|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne. |
Autor |
Wiadomość |
Adam1999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2020 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2021, 23:34
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Mechanik z prawdziwego zdarzenia naprawił skrzynię |
W jaki sposób naprawił? Wymienił koła zębate na 1 i 3 biegu? |
|
|
|
|
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-12-2021, 18:48
|
|
|
Adam1999 napisał/a: | RalfPi napisał/a: | Mechanik z prawdziwego zdarzenia naprawił skrzynię |
W jaki sposób naprawił? Wymienił koła zębate na 1 i 3 biegu? |
Głowy nie dam - wymienił 2 pierścienie synchronizacyjne, 1 koło zębate wymienił, a jedno podzlifował z prognozą przebiegu około 100kkm. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
|
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny
Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10484 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-12-2021, 09:42
|
|
|
Adam1999 napisał/a: | problem z zapięciem 3. biegu oraz czasami z "wyjęciem" pierwszego biegu. |
Sprawdz ukłąd wysprzęglania. Bo jak nie ma zgrzytów to nie sktzynia tylko sprzęgło. A wyjmowanie z biegu o tym świadczy. No chyba ze masz tak zajechana sktzynie ze zrobiły sie zbicia na zębach elementów sychrionizatora ze to one trzymają. Zazwyczaj jak sie synchro kończy to cieżko wbić bieg, lubi chrupnąć lub wyskakiwać z biegu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
|
|
|
|
|
Kropaa6
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 06-01-2025, 15:56
|
|
|
Witam,
może komuś to sie przyda ale w moim przypadku 3 bieg również ciężko wchodził i przeczytałem że warto oprócz wymiany oleju wymienić płyn hamulcowy. Ten sam płyn jest w układzie wysprzęglika. Zleciłem wymianę oleju na Motul (nie pamiętam jaki dokładnie), płynu hamulcowego i odpowietrzenie całego układu. Przy okazji polecono mi dodanie LIQUI MOLY DODATEK DO OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO. Po wymianie i przejechaniu kilku tys km praca skrzyni wyraźnie lepsza. Obecny przebieg 266kk, wymiana 250kk. 3 bieg bardzo gładko wchodzi.
W razie potrzeby mogę sprawdzić jakiego oleju użyłem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|