Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z identyfikacją podzespołu
Autor Wiadomość
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 27-11-2023, 11:45   Problem z identyfikacją podzespołu

Chłopaki co to jest ta czarna puszka w kształcie walca, która znajduje się pod skrzynką z bezpiecznikami ? Silnik 4G93 Carisma 1.8 GDI 122 KM 2002 rok lift wersja elegance
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-11-2023, 14:03   

Jeśli chodzi o to co na fotce to jest to filtr oparów paliwa czy jakoś tak.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-11-2023, 14:45   

Tak, już wiem, znalazłem to na japanparts.ru. A to coś się wymienia okresowo ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-11-2023, 18:21   

Raczej się tego nie wymienia.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2023, 20:24   

Cytat:
Pochłaniacze par paliwa są elementami, których się nie serwisuje. Z tego względu muszą one wytrzymywać co najmniej 15 lat lub 150 tys. mil przebiegu.

https://intercars.pl/blog/akcesoria-samochodowe/pochlaniacze-par-paliwa-co-to-takiego/
Z tym, że oczywiście można go wymienić. Czy to w czymś pomoże ?? Bo ja wiem ?? Ale na pewno nie zaszkodzi ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-11-2023, 21:32   

No mój gruz ma już 22 lata zaraz i 260 000 km i mam z nim problemy bo nierówno pracuje i telepie silnikiem i przygasa i osiągi słabe i spalanie duże. I podejrzewam że rozrząd przestawiony jest bo ciężko pali na zimnym i klekocze spod maski. Dałem jakiemuś debilowi rozrząd wymienić ze 4 lata temu i nic chyba nie zrobił i mnie skasował. Takiego to za jaja powiesić. W sumie filtrów nie wymieniałem przez 7 lat odkąd ją mam bo te filtry to jakaś porażka w tym aucie, w baku pomontowane. A to też może powodować to co opisałem.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2023, 23:40   

Niestety, masz silnik, którego w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) mało kto chce dotykać i robić. GDI póki chodzi, to chodzi, ale jak zaczynają się problemy, to amba ;)
Filtr oparów :
Cytat:
Jego działanie w dużym skrócie jest dosyć proste. Ma on za zadanie absorbować opary paliwa ze zbiornika, a następnie samoczynnie się oczyszczać, oddając je do układu dolotowego silnika. Montowany jest on zatem pomiędzy kolektorem ssącym a zbiornikiem. Pochłaniacz zawiera pojemnik z węglem aktywowanym, który pochłania opary trafiające do niego na skutek wzrastającego ciśnienia par paliwa.

Pochłaniacz ma oczywiście ograniczoną pojemność i dlatego jest on regularnie oczyszczany podczas jazdy samochodem. Część zasysanego powietrza przez jednostkę napędową trafia do filtra pochłaniacza. Przepływając przez niego, powietrze „zabiera” ze sobą szkodliwe węglowodory i wzbogaca o nie mieszankę paliwowo-powietrzną. Cały proces jest kontrolowany przez komputer, aby nie zakłócić prawidłowego procesu spalania.

Wymienić owszem, możesz, koszt nie jest chyba wielki, ale jakoś wątpię, że to coś da.
Prędzej poszukaj jakiegoś normalnego, kumatego mechanika, który po pierwsze sprawdzi ustawienie rozrządu i w razie potrzeby go wymieni (po 4 latach starego bym nie zakładał), sprawdzi co klekocze - mogą być popychacze zaworów, wtedy albo regulacja, albo czyszczenie ew. wymiana hydropopychaczy. Do tego sprawdzenie i czyszczenie układu paliwowego, przepustnicy, sprawdzenie instalacji elektrycznej...możliwości jest sporo, dlaczego ciężko odpala. Może ktoś z Twoich okolic poleci jakiś zaufany warsztat ??
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-11-2023, 07:53   

Nic nie da - jak paliwo paruje w baku to się gromadzi także w tym filtrze. Po przekroczeniu pewnych obrotów opary z niego są puszczane przez zawór "Purge" do kolektora ssącego.
 
