 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
[3.2 DID] Instyle 2007 - moja pierwsza terenówka |
| Autor |
Wiadomość |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 39 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-12-2022, 23:38
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | a to różnie... jak rozumiem to już nie to pokolenie, które pamięta radzieckie rubiny? |
Ja jeszcze jak przez mgłę, ale pamiętam. Później był szał ciał i Sharp razem z magnetowidem |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24481 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-12-2022, 09:19
|
|
|
po Rubinach były Neptuny - Sharp i Otake to już epoka Wałęsy, początek lat 90
jeszcze Hitachi później... swój pierwszy magnetowid (JVC) całkiem niedawno jeszcze oddałem komuś, bo tylko leżał na strychu |
|
|
|
 |
tomasz123987
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2022 Posty: 19 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-12-2022, 21:48
|
|
|
| Hej, jakiej wielkosci opony zalozyles? jak ze spalanie, jakas widoczna roznica? |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 27-12-2022, 09:20
|
|
|
Pajero IV 170KM, BF Goodrich KO2 255/70 R18 + bagażnik wyprawowy:
- miasto 15-16
- trasa 12 (~120km/h) |
|
|
|
 |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 39 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-03-2023, 16:25
|
|
|
275/65 R18 Yokohama Geolandar A/T
Spalanie hmmm... Tak do 100km/h na tempomacie potrafi zejść <10.
W mieście tak między 17 a 21.
W trasie 140 to jakieś 13-14.
To tak tytułem zaległości
Dawno nie zaglądałem, bo dawno nic mi się nie popsuło (dobrze), ale jednak się popsuło (niedobrze).
Przestał mi świecić lewy Xenon. Myślę albo bezpiecznik, albo żarnik. Bezpieczniki w porządku, żarniki też (przełożyłem stronami, tylko prawy świeci).
No to mówię spróbuję się dorwać do lampy, ale po zdjęciu grilla i odkręceniu trzech śrub lampy stwierdziłem, że zanim zabrnę za daleko, to może tu coś napiszę i ktoś mądrzejszy doradzi...
Wychodzi na to, że aby dorwać się do przetwornicy albo startera to i tak lampę muszę wyciągnąć, a to żeby zrobić to zdjąć osłonę wewnętrzną / nadkole, zderzak, grill... coś jeszcze? Bo lampa jeszcze chyba na jednym uchwycie / śrubie się trzyma.
Tak więc zanim zacznę to robić pomyślałem, że sprawdziłbym tę przetwornicę i starter xenona, tylko cholera to oznacza podmianę reflektorów stronami, czyli patrz jak wyżej :-/
Może zatem ktoś doradzi, żebym w ciemno coś kupił i za jednym razem już podmienił na sprawne części?
Jak wyciągnę bezpieczniki od krótkich (lewy i prawy 20A) i wkładam pojedynczo, to prawy reflektor (przetwornica/starter) robi bzzzzzit i lampa się odpala, a lewy słychać tylko takie krótkie ciche dzyń i nic się nie dzieje (jakby mały przekaźnik czy coś cykało/dzwoniło cienkim głosem).
Macie jakieś doświadczenia z powyższym? |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 224 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 21-03-2023, 16:38
|
|
|
Nie wiem na ile to Ci może pomóc bo raczej wiesz gdzie są wszystkie 4 śruby
https://www.youtube.com/watch?v=1-ukLfvPh3E
Dwie od góry. Jedna za grillem, jedna za osłoną nadkola.
Nie ma żadnych błędów ?
Wg "oficjalnej" procedury diagnozy większość już zrobiłeś
Myślę, że jednak szybciej znajdziesz coś w lampie niż w okablowaniu.
Gdybyś potrzebował linka:
http://mmc-manuals.ru/man...07/index_M1.htm
choć odnoszę wrażenie że dobrze znasz i linki i procedury i tylko zaśmiecam Ci wątek zamiast pomóc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 39 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-03-2023, 16:17
|
|
|
Linki i manuale zawsze pomocne, jak nie mi to kolejnym co problemy będą mieć. Dziękuję bardzo.
Interfejsem żadnym się nie podpinałem, nie przyzwyczajony jestem do takich narzędzi (w 40-letnich autach mi tego nie potrzeba, a najwięcej w takich grzebię).
Sprawdziłem wszystko po drodze do wtyczki do przetwornicy, tak więc albo przetwornica albo starter. Tak czy owak oznacza to konieczność wyjęcia lampy :-/
No nic, zamówię części i jak przyjadą to będę rozbierał. |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
torbap
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 6 Skąd: Szwajcaria
|
Wysłany: 23-04-2023, 14:31
|
|
|
Wymiana dolnych slizgow to spory wydatek bo trzeba rozbierac troche silnik, zeby sie tam dostac. Wymien tylko napinacze i gorne slizgi. Lancuch dopiero po 500tys. km. Jesli nikt go nie katowal to napinacz powinien byc w dobrym stanie, slizgi gorne niestety sie zuzywaja.
Przy wymianie oleju w skrzyni zaleca sie zajrzenie do filtra oleju skrzyni i ew. wymiane.
Zwracaj uwage na wycieki przy tym przebiegu, ze skrzyni lub miski olejowej. Generalnie nic sie tam nie psuje, ale te auta maja juz swoje lata i zazwyczaj padaja uszczelki. Czesci nie sa strasznie drogie, ale sama robocizna juz tak. Wymiana uszczelki miski oleju = demotaz przedniego mostu zeby dostac sie do miski.
Orginalnme baki paliwa maja w srodku powloke galwaniczna ktora po latach sie luszczy i moze powodowac awarie pompy wtryskowej, wiec wymien sobie bak bo pompa wtryskowa to duzo wiekszy wydatek.
To chyba tyle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
konrad911
Forumowicz
Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 39 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-11-2023, 18:02
|
|
|
Z kronikarskich obowiązków:
Zapłonnik dobry, szlag trafił przetwornice i światło ożyło po wymienienia jakiś zamiennik. Przy okazji wymieniłem żarniki na nowe. Od poprzedniego BT zrobiłem jakieś 4500km, a więc prawie nic, bo głównie wokół komina po wiejskich i polnych drogach. Fajnie sobie to auto radzi po tych moich bezdrożach, ale mycie wszystkich zakamarków z tego błota później to udręka Zobaczymy jaka zima będzie i kiedy, bo to najfajniejszy czas na to auto.
[ Dodano: 25-10-2025, 20:49 ]
Końcówki drążków się skończyły (wymienione). Na BT przetrzepali mi porządnie auto (bo o to poprosiłem). Poza gumą prawą przedniego staba (kończy się ponoć) nie ma się do czego przyczepić, no może poza hałasującą obudową katalizatora (muszę ją chyba przykręcić opaskami metalowymi).
Przy okazji zabrałem się za czyszczenie zapasowego dolotu od późniejszej wersji (w innym miejscu jest króciec od czujnika doładowania). Raz mi się ów zatkał przy podjeżdżaniu pod większe wzniesienie na S-ce i turbo przestało dmuchać (check). Ależ to dziwne uczucie jak się jedzie dieslem bez turbo pod górkę.
Od poprzedniego BT zrobiłem 2200km. Tendencja spadkowa :-/ |
_________________ Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 224 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 27-10-2025, 09:07
|
|
|
| konrad911 napisał/a: | | Ależ to dziwne uczucie jak się jedzie dieslem bez turbo pod górkę. |
Dokładnie wiem o czym mówisz
10KM, pedał w podłogę i kompletnie nic |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|
|