Otwarty przez: mkm 20-09-2009, 22:28 |
Powrót do przeszłości |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-11-2024, 08:33
|
|
|
No prawie jak w BMW ... bo jednak sie na ringi nie zdecydowałem |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-11-2024, 19:39
|
|
|
Daj znać jak długo świecą te żarówki Osram Cool Blue Intense. Żarówki postojowe T4W z przodu to jest dramat, miałem takie same w dużym Fiacie Wiecznie przepalone. Cieknie oryginalny uszczelniacz półosi w Galancie? Musiałeś go mechanicznie uszkodzić, oryginalne są wieczne. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-11-2024, 20:21
|
|
|
Hugo napisał/a: | Daj znać jak długo świecą te żarówki Osram Cool Blue Intense. |
Już wcześniej je miałem. Świeciły ok. 8 tyś. kilometrów. Przepalają się bardzo równo. W sensie, że jedna po drugiej w odległości kilku dni. Świecą bardzo ładnie, na biało. Nawet w oryginalnym reflektorze fajnie sobie radzą.
Hugo napisał/a: | Cieknie oryginalny uszczelniacz półosi w Galancie? |
Nie jest to oryginalny uszczelniacz. Zmieniłem je na nowe jak wkładałem skrzynię. Już nie pamiętam jakiej jest firmy, ale albo NOK, lub Corteco. Prawa strona sucha, a lewa poci się, a nawet już zaczyna kapać. Nie ma jeszcze dramatu, ale japończyk nie powinien robić takich rzeczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2024, 22:59
|
|
|
Cytat: | Nie jest to oryginalny uszczelniacz | To wyjaśnia wszystko. Oryginalne w tym aucie nigdy się nawet nie pocą, nie mówiąc o wycieku. W moim wyjmowałem swego czasu półosie co chwilę i nadal jeżdżę na oryginalnych uszczelniaczach i sucho jak pieprz. Żeby było śmieszniej to półosie, a raczej kielichy przegubów wewnętrznych mają w Galantach dość duży luz w skrzyni, a mimo to nigdy nie ciekną. |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-11-2024, 10:56
|
|
|
Hugo napisał/a: | Żeby było śmieszniej to półosie, a raczej kielichy przegubów wewnętrznych mają w Galantach dość duży luz w skrzyni, a mimo to nigdy nie ciekną. |
Też zawsze mnie to zastanawiało, jak to jest możliwe. W manualu przez lata nic nie ciekło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-12-2024, 18:46
|
|
|
Jakiś czas temu zrujnowałem budżet, i zakupiłem nowe dywaniki z niebieskim obszyciem.
Po za tym 380 000 kilometrów przeminęło wraz z paliwem.
Alternator nadal nie kupiony, więc co tydzień doładowuję akumulator.
A i musiałem wymienić żarówkę oświetlenia bagażnika, bo się spaliła.
Tyle nowości. Planów brak na tę chwilę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-02-2025, 17:32
|
|
|
To stare auto ma mniejszy nalot niż nowe
I dlaczego nie ma fotki dywaników? |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-02-2025, 21:44
|
|
|
Marcin-Krak napisał/a: | To stare auto ma mniejszy nalot niż nowe |
Tak I wielką przyjemnością wczoraj wsiadłem w niego, i pojeździłem celem rozruszania łożysk, i rozgrzania olejów
Marcin-Krak napisał/a: | I dlaczego nie ma fotki dywaników? |
Boję się, że będziecie mi zazdrościć |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-02-2025, 09:33
|
|
|
Przeciez galant zastawiony - przez dzrzwi pasażera wchodzisz ? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-02-2025, 17:46
|
|
|
Tak. Dzięki takiemu ustawieniu oba pojazdy mogą wyjechać bez problemu. Trochę ciężko się wpasować na miejsce kierowcy od prawej strony, ale ja duży nie jestem, to daję radę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-02-2025, 10:24
|
|
|
My stoimy w garażu na dwa ale galant po skosie aby lepiej my było wyjechać. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-03-2025, 21:24
|
|
|
W piątek Miś wybudzony z zimowego snu pojechał grzecznie na myjnię, gdzie został dokładnie wypucowany. Ależ to auto fajnie jedzie. On po prostu lubi dostać mocno po cylindrach |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 31-03-2025, 08:27
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Ależ to auto fajnie jedzie. On po prostu lubi dostać mocno po cylindrach |
Też tak mam. Nawet do tapicera pojechałem galantem zeby go przewietrzyć na trasie, |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-04-2025, 20:53
|
|
|
Wczoraj Galant wybrał się na wycieczkę. Tak bez celu, sto kilometrów przejechaliśmy. Brakuje mi w nim nagłośnienia takiego jak ma outek. Ale za to mam kamerę cofania |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-05-2025, 22:42
|
|
|
W poniedziałek razem z misiem byliśmy zrobić coroczny przegląd techniczny. Większych uwag pan diagnosta nie miał, ale trzeba będzie wymienić żaróweczkę oświetlenia tablicy, a nawet odważę się wymienić obie, bo pamiętam, że one były razem zmieniane, więc zapewne druga też szybko się spali. Do kompletu trzeba poprawić ręczny na lewym kole, i dokładnie sprawdzić prawy przedni łącznik stabilizatora.
Po za tym, będę musiał zająć się poprawieniem konserwacji, bo ruda zaczyna się pokazywać.
Jak na razie, jeździmy, i cieszymy się z każdego kilometra.
Wcześniej jak nim jeździłem na co dzień, to nie zauważałem pewnego problemu, ale teraz już wiem, że jest jeden. Mianowicie kierownica działa dosyć dziwnie. W sensie, że nie do końca odbija, i ogólnie brak jej elastyczności. Coś jak by ją coś hamowało. Tyle że nie bardzo wiem, co może wywoływać taki efekt. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|