 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Paliwo E10 |
Autor |
Wiadomość |
KrzysiekDLW
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-12-2023, 19:07 Paliwo E10
|
|
|
Badał ktoś temat, jak nasze słoniki 1.8 143KM zniosą nowe paliwo E10 od stycznia? Czy im nie zaszkodzi, czy może zmuszeni będziemy do tankowania niezmienionej Pb 98? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 02-12-2023, 19:39
|
|
|
Najprościej :
https://e10.klimat.gov.pl/
W sumie, pełno jest tego na necie, wujek Google aż robi się czerwony od wyszukiwania
https://www.google.pl/sea...nt=gws-wiz-serp
Tu masz listę zrobioną przez ACEA (plik pdf)
https://www.acea.auto/fil...2021_update.pdf
W skrócie (cytuję)
Cytat: | Benzyna E10 tym różni się od benzyny E5, że może zawierać do 10 proc. biokomponentów (w praktyce: etanolu), podczas gdy benzyna E5 może zawierać maksymalnie 5 proc. biododatków. Co nie znaczy, że benzyna E10 ma zawsze 10 proc. biokomponentów – to może być mniej, np. 6 proc.
Współczesne samochody (niemal wszystkie produkowane od 2009 r. i większość starszych) nie mają problemu ze spalaniem paliwa z 10-procentowym wsadem biododatków. Dotyczy to także samochodów z bezpośrednim wtryskiem paliwa – wśród aktualnie produkowanych samochodów benzynowych większość ma wtrysk bezpośredni i "lubi się" z benzyną E10 |
Cytat: | Benzyna E10. Jest pula starszych modeli, do których nie można jej tankować
Wszystkie samochody wyposażone w mechaniczny wtrysk paliwa. To m.in. stare Mercedesy (Mercedes zastępował wtrysk mechaniczny wtryskiem elektronicznym na początku lat 90.), ale też stare Porsche, Audi i inne. Jest tak dlatego, że niektóre elementy układu paliwowego w tych samochodach są podatne na korozję, są niezwykle wrażliwe na jakość paliwa i obecnie bardzo trudno się je naprawia. W praktyce w samochodach jeżdżących na co dzień obecnie często bardziej opłaca się zastąpić uszkodzony wtrysk mechaniczny elektronicznym (to da się zrobić) niż naprawiać oryginalny układ zasilania.
Samochody z bezpośrednim wtryskiem paliwa pierwszych generacji, wśród nich pojazdy grupy VW (TSI/TFSI), Mitsubishi (GDI), Mercedesy (CGI z lat 2002-2005) i in. jest tak dlatego, że układy zasilania tych aut są bardzo niestabilne, wrażliwe i na zawartość wody w paliwie, i na zawartość siarki. Jeśli ktoś ma do dziś taki samochód, powinien uważać).
Sama obecność gaźnika w starszym aucie nie przesądza o możliwości lub braku możliwości zasilania pojazdu paliwem E10. Problemem w wybranych modelach są uszczelnienia, które mogą ulegać przyspieszonemu zużyciu w kontakcie z biokomponentami, ewentualnie obecność elementów narażonych na korozję, której sprzyja zawarty w paliwie etanol chłonący wodę z otoczenia. |
Dodatkowo jedna sprawa, rzadko na necie poruszana - nieszczególnie powinny być tankowane benzyną E10 auta zasilane LPG. Benzyna w bakach zagazowanych aut jest raczej dużo dłużej i jest zużywana w dużo mniejszych ilościach, niż w autach niezagazowanych, a niestety, etanol bardzo lubi wiązać się z wodą. Jaki tego może być efekt, wiadomo... |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-12-2023, 16:14
|
|
|
Jednym słowem - " "
Wszystko to dla zaspokojenia ekologów. To jak z elektrykami, niby ekologiczne to ale "utylizacja" takiego elektryka to wytworzenie kolejnych śmieci.
E10 będzie niszczyć auta co suma sumarum spowoduje wzrost złomowanych aut.
