Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Krzyzak
26-02-2024, 11:04
Nasza Niebieska Sigma
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2020, 14:46   

Marcino napisał/a:
No cóż... olej rodem teamu F1.


Na razie lepszego nie leję ale jak był na promo to wziąłęm i się przydał teraz.

Jak Sigma będzie działać do końca marca bez zastrzeżeń to jeszcze raz klimę zrobię - tylko pewnie tym razem konwersja na r124 żeby już się nie bawić w partyzantkę więcej :mrgreen:

Kogoś w Krakowie polecacie co mi to porządnie zrobi ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 13-01-2020, 19:47   

Wojciech Bogacz napisał/a:
konwersja na r124
to żaden rocket science - nawet jest opisane w oficjalnych materiała Mitsu - wymieniasz wszystkie oringi i zalewasz inny olej, plus nowy czynnik (tak dokładnie to R134a)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 13-01-2020, 19:54   

Platinum to chyba Orlen? - sprawdzałeś kartę produktu? - może być całkiem sensowna i nie ma się czego wstydzić.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2020, 21:28   

Krzyzak napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
konwersja na r124
to żaden rocket science - nawet jest opisane w oficjalnych materiała Mitsu - wymieniasz wszystkie oringi i zalewasz inny olej, plus nowy czynnik (tak dokładnie to R134a)


Tylko, że w tym przypadku to zrobi to zapewne ktoś, kto zajmuje się klimatyzacją heh.

Krzyzak napisał/a:
Platinum to chyba Orlen? - sprawdzałeś kartę produktu? - może być całkiem sensowna i nie ma się czego wstydzić.


No co Ty ? Kartę produktu ??? Nigdy w życiu :P Jeszcze by się okazało, że dobry olej do Sigmy leję :axe:
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-01-2020, 08:28   

Platinum jak Lotos niedocenianie parametry pewnie ma dobre.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-01-2020, 10:25   

Marcino napisał/a:
Platinum jak Lotos niedocenianie parametry pewnie ma dobre.


Prawdę mówiąc od 3-4 lat lejęgo do wszystkiego i nie ma problemu. W Sigmie niemal uzdrowiłsilnik i zawory przestały klepać (tylko moment na zilnym silniku) heh.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2020, 11:19   

Mionąłprawie rok a w wątku prawie nic hehe.

Sigma nadal żyje i ma sięlepiej niż kiedykolwiek - znalazłem człowieka, który z wielką pasją mi to ogarnia tak więc wymienione są:

- sprężyny przednie (wreszcie przód stoi równo)
- amorki - i trzyma sięheh
- przewody hamulcowe - wszystko miedź
- lewy przedni wahacz, sworzeń, tulejka
- prawy odbój amortyzatora
- naprawiony centralny (drzwi kierowcy);
- przeczyszczona kopułka i palec - teraz silnik ciągnie aż miło

a także masa innych drobiazgów. Generalnie teraz w aucie będzie działać wszystko :)

Do regeneracji są jeszcze odbłyśniki bo chcę cośw nocy widzieć :mrgreen:

Jedynie co jeszcze mocno wkurza to jak sięauto dobrze rozgrzeje to na gazie zaświeca się"check" i auto traci sporo mocy, po przełączeniu na benzynę jest lepiej ale też czuć spadek mocy.

W związku z czym niedługo wleci inne ECU dla porównania i zobaczymy.

Zewnętrznie przy aucie na razie nic nie robię- jak będzie jeździć to pomyślimy :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2021, 12:50   

Kolejna dropbiazgi przy Sigmie zrobione:

- centralny znowu wariowałale ogarnięty,
- szyby działają
- antena już nie odpada
- linka od gazu znowu działa OK (zaczynała się przycinać na mrozie i trzeba było przesmarować)
- otwieranie klapki paliwa - też ogarnięte heh
- dorwałem kompresor klimatyzacji - teraz tylko szukam firmy w KRK co mi to poskłada za rozsądne pieniądze.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2024, 14:55   

Niesety moi drodzy z końcem tego miesiąca Sigma idzie na złom. Do zrobienia wszystko więc idealna na części.

Blacharsko podobno w miarę OK.

Jak ktoś chętny to dzwonić bo za kilka dni zaczynam szukać autozłomu, który zechce maszynę odebrać.

Rozbita jest przednia szyba więc tylko laweta.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2024, 13:58   

Nie no, jeśli blacharsko jest OK to reszta jest do ogarnięcia. Szkoda na złom takie rzadkie auto oddawać.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2024, 14:23   

Hugo napisał/a:
Nie no, jeśli blacharsko jest OK to reszta jest do ogarnięcia. Szkoda na złom takie rzadkie auto oddawać.


Szkoda - a i owszem.

Ale...

Prace blacharskie to będzie tak na moje conajmniej 10k (pewnie ze 12-13) na wiosce u bardzo zaprzyjaźnionego mechanika.

Silnik do remontu (bierze olej i słaby), rozrusznik padł, kompresor klimy padł, skrzynia do remontu (sychro 1-3 do roboty). Półosie i przeguby do roboty.
Lampy przednie do regenracji. Mechanizm wycieraczek do regeneracji. Elektryka do przewinięcia albo przynajmniej przedzwonienia kabelków.
Wewnętrzu też kilka rzeczy się znajdzie.
Jedyne co działa poprawnie to instalacja LPG.

Tak więc kosz ogarnięcia tego przekroczy 20k na bank. Za 20k mogę pewnie bez większych negocjacji kupić dowolną wypicowaną sigmę...

Choć nigdy nie wiadomo co się wysypie po zakupie...

Wiem jedno - pomimo, że auto nie jest warte robienia tego wsystkiego to wiem, że będę żałował sprzedaży - tak jak mojego Lancera CD4W....
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-02-2024, 14:59   

Wojciech Bogacz napisał/a:
race blacharskie to będzie tak na moje conajmniej 10k (pewnie ze 12-13)

TO znaczy ze blacharsko nie jest ok....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2024, 17:06   

Marcino napisał/a:
TO znaczy ze blacharsko nie jest ok....


Znaczy się, ze nie ma aż tak dużo rudej - ale każdy element wymaga szpachli i malowania. Każda listwa dekoracyjna itd. Gdzie nie spojrzeć to coś do naprawy jest.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 17-02-2024, 18:52   

Marcino napisał/a:
TO znaczy ze blacharsko nie jest ok
albo z powodu, że wszystko umiesz ogarnąć sam, to możesz mieć nieaktualne cenniki...
od czasu jak za samą wymianę oleju (bez oleju, filtra itd.), znajomy! wziął 100zł, to kupiłem specjalny klucz do mojej mazdy (niecałe 50zł) i będę robił samemu, jak dawniej
nawet gdybym miał uszkodzić ten plastikowy element, który trzeba odkręcić, to i tak się opłaca (bo zamiennik do forda można za 30zł kupić)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-02-2024, 09:15   

Krzyzak napisał/a:
od czasu jak za samą wymianę oleju (bez oleju, filtra itd.), znajomy! wziął 100zł,

Darek, jak byś prowadził wartszta, opłacał wszytko, podatki itp... to myślisz ze to duzo za wymianę oleju ? Smieci po wymianie filtr olej musi utlulizować.
Ty się znasz , ja też mam kanał zrobimy sobie, stary olej zaniosę do beczki w pracy ze zużytym i po kłopocie. A taki "kowalski z bloku" to co ma zrobić ? zużytego oleju nawet na PSZOK za darmo już nie przyjemują trzeba chyba płacić. A tak prawdę mówąć statystycznie ta 100zł za wymianę raz na rok to nie tragednia.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.