Jak zdjąć bęben tylnego koła |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz
Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 11-10-2024, 14:50 Jak zdjąć bęben tylnego koła
|
|
|
Prosta sprawa chce zajrzeć do tylnych hamulców i przejrzeć tylne zaciski
odkręcam koło wkręcam śruby w bęben i bęben zejdzie ?
Po 2 tygodniowych postoju jeden hamulec się zablokował i musiałem niestety przejechać kawałek z zablokowanym zaciskiem po placu , sprzęgło pewnie trochę dostało ,dobrze że tylko jedno koło i ślizgało się po żwirze aż pusciło.
Na razie wszystko jest ok ale myślę że trzeba przesmarowac linki ,mocowania szczęk itp ,może być suche syf rdza i pod wpływem wilgoci i czasu znowu się zakleszczy , osłony malowałem i trzymają się jeszcze .
Stało się to po przejeździe przez głębokie kałuże ,powódź .
[ Dodano: 12-10-2024, 15:05 ]
Zdjąłem bez większych problemów oba bębny , trzeba wkręcać śrubę M8 do płytszego gwintu .
Przesmarowałem siłowniki linki że sprężynkami i połączenia ruchome szczęk .
Poza rdzą samych osłon i samych obudów hamulców to wszystko dobrze wyglądało .
Nie wiem czy obie linki idą bezpośrednio z hamulców do dźwigni ręcznego czy do jakiegoś połączenia po drodze ?
Wydaje mi się że do samej dźwigni dochodziła jedna linka . |
_________________
|
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24050 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2024, 16:16
|
|
|
Masz podłokietnik? Da radę wyciągnąć z niego wkład i zajrzeć pod spód? Bo gdzieś po drodze powinna być blaszka, do której montowane są obie linki, taka wahliwa - żeby kompensować rozciągliwość linek i na każde koło dawać podobną siłę. |
|
|
|
|
krzysieg
Forumowicz
Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 12-10-2024, 16:39
|
|
|
Kiedyś zdejmowałem plastik środkowy z podłokietnikiem i przy okazji przesmarowalem linkę ,raczej to była jedna linka i nie dało się nic odkręcić,nie było zaślepki w podłodze .
Będę musiał wejść pod spód i znaleźć te rozgałęzienie ,przesmarować i tyle .
Hamulce działają dobrze ,ale obawiam się na dłużej zostawiać na ręcznym |
_________________
|
|
|
|
|
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.
Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 812 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20862 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-10-2024, 17:02
|
|
|
Na foto masz pokazane gdzie łączą się linki w jedną.
|
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
|
|
|
|
|
|
krzysieg
Forumowicz
Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 12-10-2024, 22:27
|
|
|
To może faktycznie jest dostęp od góry,te łączenie jest ukryte pod plastikiem lub tapicerką , jutro sprawdzę. |
_________________
|
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24050 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2024, 16:19
|
|
|
Pod tapicerką raczej nie, bo to musi mieć luz z każdej strony. Dlatego proponowałem zdemontować tunel. Raczej się tego nie smaruje, może te baryłki wchodzące do blaszki, która się waha boki. |
|
|
|
|
krzysieg
Forumowicz
Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-10-2024, 16:38
|
|
|
Jednak jest ta blaszka czyli połączenie 3 linek .
Widać pancerze linek i wychodzące linki połączone
do blaszki i od blaszki jedna linka do dźwigni.
Spryskałem te linki sprayem do łańcuchów motocyklowych .
Elementy wewnętrzne bębnów połączenia ruchome,linki , siłownik wyczyściłem i też spryskałem tym smarem .
Wydaje mi się że przed smarowaniem zdarzało się że trochę tarły hamulce i
gorszy był ręczny , teraz jest w porządku.
Zawsze w tym colcie sprężyna cofająca od ręcznego była dość delikatna . |
_________________
|
|
|
|
|
Taero
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt 1.6 CJO 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-12-2024, 22:19
|
|
|
elementy przy dźwigni od ręcznego - w tym łącznik - one są zabezpieczone i działają w komfortowych warunkach (w porównaniu do pozostałej części układu hamulcowego). Także ja problemu bym szukał raczej w bębnie, albo przejrzał linkę pod autem.
W moim przypadku problem był w bębnie - sprężyna powrotna była już słabsza i musiałem ją inaczej zamontować - jej jedną końcówkę zahaczyłem o inny otwór w szczęce - ten który jest ciut dalej. I pomogło.
Plus oczywiście wyczyszczenie wszystkiego i przesmarowanie elementów, które tego wymagają (broń boże nie okładzin ściernych szczęk ) |
_________________ Taero |
|
|
|
|
|
krzysieg
Forumowicz
Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 12-01-2025, 17:01
|
|
|
Zaciski bębnów sprężyny ,punkty tarcia , wszystko oprócz okładzin praktycznie wyczyściłem zmywaczem do hamulców w sprayu
i nasmarowałem smarem do łańcuchów motocyklowych który nie reaguje z gumą i jest lepiący się nie ścieka ,odporny na ciepło .
Wszystko jest ok , ani razu nie przyblokował i się i hamuje 😄 |
_________________
|
|
|
|
|
|