|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.8DI-D] TURBINA - wymienić? Nowa? Po regeneracji? zamienni |
Autor |
Wiadomość |
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2024, 02:29 [1.8DI-D] TURBINA - wymienić? Nowa? Po regeneracji? zamienni
|
|
|
Witam.
Uprzedzam - Jestem całkowicie nową osobą na forum, aczkolwiek ASX-a 1,8 eksploatuję 12 lat.
Większość problemów jakie miałem do tej pory to oczywiście przepalanie DPF-u oraz częsta wymiana "rosnącego" oleju przez krótkie dystansy i jazdę miejską i przerywane cykle wypalania.
Po 12 latach takiej eksploatacji musiałem wreszcie dać DPF do czyszczenia i ...
Mechanik stwierdził, że w czasie jazdy próbnej po czyszczeniu, że w turbinie słychać już wyraźnie, jak to określił "gołębie", czyli trzeba się podobno zastanowić nad wymianą.
Ja też od dłuższego czasu coraz mocniej słyszałem dźwięk przypominający chrypienie/chrząkanie przy przyspieszaniu oraz coraz większy spadek mocy silnika. To co kiedyś na 5-ce, teraz już na 4-ce.
Pojawił się więc problem TURBINA. CHYBA turbina?
Moje pytanie to:
- Czy to może być zabrudzenie turbiny po tylu latach cieżkiej miejskiej eksploatacji, czy może prowadzenie (łożyskowanie) turbiny?
- Czy możliwe jest samodzielne wyczyszczenie turbiny przez dobrze radzącego sobie domowego mechanika/majsterkowicza. Olej, klocki, tarcze czy gumy na stabilizatorze jestem w stanie wymienic sam, ale obawiam się że turbina to chyba wyższa półka.
- Jeżeli jednak, jak zaleca mechanik kłania się wymiana to czy regenerowana czy nowa? A jeżeli nowa to orginał czy zamiennik? Jeżeli zamiennik to jaki?
Na eBuy zamienniki widać nawet za 300 Funtów, tylko co są warte?
Jakaś firma z południa Niemiec oferuje chyba regenerowane za około 1000 Euro.
Czy zna ktoś jakąś pewną firmę regenerującą turbiny?
Czy ktoś już przerabiał temat TURBINY?
Bedę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam. |
_________________ Amator |
|
|
|
|
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 279 Skąd: Złotoryja
|
|
|
|
|
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-10-2024, 16:29
|
|
|
Dziękuję, to było BARDZO pouczające.
a więc:
- samodzielna próba grzebania przy turbinie - "cha, cha, cha !!! Wyszedłem na idiotę.
- wymiana - to tylko nową lub regenerowaną oryginalnymi częściami (regenerowana fabrycznie).
I tu pytanie - takich firm, z tego co widzę też jest sporo. Na filmiku polecali GARETT REMAN, ale jest też jakiś HENKEL, NISSENS, ALANKO, RIDEX, STARK i z 20 innych, jak z klockami hamulcowymi.
Na stronach co bardziej znanych sklepów internetowych jest tych firm od groma. Czy któraś z nich jest bardziej godna polecenia? Bardziej pewna w kwestii jakości?
Pozdrawiam
[ Dodano: 30-10-2024, 15:42 ]
Załatwione.
Dostałem nową, oryginalną turbinę, za 3900,- .Taniej chyba się nie da. |
_________________ Amator |
|
|
|
|
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 476 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2024, 18:37
|
|
|
Są jeszcze z rozbitków. Jeśli będzie potwierdzony przebieg, nie będzie luzów, a będzie np. gwarancja rozruchowa to warto kupić. Jakiś czas temu widziałem taką na portalu, wyglądała jak zdjęta ze sklepowej półki, a sprzedawca chciał 1600 zł.
Jeśli auto się nie rozkraczyło to można śledzić ogłoszenia by oszczędzić 2500 zł.
Gdy potrzeba na już to zostaje regeneracja lub zakup oryginalnej.
[ Dodano: 30-10-2024, 18:46 ]
W moim egzemplarzu została wymieniona przy przebiegu 133 000 km, był to rok 2020 i kosztowała 4000 zł.
Uwzględniając inflację to udał ci się złoty strzał
Jaki przebieg służyła? |
|
|
|
|
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 31-10-2024, 00:12
|
|
|
190.000 /12,5 roku eksplaatacji miejskiej, krutkie przeloty i częste przerywania cykli wypalania.
Chyba swoje przeszła. DPF wypłukany we wrześniu + wymiana czujnika ciśnienia.
