 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z identyfikacją podzespołu |
Autor |
Wiadomość |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-11-2023, 11:45 Problem z identyfikacją podzespołu
|
|
|
Chłopaki co to jest ta czarna puszka w kształcie walca, która znajduje się pod skrzynką z bezpiecznikami ? Silnik 4G93 Carisma 1.8 GDI 122 KM 2002 rok lift wersja elegance |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2023, 14:03
|
|
|
Jeśli chodzi o to co na fotce to jest to filtr oparów paliwa czy jakoś tak.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-11-2023, 14:45
|
|
|
Tak, już wiem, znalazłem to na japanparts.ru. A to coś się wymienia okresowo ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2023, 18:21
|
|
|
Raczej się tego nie wymienia. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-11-2023, 20:24
|
|
|
Cytat: | Pochłaniacze par paliwa są elementami, których się nie serwisuje. Z tego względu muszą one wytrzymywać co najmniej 15 lat lub 150 tys. mil przebiegu. |
https://intercars.pl/blog/akcesoria-samochodowe/pochlaniacze-par-paliwa-co-to-takiego/
Z tym, że oczywiście można go wymienić. Czy to w czymś pomoże ?? Bo ja wiem ?? Ale na pewno nie zaszkodzi |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-11-2023, 21:32
|
|
|
No mój gruz ma już 22 lata zaraz i 260 000 km i mam z nim problemy bo nierówno pracuje i telepie silnikiem i przygasa i osiągi słabe i spalanie duże. I podejrzewam że rozrząd przestawiony jest bo ciężko pali na zimnym i klekocze spod maski. Dałem jakiemuś debilowi rozrząd wymienić ze 4 lata temu i nic chyba nie zrobił i mnie skasował. Takiego to za jaja powiesić. W sumie filtrów nie wymieniałem przez 7 lat odkąd ją mam bo te filtry to jakaś porażka w tym aucie, w baku pomontowane. A to też może powodować to co opisałem. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-11-2023, 23:40
|
|
|
Niestety, masz silnik, którego w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) mało kto chce dotykać i robić. GDI póki chodzi, to chodzi, ale jak zaczynają się problemy, to amba
Filtr oparów :
Cytat: | Jego działanie w dużym skrócie jest dosyć proste. Ma on za zadanie absorbować opary paliwa ze zbiornika, a następnie samoczynnie się oczyszczać, oddając je do układu dolotowego silnika. Montowany jest on zatem pomiędzy kolektorem ssącym a zbiornikiem. Pochłaniacz zawiera pojemnik z węglem aktywowanym, który pochłania opary trafiające do niego na skutek wzrastającego ciśnienia par paliwa.
Pochłaniacz ma oczywiście ograniczoną pojemność i dlatego jest on regularnie oczyszczany podczas jazdy samochodem. Część zasysanego powietrza przez jednostkę napędową trafia do filtra pochłaniacza. Przepływając przez niego, powietrze „zabiera” ze sobą szkodliwe węglowodory i wzbogaca o nie mieszankę paliwowo-powietrzną. Cały proces jest kontrolowany przez komputer, aby nie zakłócić prawidłowego procesu spalania. |
Wymienić owszem, możesz, koszt nie jest chyba wielki, ale jakoś wątpię, że to coś da.
