Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów CVT
Autor Wiadomość
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 404
Skąd: WPI
Wysłany: 17-12-2024, 22:14   

Hej, podepnę się, jako że jestem przed wymianą oleju w CVT (2.0 110kW, 2020r.)

Pytanie za 100 punktów:

Czy filtr 2824A028 i 2824A006 są zamienne? :roll:
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-01-2025, 00:34   

Sam właśnie robię wymianę oleju i chyba zrobiłem doktorat z tych skrzyni przy okazji...
Mój outlander III - rok produkcji 2015 (grudzień), model na rok 2016 - po pierwszym lifcie (oznaczenie w dowodzie - 10 pozycja, literka "G)".
Outlander III w modelach do 2015 (nie data produkcji a rok modelu), czyli przed pierwszym liftem miał montowane skrzynie JATCO F1CJA/W1CJA (JF011 E) - można też poznać po instrukcji samochodu i pojemności CVT - 7,1 litra.
Outlander III w modelach od 2016 (nie data produkcji a rok modelu), czyli po pierwszym liftcie miał montowane skrzynie JATCO F1CJC/W1CJC (JF016E) - można też poznać po instrukcji samochodu i pojemności CVT - 6,9 litra.
Te pierwsze (JF011E) - podbno kicha straszna, to za nie Nissan oraz Mitsu miały pozwy zbiorowe;
te drugie (JF016E) już niby ok, jak się dba, ale to dalej CVT. Te same skrzynie siedzą w nissanach i Suzuki.
Skupiłem się na tych drugich, gdzie jest oczywiście zalecany olej Mitsu J4. Masa producentów spełnia normę, ale chyba tylko nieliczni informują, że olej ma być low viscosity (jednym z nich przy normach jest Valvoline - gdzie w karcie produktu Valvoline CVT fluid jest napisane, że J4 oraz NS3 wymagaja low viscosity, a ich olej jest high viscosity).
Dlatego po przerypaniu masy stron, wyszło, że spełniają normę, oraz są low visc, jedynie następujące oleje:
- OEM Mitsubishi J4;
- OEM Nissan NS3 (spełnia jedynie NS3, bo nie był badany na J4, ale to ta sama skrzynia...);
- RAVENOL CVTF NS3/J4 Fluid;
- ENEOS X PRIME CVT-F;
- ENEOS SUSTINA CVT-Fluid;
- MJ-313 MITASU CVT FLUID NS-3 (spełnia jedynie NS3, bo nie był badany na J4, ale to ta sama skrzynia...).
Jest jeszcze kilka, ale niedostępne w Polsce.
Ciekawe, czy ktoś lał oleje wyższej lepkość (które spełniają przecież normę J4, jak np. Amsoil CVT fluid) i jak wpływają one na skrzynię. Inna sprawa, czy "low visc" nie wiąże się jedynie z ekologią...

Co do samej wymiany, oczywiście polecana dynamiczna, ty bardziej, gdy zmieniamy rodzaj oleju np. z OEM, który był w skrzyni, i który powinno lać ASO, na np. Ravenola.
  
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 404
Skąd: WPI
Wysłany: 10-01-2025, 11:26   

No to tak, wczoraj odebrałem mojego OIII 2020 z przeglądu gwarancyjnego z ASO, w tym była wymiana oleju w CVT.

Poza procedurą ASO, która obejmuje jedynie sam olej, bez wymiany filtrów, zleciłem dodatkowo wymianę obu filtrów.

Materiały na przeglądy dostarczam sam od lat, olejów w garażu mam sporo, bo leję do kilku aut, więc nie ma co przepłacać. Co do tej konkretnej wymiany, to zalany został Fuchs Titan CVTF Flex, zlane i zalane 5l - więc wymiana na bank statyczna, zresztą kolejne też mam zamiar robić statyczne w garażu. Filtr górny OE, filtr dolny ten metalowy Febi, uszczelka misy OE.
ASO co do oleju uwag nie miało żadnych, a po wymianie samochód jeździ bez najmniejszej różnicy.

Myślę, że podstawa to po prostu regularna wymiana oleju, a te skrzynie będą służyły. Przy normalnej jeździe bez upalania po czerwone pole jest duża szansa na długie przebiegi. A w praktyce to się okaże... ;-)


A - i jeszcze dodam, odpowiadając samemu na swoje pytanie z wcześniejszego posta: tak, te filtry są zamienne ;-)
  
 
 
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 15
Skąd: Zambrów
Wysłany: 10-01-2025, 11:57   

Czy ktoś wymieniał SAM dynamicznie? Myślę o takiej wymianie. Mam dwa pomysły. 1. Uruchomić silnik, odkręcić korek w misce i jednocześnie spuszczać i zalewać od góry. 2. Na uruchomionym silniku wypiąć wąż na wlocie od chłodnicy oleju CVT i przez jakąś pompkę podawać czysty olej przez wąż od wylotu z chłodnicy CVT.

