Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile trzeba zapłacić za O2, żeby nie żałować?
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-06-2025, 14:19   

ledziu napisał/a:
ale jak zainteresujesz się konkretnymi modelami i benzyną to da się bez straty tanio pojeździć.

Podpowiedz zatem koledze :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 266
Skąd: pl
Wysłany: 13-06-2025, 08:49   

Cytat:
Podpowiedz zatem koledze

Ogólnie:

Omijasz większość diesli kupujesz benzyny te w najlepszych (najtrwalszych) wypustach, napędy omijasz wynalazki typu Toyoty mmt albo jakieś ishifty, zwykłe skrzynie są ok.ale trzeba szukać tych bez wad typu m32. Jak duże przebiegi to za połowę ceny.

Kolejna sprawa ogłoszenia. Wybierasz te zwykłe, bez słodzenia, najlepiej z drobnymi uszkodzeniami auta które handlarze pudrują, najpierw oglądasz auta sprowadzone, przy chrupkach najlepiej jeszcze stojące na Niemca itd. Fajną opcją są też auta z USA bo Janusz dostaje palpitacji serca przy zdjętym błotniku do wyceny a Ty masz wszystko jak na dłoni. Do tego USA łatwiej się negocjuje bo trudniej sprzedać.


Przykład prostego auta:

Kupiłem Corolla E15 koniecznie opcja 1,6 bez wadliwego valvematica, skrzynia 5b bo 6b jest z dużym znakiem zapytania (wadliwe łożyska),
auto w ogłoszeniach nawet nie było umyte, lampy żółte (wiem forumowi idealiści pewnie skrytukują), jedne drzwi inny odcień, brak kołpaka, zepsute radio, nie otwierał się bagażnik z wnętrza auta,
Największa wada to salon polska bo od dołu chlew i miejscowa korozja. Nalot 120k.km.

Cena z ogł. 19k. zakupu 16k. (Brak zainteresowania kupujácych). Cena z ogłoszeń pod Januszy od 22k.
Koszt zrobienia nalotów korozji tyłu podłogi 2k. (Dobre czyszczenie i konserwacja). Drzwi w innym odcieniu bo była szkoda i malowanie reszta OEM, Reszta napraw zmieściła się w 600zł.czyli radio, linka bagarka, kołpak.
1,5r. zrobione prawie 70k.km.i sprzedaż. Miałem klienta (prawie) za 17k. ale...ktoś mi zrobił wgniotę na błotniku i drzwiach. Auto sprzedałem za 14k.pln.a z PZU wziąłem sporo kaski.

Podsumowując w naprawy auta włożyłem około 3k.a zrobione prawie 70k.km.

Aktualnie robię dokładnie taki sam manewr. Tylko Auris 1,8h którego nikt nie chciał bo szwajcarski co ciekawe bezwypadkowy ale przebieg 130k.km. Sadzę że zrobię około 30k.km.i sprzedam. Zrobiłbym więcej ale już czeka następny Auris 1,8h według tego samego scenariusza.

I jeszcze jedno nie piszę tu o tym chorym okresie covidowym gdzie cena aut rosła jak szalona tylko czynię tak już od 15lat.

Podsumowując.

Bazuje na ogłoszeniach które przeciętny Janusz omija szerokim łukiem a do tego przez lata poznałem osoby które dają mi sygnał jak jeszcze auta są zagranicą.
Auris którym jeżdzę było nie do zarobienia dla handlarza w Pl bo posiada mnóstwo rys i był walnięty falownik. Falownik naprawa 1,5dnia a rys nie ruszam tylko dla oka przypudrowałem. Trzymając się przebiegów do 189,99k.km.:-) mam spory luz użytkowania i może nawet parę złoty do przodu na zasadzie zwrotu kosztów ubezpieczenia i wymiany falownika 1,5k.

To tyle i krótko. Bo co auto to inny przypadek.
 
 
PeWu_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Golf VII 1.4 140 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-06-2025, 21:45   

Sorry, za krótką nieobecność.

ledziu napisał/a:
Przykład prostego auta:

Kupiłem Corolla E15 koniecznie opcja 1,6 bez wadliwego valvematica, skrzynia 5b bo 6b jest z dużym znakiem zapytania (wadliwe łożyska),
auto w ogłoszeniach nawet nie było umyte, lampy żółte (wiem forumowi idealiści pewnie skrytukują), jedne drzwi inny odcień, brak kołpaka, zepsute radio, nie otwierał się bagażnik z wnętrza auta,
Największa wada to salon polska bo od dołu chlew i miejscowa korozja. Nalot 120k.km.

Cena z ogł. 19k. zakupu 16k. (Brak zainteresowania kupujácych). Cena z ogłoszeń pod Januszy od 22k.
Koszt zrobienia nalotów korozji tyłu podłogi 2k. (Dobre czyszczenie i konserwacja). Drzwi w innym odcieniu bo była szkoda i malowanie reszta OEM, Reszta napraw zmieściła się w 600zł.czyli radio, linka bagarka, kołpak.
1,5r. zrobione prawie 70k.km.i sprzedaż. Miałem klienta (prawie) za 17k. ale...ktoś mi zrobił wgniotę na błotniku i drzwiach. Auto sprzedałem za 14k.pln.a z PZU wziąłem sporo kaski.

Podsumowując w naprawy auta włożyłem około 3k.a zrobione prawie 70k.km.

Aktualnie robię dokładnie taki sam manewr. Tylko Auris 1,8h którego nikt nie chciał bo szwajcarski co ciekawe bezwypadkowy ale przebieg 130k.km. Sadzę że zrobię około 30k.km.i sprzedam. Zrobiłbym więcej ale już czeka następny Auris 1,8h według tego samego scenariusza.