 
kipp3r 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-11-2023, 14:09   

jak nie jest zatkany to zostawić zapomnieć, jak zapchany to wydłubać - szkody dla auta nie będzie
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-11-2023, 14:39   

apg2312 napisał/a:
Niestety, masz silnik, którego w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) mało kto chce dotykać i robić. GDI póki chodzi, to chodzi, ale jak zaczynają się problemy, to amba ;)


To świadczy tylko o tym że w Polsce są w większości słabi mechanicy
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-11-2023, 15:31   

To świadczy o tym (nie wiem, czy wiesz), że silnik GDI zainstalowany w Carismach i pokrewnym Volvo był pierwszym SERYJNIE montowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Raz, bolączki wieku dziecięcego, które w większości usunięto w policie, a dwa - ciut inna konstrukcja i zasada działania. Nawet w ASO Mitsubishi mało który mechanik potrafił sobie z tym silnikiem dać radę, oczywiście, pomijam wymianę świec czy oleju ;)
Silnik jako taki nie jest zły, i w porównaniu do zwykłego 1.8 ciut mocniejszy i trochę bardziej oszczędny. Ale jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju, no i wymaga od czasu do czasu pewnego nakładu pracy na obsługę i konserwację. Tylko tyle.
Są ludzie, którzy wiedzą co i jak, ale jest ich mało, nawet wziąwszy pod uwagę, ze Carismy montowano w latach 1996-2004, zresztą w Holandii ;) Z drugiej strony, zmontowano przez te 8 lat trochę ponad 385 tyś Carism, ale pamiętaj, że stosowano tez zwykłe, wolnossące silniki 1,3, 1,6, 1,8, 1,8 MSX oraz 3 rodzaje diesli, więc silniki GDI to był tylko jakiś procent z tych 385 tyś. aut ;)
Ale ogólnie masz rację, chociaż nie jest to temat dyskusji, znaleźć w Polsce dobrego mechanika...to trzeba się sporo naszukać.
W każdym razie, jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice i przynajmniej podstawowe narzędzia, to sporo rzeczy możesz zrobić przy aucie sam. Na naszym Forum jest opisane chyba wszystko ;) , a i z częściami nie powinieneś mieć problemu, czy z zamiennikami, czy nawet z częściami ori - w najgorszym razie poczekasz az ASO sprowadzi części z magazynu z Holandii.
Service manual też możesz na Forum pobrać, niestety, po angielsku.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-11-2023, 21:18   

Niestety nie mam doświadczenia w grzebaniu przy autach. Z teorii jestem kumaty dzięki internetowi ale sama teoria nic nie da jeżeli boisz się cokolwiek dotknąć żeby nie zepsuć. Ten silnik jest mega zrywny i palił mi 6-6.5 l w mieście. Jak go kupiłem i jechałem do domu to aż się śmiałem taka była przyjemność z jazdy. Teraz zmulony jest i 9.1 l pali. Nie wiem czy przetrwa ten silnik tę zimę. :(
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29-11-2023, 01:53   

wojak999 napisał/a:
Niestety nie mam doświadczenia w grzebaniu przy autach

Od czegoś trzeba zacząć.
Tu masz wszystko opisane, często ze zdjęciami, a na YT masz też filmiki.
Wiadomo, nie polecam, żebyś chwytał się od razu za wymianę rozrządu czy kapitalkę silnika ;) Ale wbrew pozorom naprawdę sporo rzeczy można zrobić samemu.
wojak999 napisał/a:
Ten silnik jest mega zrywny

122/125 KM/174 Nm, i uważasz, że zrywny ??
Fakt, ja miałem zwykły 1,8 115KM/162 Nm, ale Carismy zrywnym autem bym nie nazwał. Zresztą, 10 s do 100 km/h....no, 25 czy 20 lat temu to był nawet spoko wynik, szczególnie w porównaniu do powiedzmy 126p, Trabanta, Łady czy Poloneza ;) , ale teraz ??
wojak999 napisał/a:
i palił mi 6-6.5 l w mieście

To przyznaję, niezły wynik. szkoda tylko, że do GDI praktycznie nie idzie założyć LPG ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-11-2023, 11:56   

apg2312 napisał/a:
jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju
to była oficjalna wersja, dlaczego Mitsubishi wycofało się z Europy z GDI - niska jakość paliw
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 30-11-2023, 11:15   

Nowe paliwo nie nadaje się do GDI
_________________
Ross
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.