Być może o to im chodzi aby wycofać z ruchu wszystkie prawdziwe auta. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
gieldomaniak07
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2006 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2023 Posty: 9 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 03-12-2023, 16:39
|
|
|
To tylko u nas znoszą E5 na rzecz E10 czy w całej Europie ogólnie?
Zmuszą niebezpośrednio do korzystania z Pb98 a potem i 98 załatwią tym sposobem i kupuj elektryka albo baw się w drogie naprawy. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-12-2023, 16:46
|
|
|
Przecież normalnie możesz swoim Lancerem jeździć na E10, więc nie rozumiem, dlaczego płaczesz ??
Kod: | Benzyna E10 jest już szeroko stosowana na całym świecie, w tym w Europie, Stanach Zjednoczonych i Australii. Od 2016 r. jest również paliwem wzorcowym, na którym nowe samochody są testowane pod kątem emisji i osiągów. Zgodnie z raportem organizacji zajmującej się wykorzystaniem biokomponentów ePure bioetanol ma mniejszy ślad węglowy – średnio o ok. 70% w porównaniu z paliwami kopalnymi takimi jak benzyna silnikowa pochodząca z przeróbki ropy naftowej.
Polska będzie 18 krajem w UE, który wprowadzi paliwo E10. Paliwo to jest już dostępne w Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niderlandach, Hiszpanii, Irlandii, Litwie, Łotwie, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Węgrzech. Dodatkowo w Europie E10 jest dostępna także m.in. w Wielkiej Brytanii i Norwegii. |
|
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24278 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2023, 19:55
|
|
|
apg2312 napisał/a: | ma mniejszy ślad węglowy | ach ten ślad węglowy, który zdusi pół miliarda ludzi i rozwali konkurencyjność Europy jako gospodarki... nie wiem, gdzie trzeba będzie uciekać, bo większość w miarę normalna będzie dostępna samolotem (który też planują nam wyeliminować) a nie autem, ale zawsze warto sobie pewne sprawy uzmysłowić:
zatem zacznijmy od podstaw i struktury atmosfery planety Ziemia - jej skład to 10 głównych gazów w tym:
78% azot
21% tlen
łatwo policzyć, że daje nam to 99% - czyli pozostałe 8 głównych składników to 1% tego składu
zatem dalej - kolejny jest argon - 0.93%
ciekawie się robi?
pozostałe 7 to już są gazy śladowe - których wykrycie jest skutecznie naprawdę porządną aparaturą...
z tej resztki wybieramy nasz dwutlenek węgla - CO2 - w ilości 0.04% czyli 4/10 promila!!!
99% z tych 0.04% jest efektem naturalnie zachodzących na ziemi procesów - obecnych od zarania planety, miliardy lat!
1% to efekt działalności człowieka
ergo - ilość CO2 produkowana przez człowieka to 0.0012% naszej atmosfery z czego 0.001 to USA/Chiny/Indie i Afryka
na Europę przypadają dwie dziesięciotysięczne!!! - z czym tu walczyć? nie mam pojęcia... to jest religia jak kowid - użyteczna przeciw ludziom z IQ poniżej debila (aczkolwiek na kowida to chyba nawet imbecyl czy idiota się już nie nabierają... mam nadzieję)
dla kontrastu - mam trawniki, łącznie z 3000m2 - w roku wegetacji przyjmując 200 dni na wegetację, ten trawnik absorbuje z powietrza jakieś 10-20 ton CO2 - 10 000 - 20 000 kg w rok!
jak spalę sobie 1kg drewna w kominku to do atmosfery poleci 2kg CO2...
