Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant.. ale to ten kij w mrowisko ;)
Autor Wiadomość
Bubi 
Nowy Forumowicz
Byrn

Auto: Mitsubishi Galant GTS + RA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Świdnica
  Wysłany: 16-08-2024, 22:00   Galant.. ale to ten kij w mrowisko ;)

Cześć. Po długiej nieobecności na forum, gdzie też trochę wstrząsnąłem ekipą (Mirage CJ Coupe a.k.a Colt/Lancer Coupe) dziś przedstawiam Wam chyba największy kij w mrowisko w środowisku Mitsubishi zaraz po Eclipse Cross (Nie neguje auta, sam bym chciał :D ).

Mianowicie, Mitsubishi Galant DJ - 9 generacja, spasiony i wypasiony :D

Historię z Galantem zacząłem w 2022 roku, kupując wersję GTS o kodzie DJ3A z 2005 roku. Silnik 3.8 bez Mivec, 4 biegowy automat. 230km i coś koło 320nm jeśli się nie myle.
Bardzo mi się spodobał ten wóz, opinie ludzi z poza świata Mitsubishi również były bardzo pozytywne. Zachwalali przestronność samochodu, dynamikę, względnie spalanie i komfort podróżowania. Nawet na zlocie GC jak się pojawiłem to hejtu jakiegoś nie było, oprócz tego, że to nie 8mka.
Jako użytkownik tego modelu jestem w stanie już coś powiedzieć na temat utrzymania auta i dbania jak o auto na co dzień.
Dostęp do części zamiennych w skali 1-10 obstawiam na 6, trzeba się naszukać ale to też nie jest Passat zza zachodniej granicy, których na szrotach można dostać w każdym kolorze jaki sie chcę. Nowe części dostępne w Polsce, nie drogo ale oczywiste wyszukiwarki części się gubią a InterCars nie zawsze ma część w katalogu auta, ale np po numerze jest normalnie dostępne. Najdroższym moim wydatkiem na jedną część była lampa z tyłu, ściągana z jakiegoś szrotu w Holandii, gdzie wyniosło mnie to wtedy ok. 500zł, ale no 500zł za lampę do auta to chyba nie jest jakiś koszmar, szczególnie, że akurat GTS nie ma zwykłych lamp jak np są na Ukrainie (Tu później jeszcze wrócę do Ukraińskich Galantów).
Osobiście spalanie uznaje za stosunkowo niskie za to co oferuje silnik i skrzynia w stosunku do ciężkiej budy (1650kg), przyspieszenie jest fajne, na miejski dynamiczny ruch idealnie się nadaje i pali ile sie wleje. Natomiast w trasie jest możliwe do zejścia poniżej 8L/100km, nie przekraczając 100km/h więc jak ktoś nie śmiga po autostradach to da się przetrawić a zawsze można włożyć LPG (nie miałem w tym galancie gazu).
Największy problem przysporzył mi ABS, czujnika zamiennika w Polsce niestety nie ma, nie zdążyłem dobrze dopasować czujnika z Pajero, ale nie wiele brakowało (trochę za krótki jest, ale system już wykrywa że jest ok, średnicą pasuje w zwrotnice.
Ogólnie z całego serca polecam Galanta GTS, żeby sprawdzić czy "przyjmie się" czy nie.

Ale lepszy od GTS, jest Galant Ralliart, ktory wyszedł po 2006 roku.
A wiem o tym, gdyż znalazłem okazję w postaci uszkodzonego z przodu Galanta Ralliarta za 10 000zł, co jakby nie było połowa kwoty gdybym sam miał zamiar z USA sobie sprowadzić Ralliarta w zagadkowym stanie.
Plusy i minusy takie same jak w GTS, a nawet przewagę nad GTS ma taką, że jest młodszy, skrzynia 5 biegowa (Z plotek słyszałem, że wnętrze skrzyni jest z któregoś Evo ale ręki nie daje uciąć), zmienne fazy rozrządu i 258km/350nm fabrycznie. Dodatkowo lekko zmodyfikowane zawieszenie, nagłośnienie Rockforda, fotele z perforowanej skóry z czerwonym podszyciem. Fakt, nie ma co go równać z Galantami VR4 poprzedniej generacji - nie ta liga, aczkolwiek bardzo dzielny samochód, dobrze prowadzący się, przyspieszający do 100km/h 6s z haczykiem (przypominam, prawie 1.7t wagi), niestety jakiejś przepaści w wyglądzie nie ma oprócz dokładek na progach, dyfuzorku na zderzaku tylnym w ciemnoszarym kolorze (nie czarne o dziwo).
Poskładałem go poświęcając GTSa z wielkim bólem aczkolwiek no "lepsze jest fajniejsze niż dobre". I tak, grill nie pasuje do zderzaka, dobierałem go do auta, gdyż liczę, że uda mi się dorwać zderzak z pierwszego liftu :D

W tym poście pokaże po prostu swoje galanty, ale jak wena mnie najdzie to w odpowiednim miejscu podziele się całą wiedzą o Galantach 9 jaką mam, kodowania, konfiguracje, liftingi i tym podobne.

