Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] TURBINA - wymienić? Nowa? Po regeneracji? zamienni
Autor Wiadomość
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-10-2024, 02:29   [1.8DI-D] TURBINA - wymienić? Nowa? Po regeneracji? zamienni

Witam.
Uprzedzam - Jestem całkowicie nową osobą na forum, aczkolwiek ASX-a 1,8 eksploatuję 12 lat.
Większość problemów jakie miałem do tej pory to oczywiście przepalanie DPF-u oraz częsta wymiana "rosnącego" oleju przez krótkie dystansy i jazdę miejską i przerywane cykle wypalania.
Po 12 latach takiej eksploatacji musiałem wreszcie dać DPF do czyszczenia i ...
Mechanik stwierdził, że w czasie jazdy próbnej po czyszczeniu, że w turbinie słychać już wyraźnie, jak to określił "gołębie", czyli trzeba się podobno zastanowić nad wymianą.
Ja też od dłuższego czasu coraz mocniej słyszałem dźwięk przypominający chrypienie/chrząkanie przy przyspieszaniu oraz coraz większy spadek mocy silnika. To co kiedyś na 5-ce, teraz już na 4-ce.
Pojawił się więc problem TURBINA. CHYBA turbina?

Moje pytanie to:
- Czy to może być zabrudzenie turbiny po tylu latach cieżkiej miejskiej eksploatacji, czy może prowadzenie (łożyskowanie) turbiny?
- Czy możliwe jest samodzielne wyczyszczenie turbiny przez dobrze radzącego sobie domowego mechanika/majsterkowicza. Olej, klocki, tarcze czy gumy na stabilizatorze jestem w stanie wymienic sam, ale obawiam się że turbina to chyba wyższa półka.
- Jeżeli jednak, jak zaleca mechanik kłania się wymiana to czy regenerowana czy nowa? A jeżeli nowa to orginał czy zamiennik? Jeżeli zamiennik to jaki?
Na eBuy zamienniki widać nawet za 300 Funtów, tylko co są warte?
Jakaś firma z południa Niemiec oferuje chyba regenerowane za około 1000 Euro.

Czy zna ktoś jakąś pewną firmę regenerującą turbiny?

Czy ktoś już przerabiał temat TURBINY?

Bedę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam.
_________________
Amator
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 279
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 16-10-2024, 21:43   

https://www.youtube.com/watch?v=-vcgfPk62cU
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 17-10-2024, 16:29   

Dziękuję, to było BARDZO pouczające.

a więc:

- samodzielna próba grzebania przy turbinie - "cha, cha, cha !!! Wyszedłem na idiotę.
- wymiana - to tylko nową lub regenerowaną oryginalnymi częściami (regenerowana fabrycznie).

I tu pytanie - takich firm, z tego co widzę też jest sporo. Na filmiku polecali GARETT REMAN, ale jest też jakiś HENKEL, NISSENS, ALANKO, RIDEX, STARK i z 20 innych, jak z klockami hamulcowymi.
Na stronach co bardziej znanych sklepów internetowych jest tych firm od groma. Czy któraś z nich jest bardziej godna polecenia? Bardziej pewna w kwestii jakości?

Pozdrawiam

[ Dodano: 30-10-2024, 15:42 ]
Załatwione.
Dostałem nową, oryginalną turbinę, za 3900,- .Taniej chyba się nie da.
_________________
Amator
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 476
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2024, 18:37   

Są jeszcze z rozbitków. Jeśli będzie potwierdzony przebieg, nie będzie luzów, a będzie np. gwarancja rozruchowa to warto kupić. Jakiś czas temu widziałem taką na portalu, wyglądała jak zdjęta ze sklepowej półki, a sprzedawca chciał 1600 zł.
Jeśli auto się nie rozkraczyło to można śledzić ogłoszenia by oszczędzić 2500 zł.
Gdy potrzeba na już to zostaje regeneracja lub zakup oryginalnej.

[ Dodano: 30-10-2024, 18:46 ]
W moim egzemplarzu została wymieniona przy przebiegu 133 000 km, był to rok 2020 i kosztowała 4000 zł.
Uwzględniając inflację to udał ci się złoty strzał ;)

Jaki przebieg służyła?
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 31-10-2024, 00:12   

190.000 /12,5 roku eksplaatacji miejskiej, krutkie przeloty i częste przerywania cykli wypalania.
Chyba swoje przeszła. DPF wypłukany we wrześniu + wymiana czujnika ciśnienia.
Przez 10 lat kożystalem z Autoryzowanych serwisów Mitsubishi (w Szczecinie) i NIGDY żaden nie powiedział nic o DPF-ie lub turbinie !!! NIGDY WIECEJ !!!
_________________
Amator
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 23992
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-10-2024, 07:25   

Kolego Kisiel11 - jak piszesz post i słowa podkreślane są na czerwono, to dlatego, że sadzisz straszne błędy ortograficzne. Oczu kąpiel by się przydała po czymś takim ;)
Popraw, bo wstyd.
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 01-11-2024, 00:29   

Sorry, tak to jest jak sie ma 7 klas podstawówki i kurs tańca.

