Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie mocy Outlander 2016 2.0 benz 110kw
Autor Wiadomość
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 271
Skąd: pl
Wysłany: 28-10-2024, 20:37   

@Pabello dla mnie jesteś ofiarą marketingu czyli tego co się ciągle wpaja kierowcom żeby uzasadnić w kolockach mini silniczki i najlepiej r3 z 5cioma turbinami. :D
Cały czas powtarzasz tabelkę gdzie jest moc tylko jakie to ma znaczenie dla lepszego odpychania ? Żadnego.
Zapomniałeś o tabelce niut która przy połączeniu z tabelką masa o3 2,0daje mierny wynik. Dokładamy napęd czyli skrzynia cvt i robi się dno.
I tu nie ma co układać story że cvt wymaga traktowania, talentu albo innych umiejętności tylko w kwestii przyspieszenia jest dnem.
Jest to toczydło które rusza z miejsca i nic więcej.

Co do możliwości tuningu to koledze @W@sio pewnie chodziło o to iż da się nawet w kosmos polecieć tylko są koszty. I tu jest dokładnie to samo. Teoretyzując to zrobienie silnika daje 40-50k, skrzynia 20k. (Strzelam zakładając że są zestawy wzmacniające po modach których nie ma), elektronika 10k. Czyli przerobienie przypuśćmy 70-100k.
Za te pieniądze masz dwie szt. Rav4 V6 3,5, masz infinity q50 v8 i jeszcze zostanie kupa kasy na jazdę/serwis i pewnie jeszcze znajdziemy jakieś fajne auta ... :D
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-10-2024, 21:27   

Może chodziło o chip tunning, którego w sumie raczej nie robi się na tym silniku :) (mało stacji to dla niego oferuje)
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).
Coś by to dało., ale jak widzisz, nie zrobisz z wolnossącego Miveca czegoś uturbionego.
Ostatnio słyszałem o mieszankach olejowych, że niby też dobrane pod silnik dają 3-5% w km oraz nm.
Czy gra warta świeczki?
Inne rzeczy to już mechaniczne.

Też mi się wydaje, że trochę trzeba zaakceptować charakter tego auta. Testowałem Forestera XT i bez porównania (to ma mocy), ale nie było dobrego egzemplarza do kupienia w moim budżecie, a Outlander trafił się pewny i, poza tym, jak w nim siedzę, to czuję się jak u siebie. W Subaru tego nie czułem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21054
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-10-2024, 22:41   

Pabello, daj sobie spokój.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-10-2024, 22:59   

Krycha12 napisał/a:
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).

Zależy od konkretnego egzemplarza - tylko tak szczerze mówiąc nie jest to w praktyce odczuwalne w eksploatacji. Ale dla lepszego samopoczucia może być zbawienne :D
Mi by było żal wydawać na takie pierdoły kasy.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 271
Skąd: pl
Wysłany: 28-10-2024, 23:01   

Cytat:
Może chodziło o chip tunning, którego w sumie raczej nie robi się na tym silniku (mało stacji to dla niego oferuje)
Na programie zyskałbyś do 10 km (czyli z 150 do jakiś 160km) oraz 15 nm (czyli ważniejsze dla dynamiki z 200nm na 215nm).

To jest ściema która tylko ma dać placebo i nic więcej.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-10-2024, 10:22   

Pabello napisał/a:
Czyli co da się zwiększyć moment, podkręcić koni? Ile hajsu trzeba szykować ???


Lekko licząc na start jakieś 20 tys na jakieś soft turbo. Wszystko inne nie ma za bardzo sensu.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 271
Skąd: pl
Wysłany: 29-10-2024, 12:47   

Przy zleceniu tego w warsztacie + komp + strojenie to tak liczysz cienkim ołówkiem :-)
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-10-2024, 13:32   

Dyskusja toczy się na forum Mitsubishi czy skuterów 50cc? :shock:

[ Dodano: 30-10-2024, 09:28 ]
Pabello,
chciałem kupić OIII silnikiem 2.0, obejrzałem dwa egzemplarze i odpuściłem zakup właśnie na moc silnika. Po kilku latach jazdy autem z silnikiem wolnossącym 140 KM chciałem coś mocniejszego, co z czterema dorosłymi osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, nie będzie zwalniało pod wzniesienia na autostradach.
Dawniej 140 KM robiło wrażenie, ale auta były mniejsze, lżejsze i z taką mocą szybsze od większości na drogach. Teraz przybyło masy, zwiększyły się gabaryty- szczególnie aut typu SUV, mnóstwo aut jest mocniejszych i pędzących po autostradach 200 km/h.

W OIII można ratować się zakupem wersji z CVT, która wyje jak to niektórzy określają, ale pracuje w zakresie maksymalnej wydajności silnika i zwalnia kierowcę z wachlowania biegami.
W 140 konnym manualu o którym wspomniałem, jadąc 90 km/h na 6 biegu robiłem redukcję na 3 bieg, by uzyskać maksymalną wydajność silnika do wyprzedzenia np. ciężarówki. W ten sposób na obrotomierzu pojawiało się 4000 obr./min., gaz w podłogę i trzymając do 6300 obr./min. na liczniku uzyskiwałem 130 km/h na 3 biegu :D
6300 obr./min. to normalna, przewidziana przez producenta wartość obrotów, przy której silnik uzyskiwał maksymalną moc 140 KM.
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 271
Skąd: pl
Wysłany: 30-10-2024, 17:22   

@To masz cały czas powtarzasz -moc- hmmm a jak by to był diesel i miał 140km a auto przyjemnie by się odpychało to w końcu mocą jedzie ?

A jak o3 miałby silnik np. z toyoty corolli ts 1,8 z mocą 190km i auto przestałoby jechać to jak w końcu ? :D
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2024, 18:23   

Niech będzie siła ciągu, żeby uniknąć zbędnego teoretyzowania. A ile masz niutów w omawianym, wolnossącym silniku 2.0? Tak samo za mało.
Widzę, że najwygodniej wyjąć kawałeczek z całej wypowiedzi, by dalej toczyła się zbędna gadka :P :wink:
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 31-10-2024, 00:22   

Moc silnika nie istnieje bez niutonometrów. Osiągi zależą od mocy.
Odczucia z jazdy dieslem są fajne bo ma dużo niutonometrów przy niskich obrotach.
Moc to nic innego jak niutonometry razy obroty więc diesel ma dużą moc przy niskich obrotach.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24411
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-10-2024, 07:28   

CB4W_00 - turbo diesel doprecyzujmy, bez tego elementu to muł do sześcianu. A turbo benzyna jest podobna w użytkowaniu - oczywiście uwzględniając sprawność obu silników, gdzie diesel ma te kilkanaście % większą.
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 271
Skąd: pl
Wysłany: 01-11-2024, 08:17   

Cytat:
Moc silnika nie istnieje bez niutonometrów. Osiągi zależą od mocy.

Oczywiście że tak jest co nie zmienia faktu że jak ustawisz dwa identyczne auta obok siebie o takiej samej mocy a z różnymi niutami to te co będzie miało więcej momentu pojedzie lepiej a co najważniejsze przyjemniej niż te bez momentu.
Do tego w tym przypadku jak byśmy cvt zastąpili zwykłym hydraulikiem to byłaby bajka.
  
 
 
Bartti79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlnder 2.4 SEL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Leszno
Wysłany: 09-11-2024, 17:25   

Zawsze można się przesiąść na outka 3.0 v6 - odpycha się dość zacnie, tylko wtedy import Kanada albo Usa....
_________________
tylko mitsu - 三菱グループ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.