Zwiększenie mocy Outlander 2016 2.0 benz 110kw |
Autor |
Wiadomość |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: pl
|
Wysłany: 28-10-2024, 20:37
|
|
|
@Pabello dla mnie jesteś ofiarą marketingu czyli tego co się ciągle wpaja kierowcom żeby uzasadnić w kolockach mini silniczki i najlepiej r3 z 5cioma turbinami.
Cały czas powtarzasz tabelkę gdzie jest moc tylko jakie to ma znaczenie dla lepszego odpychania ? Żadnego.
Zapomniałeś o tabelce niut która przy połączeniu z tabelką masa o3 2,0daje mierny wynik. Dokładamy napęd czyli skrzynia cvt i robi się dno.
I tu nie ma co układać story że cvt wymaga traktowania, talentu albo innych umiejętności tylko w kwestii przyspieszenia jest dnem.
Jest to toczydło które rusza z miejsca i nic więcej.
Co do możliwości tuningu to koledze @W@sio pewnie chodziło o to iż da się nawet w kosmos polecieć tylko są koszty. I tu jest dokładnie to samo. Teoretyzując to zrobienie silnika daje 40-50k, skrzynia 20k. (Strzelam zakładając że są zestawy wzmacniające po modach których nie ma), elektronika 10k. Czyli przerobienie przypuśćmy 70-100k.
Za te pieniądze masz dwie szt. Rav4 V6 3,5, masz infinity q50 v8 i jeszcze zostanie kupa kasy na jazdę/serwis i pewnie jeszcze znajdziemy jakieś fajne auta ... |
|
|
|
 |
Krycha12
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-10-2024, 21:27
|
|
|
Może chodziło o chip tunning, którego w sumie raczej nie robi się na tym silniku (mało stacji to dla niego oferuje)
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).
Coś by to dało., ale jak widzisz, nie zrobisz z wolnossącego Miveca czegoś uturbionego.
Ostatnio słyszałem o mieszankach olejowych, że niby też dobrane pod silnik dają 3-5% w km oraz nm.
Czy gra warta świeczki?
Inne rzeczy to już mechaniczne.
Też mi się wydaje, że trochę trzeba zaakceptować charakter tego auta. Testowałem Forestera XT i bez porównania (to ma mocy), ale nie było dobrego egzemplarza do kupienia w moim budżecie, a Outlander trafił się pewny i, poza tym, jak w nim siedzę, to czuję się jak u siebie. W Subaru tego nie czułem. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21054 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2024, 22:41
|
|
|
Pabello, daj sobie spokój. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-10-2024, 22:59
|
|
|
Krycha12 napisał/a: | Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm). |
Zależy od konkretnego egzemplarza - tylko tak szczerze mówiąc nie jest to w praktyce odczuwalne w eksploatacji. Ale dla lepszego samopoczucia może być zbawienne
Mi by było żal wydawać na takie pierdoły kasy. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: pl
|
Wysłany: 28-10-2024, 23:01
|
|
|
Cytat: | Może chodziło o chip tunning, którego w sumie raczej nie robi się na tym silniku (mało stacji to dla niego oferuje)
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm). |
To jest ściema która tylko ma dać placebo i nic więcej. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 29-10-2024, 10:22
|
|
|
Pabello napisał/a: | Czyli co da się zwiększyć moment, podkręcić koni? Ile hajsu trzeba szykować ??? |
Lekko licząc na start jakieś 20 tys na jakieś soft turbo. Wszystko inne nie ma za bardzo sensu. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: pl
|
Wysłany: 29-10-2024, 12:47
|
|
|
Przy zleceniu tego w warsztacie + komp + strojenie to tak liczysz cienkim ołówkiem |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-10-2024, 13:32
|
|
|
Dyskusja toczy się na forum Mitsubishi czy skuterów 50cc?
[ Dodano: 30-10-2024, 09:28 ]
Pabello,
chciałem kupić OIII silnikiem 2.0, obejrzałem dwa egzemplarze i odpuściłem zakup właśnie na moc silnika. Po kilku latach jazdy autem z silnikiem wolnossącym 140 KM chciałem coś mocniejszego, co z czterema dorosłymi osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, nie będzie zwalniało pod wzniesienia na autostradach.
Dawniej 140 KM robiło wrażenie, ale auta były mniejsze, lżejsze i z taką mocą szybsze od większości na drogach. Teraz przybyło masy, zwiększyły się gabaryty- szczególnie aut typu SUV, mnóstwo aut jest mocniejszych i pędzących po autostradach 200 km/h.
W OIII można ratować się zakupem wersji z CVT, która wyje jak to niektórzy określają, ale pracuje w zakresie maksymalnej wydajności silnika i zwalnia kierowcę z wachlowania biegami.
W 140 konnym manualu o którym wspomniałem, jadąc 90 km/h na 6 biegu robiłem redukcję na 3 bieg, by uzyskać maksymalną wydajność silnika do wyprzedzenia np. ciężarówki. W ten sposób na obrotomierzu pojawiało się 4000 obr./min., gaz w podłogę i trzymając do 6300 obr./min. na liczniku uzyskiwałem 130 km/h na 3 biegu
6300 obr./min. to normalna, przewidziana przez producenta wartość obrotów, przy której silnik uzyskiwał maksymalną moc 140 KM. |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: pl
|
Wysłany: 30-10-2024, 17:22
|
|
|
@To masz cały czas powtarzasz -moc- hmmm a jak by to był diesel i miał 140km a auto przyjemnie by się odpychało to w końcu mocą jedzie ?
A jak o3 miałby silnik np. z toyoty corolli ts 1,8 z mocą 190km i auto przestałoby jechać to jak w końcu ? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2024, 18:23
|
|
|
Niech będzie siła ciągu, żeby uniknąć zbędnego teoretyzowania. A ile masz niutów w omawianym, wolnossącym silniku 2.0? Tak samo za mało.
Widzę, że najwygodniej wyjąć kawałeczek z całej wypowiedzi, by dalej toczyła się zbędna gadka |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 31-10-2024, 00:22
|
|
|
Moc silnika nie istnieje bez niutonometrów. Osiągi zależą od mocy.
Odczucia z jazdy dieslem są fajne bo ma dużo niutonometrów przy niskich obrotach.
Moc to nic innego jak niutonometry razy obroty więc diesel ma dużą moc przy niskich obrotach. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24411 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-10-2024, 07:28
|
|
|
CB4W_00 - turbo diesel doprecyzujmy, bez tego elementu to muł do sześcianu. A turbo benzyna jest podobna w użytkowaniu - oczywiście uwzględniając sprawność obu silników, gdzie diesel ma te kilkanaście % większą. |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 271 Skąd: pl
|
Wysłany: 01-11-2024, 08:17
|
|
|
Cytat: | Moc silnika nie istnieje bez niutonometrów. Osiągi zależą od mocy. |
Oczywiście że tak jest co nie zmienia faktu że jak ustawisz dwa identyczne auta obok siebie o takiej samej mocy a z różnymi niutami to te co będzie miało więcej momentu pojedzie lepiej a co najważniejsze przyjemniej niż te bez momentu.
Do tego w tym przypadku jak byśmy cvt zastąpili zwykłym hydraulikiem to byłaby bajka. |
|
|
|
|
 |
Bartti79
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlnder 2.4 SEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2022 Posty: 4 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 09-11-2024, 17:25
|
|
|
Zawsze można się przesiąść na outka 3.0 v6 - odpycha się dość zacnie, tylko wtedy import Kanada albo Usa.... |
_________________ tylko mitsu - 三菱グループ |
|
|
|
 |
|