Prędzej poszukaj jakiegoś normalnego, kumatego mechanika, który po pierwsze sprawdzi ustawienie rozrządu i w razie potrzeby go wymieni (po 4 latach starego bym nie zakładał), sprawdzi co klekocze - mogą być popychacze zaworów, wtedy albo regulacja, albo czyszczenie ew. wymiana hydropopychaczy. Do tego sprawdzenie i czyszczenie układu paliwowego, przepustnicy, sprawdzenie instalacji elektrycznej...możliwości jest sporo, dlaczego ciężko odpala. Może ktoś z Twoich okolic poleci jakiś zaufany warsztat ?? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-11-2023, 07:53
|
|
|
Nic nie da - jak paliwo paruje w baku to się gromadzi także w tym filtrze. Po przekroczeniu pewnych obrotów opary z niego są puszczane przez zawór "Purge" do kolektora ssącego. |
|
|
|
 |
kipp3r
Nowy Forumowicz
Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-11-2023, 14:09
|
|
|
jak nie jest zatkany to zostawić zapomnieć, jak zapchany to wydłubać - szkody dla auta nie będzie |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-11-2023, 14:39
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Niestety, masz silnik, którego w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) mało kto chce dotykać i robić. GDI póki chodzi, to chodzi, ale jak zaczynają się problemy, to amba
|
To świadczy tylko o tym że w Polsce są w większości słabi mechanicy |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-11-2023, 15:31
|
|
|
To świadczy o tym (nie wiem, czy wiesz), że silnik GDI zainstalowany w Carismach i pokrewnym Volvo był pierwszym SERYJNIE montowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Raz, bolączki wieku dziecięcego, które w większości usunięto w policie, a dwa - ciut inna konstrukcja i zasada działania. Nawet w ASO Mitsubishi mało który mechanik potrafił sobie z tym silnikiem dać radę, oczywiście, pomijam wymianę świec czy oleju
Silnik jako taki nie jest zły, i w porównaniu do zwykłego 1.8 ciut mocniejszy i trochę bardziej oszczędny. Ale jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju, no i wymaga od czasu do czasu pewnego nakładu pracy na obsługę i konserwację. Tylko tyle.
Są ludzie, którzy wiedzą co i jak, ale jest ich mało, nawet wziąwszy pod uwagę, ze Carismy montowano w latach 1996-2004, zresztą w Holandii Z drugiej strony, zmontowano przez te 8 lat trochę ponad 385 tyś Carism, ale pamiętaj, że stosowano tez zwykłe, wolnossące silniki 1,3, 1,6, 1,8, 1,8 MSX oraz 3 rodzaje diesli, więc silniki GDI to był tylko jakiś procent z tych 385 tyś. aut
Ale ogólnie masz rację, chociaż nie jest to temat dyskusji, znaleźć w Polsce dobrego mechanika...to trzeba się sporo naszukać.
W każdym razie, jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice i przynajmniej podstawowe narzędzia, to sporo rzeczy możesz zrobić przy aucie sam. Na naszym Forum jest opisane chyba wszystko , a i z częściami nie powinieneś mieć problemu, czy z zamiennikami, czy nawet z częściami ori - w najgorszym razie poczekasz az ASO sprowadzi części z magazynu z Holandii.
Service manual też możesz na Forum pobrać, niestety, po angielsku. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-11-2023, 21:18
|
|
|
Niestety nie mam doświadczenia w grzebaniu przy autach. Z teorii jestem kumaty dzięki internetowi ale sama teoria nic nie da jeżeli boisz się cokolwiek dotknąć żeby nie zepsuć. Ten silnik jest mega zrywny i palił mi 6-6.5 l w mieście. Jak go kupiłem i jechałem do domu to aż się śmiałem taka była przyjemność z jazdy. Teraz zmulony jest i 9.1 l pali. Nie wiem czy przetrwa ten silnik tę zimę. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 29-11-2023, 01:53
|
|
|
wojak999 napisał/a: | Niestety nie mam doświadczenia w grzebaniu przy autach |
Od czegoś trzeba zacząć.
Tu masz wszystko opisane, często ze zdjęciami, a na YT masz też filmiki.
Wiadomo, nie polecam, żebyś chwytał się od razu za wymianę rozrządu czy kapitalkę silnika Ale wbrew pozorom naprawdę sporo rzeczy można zrobić samemu.
wojak999 napisał/a: | Ten silnik jest mega zrywny |
122/125 KM/174 Nm, i uważasz, że zrywny ??
Fakt, ja miałem zwykły 1,8 115KM/162 Nm, ale Carismy zrywnym autem bym nie nazwał. Zresztą, 10 s do 100 km/h....no, 25 czy 20 lat temu to był nawet spoko wynik, szczególnie w porównaniu do powiedzmy 126p, Trabanta, Łady czy Poloneza , ale teraz ??
wojak999 napisał/a: | i palił mi 6-6.5 l w mieście |
To przyznaję, niezły wynik. szkoda tylko, że do GDI praktycznie nie idzie założyć LPG |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-11-2023, 11:56
|
|
|
apg2312 napisał/a: | jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju | to była oficjalna wersja, dlaczego Mitsubishi wycofało się z Europy z GDI - niska jakość paliw |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 30-11-2023, 11:15
|
|
|
Nowe paliwo nie nadaje się do GDI |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
|
|