jak przejadę starym Galantem 100km to wyprodukuję 25kg CO2 - moje trawniki bilansują mi przejechanie od 40 do 80 tyś km rocznie |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-12-2023, 22:51
|
|
|
Dokładnie. Robią z nas wała i będą robić. Samoloty na olej z frytek, śmiech na sali. A o frytkach z sieci jadłodajni mówią, że szkodliwe bo na oleju. Ekologia jest w modzie w Europie i może w californi ale tam za morzem nikt się nie przejmuje autami spawanymi z kilku, palącymi dziesiat litrów paliwa na 1 km. I my mamy - Europa - być ekologiczni. Śmiech na sali. agp2312 nikt nie płacze, po prostu każdy chce mieć wybór i nie być ubezwłasnowolniony przez terrorystów zwiacymi się ekologami. Ekologia jest w modzie ale nie dla wszystkich. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24278 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-12-2023, 08:13
|
|
|
Te dodatki do benzyn są aby więcej kasy szło do rolników (po drodze przyklejając się do systemu dystrybucji środków - czyli armii urzędasów, którzy nie byliby potrzebni, gdyby nie "problemy", które sami tworzą... a taka armia to wierni wyborcy). Zobaczcie jakie dotacje mają rolnicy obecnie i na jakiej zasadzie to działa. Nie musisz nic produkować, nadmiar mleka możesz wylać - my zwrócimy różnicę w cenie... Masz pole, to dostaniesz dopłatę... Zboże musisz kupić u nas, nie możesz ziaren przechować na następny sezon bo to przestępstwo. Zresztą po to się też robi takie odmiany, które z zebranych ziaren już nie wykiełkują - genetyka... |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 621 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 04-12-2023, 10:12
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | dla kontrastu - mam trawniki, łącznie z 3000m2 - w roku wegetacji przyjmując 200 dni na wegetację, ten trawnik absorbuje z powietrza jakieś 10-20 ton CO2 - 10 000 - 20 000 kg w rok!
jak spalę sobie 1kg drewna w kominku to do atmosfery poleci 2kg CO2...
jak przejadę starym Galantem 100km to wyprodukuję 25kg CO2 - moje trawniki bilansują mi przejechanie od 40 do 80 tyś km rocznie |
Ale nie masz wykupionego pakietu platinum w firmie redukującej CO2, jak taki Bill Gates, więc się nie liczy.
On ma dzięki temu bilans CO2 ujemny, nawet jak lata prywatnym odrzutowcem codziennie na obiad, a ty masz Galanta zezłomować, choćbyś nim tylko w niedzielę do kościoła jeździł. Z resztą jego odrzutowiec jest nowszy od twojego Galanta, więc na pewno ma lepszą normę euro i mniej zanieczyszcza środowisko, więc co tu dyskutować. Ty i twój stary Galant jesteście niszczycielami tej planety i już! A kominka to nawet nie wspomnę, o!
Krzyzak napisał/a: | Zobaczcie jakie dotacje mają rolnicy obecnie i na jakiej zasadzie to działa. Nie musisz nic produkować, nadmiar mleka możesz wylać - my zwrócimy różnicę w cenie... |
To jest bardziej skomplikowane i poronione. Generalnie kurs z tymi wszystkimi dotacjami jest w tę stronę, żeby rolnictwo prywatne padło. Ceny w skupach są tak ustawiane, żeby rolnik miał stratę, natomiast robi się dopłatę za nasadzenie lasu na polu. Więc co zrobi rolnik na drugi rok, żeby jednak zarobić? A no nasadzi lasu, a żyta czy rzepaku już nie wysieje. Bo mu się tak bardziej opłaci. A potem zamknie gospodarstwo i pojedzie robić w fabryce słodyczy, czy co to tam akurat na wsi jest. I tyle.
Na jego miejsce wejdzie korporacja rolnicza i będzie dopiero zabawa.
Generalnie jak rozmawiam z rodziną na wsi, to nawet większe gospodarstwa już nie dają rady i zwijają interes. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10658 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-12-2023, 13:04
|
|
|
gieldomaniak07 napisał/a: | To tylko u nas znoszą E5 na rzecz E10 czy w całej Europie ogólnie? |
Europa juz dawno ma E10, jeździmy na wakacje tankujemy i nie narzekamy. To my Polaczki tak sie tym bardzo emocjonujemy, taki nasz narodowy sport.... krytykować.
