Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zdjąć bęben tylnego koła
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 11-10-2024, 14:50   Jak zdjąć bęben tylnego koła

Prosta sprawa chce zajrzeć do tylnych hamulców i przejrzeć tylne zaciski
odkręcam koło wkręcam śruby w bęben i bęben zejdzie ?

Po 2 tygodniowych postoju jeden hamulec się zablokował i musiałem niestety przejechać kawałek z zablokowanym zaciskiem po placu , sprzęgło pewnie trochę dostało ,dobrze że tylko jedno koło i ślizgało się po żwirze aż pusciło.
Na razie wszystko jest ok ale myślę że trzeba przesmarowac linki ,mocowania szczęk itp ,może być suche syf rdza i pod wpływem wilgoci i czasu znowu się zakleszczy , osłony malowałem i trzymają się jeszcze .
Stało się to po przejeździe przez głębokie kałuże ,powódź .

[ Dodano: 12-10-2024, 15:05 ]
Zdjąłem bez większych problemów oba bębny , trzeba wkręcać śrubę M8 do płytszego gwintu .
Przesmarowałem siłowniki linki że sprężynkami i połączenia ruchome szczęk .
Poza rdzą samych osłon i samych obudów hamulców to wszystko dobrze wyglądało .
Nie wiem czy obie linki idą bezpośrednio z hamulców do dźwigni ręcznego czy do jakiegoś połączenia po drodze ?
Wydaje mi się że do samej dźwigni dochodziła jedna linka .
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24050
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2024, 16:16   

Masz podłokietnik? Da radę wyciągnąć z niego wkład i zajrzeć pod spód? Bo gdzieś po drodze powinna być blaszka, do której montowane są obie linki, taka wahliwa - żeby kompensować rozciągliwość linek i na każde koło dawać podobną siłę.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 12-10-2024, 16:39   

Kiedyś zdejmowałem plastik środkowy z podłokietnikiem i przy okazji przesmarowalem linkę ,raczej to była jedna linka i nie dało się nic odkręcić,nie było zaślepki w podłodze .
Będę musiał wejść pod spód i znaleźć te rozgałęzienie ,przesmarować i tyle .
Hamulce działają dobrze ,ale obawiam się na dłużej zostawiać na ręcznym :)
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 812 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20862
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2024, 17:02   

Na foto masz pokazane gdzie łączą się linki w jedną.



_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
  
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 12-10-2024, 22:27   

To może faktycznie jest dostęp od góry,te łączenie jest ukryte pod plastikiem lub tapicerką , jutro sprawdzę.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24050
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2024, 16:19   

Pod tapicerką raczej nie, bo to musi mieć luz z każdej strony. Dlatego proponowałem zdemontować tunel. Raczej się tego nie smaruje, może te baryłki wchodzące do blaszki, która się waha boki.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 14-10-2024, 16:38   

Jednak jest ta blaszka czyli połączenie 3 linek .
Widać pancerze linek i wychodzące linki połączone
do blaszki i od blaszki jedna linka do dźwigni.
Spryskałem te linki sprayem do łańcuchów motocyklowych .
Elementy wewnętrzne bębnów połączenia ruchome,linki , siłownik wyczyściłem i też spryskałem tym smarem .
Wydaje mi się że przed smarowaniem zdarzało się że trochę tarły hamulce i
gorszy był ręczny , teraz jest w porządku.
Zawsze w tym colcie sprężyna cofająca od ręcznego była dość delikatna .
_________________

 
 
Taero 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt 1.6 CJO 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-12-2024, 22:19   

elementy przy dźwigni od ręcznego - w tym łącznik - one są zabezpieczone i działają w komfortowych warunkach (w porównaniu do pozostałej części układu hamulcowego). Także ja problemu bym szukał raczej w bębnie, albo przejrzał linkę pod autem.
W moim przypadku problem był w bębnie - sprężyna powrotna była już słabsza i musiałem ją inaczej zamontować - jej jedną końcówkę zahaczyłem o inny otwór w szczęce - ten który jest ciut dalej. I pomogło.
Plus oczywiście wyczyszczenie wszystkiego i przesmarowanie elementów, które tego wymagają (broń boże nie okładzin ściernych szczęk :D )
_________________
Taero
  
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 12-01-2025, 17:01   

Zaciski bębnów sprężyny ,punkty tarcia , wszystko oprócz okładzin praktycznie wyczyściłem zmywaczem do hamulców w sprayu
i nasmarowałem smarem do łańcuchów motocyklowych który nie reaguje z gumą i jest lepiący się nie ścieka ,odporny na ciepło .
Wszystko jest ok , ani razu nie przyblokował i się i hamuje 😄
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.