I teraz nie wiem czy przy 1 sposobie nie zapowietrzy się układ. Nie powinien bo nie będzie jak.

Macie jakieś inne pomysły?
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 404
Skąd: WPI
Wysłany: 10-01-2025, 13:08   

aggio napisał/a:
Czy ktoś wymieniał SAM dynamicznie? (...)
Macie jakieś inne pomysły?


Mam taki pomysł, żeby sobie odpuścić podobne pomysły, bo w swoim garażu nie mam warunków do dynamicznej wymiany.
Potrzebujesz stabilnie unieść całe auto, żeby przejść przez wszystkie tryby skrzyni na pracującym silniku - więc na kręcących się 2 lub 4 kołach - i musisz mieć urządzenie do odsysania i jednoczesnego pompowania oleju i utrzymania odpowiedniego ciśnienia oleju w skrzyni.

Moim zdaniem częstsza wymiana statyczna będzie wystarczająca.
 
 
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 15
Skąd: Zambrów
Wysłany: 10-01-2025, 14:53   

Koła nie muszą się kręcić. Wystarczy przełączać zawory czyli zmieniać położenie lewarka. Teoretycznie częsta wymiana statyczna powinna wystarczyć ale to wciąż tylko częściowa wymiana. Ale tak czy inaczej spróbuję to ogarnąć.
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-01-2025, 18:41   

pablo eldiablo napisał/a:

Myślę, że podstawa to po prostu regularna wymiana oleju, a te skrzynie będą służyły. Przy normalnej jeździe bez upalania po czerwone pole jest duża szansa na długie przebiegi.


O to to,
dokładnie - specjaliści radzą kontrolować olej, kiedy tylko się da w CVT (np. przy wymianach oleju silnikowego).
CVT psuje się przez:
- opiłki w oleju;
- ciężką nogę.
Ta skrzynia nie przenosi dużego momentu obrotowego, nie lubi dużego momentu obrotowego (dlatego nie jest łączona z Diselami, a próby łączenia z mocnymi silnikami, jak np. z Nissanem Murrano 350km, kończył się tak sobie). To skrzynia do spokojnej jazdy, która odpłaca się niskim spalaniem i płynnością (no da - bezstopniowa :)
Nie lubi klimatów górzystych, pagórkowatych, więc pewnie jak ktoś mieszka na wybrzeżu GB lub w San Francisko, lub polskich górkach, to raczej nie tędy droga. Do płaskiego miasta, brać, dbać i będzie służyła.
Ja mam w Outlanderze 205k km i nic ze skrzynią się nie dzieje (wymiany oleju statyczne ASO przy 75k, 150k i teraz robię pierwszego dynamika za parę dni, bo zmieniam olej na inny niż Mitsu J4).
  
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 292
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-01-2025, 12:24   

Krycha12 napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:

Myślę, że podstawa to po prostu regularna wymiana oleju, a te skrzynie będą służyły. Przy normalnej jeździe bez upalania po czerwone pole jest duża szansa na długie przebiegi.


O to to,
dokładnie - specjaliści radzą kontrolować olej, kiedy tylko się da w CVT (np. przy wymianach oleju silnikowego).
CVT psuje się przez:
- opiłki w oleju;
- ciężką nogę.
Ta skrzynia nie przenosi dużego momentu obrotowego, nie lubi dużego momentu obrotowego (dlatego nie jest łączona z Diselami, a próby łączenia z mocnymi silnikami, jak np. z Nissanem Murrano 350km, kończył się tak sobie). To skrzynia do spokojnej jazdy, która odpłaca się niskim spalaniem i płynnością (no da - bezstopniowa :)
Nie lubi klimatów górzystych, pagórkowatych, więc pewnie jak ktoś mieszka na wybrzeżu GB lub w San Francisko, lub polskich górkach, to raczej nie tędy droga. Do płaskiego miasta, brać, dbać i będzie służyła.
Ja mam w Outlanderze 205k km i nic ze skrzynią się nie dzieje (wymiany oleju statyczne ASO przy 75k, 150k i teraz robię pierwszego dynamika za parę dni, bo zmieniam olej na inny niż Mitsu J4).

dokładnie, ja mam zrobione od nowości 215 tys , 2 razy w ASO wymieniony olej w skrzyni i tylnym moście , i wszystko działa perfekt , najgorsze dla tej skrzyni jest temperatura , jak zimy olej nie katujemy , jak gorąco , i olej dostał po dupie , schłodzic , to nie jest skrzynia dla "sportowców"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.