Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Warsztat w Warszawie - serwis skrzyni CVT
Autor Wiadomość
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2025, 11:37   Warsztat w Warszawie - serwis skrzyni CVT

Witajcie, miło mi jest dołączyć do waszego forum :) Przed zakupem swojego auta sporo wertowałem forum szukając informacji o Outlanderze III, także pomimo mojego pierwszego postu czuję się tu jak bywalec :)

Czy moglibyście polecić mi warsztat w Warszawie (najlepiej jej zachodniej części) do którego można śmiało oddać skrzynię na serwis olejowy i ewentualnie na jakieś naprawy jeśli by były konieczne?

Auto to OUTLANDER III 2.0 CVT 4WD.

[ Dodano: 15-02-2025, 08:02 ]
Jakby ktoś potrzebował to olej wymieniłem w Midparts na Al. Krakowskiej. Zapłaciłem za całość 1200 zł netto + VAT. Podobno warsztat jest polecany.
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-02-2025, 11:21   

Dynamika czy normalna wymiana?
 
 
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2025, 14:55   

Statyczna wymiana
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-02-2025, 15:57   

Mnie ostatnio we Wro dynamiczna wyniosła jakoś 2700 brutto.
Filtry + środek do płukania + płukanie + 13L oleju (celowo nieco więcej, bo 11 chcieli).
Na jakieś 50-60 tyś. km lub 3 lata lub sprawdzenie opiłkowe spokój
Robiłem dynamiczną, bo nalatane 205k km (poprzednie dwie wymiany statyczne w ASO, gdzie nie tykają filtrów, i w sumie jednego nie trzeba, ale drugi by się przydało).
 
 
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2025, 17:27   

Dynamiczna jest droższa. Ja mam dopiero 48000 na liczniku więc nie ma sensu. Wymieniać będę co 30000. Jak się skrzynia sprawuje?
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-02-2025, 22:37   

Z jednej strony bardzo dobrze - brak większych oznak zużycia (typu opadanie samochodu pod górkę bez gazu i hamulca na drive; sam też płynnie rusza na płaskim w drive bez gazu; już nie pisząc o jakiś gorszych objawach, jak ślizgi paska - też nie występują).
Wymiany w ASO były przy 75k km oraz 150k km; teraz dynamika z filtrami przy 205k km. To jest chyba bardzo dobrze, biorąc pod uwagę, że jakieś 50% z tego przebiegu było robione w mieście.

Z drugiej to CVT - nuda jak ja.... W porównaniu do manual czy jakiegoś ZF, bo jest bezstopniowo :P ale sam masz i wiesz.
  
 
 
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2025, 23:27   

Za to po mieście bardzo dobrze się jeździ :)

W warsztacie zalecają wymianę oleju co 30000 km i tego będę się trzymał. Powiedzieli że te skrzynie nie lubią dociskania pedału gazu do podłogi. Jeśli się normalnie jeździ to są trwałe.
60000 km na oleju to trochę za dużo. Nawet normalna wymiana oleju ale częściej jest lepsza niż jazda na oleju, który stracił swoje właściwości.
 
 
Krycha12 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-02-2025, 23:07   

MarceliMar napisał/a:
W warsztacie zalecają wymianę oleju co 30000 km i tego będę się trzymał. Powiedzieli że te skrzynie nie lubią dociskania pedału gazu do podłogi. Jeśli się normalnie jeździ to są trwałe.
60000 km na oleju to trochę za dużo. Nawet normalna wymiana oleju ale częściej jest lepsza niż jazda na oleju, który stracił swoje właściwości.

Ja tu akurat nie lubię patrzeć na suche tyś. km.
CVT zazwyczaj wycierają się na granicach stożków (czyli tam, gdzie łańcuch leży na nich przy ruszaniu), co powoduje ścier w oleju, a to prowadzi do dalszych komplikacji z pompą itd.
Dużo łatwiej jest doprowadzić do tego w mieście, właśnie przy częstym ruszaniu. I jak dużo tu robimy, to na pewno warto częściej sprawdzać oleju w CVT lub, profilaktycznie, wymieniać.
Tylko przelicznik nie ten:
dla przykładu moja średnia prędkość w mieście... 18 km/h. W trasie 81 km/h. Jakbym miał patrzeć na roboczogodziny czy to silnika, czy skrzyni (chociaż dla silnika lepiej byłoby patrzeć na liczbę obrotów, a dla skrzyni CVT na liczbę startów i czas pracy przy określonych miejscach stożków) to wychodzi, że
Na zrobienie 30000 km w mieście silnik/skrzynia pracowały 1666 godzin;
na zrobienie 60000 km w trasie silnik/skrzynia pracowały 740 godzin.
Po godzinach pracy wychodziłoby bardziej, że w trasie mógłbym zrobić 4x tyle co w mieście.

CVT mogą być spokojnie trwalsze od innych skrzyni. ZF czasami cierpią na hydraulikę lub pęknięcia koszyków; suche DQ200 (dwusprzęgłowa DSG) na rdzę, wycieranie sprzęgła itd.
Nie ma idealnej skrzyni automatycznej, a jak się dba o CVT (te nowsze, jak właśnie JATCO 16E z outlanderów od 2016 rocznika modelowego), to spokojnie przeżyje większość innych skrzyni bez napraw.
Gaz do podłogi można dociskać, ale jak już rozgrzejemy olej, ruszymy (nie na start) i nie robimy tego jakoś mega gwałtownie. Czyli normalna jazda.

Ważne to monitorować olej, bo ten ścier to główny ich zabójca.
Ważne by ruszać płynnie;
ważne, by stosować dobry olej;
ważne, by dogrzewać olej CVT, tak jak olej silnikowy, przed jakimiś bardziej zrywnymi manewrami;
mega ważne przy CVT - nie zostawiać zaparkowanego auta pod dużym kątem nachylenia - "pod górkę" czy to na boku (to bardziej lineatronic Subaru, ale Jatco też nie lubi).
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.