A poważnie to pisze z pracy za granicą, komputera z niemieckim softem, z włączonymi polskimi znakami na angielskiej klawiatórze i wszystko mam podkreślone na czerwono. Ale fogule sie tym nie pszejmóje.
NIE PATRZ NA TO, PATRZ NA SERCE ! :D
_________________
Amator
 
 
Mirek53463 
Nowy Forumowicz

Auto: audi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-11-2024, 17:07   

Spokojnie, przeżyjemy to ;-) Interesuje mnie również maszyna do klimatyzacji.
Znacie to - https://www.texapoland.pl...e-klimatyzacji/ ?
Ostatnio zmieniony przez Mirek53463 14-11-2024, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-11-2024, 11:13   

Witam
Przy wymianie turbiny (w tym oczywiście również oleju) zalecili również oprócz jeszcze paru rzeczy wymianę korka spustowego.

Mam pytanie: czy ma znaczenie oryginał czy zamiennik? Czy nie jest tak, że materiał oryginalnego korka jest tak dobrany, że w razie zbyt mocnego dokręcania wcześniej zerwie gwint na korku niż w misce?

Czy są to tylko moje niepotrzebne dywagacje?
Pozdrawiam
_________________
Amator
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 23992
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-11-2024, 14:22   

Kisiel11 napisał/a:
w razie zbyt mocnego dokręcania wcześniej zerwie gwint na korku niż w misce?
w praktyce jest odwrotnie :)
zwyczajnie trzeba użyć nowej uszczelki i klucza dynamometrycznego
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 10-11-2024, 17:57   

Witam
Mam pytanie do Krzyzaka:

Pojawił mi się w tych nowy problem - AKUMULATOR!!! Muszę szybko coś kupić, bo żona praktycznie codziennie musi podładowywać.
Czytałem posty i porady na ten temat i -(to dziwne) nie znalazłem odpowiedzi, jakie powinny być oryginalnie parametry akumulatora do ASX 1,8 Di-D 110KW.
Są różne opinie i licytacje na temat producentów (EXIDE, VARTA, YUASA...) , padają propozycje 95Ah, Natomiast na stronach doboru akumulatora do samochodu pada wielkość 70Ah.
Jako że samochód jest używany niestety na krótkich przebiegach podejrzewam, że obecnie mogę mieć za dużą pojemność, przez co jest notorycznie nie doładowywany. Do tego garażowanie pod wiatą = średnio co 3 lata wymiana.
Tak więc jaka powinna być prawidłowa pojemność do 1,8 DI-D 110KW?
_________________
Amator
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 811 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20840
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-11-2024, 18:13   

72Ah z AS&G
64Ah bez
Tak przynajmniej twierdzi instrukcja obsługi 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 23992
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2024, 19:10   

Jak masz start/stop kup Yuasa AGM serii 9000 - sprawdź tylko wymiary obecnego, jeśli ma obejmę od góry a nie blachę w podstawie. Bez tego systemu może być klasyczna Yuasa serii 3000, jeśli różnica w cenie będzie niewielka to też był dał 70Ah.
 
 
Kisiel11 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 11-11-2024, 00:24   

Ok, dzięki. Jutro żona zmierzy.

[ Dodano: 11-11-2024, 00:27 ]
I nie mam start/stopa. Mam 1.8 DI-D 4WD 11/2010, czyli jednego z pierwszych.

[ Dodano: 20-11-2024, 17:25 ]
Witam
Dziękuję za porady, Chyba już wszystko kupione:
Yuasa 5000 75Ah - 460,-
Uszczelki pod turbinę + przewód zasilania oleju + tłumik środkowy + uszczelki/gumy + filtry oleju/powietrza: 660,-
i oczywiście sama turbina 3940,-
łącznie 5000 (!!!).
Ale w warsztacie za samą turbinę chcieli policzyć 6500 , nie mówiąc o ASO Mitsubishi, chyba 12000-13000.-. To jest na prawdę chore.
Pamiętam, jak wymieniałem wtryskiwacze, kupiłem po 1250 za sztukę, japoński, te same które u nich po były po 5000, czyli za komplet musiałbym wyłożyć 20.000 (???)
Jak człowiek sam się za to nie weźmie to płaci 2-3-4 razy drożej.
Jeszcze raz dzięki za rady.
_________________
Amator
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.