Silnik 12v 3.0v6 |
Autor |
Wiadomość |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27-08-2024, 05:44 Silnik 12v 3.0v6
|
|
|
Witam mam pytanie jakie czujniki posiada silnik 12v ? Posiada czujnik położenia wału ? Czujnik wałka rozrządu ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-08-2024, 09:54
|
|
|
Oczywiście posiada oba, bez nich te silniki nie działają (znaczy przy braku czujnika wałka to będzie wtryskiwał paliwo na pary cylindrów, zatem spalanie wzrośnie 2x) |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27-08-2024, 14:13
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Oczywiście posiada oba, bez nich te silniki nie działają (znaczy przy braku czujnika wałka to będzie wtryskiwał paliwo na pary cylindrów, zatem spalanie wzrośnie 2x) |
A jak je zlokalizować ? Czujnik wałka rozrządu to ten przy aparacie zapłonowym ? A ten czujnik wału to gdzie ma wtyczke ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-08-2024, 21:09
|
|
|
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie. |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 28-08-2024, 02:24
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie. |
Nie moge zlokalizować tego czujnika drugiego ? Gdzie ma wyprowadzoną kostke ?
[ Dodano: 28-08-2024, 02:33 ]
https://ibb.co/MkgwZXt |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2024, 22:14
|
|
|
Przechodzi przez przelotkę w dolnej obudowie rozrządu. Kabel prowadzi ku górze i tam będzie wtyczka. Z obudowy rozrządu wychodzi tylko jeden kabel, znajdziesz. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-08-2024, 22:34
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie. |
Krzyżaku tu muszę Cię poprawić
W 12V SOHC oba czujniki są zabudowane w aparacie zapłonowym - wychodzą z niego 4 przewody (1 Top Dead Center Sensor / Camshaft Position Sensor 2 - Crank Angle Sensor 3 - Zasilanie 4 - Masa)
Analogicznie jest w 24V przed liftem - jest podobny czujnik jak w 12V napędzany od wałka ssącego w tylnej głowicy, znajduje się obok przepustnicy.
Rozdzielone czujniki są w wersji 24V DOHC po lifcie, tj modele 93-96.
A po co Ci są potrzebne te informacje, tak z ciekawości pytam? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2024, 19:16
|
|
|
A to przepraszam, nie miałem zamiaru nikogo wprowadzić w błąd. Posiłkowałem się instrukcją do 6G7x, gdzie takie coś było rozrysowane.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2024, 21:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | A to przepraszam, nie miałem zamiaru nikogo wprowadzić w błąd. Posiłkowałem się instrukcją do 6G7x, gdzie takie coś było rozrysowane.
Obrazek |
Zgoda, takie coś występowało od 1997 roku dla wersji USA, ale to co u nas jest w obiegu (Sigmy głównie) ma czujnik w aparacie zapłonowym |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jaa55ss
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023 Posty: 14 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 02-09-2024, 01:13
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie. |
Krzyżaku tu muszę Cię poprawić
W 12V SOHC oba czujniki są zabudowane w aparacie zapłonowym - wychodzą z niego 4 przewody (1 Top Dead Center Sensor / Camshaft Position Sensor 2 - Crank Angle Sensor 3 - Zasilanie 4 - Masa)
Analogicznie jest w 24V przed liftem - jest podobny czujnik jak w 12V napędzany od wałka ssącego w tylnej głowicy, znajduje się obok przepustnicy.
Rozdzielone czujniki są w wersji 24V DOHC po lifcie, tj modele 93-96.
A po co Ci są potrzebne te informacje, tak z ciekawości pytam? |
Interesuje mnie postawienie takiego silnika na komputerze silnika ( ecu emu classic ) stąd takie pytania 😋 |
|
|
|
 |
|