Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Koło zamachowe do 2.5v6
Autor Wiadomość
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 17-04-2011, 20:46   [EA5A/W 2.5] Koło zamachowe do 2.5v6

Czy koła zamachowe w przed i poliftowych 2.5v6 maja taką samą średnicę?
Czy możliwa jest podmianka koła zamachowego bez wyważania?
Czy ewentualnie lepiej splanować stare koło?
Wymieniłem komplet sprzęgła i dalej przy ruszaniu i zmianie biegów telepie budą i szarpie, mechanik twierdzi, że przyczyną może być krzywe koło zamachowe.
Chwilę po wymianie było idealnie, po tygodniu objawy powróciły.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2011, 21:23   

Koło zamachowe jest na gotowo wyważane w procesie produkcyjnym, planowanie koła zamachowego to dobry pomysl, jednakże trzeba stwierdzić czy jest jeszcze co planować oraz sprawdzić możliwości działania sprzęgla.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 18-04-2011, 12:09   

Złe planowanie może zepsuć wyważenie, poza tym mam złe doświadczenia z przetaczaniem tarcz hamulcowych po kilku tysiącach bicie wraca.
Skrzywienie powstaje na skutek miejscowego przegrzania, planowaniem nie da sie usunąć naprężeń metalu i wada może powrócić.
Dlatego wolę poszukać koła na podmiankę, nie wiem tylko czy jest różnica w średnicy po i przedliftowego??
Jeszcze pytanie czy koło mocowane jest tylko w jednej fabrycznie ustalonej pozycji?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2011, 14:45   

Bolca ustalającego nie ma, teoretycznie montaz powinien być obojątny bo i tak sygnał GMP zbierany jest z czujnika po przeciwnej stronie bloku, koło to słuzy tylko do rozruchu i obsługi sprzęgła, pomijając inne zależności bezwładności i wpływu pozostałych praw fizyki ;-) Jednakże śruby moga być dość specyficznie rozłożone w taki sposób, że koło będzie pasowac tylko w jednej pozycji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-04-2011, 17:28   

malina_drizzt napisał/a:
Chwilę po wymianie było idealnie, po tygodniu objawy powróciły.


jakiej firmy sprzegło montowałeś , jesli to jakas podróbka to nie oczekuj zbyt wiele , moja propozycja jest taka abys kilka razy delikatnie przypalił sprzegło , ruszając np. z 2-3 biegu , jesli objaw szarpania zaniknie i powróci po jakimś czasie to koło zamachowe nie ma nic do tego ew. moze byc zatłuszczone , ale takie rzeczy czyli odtłuszczanie koła i jego lekkie zmatowienie robi się przy wymiane sprzegła i dba sie o to :wink: Jesli objawy szarpania powrócą to, albo zmien technikę jazdy , ruszanie na półszprzegle ( jazda miejska ) , bo taki objaw szarpania objawia się tylko tym iż tarcza nie bierze całą powierzchnią do płaszczyzny koła , stad przypalenie sprzęgła daje efekty .
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 18-04-2011, 17:45   

Sprzęgło exedy od Japaneze.
W zasadzie inaczej nie da się ruszyć, tylko lekkie puszczenie sprzęgła i wyższe obroty, potem delikatne puszczanie sprzęgła i odpuszczanie gazu, wtedy praktycznie szarpanie i wibracje nie są wyczuwalne.
Z nowym sprzęgłem dobrze było kilka dni i nie sądzę żebym zepsuł nowe sprzęgło w zimie po kilkuset kilometrach, a jeździłem bardzo delikatnie.
Powrót objawów tłumaczę sobie tym, że sprzęgło ułożyło się po jakimś czasie do krzywego koła zamachowego.
Oglądam teraz stare sprzęgło wymontowane przy wymianie (też exedy już nie oryginał) i wygląda dobrze, więc przyczyna chyba nie leży w samej tarczy i docisku.
Nie za bardzo wiem co teraz robić? nie uśmiecha mi się kupowanie nowego sprzegła i kolejne setki za wymianę.
Ogólnie układ napędowy w galantach to porażka :(
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-04-2011, 17:49   

Zrób tak jak ci napisałem nic nie uszkodzisz , montowałem niejedno Exedy do V6 i zero problemów , klienci śmigają bez uwag .
Krzywe koło zamachowe to raczej niemozliwe , prędzej przegrzane i odbarwione , ale z krzywym kołem to się jeszcze nie spotkałem :roll:
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 18-04-2011, 20:53   

Mój styl jazdy nie jest tu problemem bo od zakupu auta nic się nie zmieniło skrzynia i sprzęgło chodzą tak samo.
Już próbowałem wcześniej przypalać i minimalnie poprawia się, ale w zasadzie trudno stwierdzić.
Przy zimnym silniku i skrzyni nie czuć tego, gorzej jest jak się rozgrzeje.
Poza tym nie jest to typowe szarpanie bardziej telepanie, przy delikatnym puszczaniu sprzęgła bez gazu podskakuje cały przód.
Przy okazji terkocze skrzynia przy powolnej jeździe i na jałowym przy puszczonym sprzęgle, może winne jest łożysko wałka sprzęgłowego?
Może naderwane poduszki?
Co może być przyczyną jeśli sprzęgło jest oryginalne i prawidłowo zamontowane?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 16-09-2011, 19:50   

Takie telepanie budą miałem w Hondzie przy zużytych przegubach wewnętrznych, przy dodawaniu gazu trzesło po odpuszczeniu wracało do normy.
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
Lechu92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6, 2002r , Manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 11
Skąd: Przeźmierowo
Wysłany: 17-01-2025, 14:58   

Cześć, mam taki problem że w moim Galu pękło koło zamachowe a łapa sprzęgła się rozsypała. Czy do Galanta 2002r 2.5 V6 Manual pasuje koło zamachowe i łapa sprzęgła z innych modeli? Obecnie dostępność bardzo trudna, żeby nie powiedzieć żadna...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-01-2025, 21:52   

Lechu92, zapytaj Huberta:
https://www.facebook.com/hubert.nowak.7311352
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-01-2025, 15:24   

Koło zamachowe pasuje tylko od silnika 2,5 a łapa sprzęgła z każdej innej manualnej skrzyni produkcji Mitsubishi z tamtych lat, min. z Carismy 1,8 GDI, Space Stara 1,8 GDI, Galantów z silnikami 2,0 TD 2,0 16V benzyna i 2,4 GDI, także pole poszukiwań masz spore.

[ Dodano: 18-01-2025, 15:37 ]
Lechu92, pisałeś do mnie na fb, okazało się, że mam jeszcze jedno koło zamachowe z 2,5 jeśli nadal szukasz to napisz na messangera.
 
 
Lechu92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6, 2002r , Manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 11
Skąd: Przeźmierowo
  Wysłany: 30-01-2025, 12:15   

Hugo, Krzyżak dzięki za pomoc. Galant znowu jeździ, zobaczymy jak dlugo
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 31-01-2025, 09:04   

A co robiłeś ze pekło ? Przegrzanie widać ?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Lechu92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6, 2002r , Manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 11
Skąd: Przeźmierowo
Wysłany: 31-01-2025, 12:30   

Nie katowałem Gala, jeździłem jak bozia nakazała. Ostatnio trochę ciężej pedał sprzegła chodził, był bardziej twardy w porównaniu do nowo założonego. Po wciśnięciu pedału sprzęgła od jakiegoś czasu było słychać coś jak skrzypienie. Wydaje mi się, że koło ma ślady przegrzania - ale specjalistą nie jestem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.