Krzyzak napisał/a: | Masz pole, to dostaniesz dopłatę.. |
Nie tak do końca, pod warunkiem ze to pole jest uprawne lub nieużytek czyli łąką koszona minimum raz w roku (jest to sprawdzane np dronami)
apg2312 napisał/a: | Dodatkowo jedna sprawa, rzadko na necie poruszana - nieszczególnie powinny być tankowane benzyną E10 auta zasilane LPG. Benzyna w bakach zagazowanych aut jest raczej dużo dłużej i jest zużywana w dużo mniejszych ilościach, niż w autach niezagazowanych, a niestety, etanol bardzo lubi wiązać się z wodą. Jaki tego może być efekt, wiadomo.. |
To pewnie taki sam mit jak z tym ze się beda pompy zacierać w baku, i woda wykraplać itp itd... jak jeździsz na LPG to musisz trzymać więcej paliwa w baku..... ja tam już 18 lat jeżdżę w większości mam mniej niż 1/4 baku do głębokiej rezerwy (tankuje zawsze za 100zł) i jeszcze mi sie nic nigdy złego z paliwem w baku nie wydarzyło. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24278 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2023, 08:37
|
|
|
Marcino napisał/a: | To my Polaczki tak sie tym bardzo emocjonujemy, taki nasz narodowy sport.... krytykować. | Tak nieładnie srać we własne gniazdo (powszechnie określenie polaczki jest pejoratywne) - generalnie ludzie pytają bo większość chce wiedzieć jaki wpływ będzie na ich auto i dodaj do tego średnią wieku aut tu i w tej zachodniej części Europy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10658 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-12-2023, 09:04
|
|
|
Dobra, przepraszam.
Ale mnie wkurza malkontenctwo bo temat o paliwie a tu najazd na samochody elektryczne i ekeologie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24278 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2023, 10:46
|
|
|
Nie Marcin - to nie najazd - zwyczajnie większość widzi to, czego niektórzy widzieć nie chcą. Strefy Czystego Transportu czy zmiany na rynkach paliw mają przyczyniać się do miękkiego zmuszania ludności do tego, czego od tzw. elit wymagają ich prawdziwi wyborcy - czyli nie motłoch i ludność, ale korporacje. Postawili na pewne rzeczy i chcą odcinać kupony. A że sprzedaż aut elektrycznych idzie średnio a nawet słabo, bo obecnie mają właściwie same wady i wcale nie są ekologiczne (a wręcz są antyekologiczne a w warunkach Polskich to są auta na węgiel) to robi się taki przymus.
Zauważ, że maszyny wyparły konie, spaliny wyparły parę (nie liczę elektrowni), samoloty ogarniają transport pasażerski a ludzie wolą jechać autem niż furmanką - ale w żadnym z tych przypadków nie było przymusu - ludzie sami wybrali lepsze.
Zróbmy konkurencję paliw na uczciwych warunkach - niech zostanie Pb95 i E10, w tych samych cenach - niech ludzie zdecydują. Jak widzisz tego zabrakło...
Ekologia jest nową religią do trucia ludziom w mózgach. Poproszę o rzeczowe badania dotyczące np. stref SCT:
- ile i w jakim czasie obniżą się szkodliwe związki w powietrzu
- ile osób zostanie przez to "uratowanych" (Trzaskowski w Dubaju mówi, że się poduszą w Warszawie - dziwne, 20 lat temu się nie podusili...)
- kto przeprowadził badanie i jakie były jego metody
- kto te badanie sponsorował.
I na koniec - czy wszyscy ci piewcy demokracji ze stref SCT zrobili badanie na wszystkich mieszkańcach - ile osób tego chce. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 621 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 06-12-2023, 11:27
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ale mnie wkurza malkontenctwo bo temat o paliwie a tu najazd na samochody elektryczne i ekeologie |
A mnie wkurza jak ktoś mi wmawia, że krowi placek jest ciastem czekoladowym i zmusza mnie do jedzenia krowich placków zabraniając sprzedaży ciasta czekoladowego oraz wejścia do roboty, jak w ramach drugiego śniadania mam coś innego niż krowi placek.
To co nam ostatnio wciskają w mediach i w rządach nie ma nic wspólnego z ekologią.
