 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Instyle 2007 - moja pierwsza terenówka |
Autor |
Wiadomość |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 34 Skąd: Świerczów
|
Wysłany: 15-12-2022, 23:38
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | a to różnie... jak rozumiem to już nie to pokolenie, które pamięta radzieckie rubiny? |
Ja jeszcze jak przez mgłę, ale pamiętam. Później był szał ciał i Sharp razem z magnetowidem |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-12-2022, 09:19
|
|
|
po Rubinach były Neptuny - Sharp i Otake to już epoka Wałęsy, początek lat 90
jeszcze Hitachi później... swój pierwszy magnetowid (JVC) całkiem niedawno jeszcze oddałem komuś, bo tylko leżał na strychu |
|
|
|
 |
tomasz123987
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022 Posty: 19 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-12-2022, 21:48
|
|
|
Hej, jakiej wielkosci opony zalozyles? jak ze spalanie, jakas widoczna roznica? |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 27-12-2022, 09:20
|
|
|
Pajero IV 170KM, BF Goodrich KO2 255/70 R18 + bagażnik wyprawowy:
- miasto 15-16
- trasa 12 (~120km/h) |
|
|
|
 |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 34 Skąd: Świerczów
|
Wysłany: 19-03-2023, 16:25
|
|
|
275/65 R18 Yokohama Geolandar A/T
Spalanie hmmm... Tak do 100km/h na tempomacie potrafi zejść <10.
W mieście tak między 17 a 21.
W trasie 140 to jakieś 13-14.
To tak tytułem zaległości
Dawno nie zaglądałem, bo dawno nic mi się nie popsuło (dobrze), ale jednak się popsuło (niedobrze).
Przestał mi świecić lewy Xenon. Myślę albo bezpiecznik, albo żarnik. Bezpieczniki w porządku, żarniki też (przełożyłem stronami, tylko prawy świeci).
No to mówię spróbuję się dorwać do lampy, ale po zdjęciu grilla i odkręceniu trzech śrub lampy stwierdziłem, że zanim zabrnę za daleko, to może tu coś napiszę i ktoś mądrzejszy doradzi...
Wychodzi na to, że aby dorwać się do przetwornicy albo startera to i tak lampę muszę wyciągnąć, a to żeby zrobić to zdjąć osłonę wewnętrzną / nadkole, zderzak, grill... coś jeszcze? Bo lampa jeszcze chyba na jednym uchwycie / śrubie się trzyma.
Tak więc zanim zacznę to robić pomyślałem, że sprawdziłbym tę przetwornicę i starter xenona, tylko cholera to oznacza podmianę reflektorów stronami, czyli patrz jak wyżej :-/
Może zatem ktoś doradzi, żebym w ciemno coś kupił i za jednym razem już podmienił na sprawne części?
Jak wyciągnę bezpieczniki od krótkich (lewy i prawy 20A) i wkładam pojedynczo, to prawy reflektor (przetwornica/starter) robi bzzzzzit i lampa się odpala, a lewy słychać tylko takie krótkie ciche dzyń i nic się nie dzieje (jakby mały przekaźnik czy coś cykało/dzwoniło cienkim głosem).
Macie jakieś doświadczenia z powyższym? |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 21-03-2023, 16:38
|
|
|
Nie wiem na ile to Ci może pomóc bo raczej wiesz gdzie są wszystkie 4 śruby
https://www.youtube.com/watch?v=1-ukLfvPh3E
Dwie od góry. Jedna za grillem, jedna za osłoną nadkola.
Nie ma żadnych błędów ?
Wg "oficjalnej" procedury diagnozy większość już zrobiłeś
Myślę, że jednak szybciej znajdziesz coś w lampie niż w okablowaniu.
Gdybyś potrzebował linka:
http://mmc-manuals.ru/man...07/index_M1.htm
choć odnoszę wrażenie że dobrze znasz i linki i procedury i tylko zaśmiecam Ci wątek zamiast pomóc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 34 Skąd: Świerczów
|
Wysłany: 24-03-2023, 16:17
|
|
|
Linki i manuale zawsze pomocne, jak nie mi to kolejnym co problemy będą mieć. Dziękuję bardzo.
Interfejsem żadnym się nie podpinałem, nie przyzwyczajony jestem do takich narzędzi (w 40-letnich autach mi tego nie potrzeba, a najwięcej w takich grzebię).
Sprawdziłem wszystko po drodze do wtyczki do przetwornicy, tak więc albo przetwornica albo starter. Tak czy owak oznacza to konieczność wyjęcia lampy :-/
No nic, zamówię części i jak przyjadą to będę rozbierał. |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
torbap
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 6 Skąd: Szwajcaria
|
Wysłany: 23-04-2023, 15:31
|
|
|
Wymiana dolnych slizgow to spory wydatek bo trzeba rozbierac troche silnik, zeby sie tam dostac. Wymien tylko napinacze i gorne slizgi. Lancuch dopiero po 500tys. km. Jesli nikt go nie katowal to napinacz powinien byc w dobrym stanie, slizgi gorne niestety sie zuzywaja.
Przy wymianie oleju w skrzyni zaleca sie zajrzenie do filtra oleju skrzyni i ew. wymiane.
Zwracaj uwage na wycieki przy tym przebiegu, ze skrzyni lub miski olejowej. Generalnie nic sie tam nie psuje, ale te auta maja juz swoje lata i zazwyczaj padaja uszczelki. Czesci nie sa strasznie drogie, ale sama robocizna juz tak. Wymiana uszczelki miski oleju = demotaz przedniego mostu zeby dostac sie do miski.
Orginalnme baki paliwa maja w srodku powloke galwaniczna ktora po latach sie luszczy i moze powodowac awarie pompy wtryskowej, wiec wymien sobie bak bo pompa wtryskowa to duzo wiekszy wydatek.
To chyba tyle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 34 Skąd: Świerczów
|
Wysłany: 09-11-2023, 18:02
|
|
|
Z kronikarskich obowiązków:
Zapłonnik dobry, szlag trafił przetwornice i światło ożyło po wymienienia jakiś zamiennik. Przy okazji wymieniłem żarniki na nowe. Od poprzedniego BT zrobiłem jakieś 4500km, a więc prawie nic, bo głównie wokół komina po wiejskich i polnych drogach. Fajnie sobie to auto radzi po tych moich bezdrożach, ale mycie wszystkich zakamarków z tego błota później to udręka Zobaczymy jaka zima będzie i kiedy, bo to najfajniejszy czas na to auto. |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
|
|