Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 12v 3.0v6
Autor Wiadomość
jaa55ss 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-08-2024, 05:44   Silnik 12v 3.0v6

Witam mam pytanie jakie czujniki posiada silnik 12v ? Posiada czujnik położenia wału ? Czujnik wałka rozrządu ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-08-2024, 09:54   

Oczywiście posiada oba, bez nich te silniki nie działają :) (znaczy przy braku czujnika wałka to będzie wtryskiwał paliwo na pary cylindrów, zatem spalanie wzrośnie 2x)
 
 
jaa55ss 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-08-2024, 14:13   

Krzyzak napisał/a:
Oczywiście posiada oba, bez nich te silniki nie działają :) (znaczy przy braku czujnika wałka to będzie wtryskiwał paliwo na pary cylindrów, zatem spalanie wzrośnie 2x)


A jak je zlokalizować ? Czujnik wałka rozrządu to ten przy aparacie zapłonowym ? A ten czujnik wału to gdzie ma wtyczke ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-08-2024, 21:09   

W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.
 
 
jaa55ss 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-08-2024, 02:24   

Krzyzak napisał/a:
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.

Nie moge zlokalizować tego czujnika drugiego ? Gdzie ma wyprowadzoną kostke ?

[ Dodano: 28-08-2024, 02:33 ]
https://ibb.co/MkgwZXt
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2024, 22:14   

Przechodzi przez przelotkę w dolnej obudowie rozrządu. Kabel prowadzi ku górze i tam będzie wtyczka. Z obudowy rozrządu wychodzi tylko jeden kabel, znajdziesz.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 31-08-2024, 22:34   

Krzyzak napisał/a:
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.


Krzyżaku tu muszę Cię poprawić :)

W 12V SOHC oba czujniki są zabudowane w aparacie zapłonowym - wychodzą z niego 4 przewody (1 Top Dead Center Sensor / Camshaft Position Sensor 2 - Crank Angle Sensor 3 - Zasilanie 4 - Masa)

Analogicznie jest w 24V przed liftem - jest podobny czujnik jak w 12V napędzany od wałka ssącego w tylnej głowicy, znajduje się obok przepustnicy.

Rozdzielone czujniki są w wersji 24V DOHC po lifcie, tj modele 93-96.

A po co Ci są potrzebne te informacje, tak z ciekawości pytam?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-09-2024, 19:16   

A to przepraszam, nie miałem zamiaru nikogo wprowadzić w błąd. Posiłkowałem się instrukcją do 6G7x, gdzie takie coś było rozrysowane.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-09-2024, 21:06   

Krzyzak napisał/a:
A to przepraszam, nie miałem zamiaru nikogo wprowadzić w błąd. Posiłkowałem się instrukcją do 6G7x, gdzie takie coś było rozrysowane.
Obrazek


Zgoda, takie coś występowało od 1997 roku dla wersji USA, ale to co u nas jest w obiegu (Sigmy głównie) ma czujnik w aparacie zapłonowym :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jaa55ss 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2023
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 02-09-2024, 01:13   

lukasz12 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
W silniku 12 zaworowym czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym a czujnik wału pod zębatką na wale na rozrządzie.


Krzyżaku tu muszę Cię poprawić :)

W 12V SOHC oba czujniki są zabudowane w aparacie zapłonowym - wychodzą z niego 4 przewody (1 Top Dead Center Sensor / Camshaft Position Sensor 2 - Crank Angle Sensor 3 - Zasilanie 4 - Masa)

Analogicznie jest w 24V przed liftem - jest podobny czujnik jak w 12V napędzany od wałka ssącego w tylnej głowicy, znajduje się obok przepustnicy.

Rozdzielone czujniki są w wersji 24V DOHC po lifcie, tj modele 93-96.

A po co Ci są potrzebne te informacje, tak z ciekawości pytam?


Interesuje mnie postawienie takiego silnika na komputerze silnika ( ecu emu classic ) stąd takie pytania 😋
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.