Przez 10 lat kożystalem z Autoryzowanych serwisów Mitsubishi (w Szczecinie) i NIGDY żaden nie powiedział nic o DPF-ie lub turbinie !!! NIGDY WIECEJ !!! |
_________________ Amator |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-10-2024, 07:25
|
|
|
Kolego Kisiel11 - jak piszesz post i słowa podkreślane są na czerwono, to dlatego, że sadzisz straszne błędy ortograficzne. Oczu kąpiel by się przydała po czymś takim
Popraw, bo wstyd. |
|
|
|
|
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 01-11-2024, 00:29
|
|
|
Sorry, tak to jest jak sie ma 7 klas podstawówki i kurs tańca.
A poważnie to pisze z pracy za granicą, komputera z niemieckim softem, z włączonymi polskimi znakami na angielskiej klawiatórze i wszystko mam podkreślone na czerwono. Ale fogule sie tym nie pszejmóje.
NIE PATRZ NA TO, PATRZ NA SERCE ! |
_________________ Amator |
|
|
|
|
Mirek53463
Nowy Forumowicz
Auto: audi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024 Posty: 6 Skąd: warszawa
|
|
|
|
|
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-11-2024, 11:13
|
|
|
Witam
Przy wymianie turbiny (w tym oczywiście również oleju) zalecili również oprócz jeszcze paru rzeczy wymianę korka spustowego.
Mam pytanie: czy ma znaczenie oryginał czy zamiennik? Czy nie jest tak, że materiał oryginalnego korka jest tak dobrany, że w razie zbyt mocnego dokręcania wcześniej zerwie gwint na korku niż w misce?
Czy są to tylko moje niepotrzebne dywagacje?
Pozdrawiam |
_________________ Amator |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2024, 14:22
|
|
|
Kisiel11 napisał/a: | w razie zbyt mocnego dokręcania wcześniej zerwie gwint na korku niż w misce? | w praktyce jest odwrotnie
zwyczajnie trzeba użyć nowej uszczelki i klucza dynamometrycznego |
|
|
|
|
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 10-11-2024, 17:57
|
|
|
Witam
Mam pytanie do Krzyzaka:
Pojawił mi się w tych nowy problem - AKUMULATOR!!! Muszę szybko coś kupić, bo żona praktycznie codziennie musi podładowywać.
Czytałem posty i porady na ten temat i -(to dziwne) nie znalazłem odpowiedzi, jakie powinny być oryginalnie parametry akumulatora do ASX 1,8 Di-D 110KW.
Są różne opinie i licytacje na temat producentów (EXIDE, VARTA, YUASA...) , padają propozycje 95Ah, Natomiast na stronach doboru akumulatora do samochodu pada wielkość 70Ah.
Jako że samochód jest używany niestety na krótkich przebiegach podejrzewam, że obecnie mogę mieć za dużą pojemność, przez co jest notorycznie nie doładowywany. Do tego garażowanie pod wiatą = średnio co 3 lata wymiana.
Tak więc jaka powinna być prawidłowa pojemność do 1,8 DI-D 110KW? |
_________________ Amator |
|
|
|
|
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.
Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 811 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20840 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-11-2024, 18:13
|
|
|
72Ah z AS&G
64Ah bez
Tak przynajmniej twierdzi instrukcja obsługi . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
|
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 634 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 23992 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2024, 19:10
|
|
|
Jak masz start/stop kup Yuasa AGM serii 9000 - sprawdź tylko wymiary obecnego, jeśli ma obejmę od góry a nie blachę w podstawie. Bez tego systemu może być klasyczna Yuasa serii 3000, jeśli różnica w cenie będzie niewielka to też był dał 70Ah. |
|
|
|
|
Kisiel11
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 DI-D 4DWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2024 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 11-11-2024, 00:24
|
|
|
Ok, dzięki. Jutro żona zmierzy.
[ Dodano: 11-11-2024, 00:27 ]
I nie mam start/stopa. Mam 1.8 DI-D 4WD 11/2010, czyli jednego z pierwszych.
[ Dodano: 20-11-2024, 17:25 ]
Witam
Dziękuję za porady, Chyba już wszystko kupione:
Yuasa 5000 75Ah - 460,-
Uszczelki pod turbinę + przewód zasilania oleju + tłumik środkowy + uszczelki/gumy + filtry oleju/powietrza: 660,-
i oczywiście sama turbina 3940,-
łącznie 5000 (!!!).
Ale w warsztacie za samą turbinę chcieli policzyć 6500 , nie mówiąc o ASO Mitsubishi, chyba 12000-13000.-. To jest na prawdę chore.
Pamiętam, jak wymieniałem wtryskiwacze, kupiłem po 1250 za sztukę, japoński, te same które u nich po były po 5000, czyli za komplet musiałbym wyłożyć 20.000 (???)
Jak człowiek sam się za to nie weźmie to płaci 2-3-4 razy drożej.
Jeszcze raz dzięki za rady. |
_________________ Amator |
|
|
|
|
|
|