Ale jakby ktoś miał pytanie co do moich aut, albo chciałby się doradzić na temat Galanta 9 (może ktoś się wyłoni z właścicieli) to śmiało pisać, pomogę jak mogę :D

Pozdrawiam serdecznie!

PS. Srebrny W55H to Ralliart, Szary D2AY to GTS


 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2024, 14:38   

W którym roku był ten lift, w którym zmienili zupełnie tylne lampy, wnętrze i chyba przód auta?
 
 
Bubi 
Nowy Forumowicz
Byrn

Auto: Mitsubishi Galant GTS + RA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Świdnica
Wysłany: 17-08-2024, 17:47   

W 2009 roku wyszedł ostatni lift. Z przodu zmieniono zderzak, grill i maskę na bardziej spłaszczoną, z mniejszym przetłoczeniem. W środku lekko zmieniono tunel środkowy i bodajże kierownicę. Z tyłu to zderzak lampy klapa inna. Klepali go takiego do 2012 roku, ale w 2009 była tylko konfiguracja poliftowa z silnikiem 3.8, od 2010 roku już tylko 2.4 z 4 biegowym automatem
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-08-2024, 11:13   

Masakra, od 2010 r. znowu zaczęli produkować modele z 4 biegowym automatem. Gdzie inni producenci w tym segmencie mieli już co najmniej 6 biegów w automacie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-08-2024, 18:42   

Hugo, musieli sprzedać zalegajacy towar na magazynie ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bubi 
Nowy Forumowicz
Byrn

Auto: Mitsubishi Galant GTS + RA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Świdnica
Wysłany: 18-08-2024, 18:53   

Ten 4 biegowy automat nie jest zły, do normalnej jazdy się nadaje. Aczkolwiek na autostradzie to już kiepsko, o ile obroty dość niskie to już ten 3 bieg nie daje takiego przyspieszenia. Aczkolwiek na tle innych aut nie jest źle.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-08-2024, 19:46   

robertdg, też tak pomyślałem.
Bubi, wiem, nie jest źle, też mam 4 biegowego automata, pewnie taki sam.
 
 
Bubi 
Nowy Forumowicz
Byrn

Auto: Mitsubishi Galant GTS + RA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Świdnica
Wysłany: 18-08-2024, 21:35   

W sensie takim że przedliftowe miały tylko 4 biegowy automat (nie wiem czy taki sam w wersji 2.4 i 3.8)
Natomiast po 2006r 2.4 dalej miało 4 biegi tylko, ale 3.8 już 5 biegowe skrzynie (nie jeździłem zwykłym 3.8 z 5 biegami, nie porównam do swojego). No i 2009 to jedyny rok, gdzie da się kupić Galanta 3.8 z 5 biegowym automatem z tymi szerokimi lampami z tyłu. Więc stwierdzam, że to pewnego rodzaju rarytas, później już tylko słabsza wersja.

Aczkolwiek zawsze można ściągać z Australii, który jest trochę lepiej wyposażony ;)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2024, 20:17   

Bubi napisał/a:
można ściągać z Australii
a tam kierownica nie jest u pasażera?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-08-2024, 10:20   

Krzyzak napisał/a:
Bubi napisał/a:
można ściągać z Australii
a tam kierownica nie jest u pasażera?

No pewnie ze mają tam popsute z kierownicą u pasażera.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bubi 
Nowy Forumowicz
Byrn

Auto: Mitsubishi Galant GTS + RA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 23
Skąd: Świdnica
Wysłany: 20-08-2024, 20:52   

Marcino napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Bubi napisał/a:
można ściągać z Australii
a tam kierownica nie jest u pasażera?

No pewnie ze mają tam popsute z kierownicą u pasażera.


Mało opłacalne, ale można niekumatych wkręcać że to JDM 😅
Ale lepsze wyposażenie to fabryczny bt, nawiew dla pasażerów z tyłu, komputer pokładowy w zegarach (bardziej europejsko mi się wydaje), trochę lepszy design na mój gust no i w lewej lampie zamiast wstecznego jest p.mglowe, więc nie trzeba rzeźbić jakiś światełek.

Chyba że wersję TMR380, która powinna być normalnym ralliartem jak dla mnie (kompresor, dużo większe heble itp itd). Jest na sprzedaż cały set za ~22k z wysyłką + cło etc, ale aż taki bogaty nie jestem.
 
 
 
ben22 
Nowy Forumowicz

Auto: SUV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2024
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-11-2024, 04:52   

Całkowicie zmienili tylne światła, wnętrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.