Marcino napisał/a: | Europa juz dawno ma E10, jeździmy na wakacje tankujemy i nie narzekamy. |
Jak wypijesz litr wódki raz do roku to organizm sobie poradzi. Jak będziesz pić kieliszek codziennie, to z czasem wątroba straci na sprawności
Nie twierdzę, że benzyna E10 wywoła momentalnie armagedon i już w lutym zobaczymy masę padnietych samochodów na poboczach. Ale jakiś wpływ będzie mieć. Na jedne auta większy, na inne mniejszy. Lepiej mieć tego świadomość, niż się potem zdziwić.
Krzyzak napisał/a: | Poproszę o rzeczowe badania dotyczące np. stref SCT:
- ile i w jakim czasie obniżą się szkodliwe związki w powietrzu
- ile osób zostanie przez to "uratowanych" (Trzaskowski w Dubaju mówi, że się poduszą w Warszawie - dziwne, 20 lat temu się nie podusili...)
- kto przeprowadził badanie i jakie były jego metody
- kto te badanie sponsorował.
I na koniec - czy wszyscy ci piewcy demokracji ze stref SCT zrobili badanie na wszystkich mieszkańcach - ile osób tego chce. |
Można w sieci znaleźć rozmowę w której biorą udział warszawski pan radny i pan Warzecha. Daje całkiem ciekawy obraz tego wszystkiego. Wspomniane są tam fajne dane z raportów. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-12-2023, 19:23
|
|
|
Ciut chyba przesadzacie.
Przypominają mi się czasy, 1986 rok, jak benzyna (jeszcze ołowiowa) była wycofywana ze stacji benzynowych. Najpierw E78 (ta do dwutaktów) została zastąpiona E86,potem E94 a po jakimś czasie (1994-2000) etylinę w ogóle zastąpiono benzyną bezołowiową.
Pamięta ktoś jeszcze U95 ??
Fakt, netu jeszcze wtedy nie było, ale co ludzie gadali, to gadali
Marcino napisał/a: | Europa juz dawno ma E10, jeździmy na wakacje tankujemy i nie narzekamy |
Dokładnie. Ba, powiedziałbym, że chwalimy benzynę niemiecką, że dużo większa moc i dużo mniejsze zużycie
Krzyzak napisał/a: | Zróbmy konkurencję paliw na uczciwych warunkach - niech zostanie Pb95 i E10, w tych samych cenach - niech ludzie zdecydują |
Pb95 ?? Czyżbyś chciał z powrotem stosować czteroetylek ołowiu ???? To chyba jednak nie przejdzie , no i wszystkim od razu szlag by trafił katalizator
A serio - różnica miedzy E5 a E10 jest na tyle nieznaczna, że dla większości silników nie zrobi to żadnej różnicy. Poza tym, nazwa tych paliw jest myląca, bo E5 nie oznacza, że jest tam dokładnie 5% bioetanolu, ale do, czy max, 5% To samo dotyczy E10 - nie 10 %, ale do 10 %. Może być i 3, i 6, i 8%. Dotychczasowa benzyna E5 też może być sprzedawana pod oznaczeniem E10
grzesiopol napisał/a: | agp2312 nikt nie płacze, po prostu każdy chce mieć wybór i nie być ubezwłasnowolniony przez terrorystów zwiacymi się ekologami |
Ale każdy ma przecież wybór. Od zamontowania instalacji LPG, przez zamianę auta na diesla czy elektryka, przez sprzedaż i przesiadkę na piechtobus, rower czy komunikację publiczną. Wolny wybór
Marcino napisał/a: | ja tam już 18 lat jeżdżę w większości mam mniej niż 1/4 baku do głębokiej rezerwy (tankuje zawsze za 100zł) i jeszcze mi sie nic nigdy złego z paliwem w baku nie wydarzyło. |
Ja akurat robię odwrotnie - tak mniej więcej co kwartał dolewam bak do pełna, przeciętnie wychodzi między 12 a 15 litrów, no i 1-2 razy w roku na trasie, szczególnie na autostradzie przełączam na benzynę i lecę te 200 czy 300 km, a potem tankuję do pełna. Ot, zużyć stare paliwo i przeczyścić cały układ paliwowy, od pompy do wtrysków.
Ale oczywiście, co kto lubi |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
|
 |
|
|