  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Problem z identyfikacją podzespołu | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 wojak999  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 27-11-2023, 11:45   Problem z identyfikacją podzespołu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chłopaki co to jest ta czarna puszka w kształcie walca, która znajduje się pod skrzynką z bezpiecznikami ? Silnik 4G93 Carisma 1.8 GDI 122 KM 2002 rok lift wersja elegance | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2023, 14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli chodzi o to co na fotce to jest to filtr oparów paliwa czy jakoś tak.
 
 
  | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 wojak999  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2023, 14:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak, już wiem, znalazłem to na japanparts.ru. A to coś się wymienia okresowo ? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2023, 18:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Raczej się tego nie wymienia. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 apg2312  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord VII 2.0 2003 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2023, 20:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Pochłaniacze par paliwa są elementami, których się nie serwisuje. Z tego względu muszą one wytrzymywać co najmniej 15 lat lub 150 tys. mil przebiegu. | 	  
 
https://intercars.pl/blog/akcesoria-samochodowe/pochlaniacze-par-paliwa-co-to-takiego/
 
Z tym, że oczywiście można go wymienić. Czy to w czymś pomoże ?? Bo ja wiem ?? Ale na pewno nie zaszkodzi    | 
             
						
				_________________ Adam
 
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 wojak999  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2023, 21:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No mój gruz ma już 22 lata zaraz i 260 000 km i mam z nim problemy bo nierówno pracuje i telepie silnikiem i przygasa i osiągi słabe i spalanie duże. I podejrzewam że rozrząd przestawiony jest bo ciężko pali na zimnym i klekocze spod maski. Dałem jakiemuś debilowi rozrząd wymienić ze 4 lata temu i nic chyba nie zrobił i mnie skasował. Takiego to za jaja powiesić. W sumie filtrów nie wymieniałem przez 7 lat odkąd ją mam bo te filtry to jakaś porażka w tym aucie, w baku pomontowane. A to też może powodować to co opisałem. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 apg2312  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord VII 2.0 2003 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2023, 23:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety, masz silnik, którego w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) mało kto chce dotykać i robić. GDI póki chodzi, to chodzi, ale jak zaczynają się problemy, to amba   
 
Filtr oparów :
 
 	  | Cytat: | 	 		  Jego działanie w dużym skrócie jest dosyć proste. Ma on za zadanie absorbować opary paliwa ze zbiornika, a następnie samoczynnie się oczyszczać, oddając je do układu dolotowego silnika. Montowany jest on zatem pomiędzy kolektorem ssącym a zbiornikiem. Pochłaniacz zawiera pojemnik z węglem aktywowanym, który pochłania opary trafiające do niego na skutek wzrastającego ciśnienia par paliwa.
 
 
Pochłaniacz ma oczywiście ograniczoną pojemność i dlatego jest on regularnie oczyszczany podczas jazdy samochodem. Część zasysanego powietrza przez jednostkę napędową trafia do filtra pochłaniacza. Przepływając przez niego, powietrze „zabiera” ze sobą szkodliwe węglowodory i wzbogaca o nie mieszankę paliwowo-powietrzną. Cały proces jest kontrolowany przez komputer, aby nie zakłócić prawidłowego procesu spalania. | 	  
 
Wymienić owszem, możesz, koszt nie jest chyba wielki, ale jakoś wątpię, że to coś da.
 
Prędzej poszukaj jakiegoś normalnego, kumatego mechanika, który po pierwsze sprawdzi ustawienie rozrządu i w razie potrzeby go wymieni (po 4 latach starego bym nie zakładał), sprawdzi co klekocze - mogą być popychacze zaworów, wtedy albo regulacja, albo czyszczenie ew. wymiana hydropopychaczy. Do tego sprawdzenie i czyszczenie układu paliwowego, przepustnicy, sprawdzenie instalacji elektrycznej...możliwości jest sporo, dlaczego ciężko odpala. Może ktoś z Twoich okolic poleci jakiś zaufany warsztat ?? | 
             
						
				_________________ Adam
 
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-11-2023, 07:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nic nie da - jak paliwo paruje w baku to się gromadzi także w tym filtrze. Po przekroczeniu pewnych obrotów opary z niego są puszczane przez zawór "Purge" do kolektora ssącego. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kipp3r  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Evo 9 Evo 5 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-11-2023, 14:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak nie jest zatkany to zostawić zapomnieć, jak zapchany to wydłubać - szkody dla auta nie będzie | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 wojak999  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-11-2023, 14:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | apg2312 napisał/a: | 	 		  Niestety, masz silnik, którego w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) mało kto chce dotykać i robić. GDI póki chodzi, to chodzi, ale jak zaczynają się problemy, to amba   
 
 | 	  
 
 
To świadczy tylko o tym że w Polsce są w większości słabi mechanicy | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 apg2312  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord VII 2.0 2003 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-11-2023, 15:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To świadczy o tym (nie wiem, czy wiesz), że silnik GDI zainstalowany w Carismach i pokrewnym Volvo był pierwszym SERYJNIE montowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
 