I jeszcze jedno nie piszę tu o tym chorym okresie covidowym gdzie cena aut rosła jak szalona tylko czynię tak już od 15lat.

Podsumowując.

Bazuje na ogłoszeniach które przeciętny Janusz omija szerokim łukiem a do tego przez lata poznałem osoby które dają mi sygnał jak jeszcze auta są zagranicą.
Auris którym jeżdzę było nie do zarobienia dla handlarza w Pl bo posiada mnóstwo rys i był walnięty falownik. Falownik naprawa 1,5dnia a rys nie ruszam tylko dla oka przypudrowałem. Trzymając się przebiegów do 189,99k.km.:-) mam spory luz użytkowania i może nawet parę złoty do przodu na zasadzie zwrotu kosztów ubezpieczenia i wymiany falownika 1,5k.

To tyle i krótko. Bo co auto to inny przypadek.


Dzięki za rade. Nie kwestionuje skuteczności powyższego sposobu funkcjonowania jednak w moim kontekście wydaje się być nietrafiony. Nie mogę, nie potrafię i nie chce tracić energii na szukanie i naprawianie aut w okazyjnych cenach. Potrzebuje auta, którego stan techniczny nie będzie budzić zastrzeżeń. Nie mam też takiej szerokiej wiedzy by dokonywać odpowiednich selekcji. Biorąc pod uwagę powyższe podejście (to moje), japończyki odpadają.

Kiedy znalazłem nawet potencjalny model (europejskiego kombi ;]), którym się zainteresowałem
ktoś wystawia OT2 kilka ulic dalej za śmieszne pieniądze. https://www.otomoto.pl/os...r-ID6HtaPD.html
Nie wiem co myśleć. tzn wiem - trzymać się z dala, ale przy tym budżecie mam dychę na naprawy.
Silnik myty, zderzak matowy, przebieg ultra niski jak za taką cenę ale VIN podany.
Oglądając auta często sprawdzam czy coś się wyświetla na historiaszkod.pl Nie kupuje raportów ale już sam zapis o raporcie daje do myślenia. czasem to może być pierdoła jak wymiana szyby z ubezpieczenia lub podobne ale miałem przynajmniej dwa przypadki, że powołując się na "raporty" ludzie sami przyznawali się co było robione. Ten O2 ma czysto...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11139
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-06-2025, 22:49   

Cena zgodna moim zdaniem. Jak masz zaufany warsztat, który prześwietli to auto, to ja bym zaryzykował. Jeśli sprzedawca zgodzi się na wizytę w warsztacie oczywiście.
_________________

 
 
 
PeWu_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Golf VII 1.4 140 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-06-2025, 22:56   

jacek11 napisał/a:
Cena zgodna moim zdaniem. Jak masz zaufany warsztat, który prześwietli to auto, to ja bym zaryzykował. Jeśli sprzedawca zgodzi się na wizytę w warsztacie oczywiście.


Na zdjęciu nr 4 dopatrzyłem się wgniecenia na masce. w dość wąskim zakresie. To tłumaczy zdjęcia otartej komory silnika - jakby, ktoś chciał pokazać co zostało wymienione. Zadzwonię jutro i podpytam o historie. W drodze powrotnej z pracy podjadę. Dam znać co wyszło.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-06-2025, 09:56   

PeWu_88 napisał/a:
Na zdjęciu nr 4 dopatrzyłem się wgniecenia na masce. w dość wąskim zakresie.

TO straszne.... i dyskwalifikuje auto bo jest wgnotka. :)
Jak tak bedziesz podchodził to nie kupisz..
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
PeWu_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Golf VII 1.4 140 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-06-2025, 10:08   

Marcino napisał/a:
PeWu_88 napisał/a:
Na zdjęciu nr 4 dopatrzyłem się wgniecenia na masce. w dość wąskim zakresie.

TO straszne.... i dyskwalifikuje auto bo jest wgnotka. :)
Jak tak bedziesz podchodził to nie kupisz..


Zle mnie odebrałeś. Opisałem co widze w kontekście niepasujacego zderzaka. Nie pisałem ze odpuszczam a ze się dowiem i dam znac. Nzamiast jałowego trollingu napisz co uważasz o rzeczonym samochodzie.
Dziękuje
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2025, 10:26   

ledziu napisał/a:
ale trzeba szukać tych bez wad typu m32.

Piszesz o skrzyni montowanej m.in w Oplach, w której padają łożyska, co objawia się huczeniem głównie na 5 i 6 biegu, a w skrajnych przypadkach łożysko puchnie od temperatury i wyrywa dziurę w obudowie skrzyni? :lol:
 
 
PeWu_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Golf VII 1.4 140 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2021
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-06-2025, 19:13   

Zadzwoniłem przed chwila i usłyszałem ze „auto jest w trakcie sprzedaży”.
Szkoda. Jest jeszcze w okolicy
https://www.otomoto.pl/os...7-ID6HtlhE.html
Ale tu i cena wyższa i muszę się kopsnąć do centum [żart]
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 266
Skąd: pl
Wysłany: 18-06-2025, 22:49   

PeWu_88 napisał/a:

Piszesz o skrzyni montowanej m.in w Oplach, w której padają łożyska, co objawia się huczeniem głównie na 5 i 6 biegu, a w skrajnych przypadkach łożysko puchnie od temperatury

Tak :D
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 552
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2025, 10:50   

U mnie obyło się bez przegód, ale szczęśliwie kupiłem jeszcze nie zajechaną skrzynię. Przez 5 lat posiadania auta zrobiłem 70 000 km i w tym czasie trzy razy wymieniłem olej z dodatkiem ceramicznym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.