyni tym pod nogami kierowcy.
Woda chlapneła, a sam sterownik ma tylko metalową obudowę i ot cały ambaras
Teraz hula jak trzeba,
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|