Raz, bolączki wieku dziecięcego, które w większości usunięto w policie, a dwa - ciut inna konstrukcja i zasada działania. Nawet w ASO Mitsubishi mało który mechanik potrafił sobie z tym silnikiem dać radę, oczywiście, pomijam wymianę świec czy oleju   
 
Silnik jako taki nie jest zły, i w porównaniu do zwykłego 1.8 ciut mocniejszy i trochę bardziej oszczędny. Ale jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju, no i wymaga od czasu do czasu pewnego nakładu pracy na obsługę i konserwację. Tylko tyle.
 
Są ludzie, którzy wiedzą co i jak, ale jest ich mało, nawet wziąwszy pod uwagę, ze Carismy montowano w latach 1996-2004, zresztą w Holandii    Z drugiej strony, zmontowano przez te 8 lat trochę ponad 385 tyś Carism, ale pamiętaj, że stosowano tez zwykłe, wolnossące silniki 1,3, 1,6, 1,8, 1,8 MSX oraz 3 rodzaje diesli, więc silniki GDI to był tylko jakiś procent z tych 385 tyś. aut   
 
Ale ogólnie masz rację, chociaż nie jest to temat dyskusji, znaleźć w Polsce dobrego mechanika...to trzeba się sporo naszukać. 
 
W każdym razie, jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice i przynajmniej podstawowe narzędzia, to sporo rzeczy możesz zrobić przy aucie sam. Na naszym Forum jest opisane chyba wszystko   , a i z częściami nie powinieneś mieć problemu,  czy z zamiennikami, czy nawet z częściami ori - w najgorszym razie poczekasz az ASO sprowadzi części z magazynu z Holandii.
 
Service manual też możesz na Forum pobrać, niestety, po angielsku. | 
             
						
				_________________ Adam
 
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 wojak999  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-11-2023, 21:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety nie mam doświadczenia w grzebaniu przy autach. Z teorii jestem kumaty dzięki internetowi ale sama teoria nic nie da jeżeli boisz się cokolwiek dotknąć żeby nie zepsuć. Ten silnik jest mega zrywny i palił mi 6-6.5 l w mieście. Jak go kupiłem i jechałem do domu to aż się śmiałem taka była przyjemność z jazdy. Teraz zmulony jest i 9.1 l pali. Nie wiem czy przetrwa ten silnik tę zimę.     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 apg2312  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord VII 2.0 2003 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-11-2023, 01:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wojak999 napisał/a: | 	 		  | Niestety nie mam doświadczenia w grzebaniu przy autach | 	  
 
Od czegoś trzeba zacząć. 
 
Tu masz wszystko opisane, często ze zdjęciami, a na YT masz też filmiki.
 
Wiadomo, nie polecam, żebyś chwytał się od razu za wymianę rozrządu czy kapitalkę silnika    Ale wbrew pozorom naprawdę sporo rzeczy można zrobić samemu. 
 
 	  | wojak999 napisał/a: | 	 		  | Ten silnik jest mega zrywny | 	  
 
122/125 KM/174 Nm, i uważasz, że zrywny ??
 
Fakt, ja miałem zwykły 1,8 115KM/162 Nm, ale Carismy zrywnym autem bym nie nazwał. Zresztą, 10 s do 100 km/h....no, 25 czy 20 lat temu to był nawet spoko wynik, szczególnie w porównaniu do powiedzmy 126p, Trabanta, Łady czy Poloneza   , ale teraz ??
 
 	  | wojak999 napisał/a: | 	 		  | i palił mi 6-6.5 l w mieście | 	  
 
To przyznaję, niezły wynik. szkoda tylko, że do GDI praktycznie nie idzie założyć LPG    | 
             
						
				_________________ Adam
 
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-11-2023, 11:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | apg2312 napisał/a: | 	 		  | jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju | 	  to była oficjalna wersja, dlaczego Mitsubishi wycofało się z Europy z GDI - niska jakość paliw | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2023, 11:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nowe paliwo nie nadaje się do GDI | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |