| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [1.8DI-D] TURBINA - wymienić? Nowa? Po regeneracji? zamienni |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2024, 02:29   [1.8DI-D] TURBINA - wymienić? Nowa? Po regeneracji? zamienni |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Uprzedzam -  Jestem całkowicie nową osobą na forum, aczkolwiek ASX-a 1,8 eksploatuję 12 lat.
 Większość problemów jakie miałem do tej pory to oczywiście przepalanie DPF-u oraz częsta wymiana "rosnącego" oleju przez krótkie dystansy i jazdę miejską i przerywane cykle wypalania.
 Po 12 latach takiej eksploatacji musiałem wreszcie dać DPF do czyszczenia i ...
 Mechanik stwierdził, że w czasie jazdy próbnej po czyszczeniu, że w turbinie słychać już wyraźnie, jak to określił "gołębie", czyli trzeba się podobno zastanowić nad wymianą.
 Ja też od dłuższego czasu coraz mocniej słyszałem dźwięk przypominający chrypienie/chrząkanie przy przyspieszaniu oraz coraz większy spadek mocy silnika. To co kiedyś na 5-ce, teraz już na 4-ce.
 Pojawił się więc problem TURBINA. CHYBA turbina?
 
 Moje pytanie to:
 - Czy to może być zabrudzenie turbiny po tylu latach cieżkiej miejskiej eksploatacji, czy może prowadzenie  (łożyskowanie) turbiny?
 - Czy możliwe jest samodzielne wyczyszczenie turbiny przez dobrze radzącego sobie domowego mechanika/majsterkowicza.  Olej, klocki, tarcze czy gumy na stabilizatorze jestem w stanie wymienic sam, ale obawiam się że turbina to chyba wyższa półka.
 - Jeżeli jednak, jak zaleca mechanik kłania się wymiana to czy regenerowana czy nowa? A jeżeli nowa to orginał czy zamiennik? Jeżeli zamiennik to jaki?
 Na eBuy zamienniki widać nawet za 300 Funtów, tylko co są warte?
 Jakaś firma z południa Niemiec oferuje chyba regenerowane za około 1000 Euro.
 
 Czy zna ktoś jakąś pewną firmę regenerującą turbiny?
 
 Czy ktoś już przerabiał temat TURBINY?
 
 Bedę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CB4W_00   Forumowicz
 
 Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 18 Kwi 2011
 Posty: 293
 Skąd: Złotoryja
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2024, 16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję, to było BARDZO pouczające. 
 a więc:
 
 - samodzielna próba grzebania przy turbinie - "cha, cha, cha !!! Wyszedłem na idiotę.
 - wymiana - to tylko nową lub regenerowaną oryginalnymi częściami (regenerowana fabrycznie).
 
 I tu pytanie - takich firm, z tego co widzę też jest sporo. Na filmiku polecali GARETT REMAN, ale jest też jakiś HENKEL, NISSENS, ALANKO, RIDEX, STARK i z 20 innych, jak z klockami hamulcowymi.
 Na stronach co bardziej znanych sklepów internetowych jest tych firm od groma. Czy któraś z nich jest bardziej godna polecenia? Bardziej pewna w kwestii jakości?
 
 Pozdrawiam
 
 [ Dodano: 30-10-2024, 15:42 ]
 Załatwione.
 Dostałem nową, oryginalną turbinę, za 3900,- .Taniej chyba się nie da.
 |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | To masz   Forumowicz
 
 Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 21 Wrz 2022
 Posty: 565
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2024, 18:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Są jeszcze z rozbitków. Jeśli będzie potwierdzony przebieg, nie będzie luzów, a będzie np. gwarancja rozruchowa to warto kupić. Jakiś czas temu widziałem taką na portalu, wyglądała jak zdjęta ze sklepowej półki, a sprzedawca chciał 1600 zł. Jeśli auto się nie rozkraczyło to można śledzić ogłoszenia by oszczędzić 2500 zł.
 Gdy potrzeba na już to zostaje regeneracja lub zakup oryginalnej.
 
 [ Dodano: 30-10-2024, 18:46 ]
 W moim egzemplarzu została wymieniona przy przebiegu 133 000 km, był to rok 2020 i kosztowała 4000 zł.
 Uwzględniając inflację to udał ci się złoty strzał
   
 Jaki przebieg służyła?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-10-2024, 00:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | 190.000 /12,5 roku eksplaatacji miejskiej, krutkie przeloty i częste przerywania cykli wypalania. Chyba swoje przeszła. DPF wypłukany we wrześniu + wymiana czujnika ciśnienia.
 Przez 10 lat kożystalem z Autoryzowanych serwisów Mitsubishi (w Szczecinie) i NIGDY żaden nie powiedział nic o DPF-ie lub turbinie !!!  NIGDY WIECEJ !!!
 |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-10-2024, 07:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego Kisiel11 - jak piszesz post i słowa podkreślane są na czerwono, to dlatego, że sadzisz straszne błędy ortograficzne. Oczu kąpiel by się przydała po czymś takim   Popraw, bo wstyd.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-11-2024, 00:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sorry, tak to jest jak sie ma 7 klas podstawówki i kurs tańca. 
 A poważnie to pisze z pracy za granicą, komputera z niemieckim softem, z włączonymi polskimi znakami na angielskiej klawiatórze i wszystko mam podkreślone na czerwono. Ale fogule sie tym nie pszejmóje.
 NIE PATRZ NA TO, PATRZ NA SERCE !
   |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Mirek53463   Nowy Forumowicz
 
 Auto: audi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 05 Paź 2024
 Posty: 6
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-11-2024, 17:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spokojnie, przeżyjemy to   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 27-01-2025, 19:13, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2024, 11:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Przy wymianie turbiny (w tym oczywiście również oleju) zalecili również oprócz jeszcze paru rzeczy wymianę korka spustowego.
 
 Mam pytanie: czy ma znaczenie oryginał czy zamiennik? Czy nie jest tak, że materiał oryginalnego korka jest tak dobrany, że w razie zbyt mocnego dokręcania wcześniej zerwie gwint na korku niż w misce?
 
 Czy są to tylko moje niepotrzebne dywagacje?
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2024, 14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | w praktyce jest odwrotnie 	  | Kisiel11 napisał/a: |  	  | w razie zbyt mocnego dokręcania wcześniej zerwie gwint na korku niż w misce? | 
   zwyczajnie trzeba użyć nowej uszczelki i klucza dynamometrycznego
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2024, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mam pytanie do Krzyzaka:
 
 Pojawił mi się w tych nowy problem - AKUMULATOR!!! Muszę szybko coś kupić, bo żona praktycznie codziennie musi podładowywać.
 Czytałem posty i porady na ten temat i -(to dziwne) nie znalazłem odpowiedzi, jakie powinny być oryginalnie parametry akumulatora do ASX 1,8 Di-D 110KW.
 Są różne opinie i licytacje na temat producentów (EXIDE, VARTA, YUASA...) , padają propozycje 95Ah, Natomiast na stronach doboru akumulatora do samochodu pada wielkość 70Ah.
 Jako że samochód jest używany niestety na krótkich przebiegach podejrzewam, że obecnie mogę mieć za dużą pojemność, przez co jest notorycznie nie doładowywany. Do tego garażowanie pod wiatą = średnio co 3 lata wymiana.
 Tak więc jaka powinna być prawidłowa pojemność do 1,8 DI-D 110KW?
 |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2024, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | 72Ah z AS&G 64Ah bez
 Tak przynajmniej twierdzi instrukcja obsługi
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2024, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz start/stop kup Yuasa AGM serii 9000 - sprawdź tylko wymiary obecnego, jeśli ma obejmę od góry a nie blachę w podstawie. Bez tego systemu może być klasyczna Yuasa serii 3000, jeśli różnica w cenie będzie niewielka to też był dał 70Ah. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Kisiel11   Nowy Forumowicz
 
 Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Paź 2024
 Posty: 10
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2024, 00:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, dzięki. Jutro żona zmierzy. 
 [ Dodano: 11-11-2024, 00:27 ]
 I nie mam start/stopa. Mam 1.8 DI-D 4WD 11/2010, czyli jednego z pierwszych.
 
 [ Dodano: 20-11-2024, 17:25 ]
 Witam
 Dziękuję za porady, Chyba już wszystko kupione:
 Yuasa 5000 75Ah - 460,-
 Uszczelki pod turbinę + przewód zasilania oleju + tłumik środkowy + uszczelki/gumy + filtry oleju/powietrza: 660,-
 i oczywiście sama turbina 3940,-
 łącznie 5000 (!!!).
 Ale w warsztacie za samą turbinę chcieli policzyć 6500 , nie mówiąc o ASO Mitsubishi, chyba 12000-13000.-. To jest na prawdę chore.
 Pamiętam, jak wymieniałem wtryskiwacze, kupiłem po 1250 za sztukę, japoński, te same które u nich po były po 5000, czyli za komplet musiałbym wyłożyć 20.000 (???)
 Jak człowiek sam się za to nie weźmie to płaci 2-3-4 razy drożej.
 Jeszcze raz dzięki za rady.
 |  
				| _________________ Amator
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |